Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

FelisLeo

Gamereactor
KonsoliFINin kahden miehen (tai yhden miehen ja yhden pojan) retkikunta on palannut E3-messuilta mukanaan paljon kerrottavaa kylmän Pohjolan asukkaille Uuden maailman suuruudesta.

Tällä kertaa koko jakso käytetäänkin poikkeuksellisesti E3-messujen purkamiseen. Messujen suurimpia uutisia, esiteltyjä pelejä ja muuta mielenkiintoista käydään läpi. Siinä ohessa Waluigi ja J. Pikkarainen kertovat, nähtiinkö asioista sen enempää paikan päällä Los Angelesista, vai onko E3-messujen hehkutus yhtä suurta pyramidihuijausta, jolla pyritään rahoittamaan sieluenergiaa imevien nanokoneiden rakentamista Ranskan maaseudun rauhassa. Tai jotain.

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki. Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa.

Kesto 3:33:33

Palautetta saa antaa tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@KonsoliFIN) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme. Jaksolle voi jopa antaa tähtiä podcast-alisivulla
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Kiitokset kastikkeesta ja koodista, kuunneltu ja lunastettu :)
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Pitkä miinus siitä kun ei mainittu infamousta sanallakaan.
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Pitkä miinus siitä kun ei mainittu infamousta sanallakaan.

Tjaa, olihan se tosiaan messuilla jossain pienessä kopissa nähtävissä, mutta yleisesti ottaen tuore Infamous jäi todella pieneen rooliin messuilla. Eipä tullut edes mieleen käsistä koottaessa.

Sen sijaan pitkä miinus itselleni siitä, että unohdin ottaa Murdered: Soul Suspectsin esille. Erinomaisen tunnelmalliselta vaikuttanut tekele oli yksi messujen kohokohdista.
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Parasta osaa podcastia oli Pikkaraisen monologi The Divisionin kohdalta. Huomiot pelistä yleensä ja vielä tämä trendikäs mobiilioptio dronen muodossa. Seikkaperäisesti käydyt lehdistötilaisuudet avasivat lisää. Käytännön toimitukselliset ongelmat kuulostivat tutuilta Gamescomin kokemuksella. Tärkeää tietoa tulevien vuosien vierailijoille.

Sitä kyllä ihmettelen, miten Jack Trettonin puheen historiallista antia ei haluttu nähdä. Tapahtuman merkityksellisintä sisältöä kauhuviikkojen jälkeen. Kuluttajan perusoikeudet säilyvät fyysisessä pelikopiossa entisellään! Sekä ei pakollista online-yhteyttä. Voit lainata pelejä kuten tähän asti. Myydä ja ostaa käytetyt keneltä haluat. Nämä lupaukset olivat monelle jopa nousseet kynnyskysymyksiksi säilyä konsolipelaajana. Hinnan ohella syy, jonka takia konetta ostetaan nyt ja jatkossa. Puheen laineet ulottuvat kymmenen vuoden päähän.


[video=youtube_share;xxtVd5BGDt8]http://youtu.be/xxtVd5BGDt8[/video]
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Kaikki aina herjaa Vitaa mutta kyllä itselleni on ihan mukavasti löytynyt tuolle pelattavaa..

Persona 4 Golden (joka on aivan huikea peli, vaikkei niin tuo JRPG edes iske normaalisti)
LittleBigPlanet PS Vita
Gravity Rush
Virtue’s Last Reward
Super Stardust Delta
Pinball Arcade
Zen Pinball 2
Pinball Dreams (minis)
Pinball Fantasies (minis)
Speedball 2 Evolution (minis)
Hustle Kings
FIFA 13
New Little King Story
WRC 3 (yllättävän hyvä)
Touch My Katamari
Lumines Electronic Symphony
Rayman Origins
Uncharted Golden Abyss
Mortal Kombat (jos mätöstä pitää)
Virtua Tennis 4 : World Tour Edition
Escape Plan
Motorstorm RC
TOM Blitz
Metal Gear Solid HD
Sound Shapes
Everybody's Golf
Sine Mora
Urban Trial Freestyle
Retro City Rampage
Guacamelee!
Dokuro
Jacob Jones
Metal Gear Solid (PS1)
Alundra (PS1)
Football Manager Handheld 2013 (PSP)
Valkyria Chronicles 2 (PSP)


..onhan niitä pari muutakin mitä tullut pelattua.. tulevista niin tuota Batman Arkham Origins Black Gate odotellaan täällä suunnalla kovasti :) Mitä sitten tulevaan tulee niin ns. suuria ”nimekkäitä nimikkeitä” ei välttämättä niin hirmuisesti ole huhuiltu tulevaksi.. mut suht paljon noita indie pelejä tuntuu tulevan nyt lähiaikoina, kuten vaikkapa Frozen Synapse joka allekirjoittanutta kiinnostaa eniten juuri Vitalla (käsikonsolimuodossa), ei niinkään muilla alustoilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Kuunnellut noin pari minuuttia omaa puhetta ja pahoittelen jo tässä vaiheessa jatkuvaa niiku-niikuttelua. Syytän maagisettiä!

Nisupulla, minusta on vaikea nähdä puhetta historiallisena, jos sen tärkein sisältö on: me teemme kaiken niin kuin ennenkin. Seitsemässä vuodessa (PS3:n ikä) on kuitenkin tuota teknistä innovaatiota (ei sillä, että DRM välttämättä innovaatio olisi) tullut melkoisesti, ettei vanhan varaan pelaaminen ole välttämättä järin pitkäikäinen optio. Itse epäilen puheen unohtuvan hyvin pian uusien konsolien saapumisen jälkeen. Kymmenen vuoden päästä sitä luultavasti vain hävetään. ;)

Ja tämä ihan ilman boksilaseja (kyllä, minäkin haluaisin lainata/saada lainaan pelejä kavereille/kavereilta). Kuten Pre-E3:ssa mainitsin/yhdyin P33ron kommenttiin, että nämä puheet/uhat ovat vain alkuhälinää, eikä konsoleiden saapuessa markkinoille asia tule luultavasti juurikaan muuttumaan. Todistakoon tulevaisuus minut vääräksi.
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Nisupulla, minusta on vaikea nähdä puhetta historiallisena, jos sen tärkein sisältö on: me teemme kaiken niin kuin ennenkin.

Tämä oli koko tapahtuman tärkein anti. Jos vuoden 2013 messuista jotain muistetaan, on se tämä puhe. Palautti uskon konsolipelaamiseen monen kohdalla ja tämä vakavasti sanoen. Kun vuosien saatossa mennäänkin kohti digitaalista jakelua, ei se syö puheen arvoa juuri tässä kohtaa siirtymävaihetta. Vielä yksi uusi pelaajasukupolvi pääsee kierrättämään pelilevynsä.
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Nintendon osalta erilaiselta näytti Monolith softwaren x ja sitten eshop oddworld peli tosin vähän marginaalia, mutta kuitenkin:)
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Nämä lupaukset olivat monelle jopa nousseet kynnyskysymyksiksi säilyä konsolipelaajana.

Ja vaihtoehtona oli mikä? Lopettaa pelaaminen kokonaan tai siirtyä PC:n DRM-vapaille markkinoille? :cool:
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Ja vaihtoehtona oli mikä? Lopettaa pelaaminen kokonaan tai siirtyä PC:n DRM-vapaille markkinoille? :cool:

Vaihtoehdot tilanteessa, jossa molemmat tehokonsolit olisivat siirtyneet 24h online-drm:n piiriin. Käytettyjen pelien, lainaamisen ja jälkimarkkinoiden eliminoimiseen? Sen määrittelee jokainen omalta kohdaltaan itse. Nykyinen konsolisukupolvi ei kuitenkaan katoa vielä mihinkään. Sieltä löytyy ammennettavaa vielä vuosiksi. Nintendo Wii U on jo nyt noussut tämän kohun myötä. Mobiilipelit? Vaihtoehtoja löytyy. Se tylyin on tietysti aikalisän ottaminen harrastuksesta. Näitä taukoja on ollut aikaisemminkin.
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Tämä oli koko tapahtuman tärkein anti. Jos vuoden 2013 messuista jotain muistetaan, on se tämä puhe. Palautti uskon konsolipelaamiseen monen kohdalla ja tämä vakavasti sanoen. Kun vuosien saatossa mennäänkin kohti digitaalista jakelua, ei se syö puheen arvoa juuri tässä kohtaa siirtymävaihetta. Vielä yksi uusi pelaajasukupolvi pääsee kierrättämään pelilevynsä.

Sonyn tekemisissä ei olisi mitään merkittävää, ellei Microsoft olisi lähtenyt sooloilemaan verkkoyhteysvaatimuksillaan ja DRM-politiikallaan. Näkisin siis, että Microsoftin linjaukset tässä historiallisia ovat, kävi Xbox Onelle lopulta miten tahansa, kun laitteet lopulta saadaan kauppoihin: Xbox One voi jäädä historiaan epäonnistumisena, Microsoftin viimeisenä pelikonsolina tai sitten ensimmäisenä vastaavat käytännöt aggressiivisesti omaksuneena ja niiden kanssa menestyneenä pelikoneena.

Anyways, tässä hieman jatkoa tuolle E3-tunnelmoinnille:
[video=youtube;afGa9hkpIJ4]https://www.youtube.com/watch?v=afGa9hkpIJ4[/video]
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Jos teidän mielestä Xbox One -esittely oli pelkkää tvtvsport -lätinää, niin tästä castista jäi kyllä meikälle päällimmäisenä mieleen "ei kiinnosta" tai "ei kiinnosta pätkääkään". Ei sillä että tuommoisten toistelu sen kummemmin ärsyttäisi mutta herää kysymys mitä oikein aiotte tulevaisuudessa pelata kun lähestulkoon mikään tuleva tekele ei tunnu kiinnostavan? Pelkkää retroa?
Omasta mielestäni suuri enemmistö E3:ssa julkistetuista next gen -peleistä tuntuu ainakin jossain määrin kiinnostavilta ja olen ihan tyyväinen ilmoitettuihin jatko-osiin ja uusiin nimikkeisiin.
Oottekos te poijjaat nirsoja vai minussako vika? ;)

P.S. Älkää aina dissatko ajopelejä, koska eivät nekään teitä kiinnosta. Tehkää niistä casti KIINNOSTUNEELLA porukalla :)
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

P.S. Älkää aina dissatko ajopelejä, koska eivät nekään teitä kiinnosta. Tehkää niistä casti KIINNOSTUNEELLA porukalla :)

Haluatko sinä olla se, joka käsikirjoittaa, isännöi, äänittää, editoi ja hankkii kanssakeskustelijat? Tarkoitan sitä, että mikäli löytyy motivoituneita ja kyvykkäitä ihmisiä tekemään jakso autopeleistä niin siitä vain ottamaan yhteyttä ylläpitoon.
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Haluatko sinä olla se, joka käsikirjoittaa, isännöi, äänittää, editoi ja hankkii kanssakeskustelijat? Tarkoitan sitä, että mikäli löytyy motivoituneita ja kyvykkäitä ihmisiä tekemään jakso autopeleistä niin siitä vain ottamaan yhteyttä ylläpitoon.

Haluaisin, jos olisi tarvittavat taidot ja aikaa. Mutta ei ole kumpaakaan. Hymiöllä yritinkin viestittää, että ottakaa rennosti. Älä ressaa herra "ei kiinnosta pätkääkään" ;)
Ymmärän kyllä, että sivuutatte ko. genren koska ei asiantuntemusta löydy mutta "geneeristä paskaa, ei niitä kukaan pelaa" -tyyliset kommentit ovat mielestäni vähän turhia.

Harmillista sinänsä ettei keskustelijoita täältä löydy, kun laadukkaita ajopelejä riittää ja ne tuntuvat myyvänkin melko hyvin. Luulisi ajopelifanejakin riittävän.

No ei mitään muuta ku hyvät jussit!
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Haluaisin, jos olisi tarvittavat taidot ja aikaa. Mutta ei ole kumpaakaan. Hymiöllä yritinkin viestittää, että ottakaa rennosti. Älä ressaa herra "ei kiinnosta pätkääkään" ;)

Pidän Need for Speedistä, mutta se ei yksistään ole kummoinen meriitti. Autan mielelläni autopeli-castissa, mutta kokonaan siihen keskittyvän jakson tekemiseen ei tuntemukseni riitä.
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Tämä oli varsin hyvä kastike ja tarpeeksi pitkä. Riitti koko kolmen päivän työviikon pyöräilyreissuille ja jäi vielä 4 minuuttia ylikin! Kuuntelen ne ehkä huomenna romanttisesti kokon ääressä järven rannalla.
Mukava kuulla paikalla olleiden käytännön tuuskauksesta toimittamisen saralla sekä muutenkin kiitos varsin tarkasta messuannin läpikäynnistä. Arvostan Pikkaraisen kykyä vääntää jutut miehisen vyötärön alapuolelle joka toisessa lauseessa. Siitä plussaa. Plussaa myös suorista mielipiteistä, sillä niitä ei ole koskaan liikaa. Ja ihmettelen kyllä miten isä ja poika ovat saaneet noinkin lennokasta tekstiä aikaiseksi paikan päällä kaikesta väsymyksestä huolimatta. Tai ehkä juuri siksi. Erityisesti Pikkaraisen tekstejä on hauska lukea, Waluigia väheksymäti.
Jatkakaa.
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Pidän Need for Speedistä, mutta se ei yksistään ole kummoinen meriitti. Autan mielelläni autopeli-castissa, mutta kokonaan siihen keskittyvän jakson tekemiseen ei tuntemukseni riitä.

Aloin tässä miettiä, että koska kaikissa autopeleissä ei pahemmin juonta ole ja sitä kautta keskusteltavaksi jäisi simulaatio/arcade-vääntö ja mitä kulkuneuvoja pääsee tuunaamaan/maalaamaan, niin miten olisikin juonettomien ja vähäjuonisten pelien kastike? Eli joku ihme Tetris-Forza-UNO-härpäke.
 
Vastaus: Podcast 117: Isä, poika ja E3-messujen henki

Aloin tässä miettiä, että koska kaikissa autopeleissä ei pahemmin juonta ole ja sitä kautta keskusteltavaksi jäisi simulaatio/arcade-vääntö ja mitä kulkuneuvoja pääsee tuunaamaan/maalaamaan, niin miten olisikin juonettomien ja vähäjuonisten pelien kastike? Eli joku ihme Tetris-Forza-UNO-härpäke.
Totta siitä pelattavuudesta, kampanjan rakenteesta, autojen ja ympäristöjen ulkonäöstä, rattituesta ja vaikka ai-kuljettajien toimivuudesta riittäisi juttua asiantuntevien pelaajien keskuudessa. Eihän pelien juonien läpikäynti ole kovin kiinnostavaa podcasteissa ylipäätään.
 
Ylös Bottom