Vastaus: Ratchet & Clank (2016)
Pelasin vaikeimmalla koko pelin lävitse perjantaina ja eilen aloitin sitten alusta 'haastetila'- pelimuodossa ja laitoin huijauksista pelitemmon nopeaksi. Aikaa läpäisyyn kului n. 7h, ja jälkimmäisellä pelikerralla keräsin kaikki RYNON palaset, valtaosan puuttuneista kultapulteista, sekä koitin kehittää aseet mahdollisimman laajalla skaalalla 5->10 lvl.
Oikeastaan pelin ainut heikkous on sen lyhyys, en tiedä onko aika kullannut muistot, mutta tämä uusin R&C tuntuu aika paljon lyhytikäisemmältä kun aiemmat osat. Peli on yllättävän nopeasti koluttu, kerättävääkään ei loppujen lopuksi hirveästi ole, pari Ryno korttia ja läjä kultapultteja, joita joutuu vähän etsimään, mutta that's it. Aiemmista osista tuttuja taitopisteitäkään ei taida olla? Ainakaan listausta en ole löytänyt. Toinen 'major minus' on perinteisten taisteluareenojen puuttuminen, joissa pääsisi urakalla mittelöimään halutessaan örkkiksien kanssa. Ymmärrän toki, että kyseessä on remake, mutta käsittääkseni alkuperäistä tarinaa ja paikkoja on muuteltu, joten tuon taisteluareenan olisi voinut ihan hyvin lisätä. Nyt aseiden kehittäminen on melkoisen työlästä ellei pelaa peliä uudestaan lävitse. Uudelleen pelaaminen ei houkuttele, koska Clankin osuuksien koluaminen toistamiseen ei tuo mitään lisäarvoa.
Tykkäsin myöskin PS3 nähdystä Dr. Nefariuksesta enemmän kuin tästä leffa/peliversion vastaavasta, voi toki olla, että sivistyksessä on joku aukko ja PS3 esiintynyt peltinen dr. nefarius tulee jonkun loogisen selityksen myötä vasta myöhemmissä osissa.
Muuta pahaa sanottavaa en pelistä keksikkään, ase-arsenaali on totutun laaja ja mukana oli oma suosikkini, eli vuohinaattori. Toinen suosikkini aseeni oli ehdottomasti pikseliase.

Pelattavuus taattua R&C:ta ja kamerakin pyöri kiitettävästi mukana. Pelin hintaan nähden (n. 39e) varsin kelpo tasoloikkelua tarjolla ja suosittelen lämpimästi tutustumaan.