Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Valmistajien bloatwaren poistaminen vaatii vähintään rootin ja ehkä uuden ROMin flashaamisen. Tuo sinun puhelin taitaa olla aika harvinainen/uusi, kun ainakaan XDA:ssa ei näy sille tarkoitettuja custom-ROMeja olevan ollenkaan. Mutta jos aeriksen mainitsema disable toimii niin se on jo paljon.

Apple on taas edellä tässäkin asiassa, kun uudessa iOS:n 10-versiossa on mahdollista poistaa melkein kaikki Applen omat turhakesovellukset puhelimesta.

Toi disable on kaikissa Androidin nykyversioissa, pitäisi päästä jokaisella puhelimella valitsemaan mitkä Appsit saa toimia ellei OEM jostain kumman syystä mene sitä estämään. Googlen viimeisin veto, että Play Store GPS-jäljittää sua koko ajan eikä hommaa estetä ellet käytännössä roottaa puhelinta ja hae XDA:sta prosessihallintasovellusta, oli kyllä aika paska temppu.

Tiedä siitä Applen edelläkävijän maineesta. Kiva oli pyörittää linux-shelliä Nokian MeeGo N9:llä vuodelta 2011 ja ajaa sitä webiserverinä Apachella :p
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Siteeraus ei oikein onnistu, foorumi tai oma selain bugittaa...

Mutta TT-2k:lle, enpä tuota tiennytkään ja tietenkin se on mainoksista yms. tuli hieman erilainen mielikuva. Mutta toisaalta niiden vakiosovellusten disabloiminen on jo iso juttu, molemmilla alustoilla.

Ja aerikselle, Applen "edelläkävijyydestä" olen pitkälti samaa mieltä, mutta normaalikäyttäjän hermot kestävät iOS:n kanssa pidempään. Itse käytin kevääseen asti Androidia, mutta Nexus 5:n rikkoutuminen ja hyvä tarjous kaupassa ajoi kokeilemaan iPhone 5s:ää. Olen ollut tyytyväinen, vaikka kustomointimahdollisuudet on pienemmät ja onhan sekin hölmöä että kolme vuotta vanhasta raudasta saa maksaa enemmän kuin esim. Nexus 5X:stä. Päivitykset kuitenkin rullaavat vieläkin ja suorituskyky riittää hyvin, mitä ei voi monesta 2013 julkaistusta Android-puhelimesta sanoa.

iPhone 7:n julkaisu myös sinetöi sen että toista iPhonea en osta. 6-6s-7 muotoilu ei kiinnosta ja kuulokeliitännän puuttuminen takaa sen että en osta tuleviakaan malleja.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Ja aerikselle, Applen "edelläkävijyydestä" olen pitkälti samaa mieltä, mutta normaalikäyttäjän hermot kestävät iOS:n kanssa pidempään. Itse käytin kevääseen asti Androidia, mutta Nexus 5:n rikkoutuminen ja hyvä tarjous kaupassa ajoi kokeilemaan iPhone 5s:ää. Olen ollut tyytyväinen, vaikka kustomointimahdollisuudet on pienemmät ja onhan sekin hölmöä että kolme vuotta vanhasta raudasta saa maksaa enemmän kuin esim. Nexus 5X:stä. Päivitykset kuitenkin rullaavat vieläkin ja suorituskyky riittää hyvin, mitä ei voi monesta 2013 julkaistusta Android-puhelimesta sanoa.

iPhone 7:n julkaisu myös sinetöi sen että toista iPhonea en osta. 6-6s-7 muotoilu ei kiinnosta ja kuulokeliitännän puuttuminen takaa sen että en osta tuleviakaan malleja.

En osaa sanoa normaalikäyttäjän hermoista, kun olin teknisessä palvelussa vastaamassa asiakaslaitteista pöydälle tuli ihan yhtä hyvin iPhoneja kuin Androidejakin eikä asiakkaat sen kummemmin osanneet kumpaakaan käyttää :p Mun mielestä Applet ei ole siis ollenkaan huonompia kuin PC/Android-laitteet, kun kaikki laitteet maailmassa on kasattu Kiinassa korealaisista komponenteista se todellinen ero brändimainonnassa, jonka olennainen osa on myös käyttöliittymä ja mitä siitä sattuu tykkäämään. Kyllä nyky-iPhonen saa rootattua ja terminal accessin kuten muillekin puhelimille, jos niin haluaa. Normaalikäyttäjä ei automaattisesti tiedä miten esim. piilottaa sovelluksia tai voiko niitä poistaa käyttöjärjestelmästä riippumatta, mikä mielestäni tässä ketjussa tuli esille.

Kuulokeliitännän poistaminen on aika tyypillistä Applea, korvataan teollisuusstandardit omilla proprietary-teknologioilla. Mutta tämä on valmistajakohtainen päätös. Samsung lähti myös samantien tutkimaan josko kehittäisivät kanssa oman proprietary-teknologian headphone jackin tilalle. Itse haluan että mun lukuisat mini/micro-USB -kaapelit ja Bluetooth-kuulokkeet saa mihin vaan mun laitteeseen kiinni ilman että täytyy ostaa TAAS yksi adapteri/piuha/kolmaskymmenes headset, Apple pelaa itsensä ulos siitä yhtälöstä. Muuta pätevää perustetta en oikeastaan merkkiuskollisuudelle/vihalle näe.

Ihan tyytyväinen olen ollut ettei Sony hypännyt samaan junaan. Näin loppuhuvitteluna mun Xperia Z3 Compact on IP65/68 rated ja takuu kattaa puhelimen viat syystä riippumatta todistettava väärinkäyttö pois lukien (siinä on muuten tulpaton headphone jack tästä huolimatta). Molemmat Samsung ja Apple markkinoi uusia puhelimiaan vesitiivinä - paitsi jos vesitiivis puhelin kastuu takuu raukeaa välittömästi. Kuulostaa jotenkin Monty Pythonilta koko tilanne.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mulla on nyt ajopenkki ja normi tv. Kolmella HDMI kytkimellä onnistuu nyt jo saada sama kuva kahteen töllöön, että kaksi eri konsolia kahteen eri töllöön.

Jotenkin ois vaan kiva, että ois vahvistin joka tuon hoitaisi.

Yamahaa koitin tutkailla, mutta en löytänyt tietoa tuota et saanko kaksi konetta kerralla eri telkkareihin ja saanko saman kuvan samaan aikaan kahteen paikkaan.

Täytyy tutustua onkyon laitteisiin. Mikä on sitten keskihintaa kalliimpi?
https://www.hifitalo.fi/denon-avr-x3300-72-kotiteatterivahvistin-musta
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Niin no, normaalikäyttäjän määritelmä on aika laaja. Laskin itsenikin sellaiseksi, vaikka Androidin kanssa olen puuhastellut sen verran että rootit ja ROMien flashaaminen onnistuu helposti. Hiljattain olen kuitenkin etsinyt vain sitä nopeinta ja vähiten häslinkiä vaativaa systeemiä, joka täyttää omat vaatimukset sovelluksien yms. osalta.

Sonylla on kyllä Samsungin ohella hardwaren puolesta houkuttelevin puhelinvalikoima, vaikka ilmeisesti aivan uusimmat laitteet ovat vähän huonompia. Olin itsekin kahden vaiheilla tämän iPhonen ja Xperia compactin välillä. Ja onhan se selvää ettei vedenkestävyys ollut Applella syy kuulokeliitännän poistamiseen, vaan on jatkoa pyrkimykselle pakottaa käyttämään vain oman firman tuotteita tai korkeintaan lisensoituja (Lightning-3,5mm-välikappaleista saaduista rojalteista taitaa kertyä iso potti). Samsung taas - no, koskaan en ole Galaxya tms. omistanut mutta kaupassa hypelöitynä on yleensä jäänyt Touchwizistä huono maku suuhun, ja hardwaren puolesta ehkä vasta S6:sta alkaen puhelimet ovat olleet hintaluokkaansa sopivia. Joskus HTC:n huippumalleja omistaneena tuli naureskeltua muovisille saippuapala-Galaxyille.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kyselläänpä. Mulla on semmonen tapaus menossa, että pistin Tori.fi-palstalle kitaran ja vahvistimen myyntiin. Joku kaveri, joka asuu Espanjassa otti yhteyttä, ja sanoi haluavansa ostaa tämän mahdollisimman nopeasti. Aiko siirtää rahat paypal tilille ja ilmoitti, että järjestää kuriirin hakemaan ja pakkaamaan kamat. Kova hinku ostaa harrastelijatason kitara? Mitä riskejä tähän liittyy? Paypalilla olen ehkä kahdesti itse maksanut, hirveesti ei ole kokemusta. Toki vaikka kitara vain. n 550€ arvoinen ollut uutena, on ESP-kitaramerkin ''alamerkki'' sitä ei valmisteta enään, joten ehkä tästä epänormaalin kova kiinnostus.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kyselläänpä. Mulla on semmonen tapaus menossa, että pistin Tori.fi-palstalle kitaran ja vahvistimen myyntiin. Joku kaveri, joka asuu Espanjassa otti yhteyttä, ja sanoi haluavansa ostaa tämän mahdollisimman nopeasti. Aiko siirtää rahat paypal tilille ja ilmoitti, että järjestää kuriirin hakemaan ja pakkaamaan kamat. Kova hinku ostaa harrastelijatason kitara? Mitä riskejä tähän liittyy? Paypalilla olen ehkä kahdesti itse maksanut, hirveesti ei ole kokemusta. Toki vaikka kitara vain. n 550€ arvoinen ollut uutena, on ESP-kitaramerkin ''alamerkki'' sitä ei valmisteta enään, joten ehkä tästä epänormaalin kova kiinnostus.

Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei ole totta.

Boldatut kohdat on tullut myös itselle tutuksi pariin otteeseen. Useampi vuosi takaperin olin vuokraamassa asuntoa Amsterdamista mieheltä, jolla tuntui olevan todella kova hoppu etsiä vuokralaista. Koskaan ei tavattu kasvotusten, sillä kaveri sopivasti asui ulkomailla (taisi olla Briteissä). Toinen kusettaja tuli vastaan viime vuonna kun myin vanhempani lasipöytää Huuto.netissä. Tuotteelle löytyi ostaja varsin nopeasti ja aivan kuten teikäläisen tapauksessa:
- ostaja asui ulkomailla
- ostajalla oli kiire saada kyseinen tuote
- ostaja oli valmis maksamaan tuntuvat toimituskulut.

Jatka s-posti keskustelua eteenpäin ja esitä tarkentavia kysymyksiä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei ole totta.

Tätä olen itsekkin miettinyt ja myös jakanut tätä filosofia aiemmin muille:) Olen yrittänyt kalastella kaverin tietoja siitä miksi hän on niin kiinnostunut, mutta vastauksen ovat tyyliin: ok, odotan paypal tietojasi ,että voin siirtää sinulle rahaa:D

Toinen kusettaja tuli vastaan viime vuonna kun myin vanhempani lasipöytää Huuto.netissä. Tuotteelle löytyi ostaja varsin nopeasti ja aivan kuten teikäläisen tapauksessa:
- ostaja asui ulkomailla
- ostajalla oli kiire saada kyseinen tuote
- ostaja oli valmis maksamaan tuntuvat toimituskulut.

Miten tässä lopulta kävi?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tätä olen itsekkin miettinyt ja myös jakanut tätä filosofia aiemmin muille:) Olen yrittänyt kalastella kaverin tietoja siitä miksi hän on niin kiinnostunut, mutta vastauksen ovat tyyliin: ok, odotan paypal tietojasi ,että voin siirtää sinulle rahaa:D
Tuo kuulostaa tismalleen samalta kuin tuo meikäläisen Huuto.net tapaus :A

Roberts:
Moi Kuinka kauan olette omistama? ja mikä on todellinen hinta on. Rakastan edullinen, joten haluaisin saada niin pian kuin voin, jotta minun tehdä maksun. Odottaa sinun kiire reaktio. Kiitos.

Roberts:
I will make all transportation preparations for it to be transported to my home.PayPal is very good, secure, save and very easy to set up PayPal Account with PayPal, just go to www.paypal.com and open an account with them. Provide me with the info you use to open a new paypal for the payment of the Merchandise, get back to me asap with your bank or paypal details for the payment, so once i can receive your bank or paypal details then i will proceed with the payment and my shipping company can come over to your home address and make the pick up, get back to me so that i can proceed with the payment..ok

Minä:
Hei,

myös tilisiirto sopii. Tässä tapauksessa haluan nähdä rahansiirron (500€) pankkitilillä ennen tavaroiden hakua.

Tilinumero: XXXX
Saaja: XXXX
Maksettava summa: 500€

Kun rahat näkyvät tilillä. Lähetän sähköpostitse tarkan osoitteen, mistä ruokapyödän ja kuusi tuolia voi hakea. Nouto voi tapahtua ainoastaan viikonloppuisin (la - su).

Jos olet edelleen kiinnostunut tuotteesta pyydän, että teet Huuto.net sivulla "Osta heti" tarjouksen. Täten muut ihmiset eivät voi tehdä tarjousta.

Roberts:
The payment will be made now from my paypal account to your account because i have linked my bank account to my paypal account, so make sure you make the transfer of the excess amount of 800eur for the transport company fee which will be included in the payment for the shipping company fee which will come over to your home address to make the pick up, so i will proceed now with the payment in paypal now. Thanks

Roberts:
what i mean is that, before i can make the payment you have to understand that once i can make the payment and the shipping fee of 800eur is included in the payment, you will have to make the transfer of the shipping cost of 800eur to the shipping company bank account and once you are done with the transfer, you will have to send the payment slip to paypal so that they can confirm and activate the money to your account, because without you making the transfer there is no way paypal can activate the money to your account and after you have received your money then the pick up can be made by the shipping company from your home address....so i will inform you once am done with the transfer now..ok

Minä:
Hi, ah yes. Could I have name of the shipping company that you are using.

Roberts:
Courier Exchange, so can i proceed with the payment now?

Minä:
And where the table and six chair will be delivered?

Roberts:
the delivery will be made to my address by the shipping company, so the payment will be made now...ok

Minä:
But what city? Are you living close to XXXX?

Roberts:
no...am presently out of the country, so send me your payment details for the payment..ok

Minä:
Aa okey, are you in vacation at the moment?

Roberts:
yea, so send me your payment details now

Roberts:
Hello, how are you, i just want to inform you that i will proceed with
the payment tomorrow morning because today was a weekend, so first
thing tomorrow morning i will make the payment and will inform you
immediately, so i just want to inform you that the shipping company
fee of 800eur will be included in the payment that will be made and
it's compulsory as a security reason from paypal that deal is
completed and that the shipping company will come over to make the
pick up, so when the payment is made you will receive the payment
confirmation mail from paypal showing the proof of the payment i have
made, and you will have to make the transfer of 800eur to the shipping
company first before the total amount can be activated to your account
and the the pick up can be made. so get back to me if you agree with
the policy so that i can proceed with the payment tomorrow
morning...ok

Minä:
The shipping company 800e fee is really big. Conveniently my close friend have a moving company so we can deliver the product for free, just tell me your address and we will deliver it asap with no charges.

Roberts:
Ok...that's the policy that once the payment is made the shipping fee
must also be included in the payment....ok

Minä:
Really, that's strange. Could you post a link where this policy has been mentioned.
Miten tässä lopulta kävi?
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Aivan kuten Amsterdamin tapauksessa jatkoin keskustelua niin kauan kunnes ostajalla ei ollut kiinnostusta vastata enää viesteihini.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tuo kuulostaa tismalleen samalta kuin tuo meikäläisen Huuto.net tapaus

jep. tässä yksi viesti:

Okay thank you.I’m satisfied with the condition. I won't be able to come and view it myself because I am currently away for work.but if you can guarantee that it is in a good condition, I will meet up with your last price for it. I know there are other buyers patronizing you already. This is more reason why i would like to get this as soon as possible.i will pay you through PayPal as it is the fastest & easiest way for me to make payment at this moment, do not worry about PayPal charges, i will take care of that and about the transportation, i shall arrange for a transport agent to come to your home directly for the pickup and transport it to my home in Spain after i have made all the necessary payment and you have confirmed this on your account.So if you accept this transaction, you should send me your info requested below if you have an account already with PayPal:-


Name :
PayPal Email :
Mobile Number
amount:


so that i can proceed with the transfer and then we can arrange for my shipping company to come for the pick up, after you receive your money. I will need the address for the pick up to be arranged,i expect your reply soon.
Thank you

e. selvä huijaushan tuo on, yhteneväisiä nuo viestit sun viestien kans sekä tämän jutun http://www.iltasanomat.fi/digitoday/tietoturva/art-2000001864352.html

Ilmeisesti tarkoitus on perua maksu tavaran lähtemisen jälkeen.. Pikku googlettelun jälkeen huomattavissa, että tätä toimintaa on ollu jo vuosia ja samoilla viesteillä:)

CASE CLOSED
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mikä tää ihmeen pellejuttu on, kun tuntuu jatkuvasti tulevan uutisia joka puolelta, että pellepukuiset pelottelevat ihmisiä? :/

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/art...ahalla-pelotelleet-klovnit-liikkuivat/6127274

Amerikasta (yllättäen) lähtöisin. Alkoi vitsailusta, yritettiin ihmisiä säikytellä ja kuvailtiin pätkiä youtubeen. Joku innostui hommasta liikaa ja sillä mantereella homma on karannut täysin käsistä. Näyttää jotkut idiootit täällä ottavan mallia... Huvinsa kullakin, mutta ei itseäni paljon haittaisi jos joku vähän huitaisis terävämmällä kun tulee vastaan
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Jos tätä pelleilyä ei lopeteta ajoissa niin jotakuta sattuu vielä ja pahasti. Väärän henkilön luokse kun mennään pelleilemään niin saattaa herkästi lähteä henki. Saatana mitä äärimmäistä kusipäisyyttä. Pelotella pieniä lapsia. Toivon erittäin pahaa näillä urpoille. Toivottavasti menette pelleilemään sen väärän henkilön luokse! [emoji35] Tätä mieltä olen tästä touhusta.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

No kieltämättä kyllä [emoji23] Mutta mulla on ollu tää kauemmin kun nää pelleilyt on ollu esillä joten varaan käyttöoikeuden.
Mitä, eikös jopa Slipknotin rumpali tai joku vaihtanu nimensä ja maskinsa tän takia. Kai nyt yhden avatarin voi vaihtaa ettet vaan saa syytteitä yllytyksestä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

selvä huijaushan tuo on, yhteneväisiä nuo viestit sun viestien kans sekä tämän jutun http://www.iltasanomat.fi/digitoday/tietoturva/art-2000001864352.html

Ilmeisesti tarkoitus on perua maksu tavaran lähtemisen jälkeen.. Pikku googlettelun jälkeen huomattavissa, että tätä toimintaa on ollu jo vuosia ja samoilla viesteillä:)

CASE CLOSED

Noista Ilta-Sanomien skenaarioista varmaan yksi on todennäköisin: saat Paypalin tyyliä jäljittelevän roskapostin, jossa sanotaan että olet saanut 5000 ränkylää tilillesi. Osa porukasta ei käy varmistamassa asiaa oikeasta Paypalista, ja ehtii maksaa rahtimaksut afrikkalaiselle tilille omista rahoistaan.

Huijari ei varmastikaan halua ottaa sitä riskiä, että oikea Paypal ratkaisisi nostamansa kiistan myyjäosapuolen hyväksi. Tietysti jos varastetulla tilillä toimitaan, mutta luulisi niiden rahojen pesemiseen olevan helpompiakin keinoja kuin torikauppiaat. :D
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Eikös toi verkkokauppa.comin ennakkotilaus homma ole sellainen, että kun joku tuote on ennakkoon 999,99 ja hinta tarkentuu sit joskus.

Niin voin tilata nyt, maksutavaksi lasku ja en ikinä maksa tuota 999 hintaa, vaan vasta tuotteen tultua laskulla sen todellisen hinnan?

Ettei se niin mene et maksan nyt tonnin ja sit ne palauttelee takaisin niitä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

tämmöinen outo kysymys: jos aloitti jonkun tiedoston, esimerkiksi elokuvan latauksen mutta keskeytti sen muutaman sekunnin jälkeen niin eihän sitä silloin ole ladattu?
 
Ylös Bottom