Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju
Ensimmäisen viestini toinen virke "Otetaan nyt vertailuun vaikka oma Asus 560 Ti-näytönohjain sekä PS4:sen näytönohjain."
Döö, mitä tuossa lukee, döö. Vai olisko pitänyt muotoilla lause "Itsellä on Asus 560 Ti"?
Joo meni multa ohi toi.
En usko että prosessori on ongelma kun käytössä on i7-2600. Mutta mitä hemmettiä? Pitäisi laskea asetuksia jotta saisin Full HD kuvan sekä 60 KPS? Enkös sitten saisi huonomman kokemuksen kuin konsoleilla kun se pukkaisi paljon näyttävämpää kuvaa esille?
Mitähän helvettiä sä nyt selität? En tiedä mistä sä olet repässyt ton että kaikki asetukset pitäisi olla tapissa... Niin no graafisesti saat huonomman kokemuksen jos se sun kone pukkaa huonompaa kuvaa. Jos käyttäisit sen pleikan hinnan koneen päivittämiseen, niin silloin saisit graafisesti paremman kokemuksen. GTX 550 Ti ei tietenkään pysy PS4 perässä, se nyt on selvä juttu.
Eli sanot että jos haluan jotakin tiettyä on minun luovuttava toisesta. Eli noudatat juuri sitä ideaa minkä pohjalta konsolipelien grafiikat lukitaan tietylle tasolla jotta x toteutuisi.
Ja taas ohitit aikaisemmasta viestistäni asian minkä otin jo huomioon "Miksi minun näytönohjain ei pyöri kyseisellä tasolla? Tai pyörisi se jos laskisin muut grafiikka-asetukset. Mutta tämä taas kertoisi että silmäkarkin laatu laskisi vastineeksi. "
Niin onko tässä sulle joku ongelma sitten vai?

Ei konsoleillakaan ne pelit pyöri pc:n maksimi asetuksia vastaten.
Juu, saatoin sekoittaa nyt johonkin toiseen tuotteeseen. Minun moka. Ai että toimivat osat heitetään roskiin? Heitätkö konsolisi roskiin myös kun uusi tulee tilalle?
Niin no sinulle tuntui olevan joku ongelma jos se jää käyttämättömäksi, niin ehkä se sitten on paras ratkaisu.
Nyt ei ole kyse siitä että omistaako Ferrarin vai Ladan mitä tulee nopeuteen sillä PC-laitteistolla ei ole nopeusrajoituksia eli laitteet vääntää niin nopeasti ja tehokkaasti kuin pystyvät. Eli siitä lisänopeudesta sitten tulisi olla hyötyä. Siis edelleen, vingut niille jotka ei kulje sinun nopeudellasi mutta et kuitenkaan itse omista sitä nopeinta kulkupeliä. Kunhan vain pääset itse ajattelemaan että et ole hitain.
No sovitaan sitten että PC:llä ei ole parempia grafiikoita jos se sun oloas helpottaa
Hukka tavaraa syntyy sekä hinta-arviosi saattaa pettää. Olenhan jo heittänyt 3 vuotta sitten alkurahaa sen ~1000€ verran nykyiseen PC:eeni. Sitten lisätään se sinun 450€ parannus niin olen jo heittänyt ~1450€ yhden konsoligeneraation aikana rahaa PC:n pitämisenä parempana kuin 2 konsolin hinnat yhteensä kahdelta generaatiolta.
Mutta jatkossa kyllä otan huomioon emolevyn näytönohjain paikan ja tarkistan että tilaa riittää tuleville osille.
Aivan olet käyttänyt alkurahaa sen 1000e, mikä tarkoittaa vaan vielä enemmän sitä että koneen päivitys voisi tulla halvemmaksi kuin PS4.
Entäs sitten kun sitä dataa pitää siirtää useasti? Tai tehdä muokkauksia lennosta eri tekstuureihin? Tällöin dataa täytyy pitää muistissa koko ajan varsinkin kun ympäristössä on paljon erilaisia teksuureja sekä niiden eri variaatioita. Toteutustavasta riippuu tosin mutta tilaa se tulee viemään.
Enpä ole kuullut että tekstuureita muokattaisi lennosta. Ja todellakin, ympäristössä on paljon tekstuureja, siks siellä näyttiksessä onkin 2 gigaa muistia minne tekstuurit mahtuu yleensä aivan loistavasti.
Ihan MS oma myyntimies sanoi että vain 2 aktivointia eri emolevyille ja se olisi sitten siinä. Eli pystytkö nyt vahvistaa kun linkissäsi ei mainita että kun olen asentanut kaksi eri kertaa tuon OEM-lisenssin alla olevan Windowsin eri emolevyille, voin vain soittaa MS:lle (tai tuolle OEM-lisenssin myöntäjälle) jotta he peruisivat aikaisempien emolevyjen aktivoinnit jolloin voisin käyttää tuota lisenssiä kolmannessa emolevyssä.
Voi olla että onnistuu sun tapauksessa ja voi olla että ei.
Ton OEM lisenssin voi asentaa vain yhdelle koneelle. Puhelinaktivoinnin pitäisi onnistua, mutta mitään en voi mennä takaamaan, koska ton lisenssin tarkoitus olisi juuri se, että jos vaihat vaikka emon joudut ostamaan uuden lisenssin.
Kun haluaa hyvälaatuiset tekstuurit sekä tulevat pelit jotka tulee käyttämään enemmän tekstuureja niin kyllä, lisää muistia tullaan tarvitsemaan jotta ne tekstuurit voidaan säilöä sinne näytönohjaimelle. Datan siirtely VRAM:in ja RAM:in välillä ei ole niin halpaa ajallisesti.
Eiköhän se 2GB riitä aika hyvin vielä monta vuotta 1080p resolla.
Kuten mainitsinkin tuolla aikaisemmin jo, en edes tajunnut ekan viestisi pointtia. Tähän väliin ehkä sun ois hyvä laittaa jotain lähdettä, että kenen mukaa PS4 gpu vastaa GTX 550 Ti? Sun näyttiksessä on esimerkiksi vain 1GB muistia, joten jää aikalailla pleikalle siinä.
Sanon tän nyt vielä kerran, sano jos et jotain mukamas ymmärrä. Sulla on nyt jo pelikone, voit joko ostaa PS4 tai päivittää vanhaa konettasi 450 eurolla.
Ostat koneeseesi uuden kopan, emolevyn ja GTX 770 tai R9 280X. Nyt koneesi pesee pleikan aivan mennen tullen. Sulle jää kaupan päälle vielä emolevy, koppa ja näyttis. Tässäkö se ongelma on?