Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vs Mac (ja vähän Linux)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Omenanraato

Well-Known Member
Siis 4-5v päästä melkeen jopa mahollista, sillon tosin ps4 hinta ehkä laskenut muutaman kympin. Sulla siis on 1,5 tonnin mäkki? Tolla hinnalla saisit koneen joka pesee ps4 aivan 100-0. Et tosin ilmeisesti halua käyttää windowsia, mutta ymmärtänet silti pointin: halvemmaks ois tullu kone :)

Kone ei ole mun leffa/peli huoneessa, joten jokatapauksessa olisi oltava toinen. Lisäksi haluan videoihin ja valokuviin koneen joka oikeasti toimii. Haluan myös koneen joka toimii yhteen appletv:n, ipadin ja iPhonen kanssa täysin.

Tuo tarve on 1500e arvoista ja maksan sen mielellään. Tuo sama kone menee vielä 6-8vuoden päästä (edellinen meno 10v).

Pelikoneeseen taas en ole valmis sijoittamaan edes tonnia, enkä päivittämään sitäkään sen elinkaaren aikana. Lisäksi windowsia en hakua. Joudun töissä sitä käyttämään 8h päivittäin ja on nautinto ettei kotona tarvitse siihen koskea yhtään.

Konsolilla ei ole mitään raudanpäivitystarvetta, ei mitään ajurien päivitystä, ei kokonaisen käyttöjärjestelmän vaihtamista, ei virustorjuntaongelmaa. Kaikki vain toimii siinä tarkoituksessa mihin se on tarkoitettu. Ja PS3:sta esim saanut parhaimmillaan jo 150eurolla, joten miksi elinkaarensa aikana PS4 ei laskisi sinne?

Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Tuo tarve on 1500e arvoista ja maksan sen mielellään. Tuo sama kone menee vielä 6-8vuoden päästä (edellinen meno 10v).
Pelikoneeseen taas en ole valmis sijoittamaan edes tonnia, enkä päivittämään sitäkään sen elinkaaren aikana. Lisäksi windowsia en halua. Joudun töissä sitä käyttämään 8h päivittäin ja on nautinto ettei kotona tarvitse siihen koskea yhtään.
Mun mielestä vähän kummallista että laite videoiden ja kuvien katseluun saa maksaa 1500e ja pelikoneen max hinta on 400e :D Noh, mutta jos et windowsia halua käyttää niin sitte ei oo hirveesti vaihtoehtoja, että turha tästä on jatkaa.
Konsolilla ei ole mitään raudanpäivitystarvetta
On tarvetta, mutta ei mahdollisuutta
ei mitään ajurien päivitystä
On
ei kokonaisen käyttöjärjestelmän vaihtamista
Miten tää on etu? Ei pc:llä kukaan pakota vaihtamaan käyttöjärjestelmää :)
ei virustorjuntaongelmaa
Ainakaan vielä, tosin en näe sitä pc:llä perus tai pelikäytössä kovin suureksi ongelmaksi.
Kaikki vain toimii siinä tarkoituksessa mihin se on tarkoitettu.
...Jos toimii, jos ei niin ei ole oikeastaan mitään muuta tehtävissä kun toivoa että joku muu korjaa asian.

Mun mielestä vähän kummallista että laite videoiden ja kuvien katseluun saa maksaa 1500e ja pelikoneen max hinta on 400e :D Noh, mutta jos et windowsia halua käyttää niin sitte ei oo hirveesti vaihtoehtoja, että turha tästä on jatkaa.
Joku ostaa 100e auton, mutta pistää 100 000e veneeseen. Ihan sama juttu. En koe pelaamisen arvona yli tuota rahasummaa laitteiston osalta. Toisaalta arvostan Applen yhteentoimivuutta ipadin ja iphonen ja appletv:n kanssa jopa yli tuon 1500euron edestä.

On tarvetta, mutta ei mahdollisuutta
No jaa, konsolin elinkaaren aikana sille tulevat pelit näyttävät jatkuvasti hieman paremmilta, mutta PC:llä ilman päivitystä joudut jatkuvasti karsimaan enemmän.

No joo, tulevat automaattisina päivityksinä ilman et teen itse mitään.

Miten tää on etu? Ei pc:llä kukaan pakota vaihtamaan käyttöjärjestelmää :)
XP on hyvä esimerkki..tuki loppui, joten jos olisin viimevuonna ostanut koneen ja pistäny siihen sen, niin kyllä sen kanssa ongelmissa on 5-6v päästä.

...Jos toimii, jos ei niin ei ole oikeastaan mitään muuta tehtävissä kun toivoa että joku muu korjaa asian.
Tähän asti toiminut kaikki paljon vaivattomammin mitä aikanaan kun PC-pelimies olin henkeen ja vereen, saati mitä työpaikalla näkee ongelmia koneiden kanssa. Ei vain kiinnosta. Haluan että kaikki toimii suoraan paketista otettuna heti.Siksi löytyy ipad, iphon, imac, macbook ja ps4. Eikä niiden sijasta andoid+pc+windows.

XP on hyvä esimerkki..tuki loppui, joten jos olisin viimevuonna ostanut koneen ja pistäny siihen sen, niin kyllä sen kanssa ongelmissa on 5-6v päästä.
Huono esimerkki*
Ostinpa tossa pleikka kakkosen, mutta sitte seuraavana päivänä julkastiinki jo PS4 (kuka ois arvannu) joten ei taida 5-6v päästä enää tulla hirveesti pelejä ps2:lle:/
Ajuripäivitykset hoituu aivan yhtä helposti pc:llä.

Haluan että kaikki toimii suoraan paketista otettuna heti.Siksi löytyy ipad, iphon, imac, macbook ja ps4. Eikä niiden sijasta andoid+pc+windows.
Protip: Älä sorki rekisteriä, niin ei ole ongelmia android/pc/windows -ympäristössä.

Protip: Älä sorki rekisteriä, niin ei ole ongelmia android/pc/windows -ympäristössä.

Olen parinkin virustorjunnan joutunu tutuille vaihtamaan syystä tai toisesta ja vanhaa ei ole saanut pois ilman sörkkimistä. Toisaalta edellinen android joka mulla oli, niin oli pakko asennella jopa näppispohjia, jotta sen sai mitenkään järkeväksi käyttää. Applella kaikki on suoraan paketista niinku pitää, eikä mahdollisuuksia edes tehdä mitään turhaa.

Olen parinkin virustorjunnan joutunu tutuille vaihtamaan syystä tai toisesta ja vanhaa ei ole saanut pois ilman sörkkimistä. Toisaalta edellinen android joka mulla oli, niin oli pakko asennella jopa näppispohjia, jotta sen sai mitenkään järkeväksi käyttää. Applella kaikki on suoraan paketista niinku pitää, eikä mahdollisuuksia edes tehdä mitään turhaa.

Pistä niihin androideihis, windows-koneisiis saman verran taaloja tiskiin kuin Applen tuotteisiin, niin sulla on realistiset vertailupohjat. Ymmärrettävistä syistä joku satasen android-luuri ei vastaa 700e:n iPhonea.

Millos tää oli? Kyllä ne nykyään poistetaan ihan muutamaa nappia painamalla, ei tarvii mitää rekisteriä sörkkiä paitsi ehkä joissain erikoistapauksissa. Macilla sitten sujuu vai virustorjuntaohjelmankin vaihtaminen jotenkin helpommin? Vai etkö käytä sellaista macillä? Jos et, niin miksi käyttäisit windowsillakaan :)

Millos tää oli? Kyllä ne nykyään poistetaan ihan muutamaa nappia painamalla, ei tarvii mitää rekisteriä sörkkiä paitsi ehkä joissain erikoistapauksissa. Macilla sitten sujuu vai virustorjuntaohjelmankin vaihtaminen jotenkin helpommin? Vai etkö käytä sellaista macillä? Jos et, niin miksi käyttäisit windowsillakaan :)

Sinulla ei ilmeisesti ole koskaan Macciä ollut?

Sinulla ei ilmeisesti ole koskaan Macciä ollut?

Selitä. Yhtälailla Macillä on haittaohjelmia. Windowsissakin on virusten kanssa paljon turvallisempaa, kun vaihtoi xp:n johonkin modernimpaan käyttöjärjestelmään.

Selitä. Yhtälailla Macillä on haittaohjelmia. Windowsissakin on virusten kanssa paljon turvallisempaa, kun vaihtoi xp:n johonkin modernimpaan käyttöjärjestelmään.

Jos et tiedä eroa ios ja Windows virusten tarttumisessa!

No aika varmaksi voisin veikata että aikalailla samalla tavalla ne virukset hommataan molemmille käyttiksille. Muutenkin aika suuren osan käyttäjien huonoista kokemuksista Windowsin kanssa voidaan paikallistaa johtuvan jostakin siitä näppäimistön ja tuolin välistä. Saman voi sanoa Androidistakin.

Silloinen android oli kalliimpi kuin iphone joka mulla oli, toisaalta edellisin pc jonka olen omistanut maksoi reilut 3000e, eli kyllä vertailupohja on ihan kohdallaan.
Tähän nyt sit jotain merkkejä, malleja sekä osalistaa koneelle. Hirveen montaa jantteria en nimittäin oo tavannu kenellä on ollu 3000€ arvoinen kone. On myös nuo Applen iPhoneja kalliimat Android-puhelimet aika harvassa.

Jaa eli meinasitkin juuri tätä. Miten se, että olenko käyttänyt maccia liittyy asiaan millään tavalla? Älä vaan sano että "Olen käyttänyt macciä x vuotta enkä ole saanut yhtään virusta" :D

Puhutaanko nyt ihan viruksista, vai yleensä haittaohjelmista.

Tämän jälkeen voidaan kysyä:

Tiedätkö itse?

ps.
Minulla on kotona myös linukkakonekin, lisäksi jokunen android-vempele, joten uskon tietäväni.

Puhutaanko nyt ihan viruksista, vai yleensä haittaohjelmista.

Tämän jälkeen voidaan kysyä:

Tiedätkö itse?

ps.
Minulla on kotona myös linukkakonekin, lisäksi jokunen android-vempele, joten uskon tietäväni.

No, mitkä virus turvat sinulla on Mäcillä ja Linuxilla?
8)

Eipä sillä loppujenlopuksi ole hirveästi väliä mitä antivirusta käytät Windowsissa tai Macilla, sillä kyllä ne Pentti Peruskäyttäjät saa ne virukset sille koneelle kunhan tarpeeksi huolettomasti netissä seikkailevat. Ja yleensä Linuxille ei tarvita mitään antivirusta, sillä jos siitä Linuxin käytöstä suoriudut, niin todennäköisesti ymmärrät tietoturvasta sen verran että tiedät mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.

Mikä on haitta ohjelman ja netti viruksen ero?
Tuota, eiköhän täällä aika moni tiedä mitä haitta_ohjelmat ja netti_virukset ovat, mutta sitä me ei tiedetä mikä on ero "ios ja Windows virusten tarttumisessa"

Se, että haittaohjelmia on monenlaisia, mukaan lukien virukset. Nettivirukset taas ovat vain yksiä viruksia muiden joukossa.

Haittaohjelma voi olla mikä tahansa haittaa tekevä sovellus tai skripti. Myös ne, jotka käyttäjä tieten tahtoen asentaa, esim. tietämättömyyttään. Nykyään kun jokainen nykyaikainen käyttöjärjestelmä pyytää hyväksymään salasanalla ylläpito-oikeuksia vaativaa toimenpidettä (sovelluksen asennus yms.)

Eipä sillä loppujenlopuksi ole hirveästi väliä mitä antivirusta käytät Windowsissa tai Macilla, sillä kyllä ne Pentti Peruskäyttäjät saa ne virukset sille koneelle kunhan tarpeeksi huolettomasti netissä seikkailevat. Ja yleensä Linuxille ei tarvita mitään antivirusta, sillä jos siitä Linuxin käytöstä suoriudut, niin todennäköisesti ymmärrät tietoturvasta sen verran että tiedät mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.

Tämä!

Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olen naispuolista (sotketaan nyt sukupuoletkin mukaan keskuteluun) Mac-käyttäjää käskenyt poistamaan Facebookistaan (ja some-sivustot) haittasovelluksen. Heistä kun tuntui turvalliselta klikkailla niitä hassun hauskoja facebook-sovelluksia, vaikka oli turvallinen mäkki alla.

Kertoisitko että mikä on "nettivirus"? Virus joka leviää internetin kautta? Ero on siinä että "nettivirus" on haittaohjelma, mutta haittaohjelma ei välttämättä ole "nettivirus" :)
Miten tämä liittyy ios:n ja Windowsin virusten/haittaohjelmien tarttumiseen?

Ylös Bottom