Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project C.A.R.S.

Jos Assetto Corsa saa SPA ja Nurburgring Nordschleife lisenssit ja molemmat on vieläpä laser-skannattu, niin luulis että nämä sais Suzukan, toihan löytyy muutenkin jo lähes kaikista peleistä.

Itse ihmettelen kyllä suuresti jos ei edes nyrreä saada oikealla nimellä tai oikein tehtynä. Liekö liian kalliit lisenssit vai mistä kiikastaa... Onkos muuten tuo nyrre yhtään aidon oloinen ja mistäköhän siinä on karsittu/lisätty jotta ei näytä aidolta?
On muuten ihan arsesta tää lisenssisysteemi, toki kopio-oikeus radoillakin mutta että pihtaavat niitä... Minusta se olis ihan ok mallintaa radat ja saada niihin lupa, kunhan niistä tulee aitoja.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

On muuten ihan arsesta tää lisenssisysteemi, toki kopio-oikeus radoillakin mutta että pihtaavat niitä... Minusta se olis ihan ok mallintaa radat ja saada niihin lupa, kunhan niistä tulee aitoja.

Tuskin sinäkään antaisit käyttää ilmaiseksi, jos sulla olisi takapihalla joku kuuluisa rata jonka jokainen kilpa-autokuski tietää ja pelintekijät soittaa että haluttais mallintaa se meijän tälläseen peliin millä tehdään miljoonia euroja mutta sulle siitä ei kyllä pysty maksamaan mitään. Mitään ei saa koskaan ilmaiseksi. :)
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Se mitä entisen SimBinin (nykyään Sector 3) ja Assetto Corsan tekijät ovat sanoneet, että lisenssit eivät ole niinkään rahasta kiinni. Lisenssejä ei ole helppo hankkia, koska on tietenkin kaikkia ehtoja ja sun muita. Luulen, että tässäkin on kyse vain tiimin pienestä koosta ja liian isosta projektista. Ei ole vain haluttu tai pystytty panostamaan ratoihin niin paljon. Voi olla, että ratojen lisenssihaltijat haluavat niin tarkkaa mallintamista ettei Slightly Mad Studios siihen tällä kertaa ole pysynyt.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

http://www.projectcarsgame.com/locations.html

Kyllä tossakin kyllä on aika nippu oikealla lisenssillä olevaa rataa, erittäin hyviä ratoja vieläpä. (nyrreä en itse ole koskaan tykännyt ajaa)

Siihen päälle jos vielä saa näitä lähes aitoja niin kyllä kelpaa itelle ainakin. Lähes aito, esim toi suzuka oli niin tunnistettavissa, että siellä on heti "kotonaan". Mutta joku Driveclub, jossa kaikki on random mutkia minne sattuu, niin ei meikäläinen ole oppinut niitä parissa kuukaudessakaan.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Kyllä tossakin kyllä on aika nippu oikealla lisenssillä olevaa rataa, erittäin hyviä ratoja vieläpä. (nyrreä en itse ole koskaan tykännyt ajaa)

Olet kyllä kohtuullisen outo tyyppi... :D

Mitä nyt itse noita ratoja olen listoista ja pelivideoista nähnyt, niin ihan riittävästi tuntuisi olevan jo julkaisussa ajettavaa. Lisäksi itse en ole niin hifisti, että minua häiritsisi, jos jostain Zolderin radasta on lisenssisyistä jätetty joku kanttari matalammaksi kuin oikeassa elämässä.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Olet kyllä kohtuullisen outo tyyppi... :D

Mitä nyt itse noita ratoja olen listoista ja pelivideoista nähnyt, niin ihan riittävästi tuntuisi olevan jo julkaisussa ajettavaa. Lisäksi itse en ole niin hifisti, että minua häiritsisi, jos jostain Zolderin radasta on lisenssisyistä jätetty joku kanttari matalammaksi kuin oikeassa elämässä.

Ei ole kyse "hifismistä". Kyse on siitä, että kun on pelannut kerran sitä laser-skannattua versiota joka on varmasti se "oikein" versio, niin sillon nuo erot tuntuu todella suurilta. Varsinkin jos niitä eroja pystyy hyväksikäyttään nopeempaa kierrosaikaa varten siinä vähemmän "oikeassa" versiossa.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Olet kyllä kohtuullisen outo tyyppi... :D
En ole ikinä jaksanut ajaa sitä niin montaa kertaa läpi, että osaisin mutkat. Ajan mielummin 100% tuttua rataa AI:ta vastaan, kuin jotain rataa, jossa annan tasoitusta vain siksi, etten osaa rataa. Siksi Driveclub tökkii, kun ratoja ei osaa.
F1 pelejä esim pelannut niin monta vuotta, että aina on radat tuttuja, ainoa tasoitus on oma taitotaso. Sen vuoksi epäaidot radat ei nappaa, tai niin julmetun pitkät, että mutkien muistamiseen vaaditaan satoja kierroksia. Perus radalla ajat 2-3 kierrosta ja osaat ne.

edit:
Ei ole kyse "hifismistä". Kyse on siitä, että kun on pelannut kerran sitä laser-skannattua versiota joka on varmasti se "oikein" versio, niin sillon nuo erot tuntuu todella suurilta. Varsinkin jos niitä eroja pystyy hyväksikäyttään nopeempaa kierrosaikaa varten siinä vähemmän "oikeassa" versiossa.
Mitä merkitystä sillä on, jos pystyy ajamaan nopeampi kierroksia, kun ei niitä missään verrata siihen laser-skannattuun? Sama juttu tuo suzuka, vaikutti todella kivalta radalta ja tarpeeksi tuttu, jotta sitä osaa ajaa käytännössä heti, mutta ei sillä mitään tekemistä suzukan kanssa ole.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

En ole ikinä jaksanut ajaa sitä niin montaa kertaa läpi, että osaisin mutkat. Ajan mielummin 100% tuttua rataa AI:ta vastaan, kuin jotain rataa, jossa annan tasoitusta vain siksi, etten osaa rataa.tökkii, kun ratoja ei osaa...tai niin julmetun pitkät, että mutkien muistamiseen vaaditaan satoja kierroksia...

Itsellä oli Nordschleifesta ihan samat ajatukset aikanaan GT 5:n tulon aikaan: "tää on hieno rata, mutta en mä koskaan opi noita mutkia kunnolla", mutta ei itsellä kyllä mennyt varmaan kuin ehkä 20-30 kierrosta, että opin ne sillä tavalla, että pystyin online-huoneissa alkaa ajamaan tasaväkisesti muiden kanssa. Lopulta opin ne niin hyvin, että olin lähes aina kärkikahinoissa ja voitin jopa kerran yhden foorumilla sille radalle ennakkoon järjestetyn pitkän kisankin, missä oli varikkokäynnit ja kaikki. Kisaa ajettiin yhtäjaksoisesti 45 minuuttia...

Jokaisella on toki omat mieltymyksensä, mutta itselle Nordschleife on juuri "se rata", koska se on aika lähellä oikeaa mutkaista maantietä. Kun sillä radalla pärjää muita vastaan, voi onnitella itseään ja todeta osaavansa ajaa! :) Ja ei, en nyt väitä, että ne eivät osaisi ajaa, jotka eivät välitä siitä radasta...
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Eli ratojen aitoudella ei ole väliä, hmm.. mitä jos autojen kohdalla tehtäisiin pieniä muutoksia. Ferrari olisikin kirkkaan sininen tai vastaavaa.. Ne radat jotka eivät ole aitoja eivät myöskään ole pelattavia. Sama koskee autoja.

Ajatelkaa nyt jotain futis stadioneita, Camp Nou ilman päätykatsomoa, paikalla olisikin joku patsas tai vastaavaa. Yksi pelejen hienoimmista piirteistä on se kuinka ne yrittävät mallintaa aitoja asioita.

esim. kun Messi pelaa itsellään esim. FIFAssa niin onhan se hauskaa pelata itsellään ja niillä taidoilla jotka joku koodari on suonut. Entä sitten Räikkönen ja joku ralliauto, nascar- tai formula vehje, kyllä hän tietää miltä sen pitäisi tuntua ja näyttää. Sitten lähdetään radalle ja hmm.. mitäs tälle radan pätkälle on tapahtunut... ei se ole enää sama rata. Itse muistan ajaneeni Suzukaa jossain iki vanhassa PuuCee pelissä ja juurikin tuo neulansilmä mutka oli se radan kaikista haastavin pätkä. Ajoin siihen kohtaan lähes aina vähän liian lujaa, sitten opin, mutta en ajanutkaan riittävän kovaa, jolloin hävisin sekunnin joka kierroksella.

Siiten toinen asia on nuo nimet, esim. FIFA vs PES ... lieneekö epäselvää kummassa sarjassa ollaan vähän eri planeetalla. Turismo vs Forza vs Project CARS, taistelu konsoliautoilun herruudesta on alkanut ja todellakin pienillä yksityiskohdilla on väliä. Ne lopulta ratkaisevat kaiken.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Eli ratojen aitoudella ei ole väliä, hmm.. mitä jos autojen kohdalla tehtäisiin pieniä muutoksia. Ferrari olisikin kirkkaan sininen tai vastaavaa.. Ne radat jotka eivät ole aitoja eivät myöskään ole pelattavia. Sama koskee autoja.

Ajatelkaa nyt jotain futis stadioneita, Camp Nou ilman päätykatsomoa, paikalla olisikin joku patsas tai vastaavaa. Yksi pelejen hienoimmista piirteistä on se kuinka ne yrittävät mallintaa aitoja asioita.

Nyt ollaan ehkä mittasuhteissa vähän hakusessa, omasta mielestä. Kun verrataan jalkapallostadionia ja kilparadan kanttaria, niin ehkä ollaan vähän eri mittasuhteissa...

Se toki pitää paikkaansa, että on aina mukavaa nähdä mahdollisimman autenttinen lopputulos, kun tosimaailmaa pyritään mallintamaan peliin. Tästä huolimatta annan mielelläni anteeksi jonkun kanttarin, jos sellainen täytyy lisenssisyistä tehdä, jos se takaa muuten "autenttisen radan" pelattavaksi peliin. Ajan kuitenkin pelissä kilpaa muiden virtuaalikuskien kanssa, enkä kisaa jotain oikean elämän kilpakuskia tai hänen oikean elämän aikaansa vastaan.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Turismo vs Forza vs Project CARS, taistelu konsoliautoilun herruudesta on alkanut ja todellakin pienillä yksityiskohdilla on väliä. Ne lopulta ratkaisevat kaiken.
Nimenomaan. Kun ajetaan kymmeniä ja satoja tunteja pelin niin pienet yksitysikohdat ovat se suola. Se mikä voi olla Project Carsin suurin kompastuskivi, että peliltä puuttuu sielu. Käy se hyvin yleinen asia, että liimataan älyttömästi palasia yhteen ja lopputuloksena määrä korvaakin laadun. Toivottavasti Project Carsissa ajaminen tuottaa sen kuuluisan "IT-factorin" niin sitä jaksaa vaikka ajaa 100 kierrosta tyhjällä radalla kuten on tiettyjen ajopelien kanssa käynyt.

Ei tuo Suzuka niin pahalta näyttänyt, paitsi mutkien kallistuksia ei pahemmin ollut. Mutkien profiili vastasi aika pitkälti samaa miten rata on Forza Motorsportseissa mallinettu, mikä on vähän jouhevampi mitä PC:llä on aitoja sekä modattuja ajanut.

Nyt ollaan ehkä mittasuhteissa vähän hakusessa, omasta mielestä. Kun verrataan jalkapallostadionia ja kilparadan kanttaria, niin ehkä ollaan vähän eri mittasuhteissa...
Olet oikeassa kanttareet vaikuttavat suoraan pelaamiseen, kun puolestaan jalkapallostadioni (nurmen ulkopuolella) ei vaikuta suoraan pelaamiseen vaan enemmänkin tunnelmaan. Ei asioita voi tietenkään suoraan verrata, mutta pointti on se että mielummin mahdollisimman aitoa tai kunnolla fantasya kuin jotain hikistä sinnepäin kopiota.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Tänään tuli pitkästä aikaa PC versiota pelailtua ja tuli huomattua että tosiaankin tuo Sakitto rata oli muuttunut täysin. Ei tuolla enää ole Suzukan kanssa mitään tekemistä eikä tuota ajamalla saanut Suzuka fiilistä ollenkaan.

Aikaisemminhan rata käytännössä oli oikea Suzuka:


Toivottavasti eivät muuta Nordschleifea noin radikaalisti, vaikka varmaan joutuvat jos eivät lisenssiä saa :(
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Ai ne on muuttanut sitä nyt viime aikoina, perustin omat mielipiteet juurikin Digiprostin aikasempiin videoihin joissa rata näytti ihan aidolta.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Tänään tuli pitkästä aikaa PC versiota pelailtua ja tuli huomattua että tosiaankin tuo Sakitto rata oli muuttunut täysin. Ei tuolla enää ole Suzukan kanssa mitään tekemistä eikä tuota ajamalla saanut Suzuka fiilistä ollenkaan.

Aikaisemminhan rata käytännössä oli oikea Suzuka:

Toivottavasti eivät muuta Nordschleifea noin radikaalisti, vaikka varmaan joutuvat jos eivät lisenssiä saa :(

Lueppa Jantsu tämä:

http://forum.wmdportal.com/showthread.php?236-Licensing&p=825040&viewfull=1#post825040
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Onko Project CARS vuosituhannen pahin floppi?

Nyt alkaa pahasti näyttämään siltä, että peli on kaikille vähän jotakin, mutta ei kenellekkään paljon juuri sitä. No... tähän voi itse vaikuttaa eli älä katso videoita viikkoon tai lue HYPEä päivittäin ja lopputulos onkin yllättävän hyvä.

Itseäni kiinnostaa lähinnä se voiko ihminen, joka ei ole auto fanaatikko ja pelaa PADilla, saada pelistä mitään irti. Mielestäni hyvä peli on aina jotain uskomatonta.

- PES
- GTA 1, 3, Vice City, San Andreas
- Parhaat Battlefieldit ja CoDit
- Heartstone ja Starcraft 1, 2
- Gran Turismo 3, Toca Touring Cars, muutama Nascar peli
- Mario parhaat
- Heavy Rain
- Police Quest
- Ehkä jokin unohtuu, vaikkapa Half-Life, Halo 1
...Hmm ...

Voiko Project CARS nousta tähän joukkoon... on se mahdollista, tällä pelillä on sielu. Näin sen viimeistään videossa joka oli kuvattu Monacon radalla ja se oli video millaista ei ole ennen autopeleissä nähty (konsolit). Graafinen ilme ja pelattavuus, vauhdin tunne ja sielu. Nyt tuntuu siltä että osalle Turismo on jonkin sortin jumala. Tämä tarkoittaisi sitä että näille Forza tai Xbox ei ole tuttu. Turismo on jo vuosia sitten pudonnut kelkasta.

Hajoavatko autot? Onko kiva ajaa perheautoilla kilpaa ja johtaa kisaa lähdöstä maaliin, kisasta toiseen kierroksella.. niin.. kyllä autopelien on nyt uudistuttava ja Project CARS on asettamassa niille aivan uuden standardin. Toisaalta määritteleekö ratti, polkimet, penkki sittenkin sen missä mennään. Eihän padilla ajaminen ole mitään tuohon verrattaessa. Formula penkki maksaa noin 1000 € ... vertaa padi kädessä säkkituolissa.. onhan siinä eroa. Kaasu paina X ... polkimet ... ratti 180 astetta, Ferrari ratti vaikka, vertaa padi.. veivaa sitä siinä sitten.. pyöritä ympyrää vasen oikea.. ei ei ei..

Pelkään pahoin että tämä peli on optimoitu PuuCeelle ja siellä on ne kaikki säätömahdollisuudet ja ihmeet, konsolit saavat erinomaisen pelin, mutta eivät samaa. Rattia, polkimia ja penkkiä saa etsiä, mutta turhaan. Onko aika tullut myöntää karu tosia asia.. tämä peli ei olekkaan niin erinomainen??
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Onko Project CARS vuosituhannen pahin floppi?

No eikä ole, mikään floppi :) Odota nyt hyvä mies valmista tekelettä ensin... Keskeneräistä ei voi arvostella.

Ehkä nimet ei vasta irl. mutta tuo Sakitto on LUOJANKIITOS se Sakitto, eikä Suzuka. Se vasta häpeä olisin oikealla nimellä ja vääränlainen rata :D
Tosiaan tuolla ei ole mitään tekemistä Suzukan kanssa koska kokonaisia radan osia puuttuu, se neulansilmä ja siitä puuttuu vielä satoja metrejä sitä rataa.

No, itsestäni voin sanoa että en ole ikinä ajanut metriäkään tuolla saksan hungaroringillä, kai se oli hungaroring mikä tulee mukaan oikeana ratana, just nyt ei pysty muistamaan :D Mutta siis hieno rata mitä katselin videota youtubesta.
Muuten näitä ratojahan voidaan tuoda peliin sittten DLC:näkin sitä mukaa kun saadaan jotain lisenssejä. Uskonkin että nyt tulee painos noilla mitä on ja myöhemmin sitten ladattavana lisäosana tavaraa, ellei jopa sitten jo PCars 2.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Odotetaan tsiisus nyt edes siihen asti että peli julkaistaan ennenkuin vuodatetaan vuosisadan kyyneleet. Itselle tuo Norslaiffi on rata jota ilman en mitään ajopeliä osta. Sen kun oppii ajamaan ilman karttaa niin on se vaan uskomaton fiilis esim. yökisoissa painaa menemään, radan monipuolisuus, pituus jne. tekevät siitä itelle the radan. Se ei tietenkään tarkota että muut olisivat sontaa, hyvä että ratoja on joka makuun!
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Mitä noihin vertauksiin tulee niin kyllä änärissäkin vuosikausia mentiin väärillä stadioneilla ja liigaa vedetään edelleen hartwallilla..ei haittaa menoa, kentän mittasuhteet väärät, ei haittaa menoa.

Toisaalta jos sama tehtäis autoissa? No joo, mulle Ruf on Porsche, vaikka niillä ei ole muuta yhteistä, kuin Porschen valmistama kori. Eli ei haittaa, vaikka samaan tyyliin se Ferrari olis Löllerö.

Autopeleissä kaikkein tärkein on ajotuntuma. Sitä on kehuttu tässä, etenkin forcefeedbackiä.
Seuraavaksi tärkein on AI, joka on aina ollut umpisurkea, tässä näyttäis vihdoin olevan aikalailla kohdillaan.

Sen jälkeen tullaan siihen, et mitä ratoja on. Jos mahdollisuuksia ei ole aitoihin, niin lähelle esikuvia ennemmin, kuin täysin keksittyjä ratoja.

Esim juuri tuo Suzuka on selkeästi tunnistettavissa esikuvastaan isoista eroista huolimatta. Paljon ennemmin tuo, kuin pelintekijöiden täysin oma rata.

Kyllä esim se PES on paljon parempi pelinä, kuin täysin lisensoitu Fifa.

Otetaan nyt myös huomioon, että PS3:lle ei oikeasti hyvää ajopeliä oikein ole (Grid autosport on aika jees, mutta esim GT sarjan AI on aivan kamalaa, eikä sitä jaksa pelata). PS4:lle taas on tasan Driveclub, joka on sinällään ihan ok, peli, mutta kaukana sellaisesta mitä jaksaisin seuraavat pari vuotta pelata. Eli jos AI ja ajettavuus on kunnossa, niin kyllä konsolipelaajana k*sen hunajaa, että tämän tyyppinen peli kaikella säätömahdollisuusella tuodaan markkinoille.

Jos olisin Pc pelaaja, niin käsittääkseni siellä on parempiakin tarjolla, joten silloin jättäisin pelin hyllyyn jos radat ottaa päähän. Konsolipelaajana en paljoa valittais. Varsinkin kun ottaa huomioon millä rahalla peli on tehty ja miten monipuoliseksi kaikki on tehty. Saat aivan kaiken juuri sellaiseksi kuin haluat, siten ettei konsolimaailmassa olla haaveiltukaan. Ei siinä oikeasti yksi suzuka paljoa paina, kun niitä oikeitakin ratoja on aika monta.
 
Ylös Bottom