Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Missäs vaiheessa nuo sm liigan joukkueiden kokoonpanot on päivitetty ajantasalle? Huomasin vasta nyt, mutta hieno homma, että EA on edes panostanut sen verran sm liigaan. :)
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Oletan, että etsitte samaan aikaan peliä ja sillä tavalla yritätte toisenne löytää. Jos näin on, niin enpä osaa tuohon vastata. Saman olen kyllä huomannut HUT:n puolella, jossa itse pääsen kaveriani vastaan olemaan kotijoukkue yhdeksässä pelissä kymmenestä. Mahdolliset teoriat pelaajan tasosta yhteyden laatuun on mietitty, mutta mikähän lienee totuus.

Jos ei ihan faktaa(muistaakseni on kuitenkin EA:nkin toimesta sanottu), niin julkinen salaisuus on se, että se pelaaja jolla on parempi yhteys EA:n servoihin saa kotiedun.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Missäs vaiheessa nuo sm liigan joukkueiden kokoonpanot on päivitetty ajantasalle? Huomasin vasta nyt, mutta hieno homma, että EA on edes panostanut sen verran sm liigaan. :)

Pari viikkoa sitten siinä Update 9:ssä. Yllättävän tarkasti oli osa joukkueista ainakin tehty.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Saa nähä miten käy NHL 14 kanssa, saa aika paljon parannella. Varsinkin noissa lageissa ja online/hut pelimuodoissa parantelua vaadin. Ärsyttää kun NHL 13:sa voittaa aloituksen ja sentteri alkaa vääntää kiekkoa omille, niin laiturit ei sitä kiekkoa käy hakemassa siitä sentterin jaloista aloituksessa, vaan seisovat paikallaan tai lähtevät ihan muualle ja vastustaja saa kiekon rauhassa noukkia pois. Sitten pakit viivalla on kyllä onnettomia, kun kiekko on hankala pitää alueella, kun tuntuu että väkisin karkaa viivalla välillä ja pakit peruuttelee siniviivan toiselle puolelle ja kun yrittää syöttää,niin yllättäen se on paitsio. Sama hyökkäystilanteessa, laiturit hakeutuvat paitsioviivan yli ja sinne kun syöttää niin paitsiohan siitä tulee. Ja maalivahdeilla se ailahtelu, että joku ilta ei mee mikään kiekko sisään ja sitten toisena pelikerralla kaikki menee jopa puolesta kentästä. Tuuletukset kuivia, näyttää että pelaaja on ihan masentunut kun menee maalintekijänä vaihtoon, vähän riemua kehiin :). Tietokoneen rankkariyritykset näyttää välillä aika naurettavilta ja niin kuivilta, mutta sitä on kyllä hauska katsoa : D
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Tul mielee että jos jukurit/kookoo onnistuu jollain ihmeellä nousemaan liigaan. Niin onkohan jo jukurit/kookoo ilveksen tilalla nhl 14. Kun kalpa nostettiin liigaan se taisi olla vasta mukana nhl 07 vaikka nhl 06 sen olisi pitänyt jo olla.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Tul mielee että jos jukurit/kookoo onnistuu jollain ihmeellä nousemaan liigaan. Niin onkohan jo jukurit/kookoo ilveksen tilalla nhl 14. Kun kalpa nostettiin liigaan se taisi olla vasta mukana nhl 07 vaikka nhl 06 sen olisi pitänyt jo olla.

Varmaan NHL 25:tosessa mukana, jos liigaan nousee.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Saa nähä miten käy NHL 14 kanssa, saa aika paljon parannella. Varsinkin noissa lageissa ja online/hut pelimuodoissa parantelua vaadin. Ärsyttää kun NHL 13:sa voittaa aloituksen ja sentteri alkaa vääntää kiekkoa omille, niin laiturit ei sitä kiekkoa käy hakemassa siitä sentterin jaloista aloituksessa, vaan seisovat paikallaan tai lähtevät ihan muualle ja vastustaja saa kiekon rauhassa noukkia pois. Sitten pakit viivalla on kyllä onnettomia, kun kiekko on hankala pitää alueella, kun tuntuu että väkisin karkaa viivalla välillä ja pakit peruuttelee siniviivan toiselle puolelle ja kun yrittää syöttää,niin yllättäen se on paitsio. Sama hyökkäystilanteessa, laiturit hakeutuvat paitsioviivan yli ja sinne kun syöttää niin paitsiohan siitä tulee. Ja maalivahdeilla se ailahtelu, että joku ilta ei mee mikään kiekko sisään ja sitten toisena pelikerralla kaikki menee jopa puolesta kentästä. Tuuletukset kuivia, näyttää että pelaaja on ihan masentunut kun menee maalintekijänä vaihtoon, vähän riemua kehiin :). Tietokoneen rankkariyritykset näyttää välillä aika naurettavilta ja niin kuivilta, mutta sitä on kyllä hauska katsoa : D


Välillä tulee ihmeteltyä, että minkä helvetin takia edes pelaan näin paskasti toteutettua peliä, mutta kai tässä sitten jotain hyvääkin on, kun kerran tulee päivittäin monta tuntia vittuunnuttua tämänkin pelin seurassa...
Mainitsemasi veskarien ailahtelut ja ihmeelliset "spiderman -torjunnat" on perseestä, botit on perseestä, peli lagii ja jäätyilee ihmeellisesti, GM - Connectedin valikot... Huhhuh, tätä listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle, niin paljon negatiivista löytyy. EA tarvitsisi jonkinnäköisen kilpailijan virtuaalilätkälle. EA kun voi käytännössä tehdä pelille ihan mitä tahtoo, kaikki sen kuitenkin ostaa kun ei kilpailevaa tuotetta ole.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Välillä tulee ihmeteltyä, että minkä helvetin takia edes pelaan näin paskasti toteutettua peliä, mutta kai tässä sitten jotain hyvääkin on, kun kerran tulee päivittäin monta tuntia vittuunnuttua tämänkin pelin seurassa...
Mainitsemasi veskarien ailahtelut ja ihmeelliset "spiderman -torjunnat" on perseestä, botit on perseestä, peli lagii ja jäätyilee ihmeellisesti, GM - Connectedin valikot... Huhhuh, tätä listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle, niin paljon negatiivista löytyy. EA tarvitsisi jonkinnäköisen kilpailijan virtuaalilätkälle. EA kun voi käytännössä tehdä pelille ihan mitä tahtoo, kaikki sen kuitenkin ostaa kun ei kilpailevaa tuotetta ole.

Näinhän se on..kilpaileva merkki tarvittaisi,ennen sitä ei saada mitään ihmeellistä tai toimivaa mukaan...
Koukussa lätkään,ei siihen muuta vaadita että jaksaa pelata :D

Nuo pakkien toilailut on kyllä ihan syvältä,olen nyt be a pro:ssa koittanut syötellä pakeille viivalle ja niille antanut mahdollisuuden tehdä maaleja,mutta ne pirut eivät saa kiekkoa haltuun 8/9 kerrasta...Ylivoimalla p-pisteen kaarelle nouseva pakki saa hyvän vetopaikan,mutta harvoin käyttää sitäkään.Eivätkä muuten edes lauo jos ei ole maskia.Bottipakit tekee kyllä hattutemppuja itseäni vastaan mikä on ihan ihmeellistä.
Maalivahdit ailahtelee mielestäni aika hyvin offline moodeissa mutta onlinessa ovat aivan täyttä pa**aa.
HUT:issakin voitin matsin tekemällä 5 maalia siniviivalta lätty länkien väliin...maskin kanssa kylläkin mutta miksi se menee 5 kertaa täysin samalla tavalla sisään? Eikö online peleissä maalivahdilla ole mitään oppimiskykyä? nämä ovat kysymyksiä joihin ei saada vastausta ennen kun saadaan kilpailijat selvittämään asia.

Niin ja muuten sliderit boteille eivät toimi.Laukauksen tarkkuus on yksi mikä ei vaan kerta kaikkiaan toimi.Offlinessa kiekko lähtee minne sattuu nopeasta vauhdista (sitä mitä pelistä mainostettiin).HUT:issa se toimii kun menet kulmaan ja sieltä viivaa pitkin kohti maalia,lataat rannelaukausta,mokke heittäytyy persiilleen ja ammut ylähyllylle...bugimaali joka toimii joka hiton kerta. Olen pelannut HUT:issa sitä ihan ekaa offline turnausta aina viikonloppuisin (tuplapucksit) ja voittanut joka pelin 30-1 tjnsp.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Tosiaan syy tämän pelaamiselle on se, että se on ainoa jääkiekkopeli markkinoilla, eikä kuitenkaan toki ihan peluukelvoton. Eipä tosin koripallon ja amerikkalaisen jalkapallonkaan ystävillä valinnanvaraa ole, mutta silti tarjolla oleva tuote pyyhkii NHL 13:lla lattiaa jokaisella osa-alueella. Osittain varmasti sen takia, että lajien suuremman suosion ja sitä kautta pelien suurempien myyntilukujen takia kyseisillä peleillä on suurempi budjetti.

Tul mielee että jos jukurit/kookoo onnistuu jollain ihmeellä nousemaan liigaan. Niin onkohan jo jukurit/kookoo ilveksen tilalla nhl 14. Kun kalpa nostettiin liigaan se taisi olla vasta mukana nhl 07 vaikka nhl 06 sen olisi pitänyt jo olla.
Kyllä ainakin Elitserienin joukkuemuutokset ovat nyt viime vuosina tulleet peliin ihan ajallaan.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Minusta taas tuntuu että NHL:n pelisarjan budjetista menee omiin taskuihin aivan liian iso osa.Tekijöillä on isot taskut.
Jonain päivänä käy niin että pelin omistus vaihtuu jollekin toiselle (kunhan nykysillä on eläkerahasto varmistunut) ja joku muu sitten jatkaa kehittelyä...
Onko se sitten pelisarjan loppu vai kenties parannus kohti "simulaatiomaista" jääkiekkopeliä?
Kysymyksiä joihin ei tulla saamaan vastauksia vielä moniin vuosiin jos tämä pelisarja ei vedä vesiperää jossain kohtaa kunnolla.

Mielestäni kehitystä on tapahtunut,viimeistely ja hiominen puuttuu,samoin testaaminen on unohdettu täysin.Mahtaako siellä kukaan edes testata koko peliä ennen kun se laitetaan myyntiin...ehkä sen 10 peliä mutta ei enempää...
Tämä 13 on myöskin "testaamaton" peli,sen takia meille tulee kaikkia bugeja yms. eteen kun ea:lla ei ole ketään joka pelaisi esim. be a pro:ta 5 kautta ennen markkinoille tuloa...
Siinä ajassa huomaisi semmosetkin bugit että be a pro-ukolla tavoite on suhteessa 300 maalia ja 50 syöttöpistettä pelinrakentajalla esimerkiksi,vaikka sen pitäisi olla täysin päinvastoin.Samoin kiekonmenetytkset eivät vaikuta "joukkuepelin" arvosanaan mitenkään,mikä nyt on aivan väärin!...Testaamalla nämäkin olisi jo tehty oikein.Samoin ne miljoona muuta juttua.
Niistä ehkä ärsyttävin on automaattitallennus joka pilasi peli-ilon jo 12:ssa jäädyttäen pelin jatkuvasti.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Varmaan taitaa tällä forumilla olla ne pelaajat joiden kans juttelin tästä eilen sparrissa. Yksi juttu tässä NHL13:ssa ottaa päähän ja toivon ettei tekijöillä ole ollut tarkoituksena tehdä tällaisia: mun mielestä tietokoneen ohjaamat puolustajat on vituttavia kusipäitä. Olen kuullut nyt tässä kahen kaverin suusta, että on menny ohjainostoksille sen takia, että niitten pelityyli lähinnä jäljittelee Jarkko Ruudun pelityyliä: tekee mitä muut ei uskalla ja vitutetaan vastustajaa.

Kai tuon kanssa on vaan elettävä. Eipä se mua niin hirveästi ole haitannut :D
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Varmaan taitaa tällä forumilla olla ne pelaajat joiden kans juttelin tästä eilen sparrissa. Yksi juttu tässä NHL13:ssa ottaa päähän ja toivon ettei tekijöillä ole ollut tarkoituksena tehdä tällaisia: mun mielestä tietokoneen ohjaamat puolustajat on vituttavia kusipäitä. Olen kuullut nyt tässä kahen kaverin suusta, että on menny ohjainostoksille sen takia, että niitten pelityyli lähinnä jäljittelee Jarkko Ruudun pelityyliä: tekee mitä muut ei uskalla ja vitutetaan vastustajaa.

Kai tuon kanssa on vaan elettävä. Eipä se mua niin hirveästi ole haitannut :D

On bottipakeissa hyötyäkin enemmän kun ihmispakeissa etenkin sparreissa,vaikka ne onkin välillä ihan pihalla...
Ne eivät lähde kikkailemaan ylös ja lauo itse heti,olen moneen kertaan joutunut menemään ylös ja tahalliseen paitsioon näyttääkseni pakille mikä hänen pelipaikkansa on ja teen niin edelleen jos ei oma paikka kiinnosta pelissä.

Toinen hyöty on tavallaan se että botti pelaa "yliinhimillisesti" eli se blokkaa vetoja ja ottaa kiekon pois mitä kummallisemmin keinoin (silloin kun se siinä onnistuu),joita ei ainakaan mun sormet aina pysty tekemään,pakilla olen paljon pelannutkin kun siellä on kaikenmailman pelaajia joiden statsit näyttää 600+100,tostahan voi päätellä miten usein siellä syötöä tulee.Mut tosiaan bottipakeissa on enemmän huonoa kuin hyvää,siitä olen samaa mieltä.

Moni luulee saavansa respektiä sillä että statsit on yli 3000 pistettä,itse ainakin katson vähän tarkemmin niitä pisteitä.Jos on enemmän syötöjä kuin maaleja,kaveri todennäkösesti osaa pelata myös muita osa-alueita kuin mailakikkaa ja laukoa...Muutoin ajattelen heti että turha pelata hyökkäyspäässä,eli menee vaika sitten 3:nneksi pakiksi jos siltä näyttää...Ottelun voittaminenhan tuossa tärkeämpää on kuin kerätä 6+0.Toki sen yhen pisteen koittaa aina saada jotta saa tilastoihin A.

Muutama suomalainenkin on tullut vastaan joissa olisi ainesta pelata vaikka eashl:n mestaruudesta ihan pelityylin perusteella,kaveri tekee aina sen yhen pisteen,blokkaa pirusti vetoja ja on aina oikeassa paikassa oikeaan aikaan,eli siellä maalilla,eikä kulje vierellä ja rämpytä sitä syöttöä...Välillä suorastaan vituttaa kun omat tulee siihen sentin päähän rämpyttämään sitä syöttöä,sitten kun annan kiekon sille,se kikkailee,menettää kiekon ja omissa soi,tai sitten sattumalta saa laukauksen aikaseksi.Usein sitten tulee itse mentyä maalille ja kytättyä reboundia mitä tuskin tulee kun kaveri lahjoittaa kiekon...Tähän kohtaan sopii bottipakit koska itse olen aina maalilla ja myöhässä puolustuksesta,niin botit on sentään menossa omaan päähän.

Mielestäni tuo EASHL on mennyt siihen suuntaan mitä EA aikanaan lupasi.Kohti oikeaa taktista jääkiekkoa,tosin sitä ei monikaan huomaa hyödyntää,ehkä 1/5 sparripelissä on jotain kuviota tai taktikointia pelissä...Montako kertaa olet nähnyt kiekkoa lyötävän päätyyn? tuskin montaa...Alivoimalla hyökätään kun taas siitä saisi yhden pelaajan "kyttäyksellä ala`Kovalchuk" aikseksi alivoimaläpiajo.Tätäkään ei hyödynnetä vaan sinne ylös on menossa kaikki 4 ukkoa :D
Monta kertaa olen seissyt siellä siniviivan tuntumassa vasemmalla pitäen viivapakin kurissa ja kyttään läpiajomahdollisuutta.Sellanen ns. sääntö pätee siinä "Leijona käy lauman kimppuun,mutta harvemmin sen yksinäisen kimppuun".Sieltä sitten kun pakki tajuaa tai huomaa syöttää (botti jälleen kerran 7/8:sta kerrasta) ja lähen polkemaan ylös ja syötän jos sieltä joku muu kerkeää maalille.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Ja seuraavaan kysymykseen:

Onko kenelläkään ollut ongelmia viime aikoina ostaa kiekkokaupasta slotteja auki? Olen yrittänyt ostaa PS-Storen kautta niitä slotteja, mutta eivät suostu menemään ostoikkunaan saakka... Jos jollakin on henkilökohtaista kokemusta, niin pikaiset avut ja kaikki olisivat todella tarpeen. Vituttaa niin vietävästi, että ei kolmeen viikkoon ole voinut ostaa niitä auki...

Asiantuntijat, HELP ME!
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Ja seuraavaan kysymykseen:

Onko kenelläkään ollut ongelmia viime aikoina ostaa kiekkokaupasta slotteja auki? Olen yrittänyt ostaa PS-Storen kautta niitä slotteja, mutta eivät suostu menemään ostoikkunaan saakka... Jos jollakin on henkilökohtaista kokemusta, niin pikaiset avut ja kaikki olisivat todella tarpeen. Vituttaa niin vietävästi, että ei kolmeen viikkoon ole voinut ostaa niitä auki...

Asiantuntijat, HELP ME!

Kuulemani mukaan HUT:issa pakkojen osto on välillä sellasta että ostat sen ja siinä kun se pitäisi maksaa kestää välillä 10-15 minuuttia,liekö sama ongelma?
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Pystyykö onnline peleihin tallentamaan kokoonpanoja, ettei tarvitse peliin siirryttäessä aina ruveta niitä säätämään :confused:
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Kuulemani mukaan HUT:issa pakkojen osto on välillä sellasta että ostat sen ja siinä kun se pitäisi maksaa kestää välillä 10-15 minuuttia,liekö sama ongelma?

joko se on sitten PS-Storessa se ongelma tai sitten se ongelma on EA:n palvelimilla. Itse yritin tuossa viikonloppuna mennä ihan äärimmäisyyksiin saadakseni ostettua EASHL:ssä slotteja auki ja annoin 2 pv sen raksuttaa sitä ostoa, mutta ei alkuikkunaa eteenpäin päässyt..

Nyt tarvisi apua kyseiseen ongelmaan. Alkaa vituttamaan kirjaimellisesti niin, että alkaa naama näyttämään norsunvitulta pikkuhiljaa.

HJÄLP!
 
Ylös Bottom