Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MotoGP 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MotoGP 14

Mitkäs on teidän suosikkiratoja?

Ite oon tykänny Assenista,Mugellosta,Brnosta ja Texasista. Ne nyt alkuun. Sitten taas Jerez ja Barcelona on tuttuja jo ties kuin pitkält ajalt.

Losailin yökisa ei oikeen iske.

Mitkäs on teidän suosikkiratoja?

Ite oon tykänny Assenista,Mugellosta,Brnosta ja Texasista. Ne nyt alkuun. Sitten taas Jerez ja Barcelona on tuttuja jo ties kuin pitkält ajalt.

Losailin yökisa ei oikeen iske.

Mugello on (pelistä riippumatta) aina ollut se kaikkein hienoin rata. Sopivan vauhdikkaita ja pitkiä kaarteita, joissa ajorytmin täytyy osua just eikä melkein kohdalleen. Toinen suosikki on Sachsenring omintakeisen rataprofiilinsa vuoksi: etenkin loppupuolen loiva ja puoliksi sokkona vedettävä oikea ennen kumpua on aina yhtä hienoa päästää kaasu pohjassa toivoen samalla parasta.
Inhokeista mainittakooon Malesia: liikaa täysjarrutukseen päättyviä pitkiä suoria ja ylipäätään tylsän insinöörimäinen tuotos. Samoin lättänä ja miltei jokaisessa pelissä nähty Silverstone alkaa hiljalleen kyllästyttää, vaikka tosielämssä melkoista legendan statusta nauttiikin.

Mugello on (pelistä riippumatta) aina ollut se kaikkein hienoin rata. Sopivan vauhdikkaita ja pitkiä kaarteita, joissa ajorytmin täytyy osua just eikä melkein kohdalleen. Toinen suosikki on Sachsenring omintakeisen rataprofiilinsa vuoksi: etenkin loppupuolen loiva ja puoliksi sokkona vedettävä oikea ennen kumpua on aina yhtä hienoa päästää kaasu pohjassa toivoen samalla parasta.
Inhokeista mainittakooon Malesia: liikaa täysjarrutukseen päättyviä pitkiä suoria ja ylipäätään tylsän insinöörimäinen tuotos. Samoin lättänä ja miltei jokaisessa pelissä nähty Silverstone alkaa hiljalleen kyllästyttää, vaikka tosielämssä melkoista legendan statusta nauttiikin.

Joo Sachsenring on kyl ihan kiva kans. Ja samaa mieltä tosta Malesiasta.

Ura piikkiluokassa tuotti hopeatilan ja sitten Moto2:seen. Sieltä nihkeän alun jälkeen Kallion ja Rabatin VDS Marc Racingille ja lopulta niukasti tuli MM-titteli.

Nyt odottais MotoGP Aleix Espargaron seurana,oliko joku satellittitiiimi.

Laitetaas vähän plussia ja miinuksia:
+Paikoitellen upea grafiikka (pelaan 360)
+Paljon pelattavaa ja special extroja
+Legendat
+Pyörissä eroja
+Uramoodissa kivaa pyörän kehittäminen,media,fanit ja avattavat bonukset
+Radat pääosin hyviä
+Vastaa oikeeta MotoGP:tä aika realisesti.
+Haastava...
ja miinukset:
-...Paikoitellen liiankin haastava ja sopii täten erinomaisesti kunnon MotoGP-friikeille ja prätkäjätkille
-Legendat todellakin nimensä verosia vastustajia
-Vaikeustason jyrkkä nousu,kenties vaikeimpia MotoGP:eitä koskaan
-Sadesää ex-genillä vähän kyseenalainen mutta ei nyt ihan surkee
-Kuskit eivät vaihda talleja uramoodissa
-Latausajat välillä pitkiä
-Välillä peli jumittuu
-Lajin suosio on Suomessa taas aika normitasolla,joten sekin laskee tätä arvosanaa.:D

Päivityksiä ja muita odotellaan. Arvosana 8+.

Itellä noi kaudet tuppaa menee silleen et siin keskikaudestaku tulee Mugello,Assen,Saschering ja Brno,oon ykkönen.
Kauden avaava Losail on kenties pelin helpoin rata muttei sytytä. Yövalaistus tuo toki oman jännitteensä.

Uudemmista radoista Misano ja Aragon ovat ok tai siis joo..Argentiinan uutuusrata ihan ajettava.

Ja lisätään loppuun et loppukauden radoilla yleensä on enemmän vaikeuksia saalistaa voittoaku tost alkukaudesta. Reeniä lisää?

Jäin miettimään, että mitä tarkoitat vaikeustason nousulla? Olen toistaiseksi ajanut vain yksittäisiä GP viikonloppuja, mutta ajattelin aloittaa uran seuraavaksi.

Ite oon ajanu paria viimevuoden versiota ja tän vuoden demoa. Ainakin demossa vaikein (realistic) vaikeustaso ja pro fysiikat ilman apuja, niin vaikka en mestarikuski ole, niin helposti pysyy viimevuoden kokemuksella kärjen tuntumassa. Eli olisin ainakin itse kaivannut enempi haastetta.

Toisaalta tuo ettei kuskit vaihda tallia, on kaikkien lisenssipelien synti. Niin WRC, MotoGP, kuin F!:nenkin. Lisenssi kieltää moisen touhun valitettavasti.

Olettekos kokeilleet verkkokisoja? Muistelen vaan kaiholla ekan xboxin Motogp kisoja livessä. 2000 luvun alkupuolella. Silloin oli vahva Suomi scene. Tosin hyviä kisoja sai muidenkin kanssa.
Itseäni ainakin miellytti demon ajotuntuma, ja tuli ihan mieleen nuo alkuajat.

Mun mielest peli kärsii ennenkaikkea siitä että MotoGP on vähän alamaissa.

Uramoodissa on siltikin hyvin nautittavaa sekun pääsee keskitason tallista parhaimpiin vehkeisiin käsiksi. Ero on selvä ja ajettavuus parempi.

Seuraavat legendat uupuvat ainakin toistaiseksi koko pelistä:
Jarno Saarinen
Giacomo Agostini
Angel Nieto
Sete Gibernau
Casey Stoner

Ajaminen on tosiaan hyvin tehty. Itse ajelen ilman apuja pro fysiikoilla. Enemmän olen jopa tykännyt ajaa harjoituksia sekä aika-ajoja kuin itse kisoja ja onkin tullut päristeltyä jokainen sessio läpi.

Radan kuluminen on ihan hyvä lisä peliin. Kanttareet tummuvat kisan edetessä ja viikonlopun ensimmäisissä harjoituksissa ei radalla ole oikein mitään jälkiä ja tummempaa ajouraa, mutta pikkuhiljaa radalle alkaa sellainen ilmestyä.

Harjoituksissa ja aika-ajoissa tekoälykuskit ajavat pari sekuntia hitaammin kuin itse kisassa. Jokaisessa sessiossa ennen kisaa kuskit ajavat aina melkein saman ajan ja sijoitukset ovat myös ihan samoja. Eivätkä erilaiset radat myöskään vaikuta kuskien sijoituksiin.

Uramoodi on muuten ihan kiva.

Ajaminen on tosiaan hyvin tehty. Itse ajelen ilman apuja pro fysiikoilla. Enemmän olen jopa tykännyt ajaa harjoituksia sekä aika-ajoja kuin itse kisoja ja onkin tullut päristeltyä jokainen sessio läpi.

Radan kuluminen on ihan hyvä lisä peliin. Kanttareet tummuvat kisan edetessä ja viikonlopun ensimmäisissä harjoituksissa ei radalla ole oikein mitään jälkiä ja tummempaa ajouraa, mutta pikkuhiljaa radalle alkaa sellainen ilmestyä.

Harjoituksissa ja aika-ajoissa tekoälykuskit ajavat pari sekuntia hitaammin kuin itse kisassa. Jokaisessa sessiossa ennen kisaa kuskit ajavat aina melkein saman ajan ja sijoitukset ovat myös ihan samoja. Eivätkä erilaiset radat myöskään vaikuta kuskien sijoituksiin.

Uramoodi on muuten ihan kiva.

Itsellä MotoGP:ssä nyt. Losailista (odotetusti) helppo voitto, sitten meni pari kisaa aika heikosti, Mugellossa vihdoinki napsahti eka voitto. Cataloniassa jatkui trendi. Nyt vuorossa Assen ja Sachsering. Voittoa odotellen.

Unohdin sen mainita, että yhtään teknistä vikaa ei ole näkynyt uramoodissa itselläni tai muilla kuskeilla. Eikä yhtään AI kuskin ulosajoa ole myöskään näkynyt. PS4 demo versio tuntuu vähän herkemmältä vaikka käytän samaa PS4 ohjainta sekä samoja asetuksia ja samaa pyörää. Itse pidän PC:n vähän rauhallisemmasta ohjauksesta niin pyörä ei hytky niin paljon ja meno näyttää paljon aidommalta.

Tarjouksena Storessa 44e ja rapiat päälle. Plussalaisille on 40,46e, joten ostoon meni. Demoa olen tahkonnut kyllästymiseen saakka, joten sunnuntaina reissusta palatessa toivonmukaan peli on latautunut koneelle. :)

Tarjouksena Storessa 44e ja rapiat päälle. Plussalaisille on 40,46e, joten ostoon meni. Demoa olen tahkonnut kyllästymiseen saakka, joten sunnuntaina reissusta palatessa toivonmukaan peli on latautunut koneelle. :)

PC:llä tullut tätä vähän kokeiltua, mutta kyllähän tämä houkuttaisi myös ostaa PS4:lle. Pitää vain FIFA ja NHL hankkia myös syyskuussa, joten pitää vielä harkita. Pelkään, että ei tätä enää jaksa pelata Project Carsin tulon jälkeen.

Saako tuon Moto 3 ja Moto 2 lisäkuskit DLC:n myös uramoodiin mukaan? Ja tuleeko niistä kisoista jännempiä, kun on 40 kuskia eikä 20 radalla. Nyt on ainakin ollut ilman DLC:tä jokaisessa Moto 3 kisassa käytännössä sama maalin tulojärjestys.

Kaksi ekaa kisaa urasta takana. Tavoite oli sija 15. Harjoituksissa, warm-upissa ja kisassa AI ajoi 2.06-2.07 aikoja. Itse pääsin 2.09 harjoituksissa ja aika-ajossa. Jostain syystä aika-ajossa AI ajoi myös 2.09 aikoja, joten olin paalulla. Kisassa sitten katosivat taas horisonttiin ja maaliin tulin sijalla 9. Sama ilmiö toisessakin kisassa ja nelos ruudusta lähdin, mutta sadekelissä sitten tulin myös maaliin neljäntenä. Mut harjoituksiin nähden AI tiputti aika-ajoissa 2sek kierrosaikojaan.

Mutta muutoin tuntuu paljon paremmalta kuin mitä viimevuotinen oli PS3:lla.

Edit:
Tuon DLc:n unohdin...aloitin jo uran, ilmestyykö ne sinne vai meneekö ura uusiksi?

Edit: kertokaas miten tuo pyörän kehitys oikein tapahtuu. Jotain datapackeka tulee, mut muuten en ymmärrä yhtään.

Valitsin rungon, ajoin kierroksen ja sain datapackin, mutta kun valitsin jonkun muun niin ei tullutkaan. Kisassa tuli myös. En tajua...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Voit saada yhden datapackin per sessio eli esim aika-ajoista voi saada vain yhden datapackin vaikka sitä kävisi aina vaihtamassa varikolla. Uudet osat tulee vasta sitten seuraavan kisaan käyttöön.

Ja kisassa kuskit ajavat nopeammin kuin harjoituksissa tai aika-ajoissa. Pc:lle on tehty modi korjamaan tämä ongelma, mutta Ps4:llä siitä joutuu kärsimään.

Itseäni ärsyttää tuo ajanotto. Noissa time attackeissa pitäisi aina näkyä oma ennätys sillä radalla missä ajaa ja millä pyörällä ajettu. Nyt joutuu mennä leaderboardiin kuikuilemaan.

Ajanotosta tuli mieleen, että on loistava rangaistussysteemi tuo, että jos meet pitkäksi ajolinjalla niin aika pyörii sen viivan ylityksen ajan ja se lisätään loppuaikaan. Ei mitään keinotekoisia hidasteita tms, tuo on hyvä.

Ylös Bottom