Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Onkos kellään tietoa mikä on tilanne Xboxilla? Onko edes mahdollista että peli joka ei rullaa PS4:lla toimisi sulavammin Onella.
 
Vastaus: Fallout 4

Taitaa olla taas se aika ku jättää tää sivu ku alkaa se negistelyvaihe. Jos en olisi ollut täällä niin olisin varmasti vaan nauttinut pelistä kiinnittämättä liikaa huomiota pieniin lageihin joita on melkein jokaisessa pelissä.

Mitä negailua se on jos puhutaan teknisestä toteutuksesta eri alustojen välillä?
 
Vastaus: Fallout 4

Onko edes mahdollista että peli joka ei rullaa PS4:lla toimisi sulavammin Onella.
Onhan tuo mahdollista ja nykyisen sukupolven konsoleilla on jo aiemmin nähty pelejä, jotka pyörivät asteen sulavammin X1:lla.

E: Sama alue X1:lla ja PS4:lla.

X1: https://vid.me/yV5M

PS4: https://vid.me/5k1k

X1 >>> PS4

Shitballz sentään, PS4 videon katselu oli karseaa katseltavaa. Toivottavasti muut sisäalueet eivät takkuile yhtä pahasti.
 
Vastaus: Fallout 4

En kyllä ymmärrä miten peli ei pysty tasaiseen 30 fps:ään kun grafiikat eivät ole mitään huipputasoa. Kun näin grafiikat ensimmäistä kertaa niin ajattelin molempien konsolien olevan 1080p/60fps, noh olin väärässä.
 
Vastaus: Fallout 4

Onhan tuo mahdollista ja nykyisen sukupolven konsoleilla on jo aiemmin nähty pelejä, jotka pyörivät asteen sulavammin X1:lla.

E: Sama alue X1:lla ja PS4:lla.

X1: https://vid.me/yV5M

PS4: https://vid.me/5k1k

X1 >>> PS4.

Olin tulossa laittamaan samat linkit, on tuo ps4 version takkuilu aika pahan näköstä. Saas nähä että miten paha tuo lopulta on kunsaa pelin hankittua, vaikka miten olisi fallout niin kesken se jää jos immersio kärsii liikaa tai pelattavuus on huono alhaisen framen vuoksi. Porukka kertoo tuolla että tietyissä kohdin ei voi muuta kuin käyttää vatsia sillä tähtääminen on mahdotonta.

Onkohan tää alunperin ollu viime sukupolvelle tulossa ja nyt kärsitään heikosta optimoinnista? Selittäisi suttuisat huonot tekstuurit, lataustauot on kans vähä hemmetin pitkiä, että ei tää kyllä ihan nykysukupolven peliltä vaikuta
 
Vastaus: Fallout 4

Kyllähän tuo aika takkuselta vaikuttaa pleikkarilla. Vaan kyllä tuolla pikkupätkäsyitä oli onellakin. Itellä jokseenkin huono sietokyky kaikennäköseen lagailuun. Tästä syystä jäänyt Witcherikin Onella toistaseks hyllyyn.
 
Vastaus: Fallout 4

Itsekin katsoin tuon ps4 videon eikä siinä kyllä itselle mitään pelihaluja vähentävää ollut. Itse en todellakaan tuolla vauhdilla sisätiloissa juokse koskaan joten jo pelkästään se vähentää framerate ongelmia.
Tosin jos tuosta jotain vakavampaa ilmenee ja xbone versio on parempi niin sitten palautan ps4 version ja ostan pelin boxille. Ei siinä sen isompaa häslinkiä ole.
 
Vastaus: Fallout 4

Ja optimointia tulee varmasti vielä tapahtumaan. Mm. Witcher 3 on vihdoin muutaman kuukauden jälkeen julkaisusta saatu hyvään kuntoon PS4:lla.
 
Vastaus: Fallout 4

Eikö eu-alueen preloadi oo vieläkään lähteny käyntiin? En ainakaan saa sitä millään päälle
 
Vastaus: Fallout 4

Ei minulla ainakaan ole vielä ladannut. Tässä alkaa jo huolestumaan että kerkiääkö huomiseksi latautua ollenkaan.
 
Vastaus: Fallout 4

Ei minulla ainakaan ole vielä ladannut. Tässä alkaa jo huolestumaan että kerkiääkö huomiseksi latautua ollenkaan.

Saattaa linjoilla olla muitakin lataamassa niin nopeudet voi olla vähän mitä sattuu :D jenkeillä preloadi oli alkanut eilen klo22 meidän aikaa.
 
Vastaus: Fallout 4

Olin tulossa laittamaan samat linkit, on tuo ps4 version takkuilu aika pahan näköstä. Saas nähä että miten paha tuo lopulta on kunsaa pelin hankittua, vaikka miten olisi fallout niin kesken se jää jos immersio kärsii liikaa tai pelattavuus on huono alhaisen framen vuoksi. Porukka kertoo tuolla että tietyissä kohdin ei voi muuta kuin käyttää vatsia sillä tähtääminen on mahdotonta.

Onkohan tää alunperin ollu viime sukupolvelle tulossa ja nyt kärsitään heikosta optimoinnista? Selittäisi suttuisat huonot tekstuurit, lataustauot on kans vähä hemmetin pitkiä, että ei tää kyllä ihan nykysukupolven peliltä vaikuta

Tuo pätkä oli näköjään vielä pätkivämpi kuin edellinen :( Isolta ruudulta tuommonen on helkutin rasittavaa silmille. Nyt kyllä hype laski matalalle tämän takia. Tämmöistä teknistä pelleilyä EI VAAN SAA tapahtua nykykonsoleilla!!!! :mad: Tuo on varmaan osasyy miksi arvosteluja saa tulla vasta tänään.. ja voi maailma kun DF pääsee tekemään framerate videotaan.

Ja ne jotka negaa tästä negaamisesta niin eikös näin ole parempi että odotukset laskee niin ehkä se itse pelaaminen onkin positiivinen yllätys lopulta?


edit: Jos ei ollut motion bluria niin ovat näköjään muutakin unohtaneet ps4:versiosta kuten "ambient occulsionin".. puuh.. tätäkin mainostivat etukäteen..
edit2: Ja tuo lataus aika siirryttäessä sis-ulos,.. huh huh 30s-1min...!!!!

Tiled Deferred Lighting
Temporal Anti-Aliasing
Screen Space Reflections
Bokeh Depth of Field
Screen Space Ambient Occlusion
Height Fog
Motion Blur
Filmic Tonemapping
Custom Skin and Hair Shading
Dynamic Dismemberment using Hardware Tessellation
Volumetric Lighting
Gamma Correct Physically Based Shading

Best of all, whether you're playing on PC, Xbox One, or PS4, all of these features will be present when Fallout 4 launches next Tuesday.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 4

Nyt kun on muutama pelitunti takana ja level on 8, niin voisin tästä muutaman sanasen sanoa. Alustana PS4. Ei sisällä spoilereita.

Päivän polttavin aihe eli ruudunpäivitys

Missään nimessä fps ei ole niin paha, kun täällä on annettu ymmärtää. Itse liikun aika hissukseen ansoja ja vihuja vältellen sekä paikkoja koluten, joten koska pelityylini ei ole edetä juosten, en ole myöskään kokenut että ruudunpäivitys olisi merkittävä ongelma. Pieniä hickupseja siellä täällä, mutta omaa pelikokemusta ne eivät ole häirinneet. Jotenkin omaan silmään ruudunpäivitys ei ollut niin sulavaa, kun käytin 3rd person kuvakulmaa. Olenkin pelannut tätä käytännössä koko ajan 1st person kuvakulmasta.

Kartan laajuus

Omaan makuun täysin riittävä. Joka puolella tuntuu olevan jotain mielenkiintoista ja on vaikea pysyä meneillään olevassa tehtävässä, kun tekisi mieli mennä tarkistamaan kohde joka juuri unlockkautui mappiin. Fallout-tyyliin, tehtävälogissa on auki monta keskeneräistä tehtävää jotka voi suorittaa mieleisessään järjestyksessä. Niin ja maan alle sijoittuvat mapit ovat nekin laajoja, unohtamatta että rakennukset kätkevät sisäänsä aika laajoja komplekseja. Olkaa huoleti, koluttavaa riittää kyllä. Ja olihan tähän tulossa 4 DLCtäkin jos tekeminen loppuu kesken. Kylläkin omalla kohdallani Fallout kolmosessa alkoi parissa viimeisessä lisäosassa tökkimään saman toisto. Joskus vähemmän on enemmän.

Rakentaminen

Tämä on erittäin koukuttavaa puuhaa. Pikkasen olin alkuun pihalla, miten mikäkin toimii, mutta tässä kannattaa muistaa RTFM. Eli lukekaa options napin takaa löytyvää "help"-osiota. Siellä kaikki on selitetty melko kattavasti. Kommuunin päivittäminen paremmalla puolustuksella ja viihtyvyyttä lisäävillä ominaisuuksilla on kuitenkin erittäin tervetullut lisä tähän pelisarjaan. Jos oikein ymmärsin, lähes kaiken saa purettua mukaan hyötykäyttöön. Tähän saa uppoamaan aikaa jo muutenkin laajasisältöisessä pelissä.

Immersio

Näyttääkö maailma tuolta ydintuhon jälkeen 230 vuotta myöhemmin? Vaikea sanoa, mutta kuten täälläkin on mainittu, helppoa se jälleenrakentaminen ei varmasti ole. Ympärillä on vaikka millaista vaaraa mikä hankaloittaa elämää ja rakentamista tuon tuostakin. Kun itse pääsin pois Vaultista ja kohtasin auringon ensisäteet, olin aivan myyty. Maailma edessäni odotti seikkailijaa ja armoton loottaus alkoi. Maailma tuntui uskottavalta ja uppouduin sen vietäväksi täysin.

Tarina

Usein näissä open world peleissä tarina häviää taka-alalle, koska sivutehtävää on niin paljon. Päähenkilöllä on tärkeä ja henkilökohtainen missio, ja uskottavuus voi kärsiä jos ei etene suoraviivaisesti pääjuonta pitkin. Ja eihän kukaan tee niin? Tarina on kuitenkin mielenkiintoinen ja tehtävät ovat Fallouttimaisia, hivenen omituisia paikoitellen :rolleyes:

Summa summarum

Tämä on taattua Fallouttia. Upeita paikkoja löytyy tuon tuostakin ja jokaisella paikalla on oma mielenkiitoinen historia. Tutkittavaa riittää ja en malta odottaa, että saan päivitettyä S.P.E.C.I.A.L. taulukkoani. Tämä tulee varmasti viemään ison osan peliajastani ja vähän hirvittää miten saan ajan jaettua kaikkien loppuvuonna ilmestyvien mielenkiintoisten pelien kesken. Fallout on helposti aikasyöppö, mutta jokainen hetki sen seurassa on silkkaa timanntia.
 
Vastaus: Fallout 4

Tuo pätkä oli näköjään vielä pätkivämpi kuin edellinen :( Isolta ruudulta tuommonen on helkutin rasittavaa silmille. Nyt kyllä hype laski matalalle tämän takia. Tämmöistä teknistä pelleilyä EI VAAN SAA tapahtua nykykonsoleilla!!!! :mad: Tuo on varmaan osasyy miksi arvosteluja saa tulla vasta tänään.. ja voi maailma kun DF pääsee tekemään framerate videotaan.

Ja ne jotka negaa tästä negaamisesta niin eikös näin ole parempi että odotukset laskee niin ehkä se itse pelaaminen onkin positiivinen yllätys lopulta?


edit: Jos ei ollut motion bluria niin ovat näköjään muutakin unohtaneet ps4:versiosta kuten ambient occuslsion.. puuh..

Oon kyllä tässä samoilla linjoilla. Molerat juoksemassa puun sisällä on oma juttunsa, mutta tahmainen pelaaminen on kyllä jotain joka olisi voinut jäädä toteutumatta. Toivottavasti saavat päivitykset nopeasti ulos. Noh kai tuo nyt haetaan kun on töistäkin jo huominen lintsattu.
 
Vastaus: Fallout 4

Tämä on taattua Fallouttia.

Kiitos summauksesta. Tosin tämä ei auttanut yhtään odotusta. ;)

Ei voi tajuta, miten tällainen nelikymppinen ukko jaksaa innostua jostain Falloutista näin paljon. Tai ehkä se on juuri siksi. Ekasta Falloutista lähtien olen ollut ihan täysin tämän pelisarjan vietävissä ja pahimmatkin bugit tulee katsottua läpi sormien. Hyvästi taas 100+ tuntia elämästä... :D
 
Vastaus: Fallout 4

Hemmetti näitä Sonyn ennakkolatauksia, kun ei ole vieläkään Fallout 4 ladattavissa. Xboxilla ja Steamilla on ollut ladatavissa jo hyvissä ajoin. Sitten, kun tietää miten hidasta vauhtia se lopulta tulee PSN:stä niin ei kiva. Steamista saa aina kaiken ladattua vähintään puolet nopeammin.
 
Vastaus: Fallout 4

Hemmetti näitä Sonyn ennakkolatauksia, kun ei ole vieläkään Fallout 4 ladattavissa. Xboxilla ja Steamilla on ollut ladatavissa jo hyvissä ajoin. Sitten, kun tietää miten hidasta vauhtia se lopulta tulee PSN:stä niin ei kiva. Steamista saa aina kaiken ladattua vähintään puolet nopeammin.

Tästä syystä könyäminen yömyyntiin.
 
Ylös Bottom