Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mortal Kombat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joohanh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Joohanh

Active Member
mortalkombatlogo.png


Kehittäjä: NetherRealm Studios
Julkaisija: Warner Bros. Interactive Entertainment
Suunnittelija: Ed Boon
Alustat: Xbox 360, PlayStation 3
Julkaisupäivä: 19.4.2011
Genre: tappelu
Pelimuodot: yksinpeli, moninpeli
Ikäluokitus: ESRB RP (tod. näk. M = 18+)
Tallennusväline: DVD, Blu-Ray
Kotisivut: Mortal Kombat 2011 - Enter Date of Birth

Mortal Kombat Wikipediassa
Mortal Kombatin Wiki

TAUSTAA

Mortal Kombat on tappelupelisarja, joka painottaa erityisesti brutaalia verenvuodatusta ja sarjalle ominaisia väkivaltaisia lopetusliikkeitä. Sarjan ensimmäinen osa julkaistiin vuonna 1992 Ed Boonin ja tätä nykyä konkurssiin menneen Midwayn toimesta. Peli sai erinomaisen vastaanoton oikeista kuvista mallinnetun, tuohon aikaan realistisen sprite-grafiikkansa ja ennennäkemättömän väkivaltaisuutensa ansiosta. Sarjan toinen osa julkaistiin 1993, ylittäen edeltäjänsäkin menestyksen.

Sittemmin Mortal Kombat-pelisarjasta on tullut jokaisen tunnistettavissa olevissa käsite, mutta itse pelien laatu on hiipunut. Kuudennella sukupolvella luotiin varsin hyviä nimikkeitä, kuten Deception ja Shaolin Monks, mutta yleisesti ottaen 3D-kauden pelit eivät ole koskaan yltäneet alkuperäisten tuotteiden tasolle.

Pelisarjan tarve suunnanmuutokselle nähtiin viimeistään tehokonsoleille julkaistussa Mortal Kombat vs. DC Universe -pelissä, jossa lisenssiongelmien takia sarjan foundaatioon kuulunut väkivalta jouduttiin karsimaan. Itse pelin mekaniikka kruunasi niin ikään 3D-kauden yksinkertaistamisen progression, varsinaisen oppimiskäyrän jäädessä pelkistetyn taistelujärjestelmän takia hyvin pinnalliseksi.


MORTAL KOMBAT

Mortal Kombat 9, eli tuttavallisemmin vain Mortal Kombat, pyrkii tuomaan takaisin pelille ominaiset piirteet, kuten myös edistämään peruskaavaa uusilla ominaisuuksilla. Sen tarkoitus on tehdä sarjalle trendikkääseen tapaan "reboot", uudelleenluonti.

Mortal Kombat renderöidään kolmiulotteisena, mutta sen kamerajärjestelmä on palautettu ensimmäisten pelien kaksiulotteiseen malliin, kuten Street Fighter IV:ssä. Tämä yhdistettynä 60 kertaa sekunnissa päivittyvään ruutuun mahdollistaa nopeamman ja hallitumman pelimekaniikan.

Pelille ominainen väkivalta palaa entistä ehompana, ja peliä on jo etukäteen ehditty tituleeraamaan väkivaltaisimmaksi koskaan tehdyksi videopeliksi. Uudet lopetusliikkeet eli Fatalityt sisältävät mm. kehon halkaisua, tuttua selkärangan repimistä sekä esimerkiksi pään raastamista ohikulkevaan metroon. Lisää herkuttelua tuovat uutena lanseeratut X-Ray- eli läpivalaisuliikkeet, jotka näyttävät iskujen seuraukset uhriraukan kehossa. Tämä tarkoittaa käytännössä kallon- ja selkärangan murtumia, kudosten repeytymistä sekä sisäelinten tuhoutumista. Koomisempana puolena esimerkiksi Sub-Zero voi jäädyyttää X-Ray-liikkeellään vastustajan maksan ja puristaa sen sitten murskaksi.

Pelissä on niin ikään uutena ominaisuutena Tag Team-järjestelmä, joka mahdollistaa konkreettiset 2v2-taistelut perinteisen "voittajaa vastaan"-systeemin sijaan. Ruudulla voi olla toki vain kaksi hahmoa, mutta näiden vaihtaminen onnistuu saumattomasti kesken pelin. Tämä luo myös pelimekaanisesti uusia mahdollisuuksia, sillä kaksi taistelijaa voivat esimerkiksi vuorotella iskujaan samaan hyökkäysyhdistelmään.

[video=youtube;cvm5Z3HrZgY]http://www.youtube.com/watch?v=cvm5Z3HrZgY[/video]

Mortal Kombat sijoittuu tarinansa osalta aivan alkuun, kertoen uudelleenrevisioidun version kolmen ensimmäisen osan tapahtumista. Pelin keskiössä ovat kaksi ulottuvuutta, Earthrealm ja Outworld. Outworldia hallitsee keisari Shao Kahn, joka muiden ulottuvuuksien valtaamisen jälkeen pyrkii tuhoamaan Earthrealmin eli maan. Kohdatakseen Earthrealmin vastarinnan Shao Kahn järjestää taisteluturnauksen, johon parhaista parhaat kuolevaiset taistelijat osallistuvat.


PÄÄHAHMOT

Pelin tiedetty hahmolista tähän asti - päivitetään saataessa lisätietoa.

Cyrax
Ermac
Jade
Jax
Johnny Cage
Kitana
Kung Lao
Mileena
Nightwolf
Raiden
Reptile
Scorpion
Sektor
Shao Kahn
Sindel
Sonya Blade
Sub-Zero
Liu Kang
Baraka
Kano
Shang Tsung

Scorpion
Kaikkien lempihahmo tulee takaisin tänne ennalta-arvattavasti myös uudessa Mortal Kombatissa. Miehen erikoisuuksiin kuuluu ikoninen kädestä sinkoava "GET OVER HERE"-huudahduksen saattelema tarttumakoukku, sekä Fatalityt, joissa Scorpion useimmiten käyttää tarttumakoukkuaan repiäkseen milloin mitäkin irti vastustajastaan.

Scorpionin suurin vihollinen on Sub-Zero, joka tappoi aikaisemmin Scorpionin perheen, klaanin ja Scorpionin itsensä (Scorpion herätettiin jälkeenpäin henkiin). Scorpion onnistuu Sub-Zeron tappamisessa, mutta kuulee tämän uudelleenosallistumisesta Mortal Kombat-turnaukseen, ja jatkaa jahtiaan.

"Hanzo Hasashi was once a member of the Japanese Shirai Ryu ninja clan. Given the name Scorpion for his blindingly fast and deadly fighting skill, his life was blessed with glorious kombat in the name of his Grand Master. But when he, his family and his clan were brutally exterminated by Sub-Zero and the Lin Kuei, Scorpion's existence became eternal torment. Resurrected by the malevolent necromancer Quan Chi, he entered the Mortal Kombat tournament to slay Sub-Zero and avenge the murders of his kin."

[video=youtube;KfOUl52B2EA]http://www.youtube.com/watch?v=KfOUl52B2EA[/video]

Sub-Zero
Sub-Zero on nimensä mukaisesti pakkasen erinäisiä etuuksia hyödyntävä ninja. Tavaramerkkiliikkeitä ovat jääpallo hieman SF:n Hadokenin tapaan, sekä liukupotku jään avittamana. Sub-Zeron tärkein Fatality lienee pelin tunnetuin, nimittäin selkärangan repiminen niskasta käsin.

Mortal Kombat 9:ssä esiintyvä Sub-Zero on varsinaisen Sub-Zeron pikkuveli, joka otti tittelin Scorpionin murhattua tämän. Sub-Zeron päätehtävä onkin kostaa veljensä murha.

"An assassin of the Lin Kuei clan, Kuai Liang commands the power of ice and cold. Unlike other members of his clan, he and his older brother, Bi-Han, were abducted as children by the Lin Kuei and trained in the techniques of assassination throughout their lives. Though his codename is Tundra, he has now assumed the mantle of Sub-Zero to honor his brother after Bi-Han's mysterious death. Sub-Zero tirelessly hunts the one who killed his brother."

Liu Kang
Mortal Kombat-turnaukseen osallistuva Shaolin-munkki pyrkii pelastamaan Earthrealmin yhdessä mentorinsa, Raidenin, kanssa. Liu Kang on yksi MK-sarjan päähahmoista ja vähemmän väkivaltaisista sankareista. Liu Kangin repertuaariin kuuluvat kung-fu-potkut, kuten pitkin ruutua lentäminen jalka sojottaen vastustajan torsoa kohti, tai ns. Bicycle Kick, jossa Liu Kang polkee vastustajansa naamaa nopeassa sarjassa ilmasta käsin.

"Orphaned at a very young age, Liu Kang was raised by Shaolin monks, who taught him the way of the spiritual warrior. They soon recognized his potential as a contender for the Mortal Kombat tournament and rigorously trained him for this task. Raiden, too, understood that Liu Kang was Earthrealm's best hope for freedom and introduced him to Master Bo' Rai Cho to further his development. Once fully trained, Liu Kang bested all challengers and earned the high honor of representing the Shaolin in the Mortal Kombat tournament. He and Raiden then embarked on their fateful journey to Shang Tsung's island to compete in this pivotal kontest."

Raiden
Raiden on maapalloa suojeleva taistelijamunkki, jolla on käytössään merkittäviä yliluonnollisia voimia. Erikoiskuihin kuuluvat erinäiset salamoinnit. Merkittävin Fatality lienee hyökkäys, jolla Raiden kutsuu salaman irroittamaan vastustajansa pään tai korventamaan tämän savuavaksi tuhkakasaksi.

Raiden pyrkii etsimään parasta mahdollista taistelijaa maan tuhoutumisen estämiseksi.
"Raiden is the God of Thunder and Protector of Earthrealm. Ageless and wise beyond measure, he leads Earthrealm's mortals in the endless battle against the forces of darkness. When Shao Kahn, Emperor of Outworld, threatened to merge his realm with Earthrealm, an overwhelmed Raiden implored the Elder Gods to give Earthrealm a fighting chance. Thus the Mortal Kombat tournament was created. For millennia Shao Kahn has been kept at bay, but nine consecutive losses to Goro have eroded hope that Earthrealm can be saved. Determined to prevent Armageddon, Raiden tirelessly quests to find a champion worthy of Mortal Kombat."

Shao Kahn
Outworldin keisari ja brutaaliuden mestari, Shao Kahn on Mortal Kombat-turnauksen järjestäjä. Hahmo on olemukseltaan kookas lihaskasa, joka on pukeutunut lannevaatteeseen ja pääkallomaskiin.

Shao Kahnin erikoisliikkeitä ovat raa'at sidonnat sekä tartunta etäältä virheän magian avulla.

"Emperor Shao Kahn's lust for power is matched only by his ruthlessness. Millennia ago he overthrew Onaga as ruler of Outworld and has conquered many other realms since. Eventually he turned his attention to Earthrealm. The Mortal Kombat tournament prevents him from taking the realm by force, but if Shao Kahn's champions win 10 consecutive tournaments, Earthrealm will be his. As long as his champion Shang Tsung and Prince Goro do not fail him, he will be victorious."

Johnny Cage
Johnny Cage on yksi klassisimmista Mortal Kombatin hahmoista. Uralaskussa olevana elokuvatähtenä mies päättää todistaa kyvykkyytensä liittymällä Mortal Kombatiin, ja pyöräyttämällä kokemastaan elokuvan jälkeenpäin.

Johnny Cage lisättiin pelisarjaan aluksi puoliksi vitsinä ja puoliksi täytteenä, mutta hahmosta tuli nopeasti osa MK:n perustaa. Johnny Cagen bravuuriliike on nopea sarja potkuja nimeltään Shadow Kick, ja Cagen nimikkolopetusliikkeenä hahmo lyö oikean koukun vastustajan leukaan, heittäen tämän valmiiksi luotuihin ympäristöhaittoihin (heh heh).

Kitana & Mileena
Kitana on Edenian ulottuvuuden prinsessa, josta Shang Tsung, Shao Kahnin palveluksessa oleva velho, loi Mileena-kloonin Shao Kahnin alaisuuteen. Kitanan pyrkiessä tuhoamaan Shao Kahnin ja vapauttamaan Edenia-ulottuvuuden, tohtii Mileenia tuhota taas klooninsa ja ottaa tämän paikan.

Kitanalle olennaisia hyökkäyksiä ovat kestoiskut viuhkojensa avulla, siinä missä Mileena tykkää käyttää jättimäisiä hampaitaan vastustajan raateluun.

"Shang Tsung has created many abominable creatures in his Flesh Pits, but none so twisted as Mileena. A fusion of Edenian flesh and Tarkatan blood, Mileena is both beauty and beast. This dichotomy has made her mind unstable; she is prone to fits of madness and savagery. Though she has the appearance of a mature woman, she is more child than adult--a blank slate conformed to Shao Kahn's will. Devoid of conscience or remorse, Mileena will butcher anyone to appease her beloved father."


OSTA MORTAL KOMBAT

Mortal Kombatista julkaistaan kolme versiota.

MORTAL KOMBAT
Peli manuaaleineen

MORTAL KOMBAT - KOLLECTOR'S EDITION
Peli manuaaleineen, steelbook-kotelo, 112-sivuinen art book, Mortal Kombat-asuja Xbox-Avatareille, 8" figuuri Scorpionista rökittämässä Sub-Zeroa, ladattavia bonusasuja pelihahmoille

Kollectible figurines of Scorpion and Sub-Zero that double up as video game ‘bookends’ for your favorite Mortal Kombat games.
-Hand sculpted with high level of detail
-Decorated using an artful combination of spray mask, tampo print, free spray and hand washes.
The Art of Mortal Kombat
-A 110+ page book featuring original concept sketches and game art from the 2011 version of Mortal Kombat.
Retro-Ninja costume
-Exclusive alternate in-game costume inspired by the original character designs.
Customize your Xbox LIVE avatar with Mortal Kombat costumes and challenge your friends in our new King of the Hill online mode.


MORTAL KOMBAT - TOURNAMENT EDITION
Peli manuaaleineen, fightstick-laatikko, Mortal Kombat-asuja Xbox-Avatareille, ladattavia bonusasuja pelihahmoille

Mortal Kombat Fight Stick
-High quality, authentic Suzo Happ arcade parts for the ultimate in performance.
-Designed exclusively by NetherRealm Studios
-Inspired by the wooden arcade cabinets from the golden age of gaming
-Features the classic Mortal Kombat ergonomic button layout to best optimize game play.
-Memory foam underside for comfortable lap use
-Flip open lid for easy arcade part customization access and storage.
Retro-Ninja costume
-Exclusive alternate in-game costume inspired by the classic Mortal Kombat character designs.
Customize your Xbox LIVE avatar with Mortal Kombat costumes and challenge your friends in our new King of the Hill online mode.





PAKOLLINEN POHDINTAOSIO

Ensimmäiset Mortal Kombat-kokemukseni sain itse monien tapaan pelaamalla Mortal Kombat Trilogya Playstationilla. Pelit (kolme ensimmäistä osaa) olivat tuohonkin aikaan (~99-00) teknisesti huvittavankin karuja, mutta pelissä oli sellaista meininkiä, mihin en ollut tuohon aikaan koskaan vielä nassikkana törmännytkään. Muistan selvästi ihmetykseni, kun peli loihti eteeni vankityrmän, jossa oli taustalla seivästettyjä päitä. Siis irtonaisia päitä! Olin tuskin tästä yllätyksestä ehtinyt toeta, kun vastassa oleva keltakaapuinen kammotus jo karjaisi jotain ja repi minut ketjun avulla nyrkkiensä etäisyydelle. Tämän jälkeen kyseinen herrasmies pisteli hahmoani pataan sellaisella väkivallalla, mitä en ollut nähnyt edes telkkarissa!

Pikkupojan ihmetys oli suurta, mutta niin oli myös euforia, kun meininkiin lopulta pääsin mukaan. En tiedä, onko nykyinen fiksaationi kunnon pärskäytyksille perua MK:n pelaamisesta, mutta ai sitä riemua, kun lähdettiin repimään ruumiinosia! Itse taistelu soljui varsinkin toisessa osassa erittäin hienosti, veren lentäessä tyydyttävästi jokaisesta iskusta. Vaikka en loppujen lopuksi vanhoja MK-pelejä kovin substantiaalisesti tahkonnutkaan, jättivät ne jälkeensä erinomaisia muistoja - pienelle, kasvuikäiselle pojalle.

Lisää kosketusta sain sarjaan sitten myöhemmin pelaamalla Deceptionia sekä Shaolin Monksia. Vaikka pelisarjan tietty perstuntuma olikin ikävästi kadonnut 3D-ympäristön tuoman epätarkkuuden takia, nautin peleistä silti erittäin paljon. Mortal Kombat oli tuolloin - ja on pääasiassa edelleenkin - ainoa peli, jossa hahmoissa tapahtui varsinaista degeneraatiota tappelun edetessä. Minusta oli erittäin hienoa nähdä kunnon verilammikot maassa ja hahmojen lärvit tunnistamattomassa kunnossa tappelun tauottua.

Viimeisin kokemukseni Mortal Kombat-sarjasta on Armageddonin Wii-versio. Vaikka kontrolleissa ja pelituntumassa mentiin edelleen vain enemmän männikköön, oli pelissä silti ehta MK-habitus. Hupia koko perheelle saatiin, kun pääsi Wii-kapulan kanssa repimään selkärankoja - perheen pienimmät mukaan myös!

Vaikka Street Fighter IV on nykyään kaiken kuningas ja keisari, on MK:lla erittäin vahva tilaisuus ottaa haltuun oma paikkansa auringon alla. Odotukseni uutta MK-sarjalaista kohtaan on erittäin suurta. Jokainen lanseerattu ominaisuus kuulostaa toinen toistaan paremmalta, kaksiulotteiseen 60FPS-pelimekaniikkaan palaaminen on parasta mitä pelille voisi tehdä, ja kaiken kukkuraksi - väkivalta näyttää pelivideoissa ihan sikamahtavalta. GET OVER HERE!
scorpionandkang2.png
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Pisteet Joohanhille jälleen äärettömän kovasta aloituspostauksesta! Voi kun kaikki jaksaisivat nähdä edes puoliksi yhtä paljon vaivaa ketjujen avausten eteen.

Mitä peliin tulee, ensimmäisestä trailerista mielen valtasivat vahvat Mortal Kombat 2 -vibat, ainakin monet areenoista näyttäisivät olevan sieltä peräisin. Tämä on luonnollisesti pelkästään positiivista, sillä kakkonen taitaa edelleen olla sarjan legendaarisin osa. Itsehän kuulun siihen koulukuntaan, joka alkuperäisiä mätti menemään jo Sega Megadrivellä. Ja nimenomaan toinen osa loksautti aikanaan leuat (vaikka konsolikäännös olikin melko paljon Arcade-versiota hitaampi), kun ykkösen valttikortti oli lähinnä verellä mässäily itse sisällön jäädessä taka-alalle.

Positiivista huomata myös, että MK:kin tekee paluun perinteisempään 2D-aikaan SFIV:n tavoin. Yksikään Mortal Kombatin 3D-versioista ei ole oikein iskenyt, mutta tämä pitää ehdottomasti laittaa seurantalistalle. Kuten Joohanh:kin sanoi, peli näyttää pirun hyvälle - ja se on tällaisessa pelissä jo puolivoittoa!
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Mitä enemmän videoita pelistä julkaistaan, sitä enemmän tuntuu että tää tulee olemaan mun tämän vuoden peli.

Niille jotka ei oo videoita tai haastatteluita kattellu, niin pelimekaanisia uudistuksia on Street Fighter 4:stäkin tuttu Super-mittari, jolla voi tehdä combobreakereita jolla pääsee jugglesta eroon, EX tyylisiä paranneltuja erikoisliikkeitä, ja niitä X-ray liikkeitä jotka ovat käytännössä Super comboja.
Tag-kaverin voi tuoda kentälle normaalin tavan lisäksi myös hyökkäyksen muodossa, jolla pystyy jatkamaan ja kompensoimaan omia puutteita pompottelusarjoissa.

Videoista on myös kiva bongailla myös jotain erikoisempia juttuja. Mileena tuntui tökkäävän vihollisensa selkään tikarin joka jäi sinne, ja seuraavassa heitossa tyttö nappasi sen käsiinsä ja puukotti lisää. Mahtaakohan heiton teho kasvaa, mikäli vastustajaan on saanut tökättyä tikarin?

Mulle toi SSF4 on ihan aavistuksen liian tekninen peli. Sormet ei taivu fadc linkkeihin, varsinkaan chargehahmoilla. Ja ne yhden framen combot tulee harvimmin spontaanisti ulos. Jos tässä pelissä on edes puolet Street Fighterin mekaniikkojen syvyydestä, niin se osuu aika täydellisesti sinne pallopuistoon.

Sitten vielä TOP 3 MK suosikit...
1. Cyrax
2. Sindel
3. Reptile

...ja inhokit
1. Johnny Cage
2. Stryker (?)
3. Liu Kang
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

...ja inhokit
1. Johnny Cage

Nohnoh, pukeuduin sentään ala-asteella Johnny Cageksi naamiaisissa. Niin, eihän siinä mitään järkeä ollut. Ensimmäisestä Mortal Kombatista jäi vain mieleen palavasti se lopun naurettava kohtaus, jossa Johnny lyö Goroa kulkusille. Tulihan tuota ensimmäistä peliäkin aikoinaan pelattua Megadrivellä, mutta vähemmälle ovat sen jälkeen jääneet.
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Nohnoh, pukeuduin sentään ala-asteella Johnny Cageksi naamiaisissa.
Ilman paitaa vai miten? Jännä ratkaisu.

Minä halusin joskus olla suosikkihahmoni Scorpion, mutta homma jäi, kun en saanut sopivaa pukua, enkä viitsinyt pukeutua keltaiseen pöytäliinaan.
 
Vastaus: Mortal Kombat (2011) [PS3 hype]

Ehdottomasti pakkohankinta! Tämä saattaa jopa olla toimivaa settiä pitkästä aikaa, kun ovat siirtäneet tuon kameran takaisin 2D:ksi!
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Keräili suklaamunista tatuointitarroja niin monta että sai kirjoitettua nimen rintaansa ja löi jokaista luokkalaista palleille. Tyttöjäkin.



:cool:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Hieno pohjustus!
Hieman yllättävää mielestäni on nähdä Nightwolf ja Sindel hahmoina, mutta enpähän tiennyt, että he olivat myös MK3:n jälkeisissä peleissä hahmoina. Yösuden lisäämisestä hahmoihin plussaa kyllä! Hienoa nähdä mekaanisia hahmojakin. Itse omistan MK3:n SNESille ja kokeiltua on tullut muutamaa versiota sen jälkeen, enkä ole hirveästi innostunut, mutta tämä näyttää kyllä aidosti mielenkiintoiselta. Sääli vain, että en omista oikeita konsoleita tämän pelaamiseen. Vielä ainakaan.

ps. Katsoin tuon leffan kaksi viikkoa sitten ensimmäistä kertaa sitten ala-asteiän sitten ja on muuten hieno merkkiteos pelileffojen genressä!
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Uijjui!!! Ensimmäinen Mortal Kombat peli joka kiinnostaa vähääkään enemmän. Wiin Mortal Kombat oli aluksi ihan ok, mutta alko tympäseen se huitominen. MK I - III parissa kasvaneena tämä on kyllä niiiiiin ehoton hankinta että ei ole tosikaan. Saas nähdä vaan miten sitä oppii pelaan tuolla tatilla ku SNES:llä aikoinaan vaan pelaillu näitä ;)
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Kollector's Editionissa pelin lisäksi mukana tulee ekstra-asuja ja -Fatalityjä Scorpionille ja Sub-Zerolle, sekä 8" Scorpion-figuuri.

Scorpion-figuuri? täytyykin sitten ennakkovarata Kollectors Edition, pääsee skorppari pelihyllylle RE5:n Executionerin seuraksi :D

Mut joo, kyllä muutenkin oon odottanu tätä peliä siitä asti, kun se julkistettiin. Tuli tossa viikonloppuna hommattua MK vs. DC Universe, joka osoittautuikin suureksi pettymykseksi. No, jos tämä sitten puhdistaisi Motal Kombatin maineen.
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Lienee pakkohankinta. Megadriven ABACABB on vieläkin selkäytimessä :)
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Noniin, nyt tuli tietoa versioista sekä uudesta hahmojulkistuksesta, Liu Kangista. Lisäsin materiaalia aloitusviestiin.

Erikoisversiot näyttävät messeviltä, mutta Tournament Editionin ratkaisu on vähintään erikoinen. Saa olla kyllä melkoisen tukeva rasia, jos ohjaimenakin pitäisi samalla toimia. On myös harmi, ettei TE:ssä tule Kollector's Editionin tavaroita mukana.

Ai niin, ikävien X-Ray-liikkeiden tiimoilta tehtiin dokumentaaria.

[video=youtube;MIRSoIaIbfE]http://www.youtube.com/watch?v=MIRSoIaIbfE[/video]

Täytyy myöntää, että tuli vähän itsekin irvisteltyä noita rajuimpia paukautuksia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Täytyy myöntää, että tuli vähän itsekin irvisteltyä noita rajuimpia paukautuksia.

Nosti kivasti odotuksia, toivottavasti noita rutinoita ei kuitenkaan liikaa ole. :) Eli kriittisillä hetkillä vain. Mukava tehostekeino tuommonen kuitenkin on, voisi taas harkita ostavansa mättöpelin, viimeisestä onkin jo aikaa.
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Onkohan tuo Barakakin nyt sitten mukana?
Pakkohan sen on olla. Eivät ole vielä vain virallisesti ilmoittaneet. Päivittelen sitten rosteria sen mukaan, mitä varsinaisesti julkistetaan.

Nosti kivasti odotuksia, toivottavasti noita rutinoita ei kuitenkaan liikaa ole. :) Eli kriittisillä hetkillä vain. Mukava tehostekeino tuommonen kuitenkin on, voisi taas harkita ostavansa mättöpelin, viimeisestä onkin jo aikaa.
Nuo X-Ray-liikkeet toimivat samalla tavalla kuin esimerkiksi Street Fighterin Super-liikkeet, eli on annettava vastustajalle kuonoon tietyn verran palkin täyttymiseksi. Todennäköisesti noita pääse suorittamaan ehkä kerran parissa kierroksessa, kuten Street Fighterissa.
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Hiukan aiheesta poiketen, mutta mihin on hävinnyt Mortal Kombat 3 live kauppaosiosta? Sitä oli kiva mättää tätä odotellessa ja joskus sen sieltä itselleni ostinkin. Nyt ei tunnu enää löytyvän.. :mad:
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Joku jossain Youtubessa muuten sanoi, että Ed Boon olisi ehkä jossain joskus sanonut, että Tähän peliin tulisi kaikki 1-3 MK pelien hahmot paitsi kaksi.
Tähän mä luottaisin...

Motaro ja joku toinen kuusiraajainen jäisi varmaan tuossa tapauksessa pois?


Toisaalla, yhtälailla luotettavassa lähteessä, oli maininta että pelissä tulisi olemaan 'bouttiarallaa 26 hahmoa.
Mortal Kombateissa 1-3 on ne 26 eri hahmoa, mutta nyt mukana on jo Ermac, joka tuli mukaan vasta kolmosen ultimateversiossa.
Tässäkin tapauksessa siis joku klassikkohahmo jäisi pois. Harmi, se Motaro oli kuitenkin mun lemppari välibossi.


Täällä on koottu myös joitain spekulaatioita. Quan Chi ja Bo'Rai Cho mainittu!

Olisin myös toivonut jotain täysin uusia hahmoja. Oh wellz, kaikkea ei voi saada.

Toivottavasti tulisi sitten edes niitä hahmopaketteja DLC:nä. Hattu kourassa olisin odottamassa että saisin antaa Netherrealmille rahani!


Nosti kivasti odotuksia, toivottavasti noita rutinoita ei kuitenkaan liikaa ole. :) Eli kriittisillä hetkillä vain.
Ei varmaankaan. Itselläni on sellainen pieni paha aavistus, kun nyt pelissä on niin vapaasti tehtäviä ja voimakkaita jugglecomboja, että suurin osa tuosta palkista menee combobreakereiden käyttöön.
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

Perhana, tuolla Mortal Kombat Wikissähän on tietysti kaikki paljon kattavammin kuin Wikipediassa. Muokkaanpa jälleen aloitusviestiä.
 
Vastaus: Mortal Kombat [X360-19.4.2011]

MKast! on Mortal Kombatin tekijöiden peliin liittyvä videocasti joka vaatii Youtubetilin. Vanha juttu toi on jo vissiin niille jotka on aktiivisesti seurailleet, kun se jo viime syksynä alkoi. (Vähän vaikeuksia linkkailla tollaseen Youtuben soittolistan soittolistaan, painelkaa sitä F5:ä ja klikkailkaa joka puolelle kuin mielipuolet jos ei näy)!

Kuuntelin ja kattelin noi eilen illalla, ja muutaman hauskan pelimekaanisen detailin sai niistäkin vielä lisäksi puristettua, mitkä eivät ainakaan itselleni ollut vielä selvillä:

- Pelin namiskat ovat etu- ja takakäden lyönnit, etu- ja takajalan potkut, ja torjuminen. Eli 4 lyöntinappulaa ja block, ehkä myös oma nappula heitolle. Pääsee miettimään miten sen sovittaa jo olemassa olevalle padille/stickille.

- Command Throws confirmed. Kung Laolta löytyy myös normaalin potkun jälkeen suoritettava komentoheitto, jota voi vielä jatkaa erilaisiksi eri komennoilla.

- X-ray liikkeitä on montaa sorttia (niinkuin SSF4:ssä), kuten Johnny Cagen parry-tyylinen X-ray johon vastustajan pitää lyödä että se aktivoituu. Lisäksi joidenkin hahmojen X-rayihin ja/tai X-raysta voi kombottaa muilla hyökkäyksillä.

- X-ray-mittaria käyttävistä kovemmista hyökkäyksistä annettiin pari konkreettista esimerkkiä; Sub Zeron jääpallo muuttui jääsuihkuksi (ei voi hypätä yli), Reptilen mikälie-gravitaatiopallosta tulee vaikeammin väistettävä, ja Sektorin ohjuksesta tulee hakeutuva ohjus. Monien hahmojen projektiilihyökkästen määrä vain kasvaa.

- Hahmojen perusiskut tulevat olemaan erilaisia eri hahmoilla, toisin kuin alkuperäisissä peleissä. Kolme poikkeusta ovat tietysti uppercut, sweep ja roundhouse kick.

- Tekniikkanousuja ja nousuhyökkäyksiä.

Lisäksi oli paljon puhetta vahingon skaalautumisesta, frame buffereista ja muista, joka saa mun pahat aavistukset pelistä taas pienenemään.


Tästä tulee niin herkkua.

Herkuista puheen ollen, en hirveästi tykkää Sonyan modellista. Mileenalle ja jossain määrin Kitanallekin kyllä ymmärrän sellaisen huippumalli-pornotähti-lookin, mutta Sonyalle en oikeen enää keksi tekosyytä. Noh, kyllä se Soul Calibur on antanu mulle pehmeän laskeutumisen tähän järkytykseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mortal Kombat [PS3/X360 Hype - 19.4.2011]

Olin sen verran ilkeä, että yhdistin pari tynkäketjua yhdeksi monialustaketjuksi. Korvaukseksi tästä tekemästäni törkeydestä tarjoan vähän uutta informaatiota suoraan pressitiedotteesta.

The special Mortal Kombat Kollector's Edition will be available for purchase across Europe at launch with an RRP of €89.99, with the following killer list of limited edition items:
· Kollectible Figurine of Scorpion and Sub-Zero with high level of detail.
· Exclusive Art Book: 110+ pages book detailing The Art of Mortal Kombat, featuring original concept sketches and game art.
· Unique SteelBook™ Packaging
· Exclusive in-game Retro Ninja Costume: Alternate in-game costume for Ermac inspired by the original character designs.
· Xbox 360 exclusive: Customize your Xbox LIVE avatar with Mortal Kombat inspired costumes.
· PS3 exclusive: Mortal Kombat avatars and themes.
 
Ylös Bottom