Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2) **Sarja päättynyt**

Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Minä pidin sen välipäivän jo ja nyt vois taas yrittää kiristää:D
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Eipä niissä paljoa antamista ole. Siinä 7 minuutin korvilla ne pyörii. Sen verran sitä joutuu antamaan tasoitusta, kun padilla ajelee ja tomaatti vaihtelee vaihteita. Pakko pitää siipeä vähän enemmän, jotta mutkissa voi ajaa sujuvasti, mutta se maksaa sitten tietenkin kymmenyksiä kiihdytettäessä ja kilometrejä huippunopeudessa. Ihan kummastuttaa, kuinka tuollaisia kierrosaikoja voi tämäntehoisilla autoilla saada.

Ai ajat pädillä? No ei ihan välttämättä olis heti arvannu! Ratilla ajoista kyllä putoaa useampi sekuntti pois kun pystyy niin paljon tarkemmin ottamaan mutkat. Onko täällä muita pädillä ajajia?

Itte pidän kanssa useamman välipäivän tässä. Rata on kyllä jo niin tuttu, että pitää vaan lähinnä eri autoja testata. Eilen vielä kolahti Red Dead Redemption postilaatikosta, eli tekemistä varmasti keksii...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Ai ajat pädillä? No ei ihan välttämättä olis heti arvannu! Ratilla ajoista kyllä putoaa useampi sekuntti pois kun pystyy niin paljon takemmin ottamaan mutkat. Onko täällä muita pädillä ajajia?

Itte pidän kanssa useamman välipäivän tässä. Rata on kyllä jo niin tuttu, että pitää vaan lähinnä eri autoja testata. Eilen vielä kolahti Red Dead Redemption postilaatikosta, eli tekemistä varmasti keksii...
Kyl se nyt jo aika tuttu on,eilen ajoin enemmän nyrreä kuin koko GT5:n historian aikana yhteensä.:)Kovalchuck antaa kyl turhan paljon tasotusta muille pädillä varsinki nyrrellä.Ni ja pikassoki ajaa pädillä.:)
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Ai mitenkä niin? :rolleyes:

Kyllä sen verran hyvin vedät Nyrreä, että rattimieheks luulin. Ei pidä siis aliarvoida pädiajajia. Mitä itte oon ajanu niin sormet tuppaa tulemaan kipeäksi pidemmällä sessiolla sekä ajo ei todellakaan ole yhtä sujuvaa kuin ratilla. Joko ohjaa tai kaasuttaa helposti liikaa. Onhan nuo jotkun hurjat kuulemma vetäny Vettel Challengen kullalle pädillä...

Mulla ittellä on DFGT+WheelStandPro joten enpä osaa sanoa kuinka iso ero tulee esim G25/27:aan - eiköhän Nyrrellä se puuttuva 10s? :rolleyes:
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Kyllä sen verran hyvin vedät Nyrreä, että rattimieheks luulin. Ei pidä siis aliarvoida pädiajajia. Mitä itte oon ajanu niin sormet tuppaa tulemaan kipeäksi pidemmällä sessiolla sekä ajo ei todellakaan ole yhtä sujuvaa kuin ratilla. Joko ohjaa tai kaasuttaa helposti liikaa. Onhan nuo jotkun hurjat kuulemma vetäny Vettel Challengen kullalle pädillä...

Mulla ittellä on DFGT+WheelStandPro joten enpä osaa sanoa kuinka iso ero tulee esim G25/27:aan - eiköhän Nyrrellä se puuttuva 10s? :rolleyes:
Mul on sama setti(toistasex).G25/G27 ovat kuulemma tarkempia/helpompia ajettavia kuin DFGT.G27 ois kyl tarkotus hankkia kytkimen/h-kaavion/polkimien paremmuuden takia.Enkä pahastu kovinkaan paljon,jos ajaminen helpottuu/nopeutuu.:)Sit ku mul on G27,Kovalchukille ois ylimääräinen ratti+telinejutska saatavilla suhteellisen edullisesti.;)
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Kovalchukille ois ylimääräinen ratti+telinejutska saatavilla suhteellisen edullisesti.;)

Kiitoksia tiedosta. Pitää ensin selvitellä, mihin nuo saisi mahtumaan, mutta kyllä tässä on vakavasti pohdittu ratti-poljin-setin hankintaa muutenkin. GT 5 on sellainen ajonautinto jo padillakin, että pakko se on jossain vaiheessa kunnon ajovälineet hommata.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Eilen ostin vähän lisäpalikoita GT-R:ään, mutta en saanu sitä yhtään kovempaa kulkemaan - päinvastoin. Auton keveneminen toi enemmän rauhattomuutta ajoon. Testasin myös NSX:ää ja kyllähän se kulkee kovempaa. Toivottavasti nyt kaikilla ei ole tuota tiistain kisassa. En saanu yhtään ehjää kierrosta aikaseksi, mutta kyllä tolla aika helposti pääsee alle 7min. Ensimmäiseen väliaikaan saa 2s nopeamman ajan kuin GT-R:llä.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Eilen ostin vähän lisäpalikoita GT-R:ään, mutta en saanu sitä yhtään kovempaa kulkemaan - päinvastoin. Auton keveneminen toi enemmän rauhattomuutta ajoon. Testasin myös NSX:ää ja kyllähän se kulkee kovempaa. Toivottavasti nyt kaikilla ei ole tuota tiistain kisassa. En saanu yhtään ehjää kierrosta aikaseksi, mutta kyllä tolla aika helposti pääsee alle 7min. Ensimmäiseen väliaikaan saa 2s nopeamman ajan kuin GT-R:llä.
Mä oon huomannut saman ,ett kevennyksestä on jopa haittaa samoilla säädöillä.Mut sit ku muutin säätöjä,ni ajatki oli samoja.Jarrutusmatkat pitäs käytännös olla lyhyemmät kevyemmällä autolla ja renkaiden kestää paremmin,jos ei sit ite peli "päivitä" jarruja/renkaita painon mukaan.Eix oo jännä huomata,ett alux tuntuu 7min alitus miltei mahdottomalta,nyt sen alittaa helposti.Sitä se harjottelu teettää.Nyt oon miettinut,ett jos kisaan ottais sittenki 4wd:n.Vaik on hitaampi,ni on kyl paljon varmempi ajettava.Pitää nyt katsoa kisapäivän sääennustusta,jos vaik sade yllättäis ennen starttia.:D
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Pieniä toiveitä, että PSN aukeaa tällä viikolla. Jos käy niin hyvä tuuri, että verkkopelit aukeavat huomenna niin sehän tarkoittaa Nürreä Taulapäiden tapaan! Tänään vielä hyvää aikaa tarkistaa säädöt ja hakea optimaaliset ajolinjat.

Jos PSN ei ole auki klo 18:00 huomenna tiistaina, niin kisaa siirretään taas viikolla.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Pieniä toiveitä, että PSN aukeaa tällä viikolla. Jos käy niin hyvä tuuri, että verkkopelit aukeavat huomenna niin sehän tarkoittaa Nürreä Taulapäiden tapaan! Tänään vielä hyvää aikaa tarkistaa säädöt ja hakea optimaaliset ajolinjat.

Jos PSN ei ole auki klo 18:00 huomenna tiistaina, niin kisaa siirretään taas viikolla.
Taitaa tästä kisasta tulla type ärrien kokoontumisajo.Toi on ainaki mun käsis nopein,mut jos varmuutta haluan,ni sit GT-R.M3 ois tuolta väliltä.harmi ku ei yhtään tiä miten renkaat kestää missäkin autos.:(
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Taitaa tästä kisasta tulla type ärrien kokoontumisajo.Toi on ainaki mun käsis nopein,mut jos varmuutta haluan,ni sit GT-R.M3 ois tuolta väliltä.harmi ku ei yhtään tiä miten renkaat kestää missäkin autos.:(

Samaa vähän pelkään. Mä en sitä ota ja se on varma. Jos vain mahdollisuuksia ja urheiluhenkeä löytyy niin koettakaa ottaa joku toinen auto. NSX ei siis ole missään mielessä kielletty, mutta yritetään saada erilaisia autoja viivalle.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Samaa vähän pelkään. Mä en sitä ota ja se on varma. Jos vain mahdollisuuksia ja urheiluhenkeä löytyy niin koettakaa ottaa joku toinen auto. NSX ei siis ole missään mielessä kielletty, mutta yritetään saada erilaisia autoja viivalle.
Mä "rakennan" oman auton,NSX:n nopeus ja GT-R:n varmuus ja sit vielä pöllin jostain pikasson ajotaidot. :cool:Mä taidan kans hylätä NSX:n ja etsin ehkä semmosen auton millä en oo aikasemmin ajanut taula/hurjapäät kisoissa.:)
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Mä "rakennan" oman auton,NSX:n nopeus ja GT-R:n varmuus ja sit vielä pöllin jostain pikasson ajotaidot. :cool:Mä taidan kans hylätä NSX:n ja etsin ehkä semmosen auton millä en oo aikasemmin ajanut taula/hurjapäät kisoissa.:)

Mutta älä tee niinko mää, kun näin Focuksen käytetyissä autoissa. Ajattelin, että tuostapa kunnon tykki kisaan. Viritin valmiiks ja vasta radalle mennessä huomasin, että sehän on pelkästään etuvetonen... no eihän sillä pysty ajamaan ollenkaan kun noilla tehoilla suttaa vaan koko ajan...
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Viritin valmiiks ja vasta radalle mennessä huomasin, että sehän on pelkästään etuvetonen... no eihän sillä pysty ajamaan ollenkaan kun noilla tehoilla suttaa vaan koko ajan...

Ei niillä Voorteilla muutenkaan ajamaan pysty :D Itsellä sen verran kokemusta työn puolesta kys. automerkistä, ettei ajo-ominaisuuksia ainakaan kehua voi. Herkkiä vikaantumaan myös, moottori ei ole sitä kestävintä mahdollista laatua ja talvella dieseleissä kaamea määrä erilaisia webasto- ja eberiongelmia.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

No niin viimeiset viritykset autoon tehty. Pääsin GT-R:llä 6:58:495 ja punaisella ajalla 2s nopeammin. Katotaan nyt mihin tuo riittää. Renkaat ainakin tuntuis kestävän kohtuu hyvin. Kyllä tuosta rattimies ottais vielä useamman sekunnin pois, mutta minkäs teet...
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

No niin viimeiset viritykset autoon tehty. Pääsin GT-R:llä 6:58:495 ja punaisella ajalla 2s nopeammin. Katotaan nyt mihin tuo riittää. Renkaat ainakin tuntuis kestävän kohtuu hyvin. Kyllä tuosta rattimies ottais vielä useamman sekunnin pois, mutta minkäs teet...
Ei kannata tehä liian suuria johtopäätöksiä renkaiden kestävyydestä offlinen perusteella.Vaik ajat 10 kiekkaa,ni renkaat on kuin uuet.Epäilen ett tulee ekakiekalla kaikille virheitä renkaiden takia,ku ollaan harjoteltu vain offlinessa.Eikä sit itse kisas muista,ettei kylmillä renkailla oo pito sama ku offlinessa.:DAika-ajostakin tulee mielenkiintoinen,ku ei ehdi ajaa ku yhen nopean kiekan.:D
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Harjoitellessani oon huomannut että eka kierros on aina hitaampi kuin toinen kierros että renkaat lämpiää ekan kierroksen aikana ja vasta toisella kierroksella voi ottaa kaiken hyödyn irti mut eihän se haittaa mitään koska aika-ajossa eikö se rata ajeta läpi ja sen jälkeen aika kierros vasta?:confused: ja itellä ei ainakaan oo nsx käytössä kun löyty parempi ainakin omalle ajotyylille:D
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Harjoitellessani oon huomannut että eka kierros on aina hitaampi kuin toinen kierros että renkaat lämpiää ekan kierroksen aikana ja vasta toisella kierroksella voi ottaa kaiken hyödyn irti mut eihän se haittaa mitään koska aika-ajossa eikö se rata ajeta läpi ja sen jälkeen aika kierros vasta?:confused: ja itellä ei ainakaan oo nsx käytössä kun löyty parempi ainakin omalle ajotyylille:D

Joo aika-ajo tulee olemaan mielenkiintoinen. Aikaa 20min ja siinä ajassa pitää ehtiä ajaa lämmittelykierros ja aikakierros. Ei ole varaa virheisiin. Yritän katsoa, että kaikki ennättää ajaa aikakierroksen loppuun ja käynnistää peli sitten. Yritetään siis kaikki olla paikalla heti kun aika-ajot alkavat. Toivottavasti PSN vaan aukeaa tänään...
 
Ylös Bottom