Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ryse

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Pelin nimi: Ryse
Kehittäjä: Crytek
Julkaisija: Microsoft
Julkaisualustat: Xbox One
Julkaisuaikataulu: 2014
Lajityyppi: Lähitaistelutoimintapeli
Moninpeli: Yes, my son
Kinect-tuki: Kyllä

Crytekin kehittämä Ryse (omaa sukua Codename Kingdoms) paljastettiin virallisesti E3-messuilla, ja huhupuheiden mukaisesti se vahvistui Kinectillä pelattavaksi mäiskeeksi. Peli sijoittuu muinaiseen Roomaan, joten taisteluita käydään miekoilla ja kilvillä. Pelikuvaa Rysestä ei ole vielä näytetty, mutta mitä ilmeisimmin pelaaja hakkaa, torjuu ja potkii itse Kinectin edessä sekä toivoo, että peli seuraa perässä.

[MEDIA]3330[/MEDIA]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ryse [X360 & Kinect @ 2012]

Taannoinen tieto siitä, että Ryse ei olekaan natiivisti full HD -peli ei vielä riittänyt. Crytekin oman ilmoituksen mukaan he ovat nyt päätyneet miltei puolittamaan hahmomallien tarkkuuden:

Earlier, it was reported that Ryse had faced a possible downgrade from 150k triangle count per character to 85k triangle count per character. Crytek’s CEO has confirmed this downgrade in a tweet adding that it was their own choice.

This confirmation came hot of the heels of the news that Ryse is not native 1080p and will run at 900p on Xbox One. Crytek CEO Yerli talked more about his game in an interview to VentureBeat. In this interview he said that they wanted to focus on a more cinematic experience for Ryse, bridging the gap between film and games. He also talks about the Triangle count per character which seems to have been downgraded from the earlier reported 150k to 85k.
Ryse downgrade officially confirmed by Crytek CEO | GearNuke

(PS: Ketjun otsikon voisi ehkä päivittää X1-aikaan?)

Muoks: Cinemablendin artikkelissa syynätään muutosta tarkemmin:
[video=youtube;jJkPOE39mMY]http://www.youtube.com/watch?v=jJkPOE39mMY[/video]
Ryse: E3 Build Compared To Xbox One Build
 
Vastaus: Ryse [Xbox One @ 2014]

Olen aiemmin dumannut tämän täydeksi paskeeksi, lähinnä julkaisulistan täytteeksi, mutta nyt yllätyksekseni näissä videoissa alkaa olemaan jo jotain järkeä. Taistelu vaikuttaa ottaneen Batmaniltä vaikutteita.

[video=youtube_share;dO4gd70Zkho]http://youtu.be/dO4gd70Zkho[/video]
 
Vastaus: Ryse [Xbox One @ 2014]

Olen aiemmin dumannut tämän täydeksi paskeeksi, lähinnä julkaisulistan täytteeksi, mutta nyt yllätyksekseni näissä videoissa alkaa olemaan jo jotain järkeä. Taistelu vaikuttaa ottaneen Batmaniltä vaikutteita.

Saas nähdä, peli ei kerää hirveästi kehuja pelimekaniikan suhteen, hienoltahan toi näyttää mutta sihen se taitaa jäädä. GameInformer eilen julkaisi artikkelin jossa peliä pelannut toimittaja sanoo Rysen pelaamisen olevan yhtä hauskaa kuin puhelinnumeroiden näppäily. Pystyi pelaamaan yhdellä kädellä ilman mitään haastetta.
 
Vastaus: Ryse [Xbox One @ 2014]

Saas nähdä, peli ei kerää hirveästi kehuja pelimekaniikan suhteen, hienoltahan toi näyttää mutta sihen se taitaa jäädä. GameInformer eilen julkaisi artikkelin jossa peliä pelannut toimittaja sanoo Rysen pelaamisen olevan yhtä hauskaa kuin puhelinnumeroiden näppäily. Pystyi pelaamaan yhdellä kädellä ilman mitään haastetta.

Tuo on tosiaan vain yhden ihmisen mielipide. Itse jopa yllätyin mekaniikan toimivuudesta, kun pääsin tätä Gamescomissa näpyttelemään. Ei tullut mieleenkään pelata yhdellä kädellä. Varsinkin hyvin ajoitetut conterit olivat tärkeitä taistelun tiimellyksessä. Eri tyyppisiä vihollisia vastaan kannattaa myös miettiä hieman tyyliään. Eli lyhykäisyydessään voisin sanoa, että ei tämä nyt taistelumekaniikkansa osalta erottunut mitenkään erityisen epäedullisesti lajityypissään. Muistaakseni jokaisella meidän kööristä oli ihan hauskaa pelatessa. Tämän hetkisestä versiosta en osaa sitten sanoa juuta enkä jaata, mutta mielenkiinnolla odottelen edelleen.
 
Vastaus: Ryse [Xbox One @ 2014]

Saas nähdä, peli ei kerää hirveästi kehuja pelimekaniikan suhteen, hienoltahan toi näyttää mutta sihen se taitaa jäädä. GameInformer eilen julkaisi artikkelin jossa peliä pelannut toimittaja sanoo Rysen pelaamisen olevan yhtä hauskaa kuin puhelinnumeroiden näppäily. Pystyi pelaamaan yhdellä kädellä ilman mitään haastetta.

Pitää aina muistaa mitä se Likainen Harry kertoi mielipiteistä. Vastapainoksi netistä löytyy muunmuassa tällaisia lausuntoja:

out of all the next generation launch games i’ve seen, RYSE is the best looking graphically.

We found Ryse: Son of Rome combat uses a brawling mechanic that we could best describe as a mix between Koei's Dynasty Warriors and Ubisoft's Assassin's Creed series. Ryse: Son of Rome offers you four basic options. You can swing your sword using the X button, bash an enemy with your shield using the Y button, block an incoming strike with the A button or roll away using the B button. At a glance, this makes Ryse: Son of Rome seem dangerously close to a basic button basher.

However, after a few rounds of fighting the barbarian hordes, we found that there is a lot more to Ryse: Son of Rome's combat. For a start there's a big emphasis on making a kill as bloody as possible using the game's execution mechanic. The option to execute an enemy fighter appears after you've inflicted a set amount of damage to the enemy and can be activated using the RT key. When activated your character enters into a pre-scripted animation that requires you to press the X and Y in a specific order and timing. How brutal the kill is depends on how big the combo of attacks leading up to it was and how accurately you follow the animation's commands. Brutality ranged from the basic slitting of our enemy's throat to full on dismemberment.

But it only takes a few minutes to realize Marius must have taken a few classes at The Batman School of Beatdowns. Ryse's fighting has a lot in common with the free flow combat of the Batman games: Marius can deflect attacks from any incoming direction, much as Batman can counter and dodge incoming blows from any direction, and both games employ simple striking mechanics and slow-motion finishing moves - though Marius' are a bit more final. Chaining together takedowns and kills is encouraged and even the camera perspective during combat is similar between both games.


En minäkään tästä mitään elämää suurempaa odota, mutta kun ottaa huomioon miltä ensimmäiset videot näyttivät, niin pelistä vaikuttaa muodostuvan ihan positiivinen yllätys.

Lähteet: IGN, Joystiq, Inquirer
 
Vastaus: Ryse [Xbox One @ 2014]

Noniih, eipä täs kauaa tarttenut odotella, että tämä peli saadaan myös PC:lle: https://twitter.com/RyseGame/status/497397348759523328/photo/1

Täähän voitti juuri SIGGRAPH (sp?) palkinnon parhaista reaaliaikaisista grafiikoistakin, niin nyt päästään sit PC:llä näkemään että liekkö väite pitänee paikkansa.

Crytek will self-publish the digital version of the gory action game. Publisher Deep Silver will distribute a boxed version.

The PC release supports 4K resolution and includes all Ryse DLC packs that have released since the game's launch on Xbox One in November 2013.

The DLC includes the Colosseum Pack, the Mars' Chosen Pack, the Duel of Fates Pack and the Morituri Pack. The PC version also grants instant access to the Ruins multiplayer map and the Legionnaire's Trust sword, which were initially bundled with the special edition of the game.

"4K gaming is another leap in graphics quality for PC gamers and Ryse is the perfect showcase for what's now possible in high-end PC games," Crytek business development chief Carl Jones said.

"We've given our team the opportunity to show what CryEngine can really achieve, without compromising quality, thanks to the incredible hardware available now to PC gamers. Ryse will be a benchmark PC graphics showcase this year and probably for a long time in future. Our community asked for a Ryse PC version, and we have the means and technology to deliver this title with the highest quality possible."
 
Vastaus: Ryse [Xbox One @ 2014]

Ostiko joku tästä sitä Legendary Editionia? Kiinnostaisi tietää, onko lisäsisältöpaketit levyllä vai jonain latauskoodina?
 
Vastaus: Ryse [Xbox One @ 2014]

Ostin Liven kauppapaikalta tämän ja vaikka 80% on jo latautunut ja pitkään lukenut ready to start niin pelaamaan et pääse vaan valikoita selailemaan. No selailin valikoita ja en löytänyt mistään kohtaa josta saisi ohjaimen tärinät pois päältä. Onko tosiaan niin, että tästä pelistä ei saa ohjaimen tärinöitä pois päältä? Jos on niin sitten on pakko avata ohjain ja disabloida tärinä moottorit lopullisesti.
 
Vastaus: Ryse [Xbox One @ 2014]

Onko tosiaan niin, että tästä pelistä ei saa ohjaimen tärinöitä pois päältä? Jos on niin sitten on pakko avata ohjain ja disabloida tärinä moottorit lopullisesti.

Ei saa tärinöitä pois.
 
Vastaus: Ryse [Xbox One @ 2014]

Ei saa tärinöitä pois.

Se on persestä kun pelintekijä ei voi laittaa sinne tuota vaihtoehtoa. Sama ongelma on siinä mato pelissä joka tuli tässä kuussa ilmaiseksi Bone:lla pelaaville ladattaviksi. No ongelma ratkesi ottamalla käyttöön hyväksi havaittu reikämallia oleva Torx T8 ruuvimeisseli jonka jälkeen taka kansi irti ja johdot poikki niin normi rumble moottoreilta kuin niiltä liipasin tärinä moottoreilta ja kansi takaisin kiinni. Nyt ei ole väliä vaikka kuinka pelintekijät olisivat laiskoja laittamaan asetuksia peliin. Vielä pitää jossain vaiheessa hommata Torx T6 meisseli niin saa irroitettua ne nyt pelkkänä dead weightinä olevat rumble moottorit kokonaan ja ohjainkin tulee hieman kevyemmäksi. Tämä sama toimenpide pitää sitten tietenkin tehdä kaikille uusille ohjaimille mitä tulee ostettua aina.

Aamu edit: Ei tarvitakkaan T6:sta, katselin toisen videon Bonen ohjaimen avauksesta ja siinä kävikin ilmi, että ne lähtee irti vain painamalla niitä hiukan. Hyvä juttu säästyi taas hieman rahaa. Moottorit on nyt poistettu ohjaimesta ja kyllähän ne jonkun verran painaa yhdessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom