Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Suurin ongelmahan tässä on tällä hetkellä kulttuurin puute. PC:llä homma on toiminut näin iänkaiken ja ketään tuskin kaipaa siellä puolella julkaisijoiden servuja. Itse en muista koskaan pelanneeni EA:n tai DICE:n servulla BF2:sta. Konsolilla taas homma on karannut täysin käsistä. Monet menee siitä mistä aita on matalin ja pistää paremmat pelaajat banni-vasaran alle tai vaihtoehtoisesti siirtävät omaan joukkueeseensa.

EA teki siinä virheen ettei mitään selkeää rangaistus/report järjestelmää luotu. Säännöt on, jopa ihan selkeät. Niitä ei vain valvota ollenkaan.

Kaikki haulikkojen kiellot, kleikkojen kiellot, sinkojen kiellot, pistol/knife only servut on kiellettyjä, silti näitä sääntöjä on joka toisella servulla. M26 Dart+Rail+HB:n bannaamisen hyväksyn koska se on rikki.

Minä en halua ainakaan palata pelkkiin niihin kliinisiin itseään toistaviin EA:n ja DICE:n servuihin. Tämä systeemi on paljon parempi kun porukat oppivat tavoille. Se ei tule tapahtumaan muuten kuin niin että porukat alkavat lisäämään niitä toimivia servuja listoilleen ja pelaavat niillä joissa meno on hyvää ja reilua.

Esim. BF2:ssa itse tuli pelattua vain ehkä neljän yhteisön/klaanin servuilla, homma toimi ja aina oli hyvät pelit. BF Gottland <3
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Suurin ongelmahan tässä on tällä hetkellä kulttuurin puute. PC:llä homma on toiminut näin iänkaiken ja ketään tuskin kaipaa siellä puolella julkaisijoiden servuja. Itse en muista koskaan pelanneeni EA:n tai DICE:n servulla BF2:sta. Konsolilla taas homma on karannut täysin käsistä. Monet menee siitä mistä aita on matalin ja pistää paremmat pelaajat banni-vasaran alle tai vaihtoehtoisesti siirtävät omaan joukkueeseensa.
Vielä isompi ongelma on puutteelliset filtterit, koska ei voi mitenkään filtteröidä suoraan mappeja, pelimuotoja tai tikettimäärää, vaan ne pitää erikseen tarkistaa servun tiedoista (eikä tikettejä edes voi).
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

No mikäs tuo Back to Karkand-paketti sitten on?

No kai sekin DLC on, mutta se julkistettiin reilusti ennen pelin julkaisua ja tehtiin rinta rinnan pelin kanssa; ihan yhtä hyvin olisivat voineet laittaa sen levylle. Muut DLC:t vissiin ovat vieläkin kehityksessä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Vielä isompi ongelma on puutteelliset filtterit, koska ei voi mitenkään filtteröidä suoraan mappeja, pelimuotoja tai tikettimäärää, vaan ne pitää erikseen tarkistaa servun tiedoista (eikä tikettejä edes voi).

Niin kuin sanoit mapit ja pelimuodot näkee ja siinä ei ole mitään ongelmaa. Tickettien määrä olisi kyllä hyvä nähdä myös, onneksi monet ne merkkaa. Rushissa ei edes ole mitään järkeä nostaa tickettien määrää, jos puolustajat pystyy nyt vaikka 300%:n ticketeillä voittamaan kyseessä on persraiskaus ilman luikkaria.

Kyllä mä pitäisin tota aika marginaali-ongelmana tällä hetkellä verrattaessa tuohon mielipuoliseen bannivasaran heilutteluun..
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Niin kuin sanoit mapit ja pelimuodot näkee ja siinä ei ole mitään ongelmaa. Tickettien määrä olisi kyllä hyvä nähdä myös, onneksi monet ne merkkaa. Rushissa ei edes ole mitään järkeä nostaa tickettien määrää, jos puolustajat pystyy nyt vaikka 300%:n ticketeillä voittamaan kyseessä on persraiskaus ilman luikkaria.

Kyllä mä pitäisin tota aika marginaali-ongelmana tällä hetkellä verrattaessa tuohon mielipuoliseen bannivasaran heilutteluun..
Mulla ei ole ollut juurikaan ongelmia turhien bannien kanssa, vaikka aika usein MVP:nä olenkin. Filtterisysteemi taas jatkuvasti hankaloittaa servuhakua, kun pitää ruveta erikseen aukomaan servujen tietoja. Olisi niin kiva, jos voisi asettaa kunnon filtterit ja klikata servulistasta summassa tietäen saavansa sopivan serverin. Tällä hetkellä voi tulla tdm:ää vaikka hakee conquestia. Ja siis ihan sama kumpi tässä nyt on itse kullekin pahempi ongelma. Molemmat sitä kuitenkin ovat ja ne pitäisi korjata.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Suurin ongelmahan tässä on tällä hetkellä kulttuurin puute.
Mielenkiinnolla seuraan tämän kehittymistä. Multa onkin kuivasti jäänyt tämä servun vuokrausvaihe kokonaan kokematta, mutta eiköhän tässä pian taas päästä pelaamaan.

Onko täällä nyt kääntynyt juttu jotenkin päinvastaiseksi? Aikaisemminhan sitä justiinsa kinuttiin omia servuja ja haukuttiin kaikkia pelejä, joista niitä ei löytynyt. Mä en vain jotenkin usko, että kukaan nauttii paskalla servulla pelaamisesta. Ennen pitkään tätä pelia on pelattu jo niin paljon, että ne jotka haluavat edelleen tätä pelata, löytävät siihen syyn juuri hyvistä matseista. Kun taas kaiken maailman neropateilla on entistä vaikeampaa löytää syitä vuokrata servu, jotta voi temmeltää ja sikailla siellä kuten haluaa. Näkisin tämän vaiheena, jolloin ovet on juuri avattu ja kakaralauma on kirmannut karkkikauppaan. Pikkuhiljaa ahneimpien mahat menee kipeiksi ja jäljelle jää ne, jotka nautiskelevat kohduudella. Kunhan nämä kohtuudella nautiskelijat vain löytävät samoihin matseihin, niin homma toimii.

No, saas nähä mitä on edessä kun tästä pääsee taistelukentille. Ei mitään hajua tämän hetken tilanteesta, mutta veikkaan hyppääväni noiden KFIN-servujen varaan, joita on vissiin ihan kivasti juuri nyt. Vai onko niissäkin harrastettu jotain ihme banni hässäkkää yms.? Ja onkos ne muuten julkisia vai miten tuo homma toimii noilla servuilla? Pitää kysyy tyhmiä, kun toistaiseksi voin vaan arvailla mitä siellä rintamalla tapahtuu.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

No, saas nähä mitä on edessä kun tästä pääsee taistelukentille. Ei mitään hajua tämän hetken tilanteesta, mutta veikkaan hyppääväni noiden KFIN-servujen varaan, joita on vissiin ihan kivasti juuri nyt. Vai onko niissäkin harrastettu jotain ihme banni hässäkkää yms.? Ja onkos ne muuten julkisia vai miten tuo homma toimii noilla servuilla?

Ainakin omat kokemukset KFIN-servuista ovat pääosin positiiviset. Jengi ymmärtää haastavien matsien päälle ja tasoitusta tapahtuu erien välissä, jos ei muuten niin servujen säätöjen pakottamana. Jamppi tuolla jo samasta aiheesta ansiokkaasti asiansa esitti, eli keskittykää niihin hyviin servereihin. Kotimaisia löytyy helposti hakusanoilla KFIN ja OGS. Osa ammottaa tyhjyyttään, mutta jo squadin verran väkeä saa muita liittymään joukkoon. Eli kysymykseesi vastaus: ovat julkisia / kaikille avoimia, jengi kun haluaa myös niitä pisteitä peleistään. Hyviä pelihetkiä!
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Toivottavasti DICE lisäisi tuohon Server Browseriin tiedon servun tikettimääristä. Eilen yritettiin etsiä normiservua, jossa olisi kaikki mapit ja normaalimäärä tikettejä (100 %). Useamman kerran hypättiin servulle, jossa oli 300 % tiketit, vaikka servun kuvauksessa kovasti puhuttiin 100 % tiketeistä.

Välillä nuo adminitkin ovat kyllä niin häröjä. Eilen jollain oli kaikki mapit kierrossa kuvauksen mukaan, mutta tosiasiassa servun admini laittoi jatkuvasti Canalsia pelattavaksi. :rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ainakin omat kokemukset KFIN-servuista ovat pääosin positiiviset. Jengi ymmärtää haastavien matsien päälle ja tasoitusta tapahtuu erien välissä, jos ei muuten niin servujen säätöjen pakottamana. Jamppi tuolla jo samasta aiheesta ansiokkaasti asiansa esitti, eli keskittykää niihin hyviin servereihin. Kotimaisia löytyy helposti hakusanoilla KFIN ja OGS. Osa ammottaa tyhjyyttään, mutta jo squadin verran väkeä saa muita liittymään joukkoon. Eli kysymykseesi vastaus: ovat julkisia / kaikille avoimia, jengi kun haluaa myös niitä pisteitä peleistään. Hyviä pelihetkiä!

Loistavaa!!! Ja tuota alleviivattua en kysynyt, mutta nyt kun sen kerroit, niin lisäsi heti kymmenkertaisesti omaa innostusta peliin. Minä harvemmin pidän murskavoitoista, kun tiedä ettei minulla ole niissä osaa eikä arpaa. Mutta tasainen vääntö synnyttää meistä puusilmistäkin pienten tilanteiden sankareita. Jotenkin arvelinkin, että tilanne ei välttämättä ole niin paha, kuin miltä tässä ketjussa päällepäin näyttää.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Minä tykkään kompromisseista etenkin kun niiden tekeminen ei näy kenenkään veroprosentissa...

...en periaatteesta hyväksy sitä, että EA ajoi omat serverinsä alas.
...​
...pitääkö niiden aina mennä äärilaidasta toiseen? Miksei niitä virallisia servuja voinut säilyttää?

< ...joten olisiko ratkaisu jossain tässä kohden? >


Minä en halua ainakaan palata pelkkiin niihin kliinisiin itseään toistaviin EA:n ja DICE:n servuihin. Tämä systeemi on paljon parempi kun porukat oppivat tavoille.

Eli jos vuokraservereitä ja virallisia servereitä löytyisi kumpaisiakin niin ei tarvitsisi odotella kulttuurin syntymistä tai että porukat oppivat tavoille. Kaiki voisivat pelata missä haluavat.

EAn näkökulmasta viralliset serverit eivät voi olla yhtään sen hankalampia tai kalliimpia ylläpitää kuin vuokrasellaisetkaan; sama määrä rahaa menee raudan ylläpitoon/vuokraamiseen ja sama määrä kustannuksia joudutaan uhraamaan geneeriseen ylläpitoon, oli kyseessä vuokra- tahi virallinen serveri. Staattisten EA-spesifisten serveriasetusten konfigurointi ei voi olla sellainen kuluerä johon Electronic Artsilla ei olisi varaa.

Uskon että EA on tehnyt joko vilpittömän virhearvion korvaamalla viralliset serverinsä (lähes?) täysin vuokraservereillä tai sitten on vain kylmästi laskettu, että kun kaiken serverikapasiteetin antaa vuokralle, saa enemmän tuloja. Oma toiveeni on että kyse on ensimmäisestä vaihtoehdosta.

Mutta niinkuin yleensä aina, tässäkin tapauksessa kirjoitettu teksti kuulostaa jotenkin jyrkemmältä kuin minkälaiseksi se on tarkoitettu - kahvilla tai tuopin ääressä keskustelu voisi olla leppoisampaa :) Minulle tämä ei ole elintärkeä juttu, ja tulen toimeen ihan hyvin niillä servuilla joita nyt käytän. Ja jos niitä ei enää jossain vaiheessa ole olemassa, niin luulen että vuokraan sitten sen oman serverin. Mutta vähän harmittaa tämä tapa jolla serverin vuokrausmahdollisus tuotiin "optiona" mukaan. Ihan periaatteesta ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

kyllähän noita virallisia on vaikka kuinka (pitää vaan osata käyttää sitä oikeaa haku nimeä)... normaalisti jos haet ilman mitään erityistä serveri nimeä niin ett varmaan törmääkkään muihin kuin "epävirallisiin" servuihin eli ensikerralla laita joko -[DICE]- (osa on käyttäjien mutt omistajastahan sen näkee) tai PRGM...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jos lähtee miettimään tätä hommaa EA:n kantilta, niin Pörssiyhtiönä He pyrkivät maximoimaan voiton.. Yksi tapa on Vuokrata Heidän viralliset serverit käyttäjien haltuun, Jolloin Käyttäjät Kattavat servereistä EA:lle aiheutuvat kulut & EA:lle jää siitä vieläpä "pieni" siivu omaan taskuun..

Jos Osuin oikeaan niin niitä virallisia servuja putkahtaa esiin mikäli osaa server-poolista ei olla vuokrattu.. (ovathan ne päällä jokatapauksessa 24/7)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

kyllähän noita virallisia on vaikka kuinka (pitää vaan osata käyttää sitä oikeaa haku nimeä)... normaalisti jos haet ilman mitään erityistä serveri nimeä niin ett varmaan törmääkkään muihin kuin "epävirallisiin" servuihin eli ensikerralla laita joko -[DICE]- (osa on käyttäjien mutt omistajastahan sen näkee) tai PRGM...

Osaan kyllä käyttää hakua. Toissa päivänä en löytänyt yhtään virallista CQ-servua. Jos kerran nyt löytyy, niin k0nnan teoria tuossa alla dynaamisesta official vs. rent-a-server -kapasta saa tukea.

Jos lähtee miettimään tätä hommaa EA:n kantilta, niin Pörssiyhtiönä He pyrkivät maximoimaan voiton.. Yksi tapa on Vuokrata Heidän viralliset serverit käyttäjien haltuun, Jolloin Käyttäjät Kattavat servereistä EA:lle aiheutuvat kulut & EA:lle jää siitä vieläpä "pieni" siivu omaan taskuun..

Jos Osuin oikeaan niin niitä virallisia servuja putkahtaa esiin mikäli osaa server-poolista ei olla vuokrattu.. (ovathan ne päällä jokatapauksessa 24/7)

Tämä se on ollut se minunkin arvaukseni.

En vain usko, että muutaman virallisen serveri-instanssin säilyttäminen valikoimissa heilauttaisi EAn kassavirtaa suuntaan jos toiseen - tällaista kiinteä resurssia EA ei vain ole itselleen syystä tai toisesta halunnut varata vaan koko serveri-pooli on vuokrausmielessä vapaata riistaa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Varmaan sekin on totta, että DICE ei halua, että servereitä on tyhjillään; he tietävät pelaajamäärän ja paljonko servereitä vaaditaan. DICE haluaa pitää servereistä maksavat asiakkaat tyytyväisinä, joten ovat varmaan tarkoituksella leikanneet virallisista servuista, jotta pelaajavirta ohjautuu käyttäjien servuille ja adminit ovat tyytyväisiä.

Näin peruspelaajalle, joka haluaa parina iltana viikossa pitää yksinkertaisesti hauskaa bäfän parissa, on virallisten servujen häviäminen ollut aika kova pala. Nykyään lyhyestä peliajasta menee huomattavasti aiempaa suurempi aika kelvollisen serverin löytämiseen, kun mitkään 1000 ticketin ilottelut tai saman mapin tahkoaminen eivät kiinnosta. Kustomoiduissa servereissä on puolensa, mutta rutkasti paremmille filttereille on huutava tarve.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Näin peruspelaajalle, joka haluaa parina iltana viikossa pitää yksinkertaisesti hauskaa bäfän parissa, on virallisten servujen häviäminen ollut aika kova pala. Nykyään lyhyestä peliajasta menee huomattavasti aiempaa suurempi aika kelvollisen serverin löytämiseen, kun mitkään 1000 ticketin ilottelut tai saman mapin tahkoaminen eivät kiinnosta. Kustomoiduissa servereissä on puolensa, mutta rutkasti paremmille filttereille on huutava tarve.
No ainakin PS3 puolelta varmaankin jokaisessa KFIN servussa lähes DICE:n servujen sisältö ja säännöt. Löytyy normikonkkaa, hckonkkaa, normirushia, hcrushia yms. Vissiin ainut 1000+ tiksun servu oli Deviljoulla 1 päivän ajan. En sitten osaa kommentoida miten teillä siellä Xbox-maassa menee, mutta itse pääsen aina juuri sellaiseen peliin, minimaalisella vaivalla, mihin haluankin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

No ainakin PS3 puolelta varmaankin jokaisessa KFIN servussa lähes DICE:n servujen sisältö ja säännöt. Löytyy normikonkkaa, hckonkkaa, normirushia, hcrushia yms. Vissiin ainut 1000+ tiksun servu oli Deviljoulla 1 päivän ajan. En sitten osaa kommentoida miten teillä siellä Xbox-maassa menee, mutta itse pääsen aina juuri sellaiseen peliin, minimaalisella vaivalla, mihin haluankin.

Näimpä. Itsekin tulee käytännössä pelattua vain neljällä eri serverillä riippuen pelien laadusta ja pelaajamääristä. Nixun KFIN HC RUSH, 2on1 HC RUSH, SF-platoonin HC RUSH ja mustana hevosena joku kreikkalaisten HC RUSH. Ei oo koskaan tullut kickia/bannia ja 98% ajasta matsit on hyviä. Eilen meinasi olla alussa tylsää 2on1-serverillä, mutta kun saatiin vastapuolelle squadillinen 2on1-kavereita niin matseista tulikin yllättävän tasaisia. Matsit hävittiin, mutta ei mitenkään isolla haarukalla. 1 M-COM tai muutama tiketti eroa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

No ainakin PS3 puolelta varmaankin jokaisessa KFIN servussa lähes DICE:n servujen sisältö ja säännöt. Löytyy normikonkkaa, hckonkkaa, normirushia, hcrushia yms. Vissiin ainut 1000+ tiksun servu oli Deviljoulla 1 päivän ajan. En sitten osaa kommentoida miten teillä siellä Xbox-maassa menee, mutta itse pääsen aina juuri sellaiseen peliin, minimaalisella vaivalla, mihin haluankin.
Onhan käsittääkseni noita ja varmaan ihan hyvä meininki. Itse olen kuitenkin niin scenen ulkopuolella ja pelailen sen verran satunnaisesti, että mieluummin pelaan randomiservulla. Ainakin minä koen, että suomipeleissä pitää melkeinpä alkaa kaivamaan mikkiä esiin, edes sen takia, että voi selitellä omia kämmejään parhain päin. :rolleyes: Huoletonta parin matsin settiä varten rennompi valinta on ihan tuntemattomien seura, jos nyt tällainen ajatuskuvio kellekään yhtään aukenee.

Ja se pointti: On hienoa, että sceneä löytyy ja jätkillä on hyvät serverit pyörimässä, mutta silti pitäisi olla myös mahdollisuus löytää hyviä pelejä muutoinkin; parempi filtteri tuskin haittaisi ketään.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Onhan käsittääkseni noita ja varmaan ihan hyvä meininki. Itse olen kuitenkin niin scenen ulkopuolella ja pelailen sen verran satunnaisesti, että mieluummin pelaan randomiservulla. Ainakin minä koen, että suomipeleissä pitää melkeinpä alkaa kaivamaan mikkiä esiin, edes sen takia, että voi selitellä omia kämmejään parhain päin. :rolleyes: Huoletonta parin matsin settiä varten rennompi valinta on ihan tuntemattomien seura, jos nyt tällainen ajatuskuvio kellekään yhtään aukenee.

Ja se pointti: On hienoa, että sceneä löytyy ja jätkillä on hyvät serverit pyörimässä, mutta silti pitäisi olla myös mahdollisuus löytää hyviä pelejä muutoinkin; parempi filtteri tuskin haittaisi ketään.

Otat yhden illan hommaksi (ei siinä kuitenkaan nyt noin kauan mene) etsiä mahdollisimman paljon niitä servereitä joita sinä haluat, täten pääset sitten nopeasti pelaamaan muutaman roundin silloin kun haluat. Ite tullut vähennettyä pelaamista aika rajulla kädellä näin kesän kynnyksellä, joten peliä tulee pelailtua 1-3 kertaa viikkoon ja hyvin olen KFIN-servuilla saanut tarvittavan battlefield annoksen.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mulle tuli ainakin yllätyksenä että DLC:stä ei veloiteta jatkossakaan mitään :eek: DICE lupaa: Bäfän lisärit ovat jatkossakin ilmaisia – Dome.fi
Niin siis tämä vain ennakkotilanneille vai mitäs tua? Kyllä mä maksoin B2K:sta.

Edit2:

Uutinen on vanha ja koskettanut ainoastaan Bad Company 2:sta.
Aah nyt älysin mitä tarkoitit. Uutinen itsessään tosin ei ole vanha, mutta BC2 kyseessä. Dome itse vain sekoilee.

Edit3: Tuo oli develop onlinen vika, jonka Dome toisti turhemmin faktoja tarkastelematta. Develop online poisti oman artikkelinsa tässä viimeisten 5 tunnin aikana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom