Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Kisat meni kuten toivoin ja pari pistettä radalta mikä ei ees kuulu suosikeihin. Ainoa asia mikä jäi vähän kaiveleen oli nuo ekan mutkan aika optimistiset ohitukset, eikä siinä mitään, vahinkoja ne kaikki varmasti oli, mutta vähän jäi harmittamaan kun oma etusiipikin otti osumaa yhdessä tilanteessa.

https://youtu.be/q0iuaESHv7E?t=283

Aika-ajot: 1.
SS:llä 1.30,588
Softeilla 1.30,474

Suunnitelma oli lähteä yhdellä stopilla kisaan ja ajaa aika-ajoissa Softeilla. Meinas käydä vähän kylmät, kun kävin vetäsemässä liian kovan pankkikierroksen setillä, joilla ei ollut tarkoitus lähteä kisaan. Tavoite oli ajaa joku 1.31, jotta pääsee Softeilla sen alle. Joutu softeilla vetämään aivan limitillä, että sain parannettua kierrosta. Jos olis epäonnistunut, niin olis kisassa loppunut uudet renkaat pahasti kesken, eikä olis päässy enää suunnitellulla taktiikalla.

Kisa: 1.
Taktiikka: Soft(12 laps+qual)->Medium(14 laps)->Supersoft(3 laps)

Ekalle stopille pääsi juuri sopivasti Virtual Safety Carin aikana. Lopussa huvikseen Supersoftit alle, jotta sai tehtyä nopeimman kierroksen. Ei olis ollu mitään ongelmaa ajaa yhdellä stopilla. Täytys koittaa ratkasta toi ongelma, ettei noita autoja jää ajelemaan tekoälyn toimesta. Mikähän olisi paras tapa quitata, jos haluaa lähteä kesken kisan pois?

Pisteet ja lisäksi tulokset toisella välilehdellä

Pistetään vähän parempaa raporttia ennen kuin lataan koosteen. Aika-ajoissa olin tosiaan hyvällä pankkikierroksella viidentenä, kunnes peli jäätyi ja aika-ajot jäivät siihen. Yhdeksäs ruutu tuli, mutta parempaankin olisi ollut mahdollisuus. Kisassa sitten avausmutkassa oli jotain sählinkiä, johon myös jouduin ja putosin viimeisten joukkoon. Muiden kolareiden ja parin ohituksen jälkeen nousin jo pisteille. Kierroksen 6 alussa jatumatunen tuli ohi suoralla ja mulla oli renkaat ihan lopussa, mutta Salmingi meni edeltä sisään niin en voinut mennä varikolle. Jarrutus jäi vahingossa vähän liian myöhäiseksi ja renkaat lukossa onnistuin väistämään etten ajanut jatumatusen perään, mutta ajauduin niin syvälle, että hän joutui ulos radalta. Sori siitä. Kierroksen lopussa skitson botti oli edessä johtaen rangaistukseen ja varikon ylinopeuteen, kun vähän ärsyynnyin tästä. Kisa oli täten pilalla ja kruisailin neljän muunkin penaltyn kanssa sijalla 13 maaliin.

Unohtui kehua sarjaa. Mukava ajaa Suomiporukalla rehtejä kilpailuja!

Unohdin alusta laittaa tallentumaan, mutta tossa ois pientä koosteen pätkää omasta kisasta.

Kattelin jrantalan videon, niin auto ei jäänyt ajelemaan kun paino Retiree. Quit to main menulla ja disconnectamalla jää ilmeisesti auto ajelemaan radalle. Parempi olis kuitenkin, että Retiree painetaan varikolla, ettei tuon takia tule safety caria, kuten nyt tuli virtuaalinen. Tai ainakin oletan, että johtu tuosta.

Tietysti ei koskaan suositella jättämään kisaa kesken. Ajetaan kisat loppuun.

Kattelin jrantalan videon, niin auto ei jäänyt ajelemaan kun paino Retiree. Quit to main menulla ja disconnectamalla jää ilmeisesti auto ajelemaan radalle. Parempi olis kuitenkin, että Retiree painetaan varikolla, ettei tuon takia tule safety caria, kuten nyt tuli virtuaalinen. Tai ainakin oletan, että johtu tuosta.

Tietysti ei koskaan suositella jättämään kisaa kesken. Ajetaan kisat loppuun.

Jälkimmäiseen kuuluisa "vahva sama". Valitettava tapa, että jotkut ekan ongelman kohdalla painavat vaan "rage quitia". Eihän se toki mukavaa ole ajella yksikseen, mutta varsinkin nyt kun safety car on pelissä, niin ei vaadi paljoa, että on taas kisassa mukana.

Jos ei kuitenkaan ajohommat maita/muu syy lähtemiseen on, niin painakaahan jatkossa retireä jossain sopivassa paikkaa. Helpottaa muiden kuskien loppukisaa huomattavasti.

Koko kisa:
https://youtu.be/ryiXdFXsJko

5min ennen kisan alkua yritin muokata time trialin setuppia hieman rengasystävällisemmäksi enkä ehtinyt kokeilemaan setuppia kierrostakaan ennen aika-ajoa. Myös rengastaktiikasta ei ollut hajuakaan vielä tässä vaiheessa, päätin lennosta ottaa starttiin softit ja balanced rengasseteillä ei ollut kuin yksi yritys aika-ajoon varattu softeille. Taktiikkana oli aavistus että voisi supersofteja johonkin väliin yrittää laittaa, mutta loppujen lopuksi pitäydyin vain tallin ehdottamassa suunnitelmassa välttääkseni ylimääräisiä härväyksiä yms. Kisaan pääsin lähtemään 6. ruudusta joka tyydytti kyllä ihan riittävästi mieltä. Startti lähti ihan OK, niinkuin muillakin siinä, ekaan mutkaan salmingi tuli aika torpedona ohitte sisältä kun itte jarruttelin jo ja tukki sitten jatkotilanteessa kanttareilta pomppien tien edestä, jossa sitten pääsi pieni kolhasu tapahtumaan, mutta ei oneksi mennyt mitään rikki autosta. Ekat kierrokset luistelin ja totuttelin täyteen tankkiin ja uuteen setuppiin, edessä ajavat karkas ja takana olijat jäivät. Paljon kaikenlaista ajovirhettä yms. "seikkailua" koko oma ajaminen kisassa kaikenkaikkiaan, vaikka kierrosajat taisivat olla koko kisan tasaisesti 1.34.5 - 1.35 paikkeilla. Aikalailla yksinajelua oli muutamaa ohitusta lukuunottamatta. Jossain 20 kierroksen paikkeilla tuli joku kierroksella jäänyt ja sijalla 17. oleva paremmilla renkailla ohi ja aiheitti pari onnekasta vaaratilannetta seuraaviin mutkiin ja joutu hidastaa vauhtia. Tässä kohtaa oma sijotus oli 6. ja Thuto mun edellä jota yritin ajaa kiinni. Varmaan n.1-3s hävisin kun piti sitten varoa siinä ehkä vähän turhaan. Maaliin ajoin 5. sijalla ja kokonaisuudessaan ihan kelpo kisa ittellä, vaikka parempaan oli rahkeet paremmalla ajamisella, sekä jos olisi ollut järkeä enemmän noitten renkaitten kanssa. Ajoin siis S-S-M taktiikalla.

Eiköhän siellä se tämän pelin online-puoli jotain koomaillut, kun viime versiosta en muista sun ikinä pomppineen.

Paljon muuten Thutolla ja Samadhilla oli eroa ennen viimeistä kierrosta? Thutolle tuli tuo rengasbugi (eli ei hyväksy validia reangastaktiikkaa) ja jos ero oli iso niin minun mielestä voitaisiin hyvin vaihtaa sijat toisinpäin. Thutosta riippumaton syy tuolle vikalle varikkokäynnille kuitenkin.

E: Katselin tuon Thuton streamin lopun ja eroa oli näköjään 3,5 sekuntia. Mun puolesta siis voidaan vaihtaa sijat takaisin niille lukemille, joilla oltiin ennen Thuton stoppia, mutta muutkin saa kommentoida näkemyksiään.

Kierroksella 26-27 eroa taisi olla n.6s, kierroksella 27-28 n.3s. Kun tulin pääsuoralle ennen viimeiselle kierrokselle lähtemistä näin kun Thuto meni varikolle, sain sillä kierroksella kiinni n.3s ja en nyt varmasti muista mutta mielikuva oli että siinä saattoi olla Thutolla kierroksen jäänyt edessä ja meidän välissä, että tiedä sitten häntä kun ittellä oli paremmassa kunnossa renkaat ja jos toi väliaika pitää paikkansa että 3s pystyin kierroksella saamaan kiinni siinä että miten olisi mennyt. Jokatapauksessa se ero siinä vikalle kierrokselle jos oltais menty ni ois saattanut olla jo pääsuoran jarrutuksessa kurottu kiinni noitten rengaskulumien eron takia ja siinä olisi sitten ohitus vielä pitänyt tehdä.

Alkuun olin sitä mieltä eilen kun tämän viestin nähnyt, että OK ei siinä mittään kyllä se sopii, mutta kun kattelin noita videoita ja väliaikoja, sekä mietin tilannetta niin, mahdollisuus että kyllä mä sijotukseni oisin saanut ajamalla jää siihen riittävissä määrin, että omasta mielestäni tuo mun 5. sija on ihan oikea ratkaisu. Sama "bugi"/virhe olisi saattanut kyllä käydä myös itselleni kun en edes tiennyt/tiedä oikein tarkkaan vieläkään miten noi renkassäännöt menevät ja kisataktiikkaa ei oikeastaan ennen kisan alkua itselläni edes ollut. Siinäkin mielessä siis se että noudatin vain tallin ohjeita ja kisan alussa tallin puolesta määritettyä taktiikka varikolle tulosta niin ei tullut bugeja tms. erroria renkaitten kanssa.

Kierroksella 26-27 eroa taisi olla n.6s, kierroksella 27-28 n.3s. Kun tulin pääsuoralle ennen viimeiselle kierrokselle lähtemistä näin kun Thuto meni varikolle, sain sillä kierroksella kiinni n.3s ja en nyt varmasti muista mutta mielikuva oli että siinä saattoi olla Thutolla kierroksen jäänyt edessä ja meidän välissä, että tiedä sitten häntä kun ittellä oli paremmassa kunnossa renkaat ja jos toi väliaika pitää paikkansa että 3s pystyin kierroksella saamaan kiinni siinä että miten olisi mennyt. Jokatapauksessa se ero siinä vikalle kierrokselle jos oltais menty ni ois saattanut olla jo pääsuoran jarrutuksessa kurottu kiinni noitten rengaskulumien eron takia ja siinä olisi sitten ohitus vielä pitänyt tehdä.

Alkuun olin sitä mieltä eilen kun tämän viestin nähnyt, että OK ei siinä mittään kyllä se sopii, mutta kun kattelin noita videoita ja väliaikoja, sekä mietin tilannetta niin, mahdollisuus että kyllä mä sijotukseni oisin saanut ajamalla jää siihen riittävissä määrin, että omasta mielestäni tuo mun 5. sija on ihan oikea ratkaisu. Sama "bugi"/virhe olisi saattanut kyllä käydä myös itselleni kun en edes tiennyt/tiedä oikein tarkkaan vieläkään miten noi renkassäännöt menevät ja kisataktiikkaa ei oikeastaan ennen kisan alkua itselläni edes ollut. Siinäkin mielessä siis se että noudatin vain tallin ohjeita ja kisan alussa tallin puolesta määritettyä taktiikka varikolle tulosta niin ei tullut bugeja tms. erroria renkaitten kanssa.
Nyt kun kattelin tota loppua tarkemmin, niin näinhän se on. Mun kierros 27 oli 35,4, seuraava ois ollu jotain 37 ja risat ilman stoppia. Samadhin toiseks viimenen kierros oli 34,7. Eli mun viimesen kierroksen ois pitäny olla parempi kun ton toisiks viimesen, ettei Samadhi ois päässy ohitusetäisyydelle. Niin ei minusta Samadhia voi "rankasta", kun ihan mahollista ois ollu ohittaa. Eli Samadhi 5., minä 6.

Nyt kun kattelin tota loppua tarkemmin, niin näinhän se on. Mun kierros 27 oli 35,4, seuraava ois ollu jotain 37 ja risat ilman stoppia. Samadhin toiseks viimenen kierros oli 34,7. Eli mun viimesen kierroksen ois pitäny olla parempi kun ton toisiks viimesen, ettei Samadhi ois päässy ohitusetäisyydelle. Niin ei minusta Samadhia voi "rankasta", kun ihan mahollista ois ollu ohittaa. Eli Samadhi 5., minä 6.

Jees, ihan totta. Itse katselin vaan noiden 27.kierrosten välisen eron, joissa eroa ei ollut kuin 0,4-0,5sek ja siinä 3,5sekunnin eron saavuttaminen tuntui mahdollisesti liian isolta.

Tärkeintä tässäkin, että molemmat tähän lopputulokseen tyytyväisiä. Eli tosiaan Samadhille 5.sija ja Thutolle sija 6.

Positiivista juttua tuohon quittineiden pelaajien autojen tilanteeseen CM:n foorumilta:

We're in the process of making the cars ghost when players disconnect to match the functionality when players pause the game.

Eli toivon mukaan ensi patchin jälkeen quittineiden/linjoilta kadonneiden autot haamuilevat, jolloin niistä ei synny harmia.

Onko tietoa, että onko equal-autot tavallaan Mersuja suorituskyvyltään ja ajettavuudeltaan?

Viikonloppuna pamahti uusi patch, joka nopean CM:n foorumitutkailukierroksen perusteella on selvästi parantanut onlinen toimivuutta. Harmillisesti tuo AI-autojen ghostaus ei tuohon patchiin vielä kerennyt, joten olkaapahan valppaina mahdollisesti hitaampien AI-autojen suhteen myös Känädässä torstaina.

Hyviä ja erilaisia koosteita!

Vai taas patchi, joka jotain varmaan rikkoo. Tässä vielä todelliset patch notet:
Patch 669
- Fixed some cars, but we broke something else
- Fixed issue where AI was driving like mad man, now they are called Maldobots
- Fixed tires on online. Now you can't change them
- Fixed host problems, only affects on Viltzu
- Fixed online AI from very easy to super easy. Beware.
- Fixed issue with tire strategies. You still cannot change your strategy like you want to, but now you can argue about it with our engineer if you want. Wont change it though.
OTHER BUGS ADDED:
- It will rain all the time now
- Added more game crashes to make online gaming more random
- Bernie will now suggest team changes in career mode
- Bernie made immortal

;)

Hyviä ja erilaisia koosteita!

Vai taas patchi, joka jotain varmaan rikkoo. Tässä vielä todelliset patch notet:
Patch 669
- Fixed some cars, but we broke something else
- Fixed issue where AI was driving like mad man, now they are called Maldobots
- Fixed tires on online. Now you can't change them
- Fixed host problems, only affects on Viltzu
- Fixed online AI from very easy to super easy. Beware.
- Fixed issue with tire strategies. You still cannot change your strategy like you want to, but now you can argue about it with our engineer if you want. Wont change it though.
OTHER BUGS ADDED:
- It will rain all the time now
- Added more game crashes to make online gaming more random
- Bernie will now suggest team changes in career mode
- Bernie made immortal

;)

:D :D

Tuosta tulikin mieleen, että vähän kauhulla odottelen jo ensimmäistä sadekisaa.. Kolareita voi muutama silloin sattua. :D

Ylös Bottom