Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's The Division

Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Mielensä pahoittajille nyt löytyy aineistoa ihan mistä vain. Vaikka pelikuvasta vuosien takaa ennen pelin valmistumista.

Tämä.

Medialukutaito on tärkeää näissä. Pelin graafinen ilme on "downgreidattu" vain ja ainoastaan, jos pelin julkaisun jälkeen pelin graafinen ilme huononee. Promomateriaali on aina promomateriaalia. Tätä on harrastettu jo ps2-peleissä ja arvatenkin myös ennen sitä.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Tämä.

Medialukutaito on tärkeää näissä. Pelin graafinen ilme on "downgreidattu" vain ja ainoastaan, jos pelin julkaisun jälkeen pelin graafinen ilme huononee. Promomateriaali on aina promomateriaalia. Tätä on harrastettu jo ps2-peleissä ja arvatenkin myös ennen sitä.

Odottakaa nyt sitä Betaa ennen pelin manaamista. :D
Siinä vaiheessa nähdään vasta pelin lopullinen ulkonäkö. Sitä paitsi E2015 kuva näytti paljon huonommalta kuin mitä se on erikseen katsottuna.
Grafiikka-keskustelua varten pitäisi myös tietää pelin resoluutio ja FPS-asetukset eri alustoilla.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Odottakaa nyt sitä Betaa ennen pelin manaamista. :D
Siinä vaiheessa nähdään vasta pelin lopullinen ulkonäkö. Sitä paitsi E2015 kuva näytti paljon huonommalta kuin mitä se on erikseen katsottuna.
Grafiikka-keskustelua varten pitäisi myös tietää pelin resoluutio ja FPS-asetukset eri alustoilla.

Lainasit väärää tyyppiä, jos manaamisesta puhuit.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Ovat ilmeisesti peruneet jo Gamescomissakin omin silmin nähdyn tablettisovelluksen, jolla tiimin jäsen pääsi dronesta käsin osoittamaan vihut ja tiputtamaan sissipakkauksia. Ikävää, mikäli näin on todella käynyt. On kuitenkin ollut vahvasti esillä alusta alkaen.

Lähde: http://thedivisionworld.com/companion-app-cancelled/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Keräilen tähän asioita, jotka ovat tulleet ilmi E3sen sisällön kautta.

Peli julkaistaan 8.3.2016 ja tätä ennen kaikilla julkaisualustoilla tulee olemaan beta-testit. Xbox Onen betatesti on jo joulukuussa ja PS4:n sekä PC:n betatestit ovat sitten tammikuussa.

JackFrags youtubettajan/pelaajan mukaan tämän vuoden E3-materiaali oli kuvattu Xbox Onella ja aikaisemmat videot taas raskaan sarjan -peliPC:llä.
Tämän vuoksi tämän vuoden E3-materiaali on vaikuttanut grafiikoiltaan aikaisempaa heikommalta ja on puhuttu koko peliä koskevasta Downgradeamisesta. Saman youtubettajan mukaan demo pyöri Xbox Onella 900p/30fps kuvalla.

E3 2015 pelivideolla esitellään Dark Zone-aluetta, joka on Division pelin PvP(moninpeli)-aluetta. Alueelle pääsee kahdella eri tavalla, mutta näitä väyliä on useita. Checkpoint-väylien kautta pelaajat pääsevät sisään ja ulos alueelta. Toisten väylien kautta pelaaja pääsee Dark Zonelle sisään, mutta ei ulos. Dark Zonen sisältä löytyy pelin parhaimmat aseet ja varusteet. Dark Zonelta löydetyt aseet saa vain jos pelaaja pystyy toimittamaan ne helikopterille, mikäli pelaaja kuolee tai ei toimita löydettyä saalista helikopterille löydetty saalis menetetään. Dark Zonen sisällä saalis on yhteistä, joten pudotettu saalis on kaikkien otettavissa. Dark Zonen sisällä pelaajat voivat muiden ryhmien kanssa toimia joko yhteistyössä ja tapella yhdessä AI-vihollisia vastaan tai sitten taistella toisia ryhmiä/pelaajia vastaan. Jos pelaajat päättävät ryhtyä taistelemaan toisia pelaajia vastaan tulen ensimmäisenä avannut ryhmä muuttuu Rogue-agenteiksi. Rogue-agenttien tappamisesta saa lisäpisteitä, tämä ryhmä myös näkyy muiden lähelläolevien pelaajien kuvaruudulla ja useamman tapon jälkeen rogue-agentit näkyvät myös muiden mini-mapilla. Saaliksen määrään ja laatuun vaikuttaa Dark Zone-ranking, joka laskee Rogue-agenttien laatikoista kerättävän saaliksen laatua. Dark Zonella voi tehdä useampiakin toimituksia helikopterille ennen poistumista alueelta.


  • Dark Zonen sisältä löytyy useita eri alueita ja alue elää pelin sisällä AI-jengien sisäisten taistojen mukana.
  • Dark Zonen alueiden jako tapahtuu AI-vihollisten leveleiden mukaan.
  • Dark Zone on ainoa aluelle, jossa pelaaja voi tavata muita ryhmään kuulumattomia pelaajia.
  • Dark Zone alueella on myös kauppiaita sekä Public-alue muiden pelaajien tapaamista varten.
  • PvE-puolella saalis on aina omaa aivan kuten Destinyssä.
  • PvE-kartalla ei ole muita pelaajia oman ryhmän jäsenet.
  • PvE-puolen kampanja pelataan aina pelaajan omalla kartalla. Co-op-pelissä peliä pelataan isännän kartalla. Pelintekijät käyttivät termiä "oma New York", joten kampanjassa tehtävät valinnat vaikuttavat kampanjan karttaan ja ympäristöön.
  • Peli muistuttaa enemmän RPG:tä kuin räiskintää. Tämän vuoksi varusteet eivät ole ikuisia vaan ne vanhenevat pelaajan level nousun myötä.

Nämä videot kannattaa vielä katsoa E3:lta, jos Division kiinnostaa pelinä.
[video=youtube;IIfQ27WWUhc]https://www.youtube.com/watch?v=IIfQ27WWUhc[/video]

[video=youtube;U_HuFRmhjC0]https://www.youtube.com/watch?v=U_HuFRmhjC0[/video]

[video=youtube;yVBE-x6BYAo]https://www.youtube.com/watch?v=yVBE-x6BYAo[/video]

[video=youtube;FiQC3eTDg0I]https://www.youtube.com/watch?v=FiQC3eTDg0I[/video]

[video=youtube;CMDqYzs-I3w]https://www.youtube.com/watch?v=CMDqYzs-I3w[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Tämän videon myötä alkaa ilmeisesti Ubisoftin markkinoinnin vetämän hypejunan kyyti.

[video=youtube;Belf9TjFgc8]https://www.youtube.com/watch?v=Belf9TjFgc8[/video]
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Onko ollut mitään puhetta siitä että minkä kokoiseksi tuota Divisionia voi kasvattaa? Eli voiko siitä tehdä oikein kunnon jengin jossa on mukana vaikka yli 15 jannua, ja sitten voi cooppailla oman Divisionin kanssa? Vai onko se enemmänkin joku The Crew:n tyylinen ratkaisu jossa se Crew koostuu vain muutamasta kaverista.

Olisi hienoa jos saisi tehtyä kunnon joukkueen, ei sillä väliä jos pystyy vain esim max 4 kanssa yhtäaikaa pelaamaan mutta se helpottaisi peliseuran löytymistä kun näkisi että ketkä kaikki omasta joukkueesta olisi onlinessa.

Nii ja sori jos vastaus on noissa videoissa, en viitsi töissä alkaa noita kattelemaan niin jos joku voi vaan heittää nopeen vastauksen.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Onko ollut mitään puhetta siitä että minkä kokoiseksi tuota Divisionia voi kasvattaa? Eli voiko siitä tehdä oikein kunnon jengin jossa on mukana vaikka yli 15 jannua, ja sitten voi cooppailla oman Divisionin kanssa? Vai onko se enemmänkin joku The Crew:n tyylinen ratkaisu jossa se Crew koostuu vain muutamasta kaverista.

Olisi hienoa jos saisi tehtyä kunnon joukkueen, ei sillä väliä jos pystyy vain esim max 4 kanssa yhtäaikaa pelaamaan mutta se helpottaisi peliseuran löytymistä kun näkisi että ketkä kaikki omasta joukkueesta olisi onlinessa.

Nii ja sori jos vastaus on noissa videoissa, en viitsi töissä alkaa noita kattelemaan niin jos joku voi vaan heittää nopeen vastauksen.

Yksinpeliä voi pelata 3-4 hengen ryhmässä ja Dark Zonea ainakin 3 hengen ryhmissä. Yksinpeliä pelatessa olet squadin johtajan versiossa New Yorkista ja tuossa maailmassa ei muita pelaajia näy Destinyn tyylisesti. Eli jos pelaat pelin jonkun toisen johtamassa ryhmässä, niin sinulla ei ole omassa pelissä vastaavia paikkoja auki vaan joudut availemaan ne itsellesi uudestaan.

Dark Zone on pelin moninpelialue, jossa pystyy pelaamaan ainakin 3 hengen ryhmissä, mutta todennäköisesti 4 pelaajan ryhmissä. Siirtyminen Dark Zonen ja yksinpelin alueiden välillä pitäisi olla saumatonta ja ilman latausruutua. Tämän takia tuntuu oudolta, että yksi pelaaja lentäisi ryhmästä pihalle jos ryhmä menisi Dark Zonelle. Pelistä löytyy kuulemma myös jotain Social arenoita muiden pelaajien tapaamiseksi ja keräämiseksi End game-materiaalia varten. End Game-materiaalin pitäisi taas mukailla jo opittua kaavaa Destinystä ja muista MRPG:sta. Nimenomaan End-Game materiaalissa ryhmäkokojen pitäisi olla suurempi Destinyn tyylisesti.

Peliin on mahdollista myös tehdä klaaneja, mutta tarkemmin ei ole puhuttu näiden klaanien kokoluokista.

Pelistä löytyy todella vähän vahvistettua sisältöä, joka tulee löytymään aikuisten oikeasti lopullisesta versiosta. Pelin esittelymateriaaleissa oleva sisältö on vaihdellut paljon ja tämän takia kaikki tieto kannattaa ottaa vastaan pienellä varauksella.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

[video=youtube;qjZzMyxJYYE]https://www.youtube.com/watch?v=qjZzMyxJYYE&feature=youtu.be[/video]

Elokuun Q&A.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Pääsin tätä viikolla pelaamaan Gamescomissa. Lainaan sieltä kirjoittamaani.

Messujen ennätys jonotuksessa oli jo lähellä (2012, BF3, 3 tuntia 20 minuuttia). Tänään selvittiin reilulla parilla tunnilla ja odotus palkittiin aidolla pelikokemuksella. Tätä ennen kuitenkin briiffattiin messuja varten tehdyllä videolla. Kaksi ryhmää kohtaa toisensa Dark Zonella. Ensin noudetaan paketit ei kenenkään maalta ja sen jälkeen siirrytään kohtaan, jossa voidaan ampua helikopterilla valoraketti merkiksi noudosta. Tämän tietää myös vihulainen ja voikin jäädä odottamaan noutopaikalle siirtyviä maajoukkoja. Taistelut tapahtuvat suojan takaa rykäisyillä. Oma hahmoluokkani oli lääkintämies, joka pystyi parantamaan ensiapu-kranaateilla (lentorata näkyy ennen heittoa) tai sitten ihan haavojen sitomisella lähietäisyydeltä. Näin jo lähes hautaan vajonnut nostetaan takaisin riviin taistelukuntoiseksi. Pakkaa sekottaa vielä koneen ohjaamat ryhmittymät, jotka antavat kunnon vastusta ainakin väsyneille jonottajille. Yksi ryhmä polttaa kaiken elottoman ja elollisen tieltään bakteeriinfiktioiden rajaamiseksi. Toinen ryhmä oli vankilasta karanneita rikollisia, joiden tarkoitusperät jäivätr vielä sangen epämääräiseksi. Lisäksi kentältä löytyy ilmeisesti neutraaleja hahmoja, jotka siirtyvät viholliseksi vasta heitä vahingoittaessa. En oikein ymmärtänyt mistä näiden agenttien kohdalla oli kysymys. Myös tässä ryhmänvälinen kommunikaatio auttaa paljon. Yksinäiset sudet on nopeasti laatikossa. Hahmolla pystyi varsin sukkelasti etenemään suojasta suojaan ja kiipeämään elementtien päälle. Äijät ei kuole helpolla, paljon saa porata päätä myöten. Pelikokemus vastasi odotuksia, vaikka se hauska tabletilla lentävä dronekuski olikin siirretty bittitaivaaseen.

attachment.php
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Pääsin tätä viikolla pelaamaan Gamescomissa. Lainaan sieltä kirjoittamaani.

Messujen ennätys jonotuksessa oli jo lähellä (2012, BF3, 3 tuntia 20 minuuttia). Tänään selvittiin reilulla parilla tunnilla ja odotus palkittiin aidolla pelikokemuksella. Tätä ennen kuitenkin briiffattiin messuja varten tehdyllä videolla. Kaksi ryhmää kohtaa toisensa Dark Zonella. Ensin noudetaan paketit ei kenenkään maalta ja sen jälkeen siirrytään kohtaan, jossa voidaan ampua helikopterilla valoraketti merkiksi noudosta. Tämän tietää myös vihulainen ja voikin jäädä odottamaan noutopaikalle siirtyviä maajoukkoja. Taistelut tapahtuvat suojan takaa rykäisyillä. Oma hahmoluokkani oli lääkintämies, joka pystyi parantamaan ensiapu-kranaateilla (lentorata näkyy ennen heittoa) tai sitten ihan haavojen sitomisella lähietäisyydeltä. Näin jo lähes hautaan vajonnut nostetaan takaisin riviin taistelukuntoiseksi. Pakkaa sekottaa vielä koneen ohjaamat ryhmittymät, jotka antavat kunnon vastusta ainakin väsyneille jonottajille. Yksi ryhmä polttaa kaiken elottoman ja elollisen tieltään bakteeriinfiktioiden rajaamiseksi. Toinen ryhmä oli vankilasta karanneita rikollisia, joiden tarkoitusperät jäivätr vielä sangen epämääräiseksi. Lisäksi kentältä löytyy ilmeisesti neutraaleja hahmoja, jotka siirtyvät viholliseksi vasta heitä vahingoittaessa. En oikein ymmärtänyt mistä näiden agenttien kohdalla oli kysymys. Myös tässä ryhmänvälinen kommunikaatio auttaa paljon. Yksinäiset sudet on nopeasti laatikossa. Hahmolla pystyi varsin sukkelasti etenemään suojasta suojaan ja kiipeämään elementtien päälle. Äijät ei kuole helpolla, paljon saa porata päätä myöten. Pelikokemus vastasi odotuksia, vaikka se hauska tabletilla lentävä dronekuski olikin siirretty bittitaivaaseen.

attachment.php

Heitäpä Nisu vähän lisätietoja liikkuvuudesta, kontrolleista, pelimekaniikasta ja muusta minkä voi vain tietää pelaamalla?
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Heitäpä Nisu vähän lisätietoja liikkuvuudesta, kontrolleista, pelimekaniikasta ja muusta minkä voi vain tietää pelaamalla?

Lyhyen pelisession pohjalta vaikea mitään tarkkaa arviota sanoa. Pelimekaniikka nojaa vahvasti suojan käyttöön ja tiimissä liikkumiseen. Kaveria nostellaan ylös ja haavoittuneet ryömivät omiensa luokse lääkittäväksi. Kontrolleissa vaihdoin normaalin kovan kranaatin ja ensiapu-kranaatin väliltä, johon piirrettiin heittokaaret. Itse ampuminen tuli selkärangasta ja se kertoo nappien löytyneen oikealta suunnalta. Se mitä vielä muistan on poraaminen, joka ei vielä kuitenkaan taannut kaatoa. Saavuttuamme helikopterikentälle oli vihu siellä kohta jo paikalla ja loppusota käytiinkin tiimien välillä siitä kuka saa tilaamansa kopterin hakemaan tämän kiistellyn lähetyksen. Tuossa lyhyessä otannassa en osannut tarkkailla grafiikan laatua suhteessa siihen mitä aiemmin on videoissa esitetty. Toisaalta en ota vuosia etukäteen esitettyä "pelikuvaa" sellaisenaan, vaan ainoastaan suuntaa antavana - tavoitteena johon pyritään.

Taustalla oli reilun kahden tunnin jonotus, joka ehkä osaltaan vaikutti siihen ettei peli noussut messujen kärkikolmikkoon. Jättäisin tämän vielä ennakkotilaamatta ja jäisin odottamaan lisäinformaatiota.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Äijät ei kuole helpolla, paljon saa porata päätä myöten.

Tämän lauseen myötä alkaa viimeisetkin kiinnostuksen rippeet valua viemäristä alas.

------------

Pro tip jäsenelle diki fin (ja miksei muillekin):
Koko viestiä ei tarvitse siteerata kuvineen kaikkineen. Nytkin olisit voinut tarttua Nisun ekaan virkkeeseen ja poistaa kaiken muun lainauksesta. Modet eivät enää puutu näihin, mutta se ei silti ole okei. Ainakaan mulle, koska olen natsisika.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Onko pleikkarin puolelle ollenkaan tulossa beta vaihetta myöhemmin? Vai onko tämä xböxän etuoikeus? Hieman tekis mieli kokeilla, ehkä eniten odotettu peli ollut siitä asti kun tämä esitettiin, toki vuosien varrella hieman unohtunut tämä projekti sekä ei ehkä ihan niin suurta hypeä mitä oli vuonna 2013, kuitenkin toivon että tästä tulee enemmän kun vaan copy paste ammuskelua.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Alphaan pääsee myös rekisteröitymällä betaan, ei tarvitse olla ennakkotilaaja. Puolessa tunnissa tipahti koodi mailitse sen jälkeen kun rekisteröidyin betaan.
 
Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]

Alphaan pääsee myös rekisteröitymällä betaan, ei tarvitse olla ennakkotilaaja. Puolessa tunnissa tipahti koodi mailitse sen jälkeen kun rekisteröidyin betaan.

Missä teit tuon rekisteröinnin ? Oon sen joskus aikasemmin tehnyt jossain upin sivuilla. Mutta jos sulla on eri sivusto ollut.
 
Ylös Bottom