Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4

Jaa liittykö se tollaseen? Eli jos on jo plussalainen ja PS3/vitan omistaja ni voi ennakkoon ni napsia talteen, mut jos uusi niin ei?

Siis mä en tiedä, oon aivan sekaisin näist pleikkajutuista, mä en edes tiedä oonko laittanut oikeille sivuille mun tietoja et onko mulla pleikkatunnusta ylipäätänsä :confused:
 
Vastaus: PlayStation 4

1) Kone vaappuu, jos sitä tökkii ja painelee toisesta nurkasta, johtuen kumijalkojen sijoituksesta, luultavasti esteettisistä syistä. Miksi kukaan tekisi tätä, niin hakemalla haettu asia.
Tähän voi sitten kysyä että miksi sinne on kumitassut ylipäätään edes laitettu. No tietenkin vaimentamaan lattian tärisemistä. Miksi kumitassut on sitten suunniteltu siten että ne eivät vakauta laitetta. Ajatellaan nyt vaikka tilannetta jossa pelaat toisessa huoneessa vitalla remote playnä, olohuoneessa puoliso pistää vaikka tv-guiden konsolin päälle joka sitten heilauttaa konsolia ja sisällä ollut BD levy ottaa kiinni lukupäähän. Ei tämä ole siis maata kaatava juttu, mutta hyvin erikoinen design ratkaisu silti. Sonylta olen tottunut odottamaan laatua, siksi olin viikko sitten tilaamassa Sonyn Vaio Pro 13, 1500 euron läppäriä, jos siis heidän nettikauppansa olisi toiminut (kunne sitten parin päivän odotuksen jälkeen päätin vaihtaa hankinnan Lenovon IdeaPad Yoga 2 Prohon).
2) Kai nyt jokainen tajuaa minkälainen härdelli konsolijulkaisu on. Softapuoli yrittää saada kaikki tärkeimmät ominaisuudet mukaan ja toimiviksi julkaisuun. MP3:n ja DLNA:n puuttuminen on ikävää, mutta näidenkö takia koko laitteen julkaisua olisi pitänyt siirtää? Hohhoijaa taas. Nämäkin jo vahvistettu tulevan päivityksenä.
MP3 ja DLNA ei kuulunut Sonyn suunnitelmiin ollenkaan, tarkoitin lähinnä asioita kuten: Gaikai, headsettien toimiminen, videoiden uppaaminen mihinkään muualle kuin Facebookkiin, videoiden editointiominaisuudet, suspend/resume moodi, kaverin pelin auttaminen verkon yli...kaikki asioita joita on hehkutettu, mutta saatavilla ne on vasta sitten joskus tulevaisuudessa. Onko tämä PS4 nyt niinkuin beta vai alpha vaiheessa julkaistu myyntiin. Bugit on asia erikseen, niitä löytyy peleistäkin, mutta ominaisuuksien totaalinen puuttuminen on tyhmää. Saat ihan vapaasti olla kuinka tyytyväinen tahansa, mutta mulle henkilökohtaisesti on vaikea niellä miksi mun pitäisi ostaa 300 euron kuulokkeet uudelleen vain sen takia ettei Sony halua ihmisten käyttävän jo olemassaolevia kuulokkeitaan. Vähän niinkuin PC:lle pitäisi aina ostaa uusi näppis ja hiiri kun vaihtaa prosessoria. Ilman kuulokkeita pelaaminen lasten nukkumaanmenon jälkeen on käytännössä joko mahdotonta tai sitten luopuu pelien äänimaailmasta kokonaan.
3) Käyttöjärjestelmä toimii niin normaalisti kuin se tällä hetkellä voi, PSN on jatkuvan rasituksen alla ja välillä poikki. Tästä johtuu satunnaiset paluut laitteen aloitussivulle UI:ssa. Se että joku EA yrittää sönköttää väliin jotakin ei tarkoita mitään. BF4 esimerkiksi on rikki myös PC:llä, joten se että se kaatuilee ja mitä muuta PS4:lla ei todellakaan johdu muusta kuin EA:n naurettavasta kiireestä saada peli julkaisuun taistelemaan CoD:n kanssa.
Eli kun EA syytti Sonya ja käyttiksen 1.5 päivitystä siitä että koko konsoli menee jumiin, se oli EA:lta vain yritys sivuuttaa fakta että BF4 on buginen? Taitaa olla aika pahaa verta EA:n ja Sonyn välillä.
PSN on siis jumissa jo 1 miljoonan konsolin myynnin jälkeen? Mitä tapahtuu silloin kun konsolia on myyty 5 tai 10 miljoonaa kappaletta? Käyttäjät kuitenkin maksavat PSN:stä PS4:lla, odotusarvot on siis aivan erilaiset kuin ilmaisessa palvelussa.
4) Melko montaa streamiä katsonut ja en saa päätäni tuon väitteen ympärille, että ääniohjaus olisi aivan susi. Jos käyttäjä ei osaa äänikomentoja käyttää ja huutelee omiaan, ei ole laitteen vika. Tätä nähtiin jo GameSpotin streamissä, jossa eivät tajunneet noudattaa ruudulla olevia ohjeita ja huutelivat vain omiaan ja ihmettelivät, kun ei toimi.
Jos käyttäjät ovat kommentoineet että esimerkiksi oven sulkeminen aiheuttaa äänikomentojen takia pelistä pois siirtymisen, toimiiko se silloin siten kuten suunniteltu? Jos äänikomennot ovat käytännössä muutama sana, joita saa hokea kerta toisensa jälkeen että konsoli ymmärtää sen, oliko ääniohjaus valmiina julkaistavaksi? Edelleen kysyn, oliko PS4 kiirehditty tuote!
5) Arvostelut ovat siis kaikki kaikessa? Jos lukisit yhtään foorumeja ja katselisit streamejä, niin esimerkiksi pelaajien mielipide arvostelijoiden sylkykuppi Knackistä on kaikkea muuta kuin negatiivinen. Pelissä on monia puutteita, mutta ei todellakaan ole kaiken sen paskan arvoinen mitä pelimedia siihen kohdistaa. Muut pelit ovat saaneetkin sitten hyviä arvosteluja julkaisupeleiksi.
Kaikki kaikessa? Ei ole, olen todistettavasti pitänyt alle 50 metascoren peliä hyvänä! Mutta kyllä se jotain kertoo että Knack istuu tällä hetkellä 58 pisteessä ja Killzone 75 pisteessä. Multiplatterit on tehty ilmeisesti jokainen edellisen sukupolven pelimoottoreilla ja eroavaisuudet vanhoihin konsoleihin on melko marginaalisia. Jopa osa yksinoikeuspeleistä on vanhoilla moottoreilla (mm X1:llä Dead rising 3, Crimson dragon...). Joku tietysti nyt haluaa toitottaa kuinka monta titteliä on heti julkaisussa pelattavana, mutta kyllähän tuossa kohtaa tilanne kalpenee tilanteisiin joissa kone on taaksepäin yhteensopiva. Mä en ymmärrä mitä jopa vuosia vanhat pelit tuovat uutta pelattavaa. Ainiin joo, kun ihmisillä ei ole PC:tä ja tänne foorumillekin kirjoittelevat vain mökiltä puhelimilla. Mun mielestä pelivalikoima PS4:lla on kapea ja hyvin heikkotasoinen.
Seuraavalla kerralla koita tehdä vähän taustatutkimusta ja käyttää maalaisjärkeä, ennenkuin syljet tekstiä.
Sä olet siis kaikkeen täysin tyytyväinen? Minä en ole. Mun PS4 hankinta siirtyi ainakin vuodella eteenpäin.
 
Vastaus: PlayStation 4

Sanoitkin jo tuosta nopeudesta millä levyversiota pääsee pelaamaan ensikertaa mutta onkos kokemusta näistä isoimmista peleistä (AC4, KZ, COD, BF4), jotka on ladattu storesta? Kuinka pitkä asennus/latausaika näissä on ennen kuin pääsee pelaamaan?

Tämä ei nyt ihan suoraan liity aiheesee, mutta sivuaa. Minulla on Killzone ja Knack fyysisenä kappaleina. Molemmat vaativat sen 40 gigaa kiintolevyltä. Noin puolet datasta pitää ladata ennen kuin pelien kimppuun pääsee, ja siihen saakka päästessään kesti (omasta mielestäni) vain muutamia minuutteja. En kellottanut aikaa, mutta en kokenut närkästyneeni odotukseen.

Ja tosiaan kiitoksia kommenteista tuosta streamista. Illasta varmaan pistän Killzone-streamin pyörimään. Chatissa pyydettyjä F2P-pelejä en valitettavasti saa ladattavaksi, kun PS Storeen ei ole asiaa (ilmeisesti ennen julkaisua). Sanoo vain, ettei palvelu ole vielä auki tällä alueella. Tai sitten olen vain käsi.

Itse striimaushan hoituu käytännössä kahden napin painalluksella, ja on itselleni kyllä äärettömän hyvä systeemi. Varmasti tulee jatkossa käytettyä myös enemmän kyseistä toimintoa.
 
Vastaus: PlayStation 4

PS4:n heikoin ja kuljetuksissa haavoittuvaisin osa on HDD. Miljoonaan kovalevyyn mahtuu monta tuhatta jotka hajoavat hyvin nopeasti käyttöönotosta
 
Vastaus: PlayStation 4

Itse striimaushan hoituu käytännössä kahden napin painalluksella, ja on itselleni kyllä äärettömän hyvä systeemi. Varmasti tulee jatkossa käytettyä myös enemmän kyseistä toimintoa.

Seurasin streamiasi kolmella eri alustalla ja hyvin toimi. Ennenkaikkea helposti myös tällä puolen ruutua.

Jopa Windows Phone 8 löytyi sopiva sovellus. Ipadilta ihan virallinen ja hyvin käyttökelpoinen myös siinä rinnalla kulkevan chatin kannalta. Periaatteessa nyt on mahdollista seurata 3G verkon yli kavereiden pelejä, osallistua keskusteluun ja saada vastaukset suoraan pelaajan suusta. Tässä on nextgenin makua. Periaatteessa onnistuu keneltä tahansa eikä vaadi teknistä erikoisosaamista tai kalliita lisälaitteita.

Se pleikkarin mukana tullut headset tuntui toimivan hienosti. Äänenlaatu oli hyvä, kuten myös kuva suurimman osan ajasta. Kerroit upload-kaistasi olevan 10 Mbps ja vielä seurasit läppärillä omaa lähetystä.

Aika jännästi pelintekijä oli suojannut joitain osia pelistä, joita ei näytetty yleisölle. Taisi liittyä näihin Knackin antamiin valinnanvapauksiin kykyjen kehittämisessä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Warframea itse asiassa pelasin tutorial-tehtävän verran, ja jo siinä pääsi miekkaa heiluttamaan ja muiden ihmispelaajien kanssa yhdessä AI-vastustajia kurmottamaan. Miekka sivalsi muistakseni L1:stä tai R1:stä, ei siinä sen suurempaa finessiä ollut.


Tuo riippuu niin paljon itse pelistä. Esimerkiksi Resogun on kokonaisuudessaankin vain n. 500 megatavua. Mutta en usko, että levyjulkaisuissa missään vaiheessa mikään tuollainen parin sadan megan lataus riittäisi yhtään mihinkään. Se on yksinkertaisesti aivan liian vähän dataa, että siinä pystyisi esittämään edes kelvollista tutorialia. Eli useampi giga täytyy kyllä ladata, ennen kuin pelin pariin oikeasti pääsee.

Warfarea pelasin eilen noin tunnin. Ohjaustuntuma on minusta aika hanurista ja peli muutenkin on tosi sekava (pc-mäiset valikot). Ärsyttävintä on miekalla heiluttelu, koska sillä ei osu mihinkään ja jos vihu menee selän taakse ja painat vasenta tattia taakse päin siten, että hahmo juokseen sinua päin ja painat miekalla huitaisu nappia, niin hahmo lyökin siihen suuntaan mihin kamera näyttää eli eteenpäin. Minusta miekalla pitäisi huitaista siihen suuntaan johon ukko katsoo... todella ärsyttävää.

Resogunin kokonaisasennus vie noin 700 megaa. BF4:n asennus taisi viedä noin 35Gt. Parasta noissa asennuksissa on se, että niitä ei tarvitse odotella asennettavaksi kokonaan. Esimerkiksi BF4:n kanssa en missään vaiheessa edes huomannut, että jotain asennetaan kovolle vaan peliä pääsi pelaamaan heti lätyn laittamisen jälkeen konsoliin. Tai taisi peli asentaa jonkun 200 megan päivityspaketin ennen kuin peli käynnistyi. Ainakin täällä mantereella päivitykset ja muut imutukset tippuu niin nopeasti kuin oma kaista antaa periksi. Omalla kohdalla noin 2Mt/s.
 
Vastaus: PlayStation 4

Meinaatko lykätä myös Xboxin oston siihen, kunnes äänikomennot toimivat täydellisesti?
Mitä videoita olen katsonut, ne toimivat melko hyvin. Pelimedioiden mukaan toimivat hyvin jopa meluisassa messuympäristössä.
Ja kyllä, mä aion olla kriittinen myös Xbox Onesta kun/jos aihetta siihen esiintyy. Tai noh, nyt jo tiedän että kuuloketuen puute julkaisussa latistaa fiilistä jo nyt, myös Xboxin kohdalla. Siellä tosin tuki on tulossa (ainakin luvattu), toisin kuin PS4:lle. Ensi viikolla sitten tiedetään siitä konsolista jo paljon enemmän.
http://www.usgamer.net/articles/-is-the-xbox-one-ready-for-launch
 
Vastaus: PlayStation 4

Ajatellaan nyt vaikka tilannetta jossa pelaat toisessa huoneessa vitalla remote playnä, olohuoneessa puoliso pistää vaikka tv-guiden konsolin päälle joka sitten heilauttaa konsolia ja sisällä ollut BD levy ottaa kiinni lukupäähän.
Päivällä aikani kuluksi luin PS4:n ohjekirjaa. Siellä yksi hurjan monista "älä tee näin" -asioista oli "Älä seiso järjestelmän päällä, aseta vieraita esineitä järjestelmän päälle tai pinoa järjestelmää muiden laitteiden kanssa". Erityisesti tuo ensin mainittu kohta hieman hymyilytti. Ja jos tuota ohjekirjaa haluaa lukea kuin se sielunvihollinen pyhää kirjoitusta, tuolta löytää jänniä varoituksia. "Pitkäaikainen altistuminen saattaa aiheuttaa lieviä palovammoja" tai "Älä tuijota ohjaimen valopalkkia, kun se vilkkuu" tai "Älä lämmitä järjestelmää esimerkiksi hiustenkuivaajalla" aiheuttavat varmasti kivoja väristyksiä, jos haluaa maalata mustia pilville taivaalle.

Ilman kuulokkeita pelaaminen lasten nukkumaanmenon jälkeen on käytännössä joko mahdotonta tai sitten luopuu pelien äänimaailmasta kokonaan.
Tai käyttää langallisesti. On se ehkä aavistuksen verran epäkäytännöllistä, mutta ehkä sitä sen aikaa kestää, että sopiva päivitys julkaistaan.

PSN on siis jumissa jo 1 miljoonan konsolin myynnin jälkeen?
Joillain oli ongelmia, ei kaikilla, ja sekin tilanne korjautui jo eilen.

According to Sony's official channels, most of those problems have been solved as of this afternoon.
Omalla jenkkitunnuksella en havainnut missään vaiheessa mitään ongelmia.

Jos käyttäjät ovat kommentoineet että esimerkiksi oven sulkeminen aiheuttaa äänikomentojen takia pelistä pois siirtymisen, toimiiko se silloin siten kuten suunniteltu?
Täydellisesti toimivaa ääniohjausta joutunemme vielä odottamaan jokusen vuoden, eikä se välttämättä koskaan toteudu tällä konsolilla.

Itse huomasin puoliksi vahingossa, että ääniohjaus oli päällä, kun keksin nuo Pulset liittää välipiuhalla ohjaimeen. Jossain vaiheessa Dynamic Menun alalaitaan tuli "sano PlayStation, jos haluat ohjata äänellä" -tyyppinen ohjeteksti. Ja vaikka mikrofoni on tuosta lähtien ollut käytössä joko Pulsen tai tänään PlayStation Cameran kautta, ei vastaan ole tullut yhtään virhekomentoa. Ei vaikka täällä oli Playroom-demoamisen aikana olohuoneessa hälisemässä neljä aikuista ja kolme lasta, jotka aiheuttavat kaikenlaisia ääniä. Tietoinen "PlayStation, Start Trine 2!" -komento meni sen sijaan perille. Sen enempää en sit aiheeseen perehtynytkään.

Kaiken kaikkiaan tuollaiset "oven narahdus tulkittiin äänikomennoksi" -tyyppiset tapaukset ovat mielestäni harvinaisia poikkeuksia ja anomalioita. Sellaisilta on äärimmäisen vaikeaa välttyä. Kun on miljoona käyttäjää, erikoisia yksittäistapauksia voi sattua. Niistä ei kuitenkaan kannata lähteä yleistämään mitään.

Minulla on Killzone ja Knack fyysisenä kappaleina. Molemmat vaativat sen 40 gigaa kiintolevyltä. Noin puolet datasta pitää ladata ennen kuin pelien kimppuun pääsee, ja siihen saakka päästessään kesti (omasta mielestäni) vain muutamia minuutteja.
Levyversioiden ensiasennukset eivät ole likimainkaan puolta pelin datasta. PS4:n Blu-ray-asema on 6X-nopeudella toimiva CAV-asema, eli parhaassakin tapauksessa dataa luetaan 27 megatavua sekunnissa. Knackin ja Killzonen ensiasennus kesti Kotakun testeissä 32 ja 38 sekuntia, ja oma kokemus tukee tuota. En siis kellottanut, mutta arvioin lonkalta "korkeintaan minuutti". 38 sekunnissa ehtii siis kopsia nippanappa gigatavun verran.

I should note that this is part of the PS4's ability to stream games as they download or install, so the installation time isn't how long it takes to install all 36 gigs of Knack, but how long it takes to transfer enough to get the game going. The rest of the data gets copied in the background as long as the disc is in the drive.

Knack: 32 seconds
Killzone: Shadow Fall: 0:38

Latauspelit vaativat ennen ensimmäistä käynnistystä reippaasti enemmän dataa alleen, koska niillä ei ole fyysisen levyn suomaa dataa kaverinaan. Eli vaikka levyversiota tahkoisi kuinka vimmatun nopeasti eteenpäin, voidaan data lukea aina sieltä BD-levyltä, vaikka täysasennus kiintolevylle ei olisikaan valmis.

Lähde: Kotaku
 
Vastaus: PlayStation 4

Molemmat vaativat sen 40 gigaa kiintolevyltä. Noin puolet datasta pitää ladata ennen kuin pelien kimppuun pääsee, ja siihen saakka päästessään kesti (omasta mielestäni) vain muutamia minuutteja. En kellottanut aikaa, mutta en kokenut närkästyneeni odotukseen.
En ymmärrä miten tuo asennuksen kesto on ylipäätään niin tärkeä tieto joillekin. Eihän siinä koneen ääressä nyt tarvi istua ja katsoa palkin etenemistä. Voi ripustaa vaikka pyykkejä kuivumaan, tai leikata nurmikon. :D
Kyse on kuitenkin asiasta mikä tehdään (normaalisti) tasan kerran per peli. Ihmetyttää miten näillä on aikaa edes pelata jos joku minuuttien (!!) asennus on liikaa.
 
Vastaus: PlayStation 4

En ymmärrä miten tuo asennuksen kesto on ylipäätään niin tärkeä tieto joillekin. Eihän siinä koneen ääressä nyt tarvi istua ja katsoa palkin etenemistä. Voi ripustaa vaikka pyykkejä kuivumaan, tai leikata nurmikon. :D
Kyse on kuitenkin asiasta mikä tehdään (normaalisti) tasan kerran per peli. Ihmetyttää miten näillä on aikaa edes pelata jos joku minuuttien (!!) asennus on liikaa.

SARKASMIVAROITUS!! No mutta jos siihen asennukseen menee Xboxilla minuutti ja Pleikkarilla puolitoista, niin kyllähän se nyt automaattisesti tarkoittaa, että Pleikkari on puolet huonompi! Lisäksi se tarkoittaa myös sitä, että laite on suunniteltu huonosti, jos näin on ja jos äänikomentojen kanssa kaikki ei vielä toimi julkaisussa kuin apteekin hyllyltä!
 
Vastaus: PlayStation 4

Illasta varmaan pistän Killzone-streamin pyörimään.

hyvää streamiä oli, ja jos tosiaan illasta laitat Killzonea päälle niin tuun seuraamaan. Mulla ei ole vielä Twitchissä tiliä ja pitikin kysyä kun mainitsit että sulla oli käytössä se konsolin mukana tullut korvanappi/mikki, niin että pystyykö sitä helposti käyttämään niin että siinä päällä pitää vaikkapa kuulokkeita?

Mulla on pelikäytössä Sennheiserin kuulokkeet ja jos toi nappikuuloke pysyis hyvin noiden kuulokkeiden alla niin voisin melkee mennä sillä. Sennheiserit aattelin kytkee telkkuun niinkuin ne on nyt ollu boksilla pelatessa, ja sitten toi nappikuuloke/mikki ohjaimen 3,5mm rööriin. Tolleen kuvittelisin saavani kohtuu hyvät äänet ja pystyn vielä puhuun mikkiin hyvin.
 
Vastaus: PlayStation 4

Mulla ei ole vielä Twitchissä tiliä ja pitikin kysyä kun mainitsit että sulla oli käytössä se konsolin mukana tullut korvanappi/mikki, niin että pystyykö sitä helposti käyttämään niin että siinä päällä pitää vaikkapa kuulokkeita?

Pystyy kyllä, mutta tuntuu vähän epämukavalta. Voisin kuvitella, että pidempi käyttö alkaa painamaan liiaksi korvaa. Riippuu tosin hyvin monesta tekijästä.
 
Vastaus: PlayStation 4

En ymmärrä miten tuo asennuksen kesto on ylipäätään niin tärkeä tieto joillekin. Eihän siinä koneen ääressä nyt tarvi istua ja katsoa palkin etenemistä. Voi ripustaa vaikka pyykkejä kuivumaan, tai leikata nurmikon. :D
Kyse on kuitenkin asiasta mikä tehdään (normaalisti) tasan kerran per peli. Ihmetyttää miten näillä on aikaa edes pelata jos joku minuuttien (!!) asennus on liikaa.

Eikös tämä juuri ole ollut se edellisen sukupolven ongelma? Kun ostat pelin kaupasta ja pistät sen PS3 sisään, joudut väkisinkin ensiksi lataamaan päivityksiä. Ennenkuin pääset näkemän pelin alkuintroa, tähän saattaa mennä helposti jopa 15 minuuttia ennenkuin peli on valmis pelattavaksi. Ei kovinkaan käytännöllistä, että peliä ei pääse samantien pelaamaan.

Voit vaikka miettiä muita sovelluksia, esim. haluat automaatista kahvia. Minä ainakin haluan kahvini nopeasti, enkä 10min päästä. Ja kun kerta voidaan kehittää sovellusta nopeammaksi, niin tottakai se on parempi asia.
 
Vastaus: PlayStation 4

Pystyy kyllä, mutta tuntuu vähän epämukavalta. Voisin kuvitella, että pidempi käyttö alkaa painamaan liiaksi korvaa. Riippuu tosin hyvin monesta tekijästä.

Totta, ja tuli ihan nyt vasta mieleen että jos käytän niitä mun kuulokkeita niin miksi sitten enää laittaisin sen napin sinne alle.. :eek: Siinä on varmaan joku nipsu jolla sen saa vaikka paitaan kiinni niin virittää sen sitten niin että mikki on sopivalla etäisyydellä, sen napin voi vaikka sitoa rusetille siihen viereen tai muualle
 
Vastaus: PlayStation 4

Totta, ja tuli ihan nyt vasta mieleen että jos käytän niitä mun kuulokkeita niin miksi sitten enää laittaisin sen napin sinne alle.. :eek: Siinä on varmaan joku nipsu jolla sen saa vaikka paitaan kiinni niin virittää sen sitten niin että mikki on sopivalla etäisyydellä, sen napin voi vaikka sitoa rusetille siihen viereen tai muualle

Mites, saako nuo chattiäänet tuonne kuulokkeisiin sen nappihärvelin lisäksi? Itseltäni meni mikki mykäksi Trittoneista ja yritin Sonyn oman korvapalikan kanssa yhteistyötä PS3:lla. En onnistunut saamaan chattiääntä kuulokkeisiin. Ajattelin toimia samoin kuin sinä, että survon nappikuulokkeen kiinni paidanrinnukseen ja käytän vain sen mikrofonia. Kalliit kuulokkeet toimivat muuten, joten en viitsisi ostaa uusia. Onnistuuko? Viisaammat kommentoikoon.
 
Vastaus: PlayStation 4

Tässä pitkässä videossa näytetään ensikäynnistys ja vielä arvoitukselliset yksityisyysasetukset (Privacy Settings). Monipuolisesti pääsee linkittämään Twitteriin ja Facebookkiin tekemisensä. Onneksi kuitenkin turhat trophy-ilmoittelut saa otettua pois päältä. Riittää kun ilmoittelee siinä pelatessa, ei ne ketään muuta kiinnosta. Konsolin käyttöliittymän puolella omat tekemiset kuulutetaan kavereille, tai jopa kavereiden kavereille. Näitäkin pystyy onneksi rajoittamaan haluamalleen tasolle.

Suuri mysteeri on oman nimen esittäminen. Edelleen voi kuitenkin jatkaa anonyymiteetin suojassa. En tiedä mitä Sony tällä hakee, onko se uudenlaisen vastuullisemman pelaajayhteisön alkua vai mitä? Kaikessa huomaa miten sosiaaliset verkostot ujutetaan sisälle keittön kautta ja sinusta tulee kuin huomaamatta konsolin paras mainostaja niissä piireissä. Kaverilta saatu epäsuorakin suositus menee ohi kaiken markkinahömpän.

[video=youtube_share;W5p6hFcN6Iw]http://youtu.be/W5p6hFcN6Iw[/video]
 
Vastaus: PlayStation 4

Mites, saako nuo chattiäänet tuonne kuulokkeisiin sen nappihärvelin lisäksi? Itseltäni meni mikki mykäksi Trittoneista ja yritin Sonyn oman korvapalikan kanssa yhteistyötä PS3:lla. En onnistunut saamaan chattiääntä kuulokkeisiin. Ajattelin toimia samoin kuin sinä, että survon nappikuulokkeen kiinni paidanrinnukseen ja käytän vain sen mikrofonia. Kalliit kuulokkeet toimivat muuten, joten en viitsisi ostaa uusia. Onnistuuko? Viisaammat kommentoikoon.

KYllä se pitäis olla mahollista. Äänilaitteen asetuksista valitaan erikseen input ja output device. Outputiks vain oletustsydeemi/kuulokkeet.
 
Ylös Bottom