Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL12 EASHL-keskustelu

Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Nimenomaan kerhopelejä?

Korjaantuuko tää siis vaan pelaamalla? Entä boostit?
arvosana pelattava taas A- nii aukee ainakin se legenda 3 kortti. tehosteista en varma sit ookkaan, ku ei sitä oo itelleni käyny, mut eiköhän niistäkin ainakin jokunen aukene samalla.
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Itsellä kävi sama pari kuukautta taaksepäin. Tai no, sillä erotuksella, että oma taso tipahti legendasta supertähteen toisin kun sulla veteraaniin.. Kyllähän se pisti vituttamaan kun kopissa huomaa kokonaisuuden olevan jotain 70. Tosiaan, kaikki kokemuspisteet palaavat takaisin kun olet pelannut arvosanan takaisin A -miinukseen. Ja boosteista.. Ne kyllä pysy ainakin mulla vaikka tipuinkin tason alas. Ei siis hätiä mitiä. Kieltämättä outo ja vtumainen bugi.
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Kunhan nyt EASHL-musiikit saa toimimaan, toki vs-matseihin ja rankkuihin yms, on plussaa, mikäli niihin edes saa omat musiikit?

Help me, please. Kiitos jos joku jaksaa!
Ja jos seuralla on oma logo käytössä, niin sitten custom team1 tai joku muu vastaava se oli.
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Hep.

Periaatteessahan ei tänne kuulu, mutta menköön. Eli tarttis saada maalilaulut yms härpäkkeet EASHL-peleihin. Soittolista on jo kunnossa, mutta ei oo suoraan sellaista kohtaa kun EASHL-musiikit tjv.. Oonko niin käsi etten löydä, vai onko se jotenkin mutkien takana?

Kunhan nyt EASHL-musiikit saa toimimaan, toki vs-matseihin ja rankkuihin yms, on plussaa, mikäli niihin edes saa omat musiikit?

Help me, please. Kiitos jos joku jaksaa!

Elikkäs jos teil on itse tehdyt paidat nii muoki sielt OMAT JOUKKUEET kohast, mut jos teil on vielä ne St. Louis Bluesin paidat nii käy muokkaa sen jengi kohalt.
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Elikkäs jos teil on itse tehdyt paidat nii muoki sielt OMAT JOUKKUEET kohast, mut jos teil on vielä ne St. Louis Bluesin paidat nii käy muokkaa sen jengi kohalt.

Nykyään joku saatanan vanha Oilersin logo, eikä auta vaikka laitettuna kaikkiin NHL-joukkueisiin maalilaulut vieras- ja kotimaaleihin, väillä soi maalilaulut ja välillä ei.. En mä tiedä, ehkä mä oon vaan niin kädetön.. :D
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Nykyään joku saatanan vanha Oilersin logo, eikä auta vaikka laitettuna kaikkiin NHL-joukkueisiin maalilaulut vieras- ja kotimaaleihin, väillä soi maalilaulut ja välillä ei.. En mä tiedä, ehkä mä oon vaan niin kädetön.. :D

Laitappa OMAT JOUKKUEET kohdan maalilauluksi se haluamasi, niin alkaa kyllä toimia kotonakin.
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

HEI EASHL konkarit kumpi parempi kamera ? Yläpuoli vai klassinen ? :)
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

En kyllä ole konkari, enkä pidä kummastakaan kuvakulmasta. Pelaan matalalla Be A Pro kameralla.:)
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Voiko se yläpuoli olla paljon parempi kun tämä klassinen mihin itse olen tottunut :S
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Voiko se yläpuoli olla paljon parempi kun tämä klassinen mihin itse olen tottunut :S
Pelailin myös aluksi klassisella joka myöhemmin vaihtui yläpuoleen. Ihan vain sen vuoksi että näkee melkein koko kentän ja syöttölinjat helpommin havaittavissa. Pelitilanteiden ennakointi myös helpottuu huomattavasti :)
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Mukautettu 3 kamera on vielä parempi kuin tuo yläpuoli, itse käytän sitä ja pakkina näkee ihan keskikentälle saakka.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Meikäläinen vielä suht "uus" puolustajana. Kertokaapa miten puolustetaan 2v1 -tilanne oikein.

Itse siis puolustan sen niin, että laitan LT-napin (pelisilmä) pohjaan ja koitan pysyä siinä välissä, mutta se kiekko menee kuitenkin joskus läpi siitä, siinä tulee sitten mietittyä, että miten toisin olis sen voinut pelata. Sitten on sekin että heittäytyy, mutta sitä en tee melkeenpä koskaan. Niin, ja kyykistymistäkään (RB) en hirveän usein viitsi tehdä, ei vain tunnu oikealta tavalta...

Elikkä siis, miten puolustat 2v1 -tilanteen?
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Meikäläinen vielä suht "uus" puolustajana. Kertokaapa miten puolustetaan 2v1 -tilanne oikein.

Itse siis puolustan sen niin, että laitan LT-napin (pelisilmä) pohjaan ja koitan pysyä siinä välissä, mutta se kiekko menee kuitenkin joskus läpi siitä, siinä tulee sitten mietittyä, että miten toisin olis sen voinut pelata. Sitten on sekin että heittäytyy, mutta sitä en tee melkeenpä koskaan. Niin, ja kyykistymistäkään (RB) en hirveän usein viitsi tehdä, ei vain tunnu oikealta tavalta...

Elikkä siis, miten puolustat 2v1 -tilanteen?

Ite käytän blokkausnäppäintä (maila jäähän) ja liun kohti kiekollista ukkoa. Estää syötön sekä etukulmaveivin onnistuessaan. Toki käytän myös ihan perus poketusta, joskus taklaan vastaanottajaa tai yritän peittää syöttölinjan.

Riippuu ihan siitä miltä siinä tilanteessa tuntuu. :D
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Kertokaapa miten puolustetaan 2v1 -tilanne oikein.
Tähän voi sanoa että se riippuu täysin tilanteesta ja jos kiekko löytyy maalista tuollaisen jälkeen, niin se vika on jossain muualla kuin siinä yksinäisessä puolustajassa.

Keskialueella koittaa pysyä jotenkin syöttölinjan välissä ja mielellään niin, että jos se syöttö siitä lähtisi ja menisi perille niin ehtisit vielä häiritsemään hyökkääjän maalintekoa. Mutta samalla myös luistella suhteellisen lähellä kiekollista pelaajaa ja katsoa jos se alkaisi paineen alla vehtailemaan, niin että sen kaveri menisi paitsioon. Muutenkin keskialueella paras veto vain hidastaa kaverin hyökkäys, niin että omat ehtii alas apuun.

Itse tykkään yleensä 2 vs. 1 -tilanteissa heittäytyä. Ensin pelata aavistuksen enemmän syötön vastaanottajaa pois ja sitten lähteä kiekollista kohti heittäytyen toivottavasti niin että se eliminoi syötön, sekä myös samalla sotkeutua sen jalkoihin sen verran että etukulmaratkaisu menee pipariksi. Toki sitten jos hyökkääjät siinä ensin odottaa meitin ratkaisua ja vaikka lyövät jarrut päälle, niin sitten saavat tehdä tyhjiin. Sellaista se on.

Jos olen vähän taka-alalla, niin sitten poken kanssa kiinni kiekolliseen.

Lähellä laitaa ja siniviivan päällä voi kanssa koittaa pyyhkäistä aggressiivisesti L1:sellä kiekon pois. Mahdollisesti voi myös koittaa sopivissa tilanteissa hieman liikahtaa kiekollista kohti yhtäkkiä, jolloin tämä voi olla virittynyt johonkin 1 vs. 1 harhautukseen, tai pysähtymään, tai päätyy syöttämään kaverille jo ennen sitä tuhannen taalan paikkaa takatolpan lähettyviltä. Jolloin se vastaanottaja sitten lakaisee sen one-timerinsa vähän kauempaa, tai jäätyy syötön tullessa niin aikaisin ja alkaa koittaa säveltää syöttöä vielä takaisin. Josta harvoin tulee yhtään mitään.

Pelatessa on hyödyllistä pitää silmät auki ja katsella ketä siellä on vastassa, sekä millaisia ratkaisuja sieltä tulee ja mahdollisesti voisi tulla. Joskus tulee 2 vs. 1 vain otettua se syötön vastaanottaja pois, jos ajattelee ettei se kiekollinen kaveri välttämättä pysty maalia tekemään harhauttamalla. Toki myös tulee hetkiä kun se tilanne tulee luettua ihan päin honkia, näytän ihan idiootilta kun en näytä tekevän mitään ja kaveri saa tehdä ilmaisen maalin. Aattelen ettei se enää voi lähteä kolmatta kertaa peräkkäin hakkaamaan etukulmaa, joten varastan vähän keskempää että saan paremmin blokattua sen syöttöyrityksen. Tai nyt se jarruttaa heti kun pääsen rinnalle, mutta vastus jatkaakin menoaan vain eteenpäin. Tai pistän kaiken kiekonriiston varaan ja vihun magneettilapa imee sen kiekon heti takaisin.

Toki en ole pakkia pelannut oikeastaan ollenkaan nyt kahteen versioon, mutta suhtaudun silti aika vakavasti omaan puolustuspään panokseen laiturina :) .
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Elikkä siis, miten puolustat 2v1 -tilanteen?

Laitetaanpa tänne myös oma versio, vaikka vastauksia jo tulikin. Pelaan lähes vakituisesti pakkia, kokemusta tässä versiossa hieman vajaat tuhat ottelua.

Itselläni on aina hyvin liikkuva pakki, kovat mailapuolustusarvot ja tietty hyvä puolustustietoisuus, että syötöt katkeavat joka kerta, kun
pysyy vain linjalla. 2vs1 -tilanne on aina helpompi hoitaa jos kaverinasi on ihmismokke; jätä silloin etukulmatilanne hänelle ja pelaa syöttö pois. Yritä aina lukea, mikä olisi optimaalisin paikka syöttää toiselle hyökkääjälle, mutta estä myös täysin vapaa nousu maalille (vasta viime hetkellä jos ei syötäkään).

Mikäli maalintekotilanteeseen on hyvin aikaa, niin anna mahdollisuuksien mukaan painetta kiekolliselle ja töki R1:llä kiekkoa pois - vaikka kiekko ei lähtisikään lavasta, niin jokainen pienikin tökkäisy pakottaa hyökkääjän virittämään syötön uudestaan, mikäli hakee nimenomaan syöttöä. Vaihtoehtoisesti voit koettaa hidastaa takaperin liukumistasi ja koettaa nostaa mailaa hyökkääjän ajautuessa lähemmäs. Edellisessä viestissä mainittu häirintä siniviivan päällä on kuitenkin mielestäni se paras keino hidastaa hyökkäystä, poketusta paitsiovaaran alla.

Ja lisätään vielä, että hyvin kiihtyvällä ja nopealla luistelijalla ehdit monesti kiekottomaankin hyökkääjään kiinni, vaikka syöttö tulisi aivan takatolpalle. Tarkkaile myös hyökkääjien lapoja - pääseekö syöttötilanteessa laukomaan kentän vai laidan puolelta? Mikäli syötön vastaanottaja laukoo laidasta, niin se antaa pari kymmenystä lisäaikaa päästä häiritsemään vetoa ja/tai mahdollista harhautusta ja voit antaa enemmän painetta kiekolliselle. Rintamahyökkäys on kaikkein vaikein hoitaa 2vs1, mutta silloin ehdit helposti vaikkapa blokkaamaan vedon, mikäli toinen hyökkääjä jää kauemmas odottamaan syöttöpaikkaa onetimeriä varten.

Itse en ole koskaan opetellut L1-napin käyttöä katkoissa, mutta välillä tuntuu toimivan todella hyvin, kun näkee joidenkin harrastavan sitä. Harjoitusta vain, niin hyvä tulee - ja mikäli käytät mikkejä, niin voit antaa aiemmin esim. pakkiparillesi ohjeita, mikäli näet jo ennakkoon ylivoimahyökkäyksen muodostumisen.
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Sitten vielä yksi kysymys puolustamiseen liittyen..
Elikkäs pelailin aluksi Hyökkäävällä pakilla, def. awareness ja stick checking 99 molemmat. Tuntui siltä että se ei saanu ikinä katkottua niitä syöttöjä... No sitten mulla kävi toi, että putos toi kortti tosta Legenda 3:sta jonnekkin Veteraanin tienoille ja oli pakko vaihtaa sitten Puolustavaan puolustajaan, että saa vielä hyvät puolustusarvot. No, laitoin sillekkin def. awar ja stick checkit 99 ja semmonen fiilis jääny, että se katkoo niitä syöttöjä paremmin kun Offensive D, jolla samat arvot noissa kahdessa ominaisuudessa.
Onkohan siis ollut vaan parempi tuuri/sijoittuminen, vai onko eri rooleilla (OFD/TWD/DFD) tosiaan jotain "piilotaitoja"?

Kiitosta aikaisemmin vastanneille.
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Piilostatteja, tottakai :)

99 ei ole sama kaikilla buildeillä, ikävä kyllä.

OffDef:in syötönkatko riittää yleensä, etenkin jos on ihmismolke kehissä jolloin se läpimennyt syöttö ei ehkä aina johda maaliin.

Itse joku aika sitten siirryin takaisin 2wd:hen juuri noiden läpimenneiden syöttöjen takia, ja siksi etten pelaa vakituisesti pakkina nykyään. Eli pienet sijoittumisvirheet eivät kostaudu niin usein kuin OffDef:illä.

Pitää tietysti muistaa että playmaker 99 passingilla laittaa joskus sen lättysyötön pakin läpi/ohi, tekee itse mitä tahansa. Kuuluu peliin.
 
Vastaus: NHL12 EASHL-keskustelu

Heittäkääs nyt jo nimiehdotuksia NHl13 EASHL joukkuetta varte? :) kiitos jo kaikille vstanneille etukätee!!
 
Ylös Bottom