Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Hyvä podcasti. Kemiat osuu yhteen Pelaajalehden porukoiden kanssa. Näitä yhteislähetyksiä olisi kiva saada jatkossakin.

KonsoliFIN:n taustoista täytyy muistaa, miten PS2FIN.COM osoitteella pääsi sisään vielä pitkään "yhdistymisen" jälkeenkin.

Ehdotus #1: Uusien konsoleiden myötä palattaisiin osin omiin karsinoihin, jolla taattaisiin konsolikohtaisen tiedon helppo löytäminen ja mm. FAQ:it. Tässä olisi sopiva sauma nyt käsillä. Katsantokanta pitäisi olla tietoa etsivän näkökulmasta, ei päivittäin paikalla roikkuvan.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Olihan tuo erilaista ja ihan kiva päästä taas puhumaan turhanpäiväisyyksiä.

Pelaajan toimiston löytyminen vaati hieman ihmettelyä, mutta onneksi pubiruusu kukki ja huomautti ovikoodista. Näytimme varmaan niin eksyneiltä, että tämä yritti siivota meitä sivuun katukuvaa rumentamasta. Toimistolle päästyä kävin huutelemassa eri huoneisiin, jonka seurauksesta väki liukeni paikalta. Eikä tällä ollut mitään tekemistä työajan päättymisen kanssa. "Kuka stna tuokin oli". Mukava nähdä mistä Pelaaja-lehti tulee.

Melko miehekäs kastike siinä valmistettiin. Taukojen jälkeen ei huoneeseen päässyt takaisin kuin vauhtia ottamalla, sillä ilma oli sekoitettu niin väkeväksi. Huomaavaisena miehenä Huttunen sulki huoneen oven visusti nauhoitusten jälkeen, jotta valmistetusta kastikkeesta voisivat muutkin nauttia. Keittohan on tunnetusti parempaa seuraavana päivänä.

Paavi taisi pari kuvaa ottaa ja olihan tämä ihan uutisenarvoinen tapahtuma, mutta enpä lähde itse uutisten suhteen vetämääni nollalinjaa muuttamaan.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Onko Konsolifinin Podcasteja tarkoitus laittaa jakoon muihinkin palveluihin kuin iTunesiin? iOS-vajakkina (lue: androidkäyttäjänä) ei iTunesiin ole pääsyä, tai edes halua päästä, ja välillä mp3-tiedoston lataaminen tuntuu hankalalta verrattuna esimerkiksi Soundcloudiin tai juurikin tuohon iTunesiin.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Onko Konsolifinin Podcasteja tarkoitus laittaa jakoon muihinkin palveluihin kuin iTunesiin? iOS-vajakkina (lue: androidkäyttäjänä) ei iTunesiin ole pääsyä, tai edes halua päästä, ja välillä mp3-tiedoston lataaminen tuntuu hankalalta verrattuna esimerkiksi Soundcloudiin tai juurikin tuohon iTunesiin.
Podcastit ovat tyypillisesti tarjolla täysin normaalina RSS-feedinä, jonka saa tilattua millä tahansa RSS-lukijalla, jollaisia Androidillekin on lukemattomia. Itse olen iPod-käyttäjä (en iOS) joten joku muu osannee ehdottaa ohjelmia paremmin. Sopivalla ohjelmalla vain tilaa KonsoliFIN Podcastin RSS-syötteen osoitteesta http://media.konsolifin.net/podcast/podcast.rss niin uudet jaksot saa helposti ja jopa automatisoidusti.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Podcastit ovat tyypillisesti tarjolla täysin normaalina RSS-feedinä, jonka saa tilattua millä tahansa RSS-lukijalla, jollaisia Androidillekin on lukemattomia.

Kyse ei olekaan siitä etteikö RSS:n kautta olisi mahdollista. Kyse on siitä että noi palvelut, kuten iTunes ja Soundcloud, on suunniteltu podcastien ja muun audiomateriaalin levittämiseen. Helpompia, kätevämpiä ja ennenkaikkea järkevämpiä vaihtoehtoja RSS-syötteille minun mielestäni.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Kyse on siitä että noi palvelut, kuten iTunes ja Soundcloud, on suunniteltu podcastien ja muun audiomateriaalin levittämiseen. Helpompia, kätevämpiä ja ennenkaikkea järkevämpiä vaihtoehtoja RSS-syötteille minun mielestäni.
Mä olen itse käyttänyt RSS:ää podcastien lataamiseen, ja nykyisin mulla on käytössä Pocket Casts Androidilla. (Siitä on iOS-softakin, joka ilmeisesti vie Applen omaa podcast-softaa ihan 100-0.) Mun mielestä on aika yksinkertaista, että softa nuuskii tunnin välein RSS-syötteet ja lataa uudet jaksot automaattisesti joko wlanin tai mobiilin yli (itse saa valita, kumpaa käyttää).

Yritin selvittää, miten tuo Soundcloud toimii, mutta en löytänyt sieltä mitään kuvausta, miten valmiiksi editoitu ja muualla julkaistu jakso saadaan näkymään palvelussa. Paljon siellä kyllä selitetään jotain mobiililaitteella nauhoittamista ja julkaistun materiaalin mainostamista Facebookissa ja Twitterissä, mutta ihmeen nihkeästi oli tietoa jakelusta. Mä olen yksinkertaistanut tuota podcastien julkaisemista meidän omalla podcast-sivulla (KonsoliFIN Podcast 129: Kaksin aina kaunihimpi), RSS-syötteellä ja iTunesissa, mutta Soundcloudiin en ole aikaisemmin törmännyt. Nyt törmättyäni en tosiaan keksi, miten jaksot saisi siellä näkymään. Ilmeisesti se on kuitenkin mahdollista, koska Nelinpeli julkaisee siellä. (Pelaaja ja esim. Weekend Confirmed sen sijaan eivät.)
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Yritin selvittää, miten tuo Soundcloud toimii, mutta en löytänyt sieltä mitään kuvausta, miten valmiiksi editoitu ja muualla julkaistu jakso saadaan näkymään palvelussa.
Pitää kai olla rekisteröitynyt käyttäjä, kun mulla näkyy yläreunassa iso nappula jossa lukee "UPLOAD". Sitä kun painaa, niin takaa löytyy kaksi uutta nappulaa eli "Choose files to upload" ja "Start new recording".

EDIT: Paitsi toi on sitten lopulta maksullinen järjestelmä. 120 minuuttia ilmaista, sen jälkeen maksaa. Kfinin kastikkeen tuntien ei riitä edes ekaan. ;D
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Soundcloud on tietääkseni enemmän musiikkipainotteinen, esimerkiksi monet DJt käyttävät tätä palvelua levittäessään mixtapeja. Ja tosiaan tuo maksaa artistille jonkun kuukausierän.

Tosin muita samankaltaisia palveluita on, kuten mixcloud tai mixcrate, jonka pitäisi olla täysin ilmainen.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Mä olen itse käyttänyt RSS:ää podcastien lataamiseen, ja nykyisin mulla on käytössä Pocket Casts Androidilla. (Siitä on iOS-softakin, joka ilmeisesti vie Applen omaa podcast-softaa ihan 100-0.)
Pocket Cast oli sitä mitä hain lopulta. Toimiva softa ja tekee mitä haluan. Hintakaan pitäisi useimmille olla ongelma, 3,11€ Play Storessa. Paitsi jos on sitä mieltä että kaikki pitää olla ilmaista.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Jos tulevista aiheista on pulaa, niin yksi teema voisi olla ennenkuin uudet konsolit tulevat markkinoille, että poimisitte tämän sukupolven sykähdyttävimmät tai mielestänne merkittävimmät pelit. Mistä peleistä tämä sukupolvi tullaan muistamaan? Valinta on tietysti hankalaa, mutta tästä voisi saada jotain mielenkiintoista keskustelua aikaiseksi.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Jos tulevista aiheista on pulaa, niin yksi teema voisi olla ennenkuin uudet konsolit tulevat markkinoille, että poimisitte tämän sukupolven sykähdyttävimmät tai mielestänne merkittävimmät pelit. Mistä peleistä tämä sukupolvi tullaan muistamaan? Valinta on tietysti hankalaa, mutta tästä voisi saada jotain mielenkiintoista keskustelua aikaiseksi.

Tällainen on näillä näkymin tulossa marraskuun viimeisenä kastikkeena, kiitos tämän ehdotuksen :) Mukaan pyritään saamaan niin Nintendon, Xboxin kuin Pleikkarinkin fanipoikia ylläpidosta.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Tällainen on näillä näkymin tulossa marraskuun viimeisenä kastikkeena, kiitos tämän ehdotuksen :) Mukaan pyritään saamaan niin Nintendon, Xboxin kuin Pleikkarinkin fanipoikia ylläpidosta.
Muistaakseni Jryi totesi jossain castissa(keväällä?), että jaoteltaisiin jopa erillisiin jaksoihin tämä nykysukupolven perkaaminen. Onhan tämä sukupolvi ollut hemmetin pitkä ja pelirikas ainakin boxin ja pleikan osalta. Nintendosta en nyt tiedä, menee varmaan siinä vasemmalla kädellä peraten. Laittakaahan sitten tehoketjua hyvissä ajoin tulille, että foorumilaisetkin pääsevät näppäilemään, mikä väräytti viisaria ja toisaalta, mikä oli sitä höyryävää shaibaa.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Sen verran voin spoilata, että huomenna putkahtaa pihalle tuo boxia käsittelevä muistelo. Pleikkarimuistelo tulee myös aikanaan.

Lisäksi sitten on tulossa nuo yhteiset huippuhetket.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Joo nykysukupolven konsolit kerrataan tosiaan omissa jaksoissaan, tänään vuorossa boxi, jossa allekirjoittanutkin mukana. Vähän myöhenmin Ps3, sitten on noille koko sukupolven eeppisimmille peleille yksi yhteinen jakso.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Pitääpä tänne uutena jäsenenä heittää palautetta podcastistanne. Mielestäni yksi parhaista podcasteista, mitä Suomessa tehdään ja fiilis on jaksoissanne mukavan rento mutta unohtamatta asiapuhetta.

Kiitokset Jyrille vanhojen jaksojen hostaamisesta, toivottavasti kuulemme sinua useamminkin.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

17.12. oli tarkoitus saada ulos Xbox Onelle pyhitetty kastike. Mukaan iloiseen joukkoon on saatu itse Killi Microsoftilta. Mikäli miehelle löytyy kysymyksiä mielellään Xbox Oneen liittyen niin niitä voi pistää joko tähän ketjun jatkoksi tai vaikkapa yksityisviestillä allekirjoittaneelle tahi vaikka Jepulle, joka osallistuu myös.

Pistäkäähän kysellen olkaa hyvät.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Aikataulullisten haasteiden vuoksi tällä viikolla ei julkaista uutta podcast-jaksoa, kuten varmaan hätäisimmät jo huomasivat. Pahoittelemme puutosta, mutta toivottavasti tämä oli parempi ratkaisu kuin taannoisen rimanalitusjakson kaltaisen pökäleen julkaiseminen.

P.S.: Joulukalenteri: http://www.konsolifin.net/xbox/jutut/371/
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Vielä kerkeää kysyä tiukkoja kyssäreitä Killiltä 17. päivän Xbox One -kastiketta ajatellen. Pistäkää tulemaan jollain tavalla huomiseen mennessä.
 
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Aivan sattumalta havaitsin topicin tuossa etusivulla käydessäni ja ajattelin nyt jättää palautetta, johan tätä podcastia on tullut kuunneltua alkuajoista lähtien.

Jryiä, tuhomursua ja Paavia kuuntelee aina mielellään, näillä nimittäin pysyy valtaosan ajasta mielipiteet oikeina :)D!). Tällä lähinnä tarkoitan, että mielipiteiden takana on selkeästi omaa oivaltavaa miettimistyötä ja asiat osataan perustella johdonmukaisella tavalla.

Vakituisemmista naiscastaajistä jepulle pojot, sussa on ainesta nousta tonne edellämainittujen huippisten leiriin, rohkeasti vaan enemmän ääneen. Muuten naiskastaajissa on ollut havaittavissa sukupuolimeriitillä kovemmankin luokan peliharrastajaksi ratsastamista vailla oikeaa tietotaitoa.

Skypolariksen lapsenomaisessa innostuneisuudessa on toisinaan jotain kovin sööttiä, mutta ei helvetti silloin kun tämä herra aloittaa monologin jostain kaikille varmasti aivan päivänselvästä itsestäänselvyydestä, mutta puhuu siitä perustellen, kuin olisi ratkaissut vihdoin jonkun ihmiskuntaa vuosisatoja vaivanneen vitsauksen - toki hitaalla temmolla ja täytesanoilla artikuloiden.

Seuraavien nimiä en juuri nyt muista, mutta ehkä tunnistavat (lienee myöhäistä, mutta olis tosi kiva, jos ihmiset castais ihan omalla nimellään, eikä nimimerkeillä)

On se Ninjat ovat parhaita, ja gears of war -sälli, joka on joskus ihan ok mutta helvetti, että sulaa naama irti joskus kun tämä höröttää omille älyttömän huonoille vitseille. Syyllistyy myös toisinaan hieman Skypolarismaiseen itsestäänselvyyksien turhan pitkään monologiselosteluun ja asioiden toisteluun.

Sitten on se yks sälli, jonka mielestä käytännössä kaikki hyvää arvostelumenestystä niittäneet pelit on harmaan keskivertoja tekeleitä, joista ei saa oikein mitään irti, mutta samaan aikaan kertoo seuraavassa lauseessa, että Family Guy: Back to the Multiverse oli todella viihdyttävä peli. Ihmeellistä hipsterismiä.

Ei muuta tällä kertaa.... ja hyvää castia te teette, kunhan vi***lin :D
 
Ylös Bottom