Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Vastaus: Rainbow Six: Siege

Eikös tästä pelistä suunniteltu cs-tyyliin competitive -peliä?
Hyvinkin todennäköistä, sillä jommassa kummassa Vegas -pelissä oli yhtenä kenttänä mm. erään pelitapahtuman messualue pelikarttana.

Ja en pysty käsittämään tätä "yksinpeli uupuu" -argumenttiä. Jokusen viime vuotisen suositun moninpelin yksinpelikampanjaa testanneena, en kykene ymmärtämään miksi nämä päälleliimatut tarinat ovat edes päätyneet lopulliseen peliin.

Jokainen tietenkin äänestää lompakollaan, mutta nykyaikana en pysty käsittämään, miksi jokaisessa pelissä pitäisi olla sekä yksin- että moninpeli.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Tätä näkemystä vaikea ymmärtää. Pelitunteja kertyy verkkopelissä vähintäänkin kymmeniä, meillä monilla jopa satoja. Pelin hankintahinta murenee lähes olemattomiin kun se jaetaan näihin tunteihin. Tarinat räiskinnöissä ovat yleensä hyvin pökkelömäisiä tähtilipun heilutteluja ja lähinnä pakkopullaa, erityisesti trophy-horottajille. Verkkopelit synnyttävät yhteisönsä, jotka tiiviydessään vetävät puoleensa. Kuten silloin reilut 10 vuotta sitten.

Juu tiedän :) Ja kuten sanoin, voi olla että tässäkään pelissä en olisi edes kampanjaa pelannut. Kyse on periaatteesta. Olen huolissani siitä että nyt kun pelaajayhteisö hyväksyy tämän toiminnan, kaikki muutkin voivat jättää kampanjan pois ja rahastaa kuitenkin saman hinnan. Myöhemmin voit ostaa kampanjan DLC:nä kenties? Tämän olisi ymmärtänyt paremmin, jos peli tulisi maksamaan 49,90€ sen sijaan että se maksaa 69,90€ tai gold edition 89,90. Kuinka paljon olemme valmiita maksamaan, että saamme peliin kaiken haluamamme sisällön? Mutta lompakollahan me kaikki äänestämme samalla kun analyytikot tutkivat kulutustottumuksiamme.

Ubisoftia kun on kritisoitu muutenkin monen pelin suhteen viimeisen vuoden aikana, niin kampanjan pois tiputtamista olisi voinut kompensoida hienovaraisella eleellä laskemalla hieman hintaa.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Mielestäni erittäin hyvä, että panostetaan vain yksin- tai moninpeliin. Loistava esimerkki hienosta yksinpelistä on Wolfenstein: New Order. Kukaan ei hyödy mitään näistä yleensä hyvin keskinkertaisesti tehdyistä yksinpelikampanjoista tai toisinpäin. Ja tuo periaatteeseen vetoaminen nyt on ihan täysin apinahommaa.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Onko tässä nyt tullut kehittäjille liian tiukat deadlinet? Jätettiinkö kampanja pois, koska huomattiin että multiplayerin toimivuudessa on vielä pahoja puutteita?
Tai vaihtoehtoisesti kampanjan osalta testaajilta saatu palaute on ollut murskaava. Vielä kesäkuussa Ubisoftin edustaja mainitsi ettei yksinpelissä ole lainkaan tekoälytovereita, mikä kuulosti harvinaisen huonolta idealta.

When you're playing through single-player there are no supporting characters.

Itseä ei haittaa jos enenevässä määrin nähdään First Person räiskintöjä, jotka sisältävät vain yksin- tai moninpelin. Turha tuhlata rajallisia resursseja pelimuotoon, mitä kuitenkaan valtaosa pelaajista ei edes testaa.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Mielestäni erittäin hyvä, että panostetaan vain yksin- tai moninpeliin. Loistava esimerkki hienosta yksinpelistä on Wolfenstein: New Order. Kukaan ei hyödy mitään näistä yleensä hyvin keskinkertaisesti tehdyistä yksinpelikampanjoista tai toisinpäin. Ja tuo periaatteeseen vetoaminen nyt on ihan täysin apinahommaa.

Voe hyvvee päevää. Otetaanpan ne lukulasit päähän ja luetaan se viestini uudelleen. Ja tällä kertaa ajatuksen kanssa ;)

Kyse on siis hinnoitteluperiaatteesta ja siitä, että tässä piti olla yksinpeli.

Turha näistä on vääntää. Monipelin takia R6S tulee hankittua.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Monipelin takia R6S tulee hankittua.

Nimenomaan.

Keskittyminen moninpeliin voi tuoda jatkossa peleihin uudenlaisia sisältöjä. Kenties menetetyn yksinpelin tilan ottavat kehittyneet eSports-ominaisuudet? Jotain pitää tulla, jotta keskihintaa saadaan hilattua ylöspäin ja näin alkuun oikeutettua hinta epäilijöiden silmissä. Rainbown kohdalla myöhemmin jaettavat kentät kuuluvat pelin hintaan. Halutaan pitää kaikki verkkopelaajat yhteisen äärellä. Sikäli on siis otettu jo askel tässä ketjussa.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Ubisoftin historian tuntien olen tyytyväinen jos se saa edes verkkomoninpelipaketin pysymään kasassa arvokkaasti. Serverit kyykkää betassa PS4:lla kyllä vähän väliä, kun porukka lentelee pihalle kesken matsin. Toivottavasti serverit saadaan kokoversioon pelittämään virheettömästi ja sen jälkeen kesken lähtijöitä rankaistaan ankaramman kautta. On ollut tosi kiva huomata, että jos otetaan pari rundia turpaan, niin kaikki tiimikaverit quittaa ja oot yhtäkkiä yksin puolustamassa viittä vastaan. Sain siltikin tapettua 4! :D

Ps. Tämän pelinhän piti alunperin tulla 2 viikon päästä ja sitten siirsivät julkaisun joulukuulle. Ollut sen verran ongelmallinen kokemus tämä beta etten ihmettelisi vaikka lykkääntyisi ensi vuodelle koko tekele.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Nimenomaan.

Keskittyminen moninpeliin voi tuoda jatkossa peleihin uudenlaisia sisältöjä. Kenties menetetyn yksinpelin tilan ottavat kehittyneet eSports-ominaisuudet?

Dedicated servereiden puute tälläisessä taktisesssa pelissä kyllä tiputtaa pohjan tuolta väitteeltä. Vaikka olisit kuinka täydellinen pelaaja niin hosti ratkaisee suoraan varmaan 70% peleistä. Hyvä siinä on yrittää taitoja viilata ammattimaisuus silmäkulmassa kun siperiasta joku hostaa 10 hengen peliä yhden megan uploadilla.

Tuo voisi ehkä jotenkin toimia jos kaikki olisivat samalla viivalla kuten esport areenoilla suljetussa verkossa pingin ollessa 0-5 kaikilla. Tämän takia räiskintöjen kaikki "showmatsit" ennen julkaisua näyttää niin hienolta kun ne pelataan lintukodossa. Todellisuus on sitten sitä warppimista ja turhautumista kuten CoDissa joka vuosi.

Veikkaisinkin että me "tavikset" eli viihteenvuoksi pelaavat arvostamme enemmän yksinpelikampanjaa kuin esport työkaluja niille 0.01% joilla on mahdollisuus tuohon lagivapaaseen ympäristöön.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Tarkoitan eSportsilla tässä yhteydessä pätevää klaanitukea. Työkaluja järjestää klaanimatseja, kenties vuokratuilla servereillä näin esimerkkinä. Tällä poistetaan tuo mainitsemasi hostaajan etu.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Itsellä jää kyllä ostamatta nyt, juurikin tuon takia kun yksinpeli uupuu, harmi sinäänsä. Omistan kuitenkin lähes kaikki Rainbow Sixit Aatamin ajoista saakka :cool:. Pitänee katsella joskus sitten alesta, ei varmaan kauan tarvitse odotella kun Ubisoftin pelit näistä tuntuu löytyvän yleensä aika nopeasti ja käytettynä myös hyvällä prosentilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Nimenomaan.

Keskittyminen moninpeliin voi tuoda jatkossa peleihin uudenlaisia sisältöjä. Kenties menetetyn yksinpelin tilan ottavat kehittyneet eSports-ominaisuudet? Jotain pitää tulla, jotta keskihintaa saadaan hilattua ylöspäin ja näin alkuun oikeutettua hinta epäilijöiden silmissä. Rainbown kohdalla myöhemmin jaettavat kentät kuuluvat pelin hintaan. Halutaan pitää kaikki verkkopelaajat yhteisen äärellä. Sikäli on siis otettu jo askel tässä ketjussa.

Ainakin yksinpeliä varten suunniteltujen kenttien ja karttojen vääntämiseltä vältytään ja ajan voi käyttää esim. moninpelikarttojen tekemiseen. Toivoisinkin, että täyshintaisessa pelissä olisi monipuolisia karttoja pelattavana.

Ja betassa palvelimet kyykkäileekin, koska halutaan tietää paljonko palvelimet kestävät, kun niitä on rajattu määrä. Ubi tuskin haluaa kustantaa isoja palvelinkeskuksia, joista suurin osa pyörisi tyhjillään. He haluavat tietää, paljonko palvelimia tarvitaan, kun pelin pelaajamäärä tiedetään. Testejä ei voi julkaisussa enää tehdä, vaan suhdeluku palvelimien ja pelaajien välillä haetaan nyt betassa.

edit:
Itsellä jää kyllä ostamatta nyt, juurikin tuon takia kun yksinpeli uupuu, harmi sinäänsä. Omistan kuitenkin lähes kaikki Rainbow Sixit Aatamin ajoista saakka :cool:. Pitänee katsella joskus sitten alesta, ei varmaan kauan tarvitse odotella kun Ubisoftin pelit näistä tuntuu löytyvän yleensä aika nopeasti ja käytettynä myös hyvällä prosentilla.

Eli jää ostamatta, mutta ostat kuitenkin. ;)
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Tämä voisi olla ihan mielenkiintoinen peli hankkia, olisi ainakin ihan erilaista mihin itse olen tottunut. Millain tässä nyt sitten on se klaanituki ja yhteisöllisyys järjestetty, vaatiiko tämä nyt sitten sen tietyn porukan jonka kanssa pelailla? Miten helposti tässä nyt vaikka löytää sitten suomalaista peliseuraa ettei tarvitse käyttää mitään ulkopuolisia lfg-sivustoja. Tälläisissä peleissä yleensä vähän pelkään sitä että hehkutetaan yhteisöllisyyden merkitystä, ja sitten todellisuudessa pelin pelaaminen pyörii aika pitkälti kuppikuntien voimin, eli klaanituki on olematon ja peliseuran haku on tehty toivottoman työlääksi.

Mistä sitä tietää vaikka peli tukisi vain viiden pelaajan klaaneja, siinä sitten kuudentena pelaajana jää yksin etsimään peliseuraa satunnaisista netin tyypeistä. Eikö Ubisoftin autopelissä The Crew ollut joku Crew-klaanitoiminto mutta se tuki vain kolmea pelaajaa kerrallaan vai miten se meni?
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Mistä sitä tietää vaikka peli tukisi vain viiden pelaajan klaaneja, siinä sitten kuudentena pelaajana jää yksin etsimään peliseuraa satunnaisista netin tyypeistä. Eikö Ubisoftin autopelissä The Crew ollut joku Crew-klaanitoiminto mutta se tuki vain kolmea pelaajaa kerrallaan vai miten se meni?

Eikai mikään peli päätä kenenkään jengin kokoo muuta kun monta palvelimella on samaan aikaan ;) Erittäin luonnollista että 5v5 pelissä onkin vain viis pelaajaa, mutta tiimihän sen ite päättää aina.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Eikö Ubisoftin autopelissä The Crew ollut joku Crew-klaanitoiminto mutta se tuki vain kolmea pelaajaa kerrallaan vai miten se meni?
Vaikka tämä menee vähän off-topicin puolelle, mutta Crewissä ei sinänsä ole mitään klaanitoimintoa. Pystyt muodostamaan crewin (party) 3 muun pelaajan kanssa, jotta yhdessä pelaaminen olisi helpompaa. Kyseinen party taitaa pysyä pystyssä vaikka pelaaja lähtee pelistä, mutta mitään esim. CoDin (Ghosts, AW) kaltaista klaani toimintoa ei ole.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Kyllä tästä saa kaiken irti kun pelaa 5 squadilla suomalaisten/tuttujen kanssa. Randomit ei välttämättä osaa hyödyntää operaattoreita silleen miten ne ois tarkotettu ja sit sekin kun osa ei osaa reinforcea seiniä vaikka se ois taktillisesti ratkaiseva vaihtoehto.

Nautin kyllä tästä pelistä paljon ja enemmän jopa kun CS:stä sen takia kun tässä saa votettua mapissa pommin paikat toisin kuin CS:ssä jossa ne on aina vakiot.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Ihan ok mätkettä, mutta pelin pilaa sama kun kaikki muutkin verkkopelit, eli haulikot, ei jatkoon.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Ihan ok mätkettä, mutta pelin pilaa sama kun kaikki muutkin verkkopelit, eli haulikot, ei jatkoon.

Öö jos nyt puhutaan pelistä jossa pääasiassa vyörytetään rakennuksia, tai puolustetaan, niin eiköhän se haulikko ole kaikkein loogisin ase siihen. Ainakin 16 vuotta sitten rakennusten vyöryttämisharjotuksissa haulikko oli yksi pääaseista.

Jotenki kummallista olis, jos sitä ei tässä pelissä olis. Ja sitäpaitsi sitähän voi ottaa myös itse sen haulikon käyttöön. Jos ei sillä osaa niin sitten vaan ei osaa.
 
Vastaus: Rainbow Six: Siege

Öö jos nyt puhutaan pelistä jossa pääasiassa vyörytetään rakennuksia, tai puolustetaan, niin eiköhän se haulikko ole kaikkein loogisin ase siihen. Ainakin 16 vuotta sitten rakennusten vyöryttämisharjotuksissa haulikko oli yksi pääaseista.

Jotenki kummallista olis, jos sitä ei tässä pelissä olis. Ja sitäpaitsi sitähän voi ottaa myös itse sen haulikon käyttöön. Jos ei sillä osaa niin sitten vaan ei osaa.

Kyse on siitä että vihaan kaikkia one shot aseita verkkopeleissä, ne ei todellakaan sovi siihen. Voisin kyllä itsekkin haulikolla pelata, mutta se on aivan liian helppoa. Ihan sama mitä aseita käytettiin joskus vuonna 48, se ei kiinnosta ketään. Vai se kiinnostaa miten se itse peli on tehty. Itsellä tämä jää kauppaan vaan ja ainoastaan sen takia , että tässä on pelaaminen pilattu tietyllä aseella. BF pelitkin pelaan AINA servuilla missä haulikot ja sniperit on kielletty.
 
Ylös Bottom