Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Mitäs aikoja olette Hockenheimissä ajelleet? Ite just kokeilin eka kertaa ja muutaman kiekan jälkeen 1.44.457.

ei oo kuule eilisen jälkeen kellään intoa koskea koko peliin ennen ens viikon harjoituksia. :D
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

ei oo kuule eilisen jälkeen kellään intoa koskea koko peliin ennen ens viikon harjoituksia. :D

Höpö puhetta. Ite aattelin vetäistä joka päivä jonkun puoli tuntia. Maratonisessiot jää kyl vähemmälle.

Joo se oli tosiaan minä ja storkki ketkä osuivat keskenään lähdön jälkeen.

Oliko muilla niin että toisen ajovalot näkyivät älyttömän himmeesti taustapeilistä? Jonkun ohitin kierroksella, niin aivan kuin tällä ois ollu aivan pimeenä etupää. Näkyi vain radarissa että roikkui minun perässä. Sitten simo tulee takana ohittaen kierroksella. Mitään valoja ei näy, mutta huomaan kun se räpsytteli valojaan kun huomautin asiasta. Onkohan joku bugi vai onko noitakin korjattu jotenkin päivityksen myötä ettei vain "häikäise" edellä ajavaa.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Huh huh, olipas vaikee kisa! Eikä johtunu radasta tai olosuhteista niinkään, vaan autosta. Noin viis kierrosta kerkesin ennen aika-ajoja ajamaan, niin jäi säädöt aikalailla tekemättä. Mulla vielä se ongelma että ei vakiosäädöillä kyllä mene ikinä minnekkään. Nyt ei minkäänlaista pitoo ni pakko ajaa maksimisiivillä, ja sen näki kyllä suorilla. Lisäks ei kärsiny ajaa yhtään kanttareiden yli, ku heti oli irti. Oisinko viis kertaa käyny melkein poikittain Eau rougessa, ja kerran komeesti seinään.

On kyllä vaikeeta noitten varikkopysähysten kanssa tässä pelissä, tällä kertaa ei tullu bensaa tarpeeks ni piti käyä vielä toinen stoppi tekemässä lopuks. Pitäs vissiin noitakii vähän treenata et miten ne toimii. Lopussa sain pehmeillä hyvin Speitania kiinni, mut se meni sit siinä Storkin kanssa ihmetellessä. Ei menny meillä ihan ajatukset yksiin, kun tulin pehmeillä kovempaa. Sain helposti kiinni ja lähin takasuoralla ohi, mutta kun ei kulkenu suoralla mihinkään ni Storkki tuli takasin ohi ja siinä mennessään vähän osuttiin ja käväsin SUORALLA vähän nurmikolla niin anto penaltin :D. Siitä ajoin eron uuestaan kiinni ja Storkki antaa tilaa ja ite himmailen kun näyttää että osutaan.

Eipä tohon tainnu mennä kuitenkaan ees yks sija, kun eihän noi pehmeet kestäny kun viis kierrosta mulla. Pitäs vissiin opetella vähän säästämään renkaita, F1:sessä sama ongelma.

Mutta oli siellä alussa mukavaa vääntöö ainakii ohjeahhin ja Jesbetin kanssa niin ihan hyvä maku jäi kisasta kuitenkii. Ja jos paikkoja riittää niin voisin tulla jatkossakii tuurailemaan.

Oliko muilla niin että toisen ajovalot näkyivät älyttömän himmeesti taustapeilistä?
Kyllä ne mulla ainakii näky ihan selvästi, ja takana ajavan valot valas oman auton sisältä.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Kyllä ne mulla ainakii näky ihan selvästi, ja takana ajavan valot valas oman auton sisältä.

Joo se saattaa olla sitten yksi bugi muiden joukossa. Hyvin erikoista. Pirun hankala kun ei näe takana ajavaa ollenkaa.

Tai sitten se johtui siitä että olin visuaaleista määrittänyt auringon häikäisyn veke :D
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Voin ottaa ensimmäisen vapautuvan varakuskipaikan, pois lukien Audi.

Avaan vähän tähän setuppia, jos se auttaa jatkossa kuskeja. Se mitä autoon laitan ihan ensiksi aina tietyt asetukset. "Min" tarkoittaa asetuksen vasenta laitaa, eli minimiarvoa ja "max" tarkoittaa oikeata reunaa eli maksimiarvoa.

Front downforce: min
Rear downforce: max

Casterit: min
Camberit: pois (siis mahdolisimman lähelle 0-arvoa -> oikea laita)
Toe-In: 0

Ride heightit: min
Spring ratet: min
Sway barit: max

Bump stopit: min

LSA: 25%
LSD: min
LSP: min
Viscous: min
Radiator: 30%, qualissa saattaa pystyä ajamaan 0%:lla

Wastegate: max
Restrictor: max


Kaikkia säätöjä ei voi kaikilla GT3-autoilla säätää, mutta jos voi niin tee noin.

Jos noilla säädöillä toimii auto hyvin, ei ali- tai yliohjaa niin en koskisi mihinkään. Jos kuitenkin tuntuu, että auto yliohjaa nopeissa mutkissa kaasun kanssa, niin laske Rear Sway Baria. Jos yliohjaa ilman kaasua niin suurenna LSP:tä ja jos yliohjaa jarrutuksissa niin suurenna LSP:tä.

Rengaspaineet on täysin rata ja kelikohtaiset. Kylmällä kelillä pienet ja kuumalla kelillä suuret. Jos nopeita mutkia niin suuret ja jos hitaita mutkia niin pienet. Jos ylikuumenee niin suurenna, ja jos ei meinaa päästä lämpöihin niin pienennä. Kisassa paineet tulee olla hieman pienemmät kuin aika-ajoissa, koska renkaat kylmenee aina stintin edetessä. Paras tilanne on sellainen, että aavistuksen renkaat ylikuumenee stintin alussa. N. 105-110 astetta ja stintin lopussa n. 95.

Aika-ajoissa melkein kannattaa kellosta katsoa mitkä rengaspaineet toimii. Rengaspaineiden ero etu- ja takapään kanssa vaikuttaa tasapainoon, eli jos niitä lähtee eriarvoistamaan, niin sitten korjaa Rear Sway Barilla. Itse tykkään, että olisi kaikilla renkailla samat paineet.


Tän voi vaikka kopsata aloitusviestiin spoilerin taakse.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Voin ottaa ensimmäisen vapautuvan varakuskipaikan, pois lukien Audi.

Avaan vähän tähän setuppia, jos se auttaa jatkossa kuskeja. Se mitä autoon laitan ihan ensiksi aina tietyt asetukset. "Min" tarkoittaa asetuksen vasenta laitaa, eli minimiarvoa ja "max" tarkoittaa oikeata reunaa eli maksimiarvoa.

Front downforce: min
Rear downforce: max

Casterit: min
Camberit: pois (siis mahdolisimman lähelle 0-arvoa -> oikea laita)
Toe-In: 0

Ride heightit: min
Spring ratet: min
Sway barit: max

Bump stopit: min

LSA: 25%
LSD: min
LSP: min
Viscous: min
Radiator: 30%, qualissa saattaa pystyä ajamaan 0%:lla

Wastegate: max
Restrictor: max


Kaikkia säätöjä ei voi kaikilla GT3-autoilla säätää, mutta jos voi niin tee noin.

Jos noilla säädöillä toimii auto hyvin, ei ali- tai yliohjaa niin en koskisi mihinkään. Jos kuitenkin tuntuu, että auto yliohjaa nopeissa mutkissa kaasun kanssa, niin laske Rear Sway Baria. Jos yliohjaa ilman kaasua niin suurenna LSP:tä ja jos yliohjaa jarrutuksissa niin suurenna LSP:tä.

Rengaspaineet on täysin rata ja kelikohtaiset. Kylmällä kelillä pienet ja kuumalla kelillä suuret. Jos nopeita mutkia niin suuret ja jos hitaita mutkia niin pienet. Jos ylikuumenee niin suurenna, ja jos ei meinaa päästä lämpöihin niin pienennä. Kisassa paineet tulee olla hieman pienemmät kuin aika-ajoissa, koska renkaat kylmenee aina stintin edetessä. Paras tilanne on sellainen, että aavistuksen renkaat ylikuumenee stintin alussa. N. 105-110 astetta ja stintin lopussa n. 95.

Aika-ajoissa melkein kannattaa kellosta katsoa mitkä rengaspaineet toimii. Rengaspaineiden ero etu- ja takapään kanssa vaikuttaa tasapainoon, eli jos niitä lähtee eriarvoistamaan, niin sitten korjaa Rear Sway Barilla. Itse tykkään, että olisi kaikilla renkailla samat paineet.

Itsekkin voisin tulla tuurailee, jos tarvetta on. Taisin kyllä aiemmin jo mainita ennen Simoa :D
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Simo ja Proffa vois tuurata molempia ruffeja loppukauden..en ajattele tallipisteitä..en,en ja vielä kerran en.:D
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Simon säätövinkit ovat 100% asiaa. Nyt ei ollut mitään mistä olisi erimieltä. Ainoastaan välitykset mietittävät itseä, mitä barcelonan jälkeen jaoit videolla. Itse en näe välitöntä hyötyä että välitykset on niin isot. Vaikuttaako se ykkösvaihteen välitys vielä 6 vaihteella ajaessa kiihtyvyyteen?

Täs vielä videoo miltä simon ajovalot näytti minun peilissä https://www.youtube.com/watch?v=EJAM9pTAsLw

Lähtö + kontakti storkin kanssa https://www.youtube.com/watch?v=o7qcg3hJG18 (Näköjään olin taustapeilin unohtanut laittaa lähdössä päälle, jos joku ihmettelee)

Neljä autoa ajaa leveäksi saman mutkan https://www.youtube.com/watch?v=l5AbSVIb1lg
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

No niin, ajaa ja ajaa. Joku "neverhöörd" Jesbetti puskee väkisin mut ulos :D

No sattuhan näitä ja osasin varautua siihen, kun ajoin varovaisesti ekaa kierrosta isolla bensakuormalla ja Jesbetti tuli hulluna takaa. Vähän voisi kyllä hillitä näitä kisan alussa. Ompun lähtö jo hirvitti, kun syöksyi Ea Rougeen tuhatta ja sataa monen auton ohi. Siinä ei onneksi sattunut mitään. Toki siellä oli pari auto heti nurmikolla 200m jälkeen, joten ei se lähtö taaskaan mennyt kuin Strömsössä.

Ja Simolle kiitos noista säätövinkeistä, pitää kokeilla mikäli vielä joskus käynnistän Project Carsin :)
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Olisko se seuraavaan kisaan sitten jo x3 rengaskuluma? x2:lla meinaa ei varmaan tuota ongelmaa ajaa kisaa soft-soft kompolla. Ei välttämättä myöskään x3:lla kun renkaat ei kulu hockenheimissa läheskää niin paljon ja kisa on huomattavasti lyhyempi kuin spa.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Olisko se seuraavaan kisaan sitten jo x3 rengaskuluma? x2:lla meinaa ei varmaan tuota ongelmaa ajaa kisaa soft-soft kompolla. Ei välttämättä myöskään x3:lla kun renkaat ei kulu hockenheimissa läheskää niin paljon ja kisa on huomattavasti lyhyempi kuin spa.

Herranjumala. Jo normaalilla kulumisella Barcelonassa, McLaren söi renkaat melko äkkiä.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Ompun lähtö jo hirvitti, kun syöksyi Ea Rougeen tuhatta ja sataa monen auton ohi. Siinä ei onneksi sattunut mitään. Toki siellä oli pari auto heti nurmikolla 200m jälkeen, joten ei se lähtö taaskaan mennyt kuin Strömsössä.

Puolet autoista jäi aivan ruutuun ja en oikein siinä voinut alkaa tyhjäkäynnillä menemään. Lähtökiihdytys oli ehkä 40% kaasulla siltin, kun autoja oli niin paljon. Itse mäessä ajoin niin hiljaa, että pysyin samalla puolen rataa kokoajan kun luulin että siellä on joku rinnalla, vaikka ilmeisesti ei ollut.
Pikemminkin porukka ajoi sen liian varovasti, kun siinä oli tilaa olla reilusti kaksi autoa kerralla rinnakkain ja siltin mennä ehkä 75% kaasulla läpi se ilman osumia. Pahemmalta toi tuntui kun väistin edellä ajanutta joka hidasteli ja samalla oikealta joku yritti tulla keskelle rataa myös, niin tais olla neljä autoa rinnakkain pahimmillaan.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Herranjumala. Jo normaalilla kulumisella Barcelonassa, McLaren söi renkaat melko äkkiä.

Veikkaan että sun auton säädöt tai ajotapa ei ole kovin rengasystävälliset. Oikeilla säädöillä olisi barcelonassa saattanut samoilla softeilla ajaa vaikka maaliin saakka.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Jep reilu lähtö ja lähteä saa, niin lujaa kuin pääsee, mikäli varoo silti muita!
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Joo, no ei toi paha ole. Otin vaan niin varovaisesti, kun joku koko ajan varotteli ennen kisaa lähdöstä. Täytyy ensi kerralla lähteä heti kisamaan täysillä.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

En minäkään täysillä mennyt ja pyrin mäessä jättämään tilaa. Jos täysillä menee ni oisin jatumatuseen osunut, mut ei mitään köröttelemään aleta silti. :)
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Ihan kivat rallit näin yöaikaankin, vähä turhan pimeetä kyllä omaan silmään . Muutamaa mutkaa ei meinannu oikeen nähä, piti ajaa vähä niinku vaiston varassa .
Aika-ajot meni kyllä jäätävän hyvin ja kymmenystäkään ei olis enää irronnu, kisa meni ilman suurempia mokia, 4 penaltia kyllä pisti kiukuttamaan. Storkin kanssa oli hyvää kisaa, pitkän aikaa ajettiin muutaman sekunnin sisään. Hävisin taistelun, kun olin mokannu ekalla stopilla ja laitoin n. 10 litraa liian vähä menovettä . Toka stoppi oli tosin suht nopee kun en nakkeja vaihtanu. Lopun ajoin hurmiossa storkkia kiinni ja tais olla maalissa enää 5 sekunnin päässä edellä.

Btw. Toi ompun starttihan oli kuin oppikirjasta. Tuskin kellään on siitä mussuttamista. (Ton videon katottuaan)
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Mitäs aikoja olette Hockenheimissä ajelleet? Ite just kokeilin eka kertaa ja muutaman kiekan jälkeen 1.44.457.

Padillä kävin kokeilemas 1.39.1 tt:ssä,mut ollaanko ajetttu samaa rataa? Gp rataa mä ajoin.
 
Ylös Bottom