Vastaus: Assetto Corsa
Olen tätä peliä pelannut aikalailla vähän. Aina kun jotain uutta on tullut, olen antanut mahdollisuuden ja 5-10 kierroksen jälkeen lopettanut. Koska en vain tykkää.
No Porchea olen odottanut pitkään, joten taas peli käyntiin innoissani. Perus "possut" oli sitä samaa Assettoa mihin olin tottunutkin. Eli auton käyttäytyminen itsessään on loistavaa ja ajaminen lähes täydellistä. Mutta kun siviiliautoissa ei ole pitoa ollenkaan, niin jarrutellaan törkeän pitkään ja pitoa ei ole missään. Ei siinä mitään, mutta kun mun kokoonpanolla tämä on ainut peli jossa ei vauhdintunnetta ole oikeastaan yhtään, eikä "perstuntumalta" osaa jarruttaa oikeassa kohdassa. Ja kun sattuu jarruttamaankin, tuntuu että mummot menee rollaattorilla ohi, tai ainakin että alla olisi oikeasti maksimissaan RS Octavia, eikä Porsche. Se vain ei ole kertaakaan iskenyt muhun tuon takia. Ajaminen käy 2-3 mutkan jälkeen tylsäksi, eikä siinä ole mitään kipinää.
No otin nyt sen GT4 Porschen alle ja siinä pitoa oli kun oli kilpa vehje. Ajaminen muuttui heti paljon hauskemmaksi ja sitä voisin ajella pidempäänkin. MUTTA, yksin en todellakaan jaksa ajaa tätä, enkä muitakaan ajopelejä. Joten AI:n kanssa radalle.
Välittömästi muistin miksi en tykkää siitäkään. AI ei ole AI, vaan liikkuva objekti radalla. Ne ajaa täysin virheettömän kliinisesti kokoajan, vaikka itse ajat rinnalle mutkan sisälle. AI kuski kyllä väistää, mutta vauhti ei hidastu, vaan täysin maksimaalisella pidolla radan reunaa pitkin ulkokautta takaisin ohi.
AI ei tunnu luonnolliselta missään vaiheessa ja ajaminen käy tylsäksi senkin kanssa.
Odotin tästä Pcarsin jälkeen the ratapeliä, mutta en vain pääse tämän sisälle. Muistuttaa minua hyvin paljon GT5 ja GT6 peleistä. Niissäkin ongelmia oli niin paljon, ettei yksittäiset hyvät asiat saa sitä fiilistä positiiviseksi. Tässä on paras ajettavuus jota olen konsolilla pelannut, mutta kaikki muu ympärillä on niin tunteetonta tai huonoa, etten vain pysty pitämään tästä pelistä.
Olen antanut ja antanut mahdollisuuksia. Uudestaan ja uudestaan. Haluan pitää tästä, koska tuntuu et kaikki muut tykkää kuin hullu puurosta. Mä en vaan silti tykkää.
Mun mielestä Pcars on todella todella paljon parempi peli. Siinä on pahoja ongelmia ka ärsyttävyyksiä, mutta siellä on niin moni muu asia niin hyvin, että se on oikeasti hauskaa kilvanajoa.
Tiedän jo nyt, että kun olen pelin ostanut täyteen hintaan julkaisussa ja vielä heti perän season passin, niin väkisin yrittämällä yritän tätä aina välillä jatkossakin ja petyn yhtä pahasti. Ja elkee te suuttuko jotka pelistä pidätte. Suon sen täysin teille, minä lähes tulkoon olen alkanut vihaamaan peliä sen potentiaalin hukkauksen vuoksi mitä siinä olisi.