Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Super GT Suomisarja 2. kausi; LUE 1. VIESTI JA ILMOITTAUDU!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Big-Bad
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Moro.

Hommasin nyt sen Lexuksen ja tein pientä testiä.Ratana oli Deep Forest, jonka osaan
omasta mielestäni niin hyvin että pystyn tekemään puolueettoman testin.Käytin kaikissa autoissa samoja säätöjä.Renkaina Racing Softit.Huiput säädetty 300km/h. Ajoin jokaisella autolla 10 kierrosta että varmasti yksi osuisi kohdalleen.
Kaikki AIDSit Off, ABS1.Grip reduction Low, ja käytin koko rataaluetta hyväkseni:)

Tässä tulokset:

1.Nissan Nismo Z..(vakio/öv/sisäänajettu).......534hp.............1´07.486
2.Honda Raybrig..(Uusi/ei öv/3 Turbo)............530hp..-3hp.....1´07.708....+0.222
3.Nissan YH GT-R..(vakio/öv/sisäänajettu?)......518hp..-16hp...1´07.722....+0.236
4.Toyota YH Supra..(Uusi/öv/eng.stage 3)........534hp.............1´07.856....+0.370
5.Lexus Tom´s P..(Uusi/öv/2 Turbo)................525hp..-9hp....1´07.995....+0.509
6.......-ll-............(Uusi/Vakio/öv)....................490hp..-44hp...1´08.880....+1.394

Tuloksista voin sanoa että odotetusti Nismo oli nopein vaikka muita vähän viritelty (paitsi GT-R).Erot olisi vieläkin suuremmat ilman virityksiä, niinkuin näkyy vakio Lexuksen ajasta...
Ratana Deep Forest on aika nopea, ainoastaan yksi tiukka jarrutuspaikka ensimmäiseen mutkaan.

Nissan:

Nissanin jarrut, varsinkin Nismon vaikuttavat ylivoimaisilta, tämä saattaa selittää
osaltaan miksi se on nopein.


Honda:

Tuntuu että kaikki pyörät olisi jotenkin löysällä.Vaikka sillä paras huippunopeus niin ei pärjää mutkissa.Ja varsinkin online ajoissa missä vielä liukkaampaa, niin tämä on se huonoin auto näistä. Spinnaus tulee ennemmin tai myöhemmin.


Toyota:

Keskiverto, ihan hyvä ajettavuus, pysyy suhtkoht hyvin Nissanin vauhdissa jos viritetty.Huonoimmat jarrut kaikista ? Ainakin siltä tuntui.


Lexus:

Vakiona hidas, mutta kiva ajettava. En oikein löytänyt huonoja puolia mistään
vaikka ajoin tätä ekan kerran. Viritettynä vieläkin joukon hitain, mutta pitkässä
kisassa niin varmasti vähiten virheitä.


Tein tämän testin pelkästään omasta mielenkiinnosta autojen eroista. Hyvä se on
jos tulokset herättää keskustelua mahdollisesta teho ylärajasta (542hp) tulevissa
sarjoissa.Jos näillä autoilla (ilman viritystä) ajaisi sama kaveri 10 kisaa eri radoilla, niin veikkauksena olisi että Nismo voittaisi ne kaikki. Jos yksi kisa olisi ovaalilla niin
Honda saattaisi viedä sen.Mutta jos viritykset sallittaisiin niin en pysty sanomaan
mikä auto veisi minkä kisan, koska jotkut radat varmasti sopii jollekin autolle paremmin.Jos tässä vielä jaksan niin haluaisin tehdä saman testin Nurb/F:llä.:eek:

T:Macke
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Moro.

Hommasin nyt sen Lexuksen ja tein pientä testiä.Ratana oli Deep Forest, jonka osaan
omasta mielestäni niin hyvin että pystyn tekemään puolueettoman testin.Käytin kaikissa autoissa samoja säätöjä.Renkaina Racing Softit.Huiput säädetty 300km/h. Ajoin jokaisella autolla 10 kierrosta että varmasti yksi osuisi kohdalleen.
Kaikki AIDSit Off, ABS1.Grip reduction Low, ja käytin koko rataaluetta hyväkseni:)

Tässä tulokset:

1.Nissan Nismo Z..(vakio/öv/sisäänajettu).......534hp.............1´07.486
2.Honda Raybrig..(Uusi/ei öv/3 Turbo)............530hp..-3hp.....1´07.708....+0.222
3.Nissan YH GT-R..(vakio/öv/sisäänajettu?)......518hp..-16hp...1´07.722....+0.236
4.Toyota YH Supra..(Uusi/öv/eng.stage 3)........534hp.............1´07.856....+0.370
5.Lexus Tom´s P..(Uusi/öv/2 Turbo)................525hp..-9hp....1´07.995....+0.509
6.......-ll-............(Uusi/Vakio/öv)....................490hp..-44hp...1´08.880....+1.394

Tuloksista voin sanoa että odotetusti Nismo oli nopein vaikka muita vähän viritelty (paitsi GT-R).Erot olisi vieläkin suuremmat ilman virityksiä, niinkuin näkyy vakio Lexuksen ajasta...
Ratana Deep Forest on aika nopea, ainoastaan yksi tiukka jarrutuspaikka ensimmäiseen mutkaan.

Nissan:

Nissanin jarrut, varsinkin Nismon vaikuttavat ylivoimaisilta, tämä saattaa selittää
osaltaan miksi se on nopein.


Honda:

Tuntuu että kaikki pyörät olisi jotenkin löysällä.Vaikka sillä paras huippunopeus niin ei pärjää mutkissa.Ja varsinkin online ajoissa missä vielä liukkaampaa, niin tämä on se huonoin auto näistä. Spinnaus tulee ennemmin tai myöhemmin.


Toyota:

Keskiverto, ihan hyvä ajettavuus, pysyy suhtkoht hyvin Nissanin vauhdissa jos viritetty.Huonoimmat jarrut kaikista ? Ainakin siltä tuntui.


Lexus:

Vakiona hidas, mutta kiva ajettava. En oikein löytänyt huonoja puolia mistään
vaikka ajoin tätä ekan kerran. Viritettynä vieläkin joukon hitain, mutta pitkässä
kisassa niin varmasti vähiten virheitä.


Tein tämän testin pelkästään omasta mielenkiinnosta autojen eroista. Hyvä se on
jos tulokset herättää keskustelua mahdollisesta teho ylärajasta (542hp) tulevissa
sarjoissa.Jos näillä autoilla (ilman viritystä) ajaisi sama kaveri 10 kisaa eri radoilla, niin veikkauksena olisi että Nismo voittaisi ne kaikki. Jos yksi kisa olisi ovaalilla niin
Honda saattaisi viedä sen.Mutta jos viritykset sallittaisiin niin en pysty sanomaan
mikä auto veisi minkä kisan, koska jotkut radat varmasti sopii jollekin autolle paremmin.Jos tässä vielä jaksan niin haluaisin tehdä saman testin Nurb/F:llä.:eek:

T:Macke

Ihan mielenkiintoinen testi, mutta tossa lexuksessa on sisäänajettuna 504 hp, sen jos vielä jossain vaiheessa voit testata kun on tullut tarpeeksi kilsoja siihen kiesiin...:)
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Moro.

Hommasin nyt sen Lexuksen ja tein pientä testiä.Ratana oli Deep Forest, jonka osaan
omasta mielestäni niin hyvin että pystyn tekemään puolueettoman testin.Käytin kaikissa autoissa samoja säätöjä.Renkaina Racing Softit.Huiput säädetty 300km/h. Ajoin jokaisella autolla 10 kierrosta että varmasti yksi osuisi kohdalleen.
Kaikki AIDSit Off, ABS1.Grip reduction Low, ja käytin koko rataaluetta hyväkseni:)

Tässä tulokset:

1.Nissan Nismo Z..(vakio/öv/sisäänajettu).......534hp.............1´07.486
2.Honda Raybrig..(Uusi/ei öv/3 Turbo)............530hp..-3hp.....1´07.708....+0.222
3.Nissan YH GT-R..(vakio/öv/sisäänajettu?)......518hp..-16hp...1´07.722....+0.236
4.Toyota YH Supra..(Uusi/öv/eng.stage 3)........534hp.............1´07.856....+0.370
5.Lexus Tom´s P..(Uusi/öv/2 Turbo)................525hp..-9hp....1´07.995....+0.509
6.......-ll-............(Uusi/Vakio/öv)....................490hp..-44hp...1´08.880....+1.394

Tuloksista voin sanoa että odotetusti Nismo oli nopein vaikka muita vähän viritelty (paitsi GT-R).Erot olisi vieläkin suuremmat ilman virityksiä, niinkuin näkyy vakio Lexuksen ajasta...
Ratana Deep Forest on aika nopea, ainoastaan yksi tiukka jarrutuspaikka ensimmäiseen mutkaan.

Nissan:

Nissanin jarrut, varsinkin Nismon vaikuttavat ylivoimaisilta, tämä saattaa selittää
osaltaan miksi se on nopein.


Honda:

Tuntuu että kaikki pyörät olisi jotenkin löysällä.Vaikka sillä paras huippunopeus niin ei pärjää mutkissa.Ja varsinkin online ajoissa missä vielä liukkaampaa, niin tämä on se huonoin auto näistä. Spinnaus tulee ennemmin tai myöhemmin.


Toyota:

Keskiverto, ihan hyvä ajettavuus, pysyy suhtkoht hyvin Nissanin vauhdissa jos viritetty.Huonoimmat jarrut kaikista ? Ainakin siltä tuntui.


Lexus:

Vakiona hidas, mutta kiva ajettava. En oikein löytänyt huonoja puolia mistään
vaikka ajoin tätä ekan kerran. Viritettynä vieläkin joukon hitain, mutta pitkässä
kisassa niin varmasti vähiten virheitä.


Tein tämän testin pelkästään omasta mielenkiinnosta autojen eroista. Hyvä se on
jos tulokset herättää keskustelua mahdollisesta teho ylärajasta (542hp) tulevissa
sarjoissa.Jos näillä autoilla (ilman viritystä) ajaisi sama kaveri 10 kisaa eri radoilla, niin veikkauksena olisi että Nismo voittaisi ne kaikki. Jos yksi kisa olisi ovaalilla niin
Honda saattaisi viedä sen.Mutta jos viritykset sallittaisiin niin en pysty sanomaan
mikä auto veisi minkä kisan, koska jotkut radat varmasti sopii jollekin autolle paremmin.Jos tässä vielä jaksan niin haluaisin tehdä saman testin Nurb/F:llä.:eek:

T:Macke

Samanlaisen testin, jos olisi saanut pelkästään vakiona (sisäänajettuna).
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Selittää kyllä meikäläisen pärjäämistä tuo aika selkeästi. Kaunein auto on nopein. Mutta, noin, tuli heti tuolloin mieleen, kun tuo selvisi tuo tehoero, että hyväksyn kyllä auton vaihdon. Ei tuo jäljellä oleva Petronas Lexus pahalta näytä, vaikka Xanavi GTR olis enempi mieleen... Ja jos Honda HSV-010 tulee päivityksenä.. varaan sen heti itelle :)
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Samanlaisen testin, jos olisi saanut pelkästään vakiona (sisäänajettuna).

Juu,sitten kuin mulla ON ne kaikki sisäänajettuna niin voisin tehdä vähän laajemmankin testin.Tällä hetkellä ei varmaan kuin Z sisäänajettu, GT-R:stä en tiedä, aika lähellä varmaan.Ostin eilen pelkästään tätä testiä varten Lexuksen ja Raybrigin.;)
Sisäänajettuja lahjoituksia otetaan ilolla vastaan, kun ei toi B-Spec kiinnosta.Sillähän saisi autot kivasti sisäänajettua jos M.Vanhanen vetäis aina yöllä endurancee...

Turha nyt tässä vaiheessa kautta autoa vaihtaa, mutta tästä aiheesta käydään keskustelua myös muissa foorumeissa.Itse kannatan että Z jäisi sarjaan, mutta muita voisi viritellä kunhan jää alle 542 hp.Eihän se ole keltään pois jos autot olisi tasaväkisempiä? Turha näitä niin tosissaan ottaa ku joku sanoi jossain että se olisi sama jos antaisi turbot kaikille heikoille Formula-talleille...Tää on sentään vaan PELI, vaikka en yhtään ihmettelisi jos jotkut tyypit GT Planetissa oikeesti vetää kypärän päähän ja ajohanskat käteen ku online kisa alkaa:)
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Ostin eilen pelkästään tätä testiä varten Lexuksen ja Raybrigin.;)
Sisäänajettuja lahjoituksia otetaan ilolla vastaan, kun ei toi B-Spec kiinnosta.Sillähän saisi autot kivasti sisäänajettua jos M.Vanhanen vetäis aina yöllä endurancee...
Mulla olis ollu Lexus Petronas ja Honda Raybrig :)
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Selittää kyllä meikäläisen pärjäämistä tuo aika selkeästi. Kaunein auto on nopein. Mutta, noin, tuli heti tuolloin mieleen, kun tuo selvisi tuo tehoero, että hyväksyn kyllä auton vaihdon. Ei tuo jäljellä oleva Petronas Lexus pahalta näytä, vaikka Xanavi GTR olis enempi mieleen... Ja jos Honda HSV-010 tulee päivityksenä.. varaan sen heti itelle :)

Tuo Uustollin Nissan nro 22 MOTUL AUTECH GT-R (SUPER GT) '08 on vapaana. Siitä hyvä pirssi alle.

En pääse ite tänään ajeleen, joten aula ei oo pystyssä. Huomenna laitan ajot päälle joskus 19-20.00 jälkeen.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Tuli sattumalta illalla käytetyistä vastaan tuollanen Denso Sard Supra (JGTC) eli vastaava kun tuo Bunnyn Castrol.

Mielellään tuolla ajaisin...(kun huomasin tuon MOTULin olevan alitehoisempi... ;)

edit. Empäs lukittekkaan vielä tota, vaikka ostinkin... noitahan on paljon noita JGTC autoja, jos löytyis maanantaihin mennessä tuota nätimpi, tuohon teho/paino-luokkaan.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Ajetaan Monacoa 18 kierrosta ja muutetaan sarjan sääntöjä sen verran kisaa varten, että ajetaan damaget pois päältä. Varmaan jo tarpeeksi ongelmia saa itsellee jos vetää reippaammin seinään.

Ootteko kerenny ajaa rataa?
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Rata on entuudestaan tuttu. Pitää vielä hienosäätää, jotta saisi autosta kaiken irti.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Tuli sattumalta illalla käytetyistä vastaan tuollanen Denso Sard Supra (JGTC) eli vastaava kun tuo Bunnyn Castrol.

Mielellään tuolla ajaisin...(kun huomasin tuon MOTULin olevan alitehoisempi... ;)

edit. Empäs lukittekkaan vielä tota, vaikka ostinkin... noitahan on paljon noita JGTC autoja, jos löytyis maanantaihin mennessä tuota nätimpi, tuohon teho/paino-luokkaan.

En huomannu ottaa tähän kiinni aiemmin. Eli pysytään premium autoissa. Sisäkuvakulman puuttuminen tarjoaa Monacon tyylisillä radoilla ihan järjettömän edun. Voit ajaa autollasi kauden loppuun tai sitten ottamaan jo käytössä olevan gt-r:n. Muutetaan sääntöjä seuraavalle kaudelle niin, että useampi ajaa samaa autoa. Niin ja onhan se stealth model gt-r yksi vaihoehto jos sulta löytyy.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

En huomannu ottaa tähän kiinni aiemmin. Eli pysytään premium autoissa. Sisäkuvakulman puuttuminen tarjoaa Monacon tyylisillä radoilla ihan järjettömän edun. Voit ajaa autollasi kauden loppuun tai sitten ottamaan jo käytössä olevan gt-r:n. Muutetaan sääntöjä seuraavalle kaudelle niin, että useampi ajaa samaa autoa. Niin ja onhan se stealth model gt-r yksi vaihoehto jos sulta löytyy.


Moi.

Siinä Stealth GT-R:ssä on vakiona 545hp ja painaa 1050kg. Eli varmasti liian ylivoimainen tähän sarjaan.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

En huomannu ottaa tähän kiinni aiemmin. Eli pysytään premium autoissa. Sisäkuvakulman puuttuminen tarjoaa Monacon tyylisillä radoilla ihan järjettömän edun. Voit ajaa autollasi kauden loppuun tai sitten ottamaan jo käytössä olevan gt-r:n. Muutetaan sääntöjä seuraavalle kaudelle niin, että useampi ajaa samaa autoa. Niin ja onhan se stealth model gt-r yksi vaihoehto jos sulta löytyy.

Ok.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

En päässyt viime kisaan kun ei oikein pysty ajamaan terveydellisistä syistä, yritän tänään päästä jakkaralle. Ja ainakin olen hengessä mukana. :)
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

En pääse tämän päivän kisaan mukaan, varakuski voi tulla tilalle jos niitä löytyy sarjasta.
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Itellä voi tehdä tiukkaa että kerkiän töistä kotiin ennen kisan alkua. Jos ei vähän yli yhdeksän näy linjoilla, niin mun tilalle voi ottaa varakuskin.

Toivottavasti kerkiän, ärsyttävää kun missasin jo edellisenkin kisan...
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Hyvä kisa ja kova vääntö oli piikkipaikalla. Onnea uudelle voittajalle, erittäin hyvä ja älykäs ajo. Pitää miettiä oma kisataktiikka uusiksi ;)

Pisteet on päivitetty, muista tarkistaa omasi!
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Ugh.

Kiitos kisailusta. Ilta meni kyllä kulttuurishokin merkeissä, katsoin tuon aikasemman huomautuksen "ei standardiautoja" käskynä ja ajoin tämän illan ohjaamonäkymästä. Oikeastaan ekan kerran koskaan. Ultra ahdas olo noin ajaa, mitään ei näe, mihinkään suuntaan. Ihan ahdisti välillä, kisan alettua kyllä helpotti hiukan, vaikka taas alotin jättäytymällä häntäpäähän. Loppupuolella alko jo hahmottaan missä auton keulan reunat menee.
Pitäis varmaan saada rattia lähemmäs telkkua, jottei niin pahasti sattuis toi kuvakulma.

Melkeen sain Anselmon kiinni, mutta sitte spinnasin ennen tunnelia liikaan yritykseen. :)
 
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Kivaa taas oli juu.Ku sais vaan noi renkaat jotenkin kestämään...
Mulla oli kylläkin tosi tiukat säädöt,auto max low, melkein täydet iskarit, ja jarrut 9/8.
Saatta olla et pehmeemmällä säädöillä ois renkaat kestänyt paremmin.
Mut toi nelospaikka oli ihan jees taas kerran.

Pikkasen itse kisasta. Teijolla oli mun edessä jotain ongelmia startissa, hyvä etten
ajanut hänen perään. No siinä paineli porukkaa ohi.Mut sit siinä ylämäen jälkeisessä vasemmassa porukkaa meni leveeksi ja pääsin muistaaksen Anzelmon perään.Hänellä oli
tosi hidas auto kiihdytyksissä ja menetin aikaa kun en päässyt ohi.Pariinkin otteeseen
vissiin kävin pikkasen perässä kiinni....Sori. Mut ei mitään vakavempaa. Jos jonkun
joskus tönäisen ulos vahingossa niin jään myös venaamaan.

Noissa aikaajoissa voisi olla hieman tarkempi. Muistaakseni lukee et aikaajot on 15 min. Siinä istuin kaikessa rauhassa omassa autossani ja odotin kisan alkua koska luulin et peli vihelletään poikki 15 min kohdalla.No ajassa 16.18 Metsapicasso vetää
minusta ohi pudottaen mut neljänneksi. Kisan lopputuloksen kannalta sillä ei ollut
tällä kertaa mitään merkitystä koska en pystynyt mitenkään puolustaa mun asemia, koska renkaat oli aivan finaalissa. Jännää tosin et picasso veti samalla autolla kuin uusilla renkailla sen lopun :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Hieno kisa oli, en olis uskonu et tässä porukassa mitään voittoa tulee:D
Aika-ajot meni jo tiukoille, taisin hävitä paalusta .003s:)
Lähdössä oli tosiaan ongelmia, kumit alko sutiin vaan kun lataus oli kisaan 100%:D
Sitten vaan peesasin Mulkvistii ja odotin edes pientä virhettä... paikka tuli ja pääsin keulille muutamaksi kierrokseksi. Ja taas hetken päästä, Yellow cap meni ohi ja eiku peesiin... sitten alko jo renkaatkin olla heikossa hapessa. Eteen alkoi tulla kierroksella
ohitettavia, jotka päästivät hienosti ohi:) Mulkvistin pieni virhe ja mä pääsin uudestaan
keulille loppuun asti.
Voin sanoa et ilman treeniä tulos olisi ollu toisenlainen, ja kerrankin tais olla säädöt edes sillä päin.
 
Ylös Bottom