Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Jonttu ilmoitti jättävänsä kisan tänään väliin, joten mennään samalla kaavalla kuin Enkmannin paikan kanssa: Viime viikolla Williamsilla ajaneelle rikuvee:lle siitä paikka illan kisaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Saksa ei selvästikkään ole mun juttu. Ties kuinka monta kolaria, ja seinään ajo sijalta 20 vikan mutkan ulostuloon. Ei tän näin pitäny mennä. Olipahan ainakin kunnon vääntöjä sen aikaa mitä leikki kesti. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Jaa se nakkas minut pihalle. Noh jonon hännillä sitä tuliki ajeltua ku sattu vähän kämmejä
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Hyvää vääntöä sijoilla ynnä muut. Lähtö pipariks, koska keskittyminen ei herpaantu. Siitä pikkuhiljaa nousua sinne 10-15 väliköille, ja samadhinin kanssa osuma, jonka otan täysin omaan piikkiin. Yliyrittämistä. Sen jälkeen zeizein kanssa loistavaa ja tiukkaa vääntöä, joka ainakin omalta osalta kusi siihen, että väistin nurmikon puolelle ja se oli menoa. Siinä sitten ajamista jumbosijoista, kunnes viimesillä kierroksilla hirvittävä kiriminen kiraihin perään, mutta ei aika ihan riittänyt. Täysi gridi ja hyvää kisaamista, vaikka oma sijoitus vakiintuukin häntä päähän.. Kiitokset jälleen!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Olipa vääntöä. Yritin treenata, mutta en vain saanut tätä rataa sopimaan itelleni. Vauhtia ois ollu, mutta tasaisuutta ei yhtään.

Teen koosteen vielä erikseen viikonloppuna.

Aika-ajo
Sateella en oo juuri ajellu, enkä varsinkaan ratilla. Ajoin pari kiekkaa ja toinen meni iha ok. Sit rata kuivuikin, mutta peli heittä miut pihalle ja jäi vika yritys tekemättä. Jäin sitten suht kauas. Olinkohan 16. tai huonompi.

Kisa
Lämppärikierroksella hipaisin Skitsoa ja palautus tuli ruudukkoon. Startissa sitten joku ihme sekoilu ja mun ruudulla kaikki lähti edellä liikkeelle, reagoin tähän ja sain penaltyn. Valo toki paloi vielä, joten sen ymmärrän, mutten älyä miksei muut saaneet penaltya. Ja joku sanoi että mie oisin jääny vähän ruutuun, joten joku ei täsmää. Tässä pätkä startista:
[video=youtube;I4rd_TzfY_8]https://www.youtube.com/watch?v=I4rd_TzfY_8[/video]

Kisa oli sit aika vaikeaa. Lähdin mediumeilla liikkeelle. Vältin kolarit ja nousin muutaman sijan ekalla kiekalla. Tulin sit kärsiin penaltyn ekan kiekan päätteeksi suosiolla. Putosin sijalle 20.

Eka stintti meni ajellessa vaan, hiekalla pyörin kerran ja siinä pääsi loputkin muista ohi. Sitten tuli muita pitstopilta eteen ja taakse ja oli ihan hyvää vääntöä välillä.

Ekalla stintilla Softit. Oli iha hyvä stintti. Rantalan kanssa oli vääntöä vähän väliä, välillä sit Zeizei ja Rikuveekin oli mukana. En oikein tiennyt ketä vastaan oikeasti ajan kilpaa kun en muiden stopeista tiennyt mitään.

Vikalle stintille sit SS ja vauhti oli hyvää. Harmi vaan ettei sitä ihan päässy käyttämään kun piti koko ajan päästää nopeampia ohi. Rantalan kans oli hyvää vääntöä kunnes hän tuli sitten varikolle. Lopussa Rikuveen kanssa vääntöä, taisin päästä ohi ja hieman karkuun. Lopussa sit meni kaikki pieleen, mutta Riku ei päässyt ihan ohi. Hyvää vääntöä oli perälläkin, ja kisa oli ihan nautittava, vaikka sijoitus olikin huonoin ikinä näissä karkeloissa. :D

Spassa ehkä menee vähän paremmin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Olipa jälleen mukava kilpailla täydellä lähtöruudukolla palstatoverien kera, kiitos! Aika-ajot ajettiin tosiaan sateessa. Välikelin renkailla vedin aluksi kohtalaisen kierroksen ja sitten lopussa odottelin pilttuussa viimeiseen hetkeen asti, mutta olisi pitänyt lyödä alle kuivan kelin renkaat eikä toista settiä välikelin renkaita, koska niillä en aikaa kyennyt parantamaan, koska rata oli jo sen verran kuiva ja renkaat luistivat alla. Senaattori oli niukasti tällä kertaa parempi aika-ajoissa ja vei tallitoverien kamppailun. Oliko jopa ensimmäinen kerta, kun otin takkiin aika-ajoissa? Anyway, lähtöruutu 12 minulle ja pykälän edempää starttasi kisaan sitten Senaattori.

Kisa ajettiin onneksi kuivalla kelillä. Olin jo etukäteen päättänyt, että ajan kisan kahdella pysähdyksellä. Ensin 10 kierrosta softeilla, sitten 14 kierrosta mediumeilla ja lopuksi vielä 10 kierrosta softeilla. Sain paremman lähdön kuin Senaattori ja ykkösmutkan jarrutuksessa olin sijalla 11 jatumatusen takana. Otin kuitenkin jarrutuksen sen verran varman päälle, että Senaattori kuittasi hyvällä vauhdilla ohi ulkoa. Ykkösmutkan jälkeisellä suoralla sitten sijoitus tippui pari pykälää, kun edessä kolaroitiin ja vaistonvaraisesti hiljensin ja väistelin autoja, vaikka ne taisivat haamuiksi muuttua. Suomi-Rampa ja storkki ainakin olivat siinä edellä. Kakkosmutkasta sain hyvän ulostulon ja pääsin kuittaamaan storkin nousten sijalle 12. Sijalla 11 ajoi jrantala ja hänellä oli myös sen verran huonot vauhdit, että kuittasin hänet suoralla. Suomi-Rampa jarrutti edellä sijalla 10 neulansilmään ja meikäläinen siinä perässä. Takana sitten Singularity ja storkki koittivat ohi. Samalla kun käänsin sisään tuossa neulansilmässä storkin auto koitti työntyä sisältä ohi ja osuimme yhteen. En sitten tiedä, että olisiko minun pitänyt jättää enemmän tilaa, koska olin melko keskellä kääntämässä sisään ja olisin ehkä hivenen enemmän jättää tosiaan tilaa storkille, mutta toisaalta en odottanut, että sieltä tulee vielä syöksy sisälle tuossa jarrutuksessa. Nojoo, omasta mielestä tuo oli normaali kisatilanne, mutta olisi mukava kuulla myös storkin mielipide. Joka tapauksessa jatkoin matkaa sijalla 11 neulansilmän jälkeen Suomi-Ramman peesissä. Toisella kierroksella neulansilmään mennessä olin edelleen sijalla 11 ja edellä kolmikko Viltzu, Senaattori ja Suomi-Rampa meni kolmen rinnakkain jarrutukseen. Jättäydyin suosiolla taakse ja Suomi-Rampa ja Viltzu sitten osuivatkin yhteen tuossa. Senaattori jatkoi matkaa kahdeksantena, kun itse nousin pykälän verran kymmenenneksi. Suomi-Rampa jatkoi matkaa yhdeksäntenä ja Viltzu valitettavasti tippui jonnekin. Toisen kierroksen viimeisellä sektorilla Suomi-Rampa ajoi leveäksi ja pääsin kuittaamaan hänet helposti. Toro Rossot olivat siis tässä vaiheessa sijoilla kahdeksan ja yhdeksän.

Ajoimme edellä ajavan icemankimin kiinni ja neloskierroksen alussa kuittasin DRS:n avulla kakkosmutkan jarrutuksessa ensimmäisen kerran Senaattorin. Hän ohitti kuitenkin minut heti neulansilmässä. Viidennellä kierroksella puolestaan itse pääsin ohi neulansilmässä ja sen jälkeen sitten ei enää tallitoveri kyennyt vastaamaan vauhtiini. Hyvää vääntöä oli kyllä nuo pari kierrosta. Edellä ajaneesta icemankimistä pääsin ohi puolestaan kuudennella kierroksella jälleen neulansilmän jarrutuksessa. Tässä vaiheessa olin siis seitsemäntenä ja edellä ajoi Merimax, johon oli eroa vajaat kymmenisen sekuntia. Sitten omaa ajoa, kunnes suunnitellusti tulin sisään kymmenennellä kierroksella. Tässä vaiheessa olin sijalla viisi. Stopin jälkeen palasin radalle sijalla kahdeksan loistavaan väliin, jossa pääsin ajamaan omaa kisaa ilman häiriötekijöitä. Merimax oli edellä 7-8 sekunnin päässä koko ajan ja takana sitten Junddu viiden sekunnin päässä. Merimax ilmeisesti ohitti sitten Senaattorin, joka aloin saavuttamaan kierroksesta 12 lähtien. Kierroksella 16 olin ajanut kiinni vajaan kymmenen sekunnin eron. Senaattori oli puoli kierrosta edellä, kunnes tuli onneksi sisään kierroksella 16 tosiaan ja pääsin taas jatkamaan omaa kilpailua rauhassa sijalla seitsemän. Kierroksella 24 asti ajoin softeilla kuten olin suunnitellut. Merimax tuli edestä sisään samalla kierroksella ja eroa oli edelleen se kuutisen sekuntia. Palasin radalle sijalle seitsemän Senaattorin eteen kolmen sekunnin turvin. Viimeiset kymmenen kierrosta oli tasaista ajamista pelkästään. Nousin vielä yhden sijan kuudenneksi, kun edellä Junddu tuli vielä sisään. Takana Viltzu nousi seitsemänneksi, mutta häneen eroa oli se 8-9 sekuntia koko ajan, joten ei tarvinnut onneksi puristaa sen pahemmin ja renkaat kestivät mainiosti maaliin asti. Senaattori taisi olla kymmenes, joten hienoa, että Toro Rosso sai arvokkaita pisteitä tallitaisteluun Williamsia ja Force Indiaa vastaan.

Kauden paras sijoitus eli kuudes ja pisteputki myös jatkui. Kaiken kaikkiaan kaikki meni kuten suunnittelin taktiikan osalta, joten aika lailla maksimaalinen tulos, koska edellä mentiin sen verran kovempaa, johon en pystynyt vastaamaan. Kiitoksia vielä kisasta! Otin myös ensimmäistä kertaa kilpailun nauhalle ja katsotaan, että osaanko muokata tuosta ShareFactorylla jonkunlaisen koosteen. Otan mieluusti vinkkejä vastaan, että miten tuo hoituu kaikkein näppärimmin ja miten sen sitten saa Youtubeen aikanaan mahdollisesti. :)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Kauden paras sijoitus eli kuudes ja pisteputki myös jatkui. Kaiken kaikkiaan kaikki meni kuten suunnittelin taktiikan osalta, joten aika lailla maksimaalinen tulos, koska edellä mentiin sen verran kovempaa, johon en pystynyt vastaamaan. Kiitoksia vielä kisasta! Otin myös ensimmäistä kertaa kilpailun nauhalla ja katsotaan, että osaanko muokata tuosta ShareFactorylla jonkunlaisen koosteen. Otan mieluusti vinkkejä vastaan, että miten tuo hoituu kaikkein näppärimmin ja miten sen sitten saa Youtubeen aikanaan mahdollisesti. :)

Se on aika simppeliä, avaat ohjelman ja lisäät sen kisaklipin sinne. Sitten neliöllä valitset sen videon jakamis - työkalun ja sit vaa jaat videota pätkiin. Selaat ne kohdat jotka haluat jättää koosteeseen, leikkaat ne irralleen ja poistat muut turhat pätkät neliöllä. Kantsii tallentaa projektia välissä options napilla nii jos mokaa nii voi ladata uusiks.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Hyvää vääntöä sijoilla ynnä muut. Lähtö pipariks, koska keskittyminen ei herpaantu. Siitä pikkuhiljaa nousua sinne 10-15 väliköille, ja samadhinin kanssa osuma, jonka otan täysin omaan piikkiin. Yliyrittämistä. Sen jälkeen zeizein kanssa loistavaa ja tiukkaa vääntöä, joka ainakin omalta osalta kusi siihen, että väistin nurmikon puolelle ja se oli menoa. Siinä sitten ajamista jumbosijoista, kunnes viimesillä kierroksilla hirvittävä kiriminen kiraihin perään, mutta ei aika ihan riittänyt. Täysi gridi ja hyvää kisaamista, vaikka oma sijoitus vakiintuukin häntä päähän.. Kiitokset jälleen!
Oli hyvää vääntöä. Parhaillaan taisin olla siinä p11 paikkeilla. Aina sattu välillä nurmikolle pitkäksi menoja niin tipuin pikku hiljaa kauas pistesijoista. Tulin täysillä rikuvee kylkeen ku liuuit takas radalle päin ei yhtiny paljon väistellä . Siipi rikkoisena siellä sitten pyörin pitkin nurmikoita ja oottelin, että kierroksella ohittelivat menee ja uskaltaa palata johonki väliin radalle. Yhteen vetona vois sanoa, että reili 5 kierrosta meni hyvin mutta sitten rupes kämmäily. 20 kierroksen jälkeen se nakkaski minut pihalle tuolta pelistä niin pääsi saunaan aiemmin
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Samalla kun käänsin sisään tuossa neulansilmässä storkin auto koitti työntyä sisältä ohi ja osuimme yhteen. En sitten tiedä, että olisiko minun pitänyt jättää enemmän tilaa, koska olin melko keskellä kääntämässä sisään ja olisin ehkä hivenen enemmän jättää tosiaan tilaa storkille, mutta toisaalta en odottanut, että sieltä tulee vielä syöksy sisälle tuossa jarrutuksessa. Nojoo, omasta mielestä tuo oli normaali kisatilanne, mutta olisi mukava kuulla myös storkin mielipide.

En tiedä onko nyt menny autot sekaisin ku mie en selvinny edes ekalla kiekalla neulansilmään asti vai tarkoitatko tuota kolmosmutkan tilannetta? Siinä oli ihan mun oma moka kun en huomannu sua kun jäit kuolleeseen kulmaan peilissä ja en huomannu tosta sekunnin vilahtavast nuolesta et olit siellä sisällä vielä, mut en tiiä onko tuo se tilanne mitä tarkoitat. Tosta highlights videosta näkyy.

Oma kisa tosiaan ratkesi tuohon startin kolarointiin ja sitä myöten podium taistelu oli ainakin taputeltu. Turva-auto olisi ehkä voinut pelastaa, mutta eipä sitä tällä kertaa tullut. Ekalla kiekalla siiven vaihto ja mediumit alle -> seuraava stoppi kierros 17 ja uudet mediumit. Niillä ajeltiin sitten loppuun asti viltzun perässä. Bensa loppui maalisuoralla, mutta onneksi junddulla oli reilusti penaltia. :D

 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

En tiedä onko nyt menny autot sekaisin ku mie en selvinny edes ekalla kiekalla neulansilmään asti vai tarkoitatko tuota kolmosmutkan tilannetta? Siinä oli ihan mun oma moka kun en huomannu sua kun jäit kuolleeseen kulmaan peilissä ja en huomannu tosta sekunnin vilahtavast nuolesta et olit siellä sisällä vielä, mut en tiiä onko tuo se tilanne mitä tarkoitat. Tosta highlights videosta näkyy.
Joo ei ole tuo tilanne. Omalla tallenteella ainakin näkyi sun nimi vielä neulansilmään asti mun takana sijalla 12, mutta se oli sitten joku muu oikeasti, joka koitti tulla ohi sisältä neulansilmässä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Senaattori oli niukasti tällä kertaa parempi aika-ajoissa ja vei tallitoverien kamppailun. Oliko jopa ensimmäinen kerta, kun otin takkiin aika-ajoissa? Anyway, lähtöruutu 12 minulle ja pykälän edempää starttasi kisaan sitten Senaattori.

Bahrain: Senaattori 9 - Salmingi 10
Kanada: Senaattori 15 - Salmingi 14
Baku: Senaattori 13 - Salmingi ?? (edellä kuitenkin)
Saksa: Senaattori 11 - Salmingi 12

Tiukkaa on meidän välillä aika-ajoissa ja hyvää vääntöä oli tänään kisassakin :) Annoin lopulta tallikaverin mennä, enkä lähtenyt enää sisälle siinä kakkossektorin ysikymppisessä.

Mites muuten ensi kausi, onko kaikki avauskauden (aktiiviset) halukkaat mukana kakkoskaudella ja mahdollisesti samassa tallissa? Itse ainakin jatkaisin mieluusti paitsi sarjassa myös Salmingin parina Toro Rossolla, toki jos Salmingi myös jää talliin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Onko jollain video kuvaa tuosta avauskierroksen kolarista, jossa ajan storkin perään? Koska uskallan väittää ettei aivan tuolta mun silmiin näyttänyt kuin hänen videossaan. Meinaan, että storkin auto jäi ikäänkuin taakseni siinä alussa ja yht'äkkiä kirikin tuohon edelleni. Mutta, jos tilanne oli todellakin nuin kuin tässä videossa niin nostan kyllä käden pystyyn virheen merkiksi. Pahoittelut osumasta nevertheless. :eek:

Pitäis vissiin itsekkin alkaa videoimaan. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Onko jollain video kuvaa tuosta avauskierroksen kolarista, jossa ajan storkin perään? Koska uskallan väittää ettei aivan tuolta mun silmiin näyttänyt kuin hänen videossaan. Meinaan, että storkin auto jäi ikäänkuin taakseni siinä alussa ja yht'äkkiä kirikin tuohon edelleni. Mutta, jos tilanne oli todellakin nuin kuin tässä videossa niin nostan kyllä käden pystyyn virheen merkiksi. Pahoittelut osumasta nevertheless. :eek:

Pitäis vissiin itsekkin alkaa videoimaan. :D

Pause play taktiikalla tutkin asiaa tosta viltzun striimistä ja näyttäs viltzun kuvassa samalla tavalla menevän kuin miunkin kuvassa.


https://youtu.be/T4AkPkITAwE?t=22m4s


Eli kohdasta 22m alkaa startti, ei toimi upotuksessa tuo alkamiskohdan laitto.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Laskinpa huvikseen, että hävisin avauskierroksella 27s (kierroksella + siiven vaihto) normaali aikaan verrattuna. Vielä ku ois päässy softejakin käyttämään jos kisa olis menny normaalisti. Olis tullu hyvä taistelu kakkossijasta, ainakin teoriassa. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Kooste:
[video=youtube;8wuA527WJ1w]https://www.youtube.com/watch?v=8wuA527WJ1w&list=PL8ThAf1E6Co93p33X2T2Cz3fTCuF4ciA5&index=4[/video]

Eipä oikein vauhti riittäny aika-ajoissa, kun oli märkää. Pittää kyllä sannoo että on loistavasti tehty toi sadekeli, taitaa olla eka peli jota oon pelannu, jossa oikeesti pitää ajaa eri tavalla kun on märkää. Toista se on sitten toi kuivuva rata. Kyllä mun jären mukkaan interit kuivuvalla radalla pitäs olla nopeemmat kun märällä radalla. No, onneks maanantaina ajoin careerin kisan jossa oli kuivuva rata, niin tiesin miten se kuivuu. Kattelin että muut lähtee viime hetkillä vielä intereillä radalle, kun ite otin sliksit. Eka sektorissa jo sekunnin alle kärkiajan, joten tiesin että helppo paalu jos muut ei oo slikseillä, joten ajelin vaan varovasti että ei renkaat kulu. Kolmossektorissa ollessa napsahti ruutuun Icemankimin kärkiaika, niin piti vielä puristaa viimeset mutkat, mutta onneks riitti paalulle.

Otin supersoftit aika-ajoissa, aattelin että niillä pystyn roikkumaan alussa nopeempien, jos nyt en Simon niin ainakii muitten mukana. Mutta eihän se vauhti riittäny, porukkaa tuli ohi oikeelta ja vasemmalta, tuli melko hidas olo. Seittemänneltä kierrokselta varikolle, ja jumin startista asti softeilla ajaneitten perään. Tässä vaiheessa ei ollu kyllä odotukset korkeella. Siinä meni sitte loppukisa sijoilla 2-7. Lopussa MeriMax sai vielä kiinni, inssi ilmotti rangasituksesta, niin annoin suosiolla mennä ohi, tosin en ois varmaan mitään kyllä mahtanukkaan. Lopulta kolmas MeriMaxin ja Bradan rangaistusten jälkeen. Top10:n hitain paras kierros, mutta ei oikeestaan mitään isoja virheitä koko kisassa, niin tällä kertaa palkittiin.

Olipahan taas surullista luettavaa toi tuloslista, ei taas paljon rataviivoja oo kunnioitettu. Huimat neljä kuskia ilman penaltya.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Jepjep, että sellanen kisa. Saumat oli vaikka mihin mut ite tunaroin koko kisan ihan pilalle. Aika ajossa tais olla joku p9, lähin kyl lopussa supersofteille mut ekassa mutkassa vähän reunoista yli ja hylätty kierros, eikä uudelle enää kerennyt. Oon aika varma että paalulla olisin ollu ilman tota mokaa.
No startti meni hyvin ja parin ekan kierroksen aikana jo palkintopallisija, sit varikolle kierroksella 7 tai jotain ja mediumit alle. Kun tulin ulos niin 2 mutkassa joku kilkkas mut pihalle ja siinä meni hetki sit päästä takas ajamisen makuun. Sit olikoha peräti sama kierros vai vasta seuraava kun olin viltsun ja jonkun toisen perässä menossa drs auki ja täydet tehot päällä kylmillä ja likasilla renkailla neulansilmään ja jarrutuksessa renkaat ihan lukkoon, myöhästyin ehkä 20m jarrutuksesta kun en ottanu huomioon että renkaat ei oo ihan optimilämmöissä ja kaiken lisäks mediumit kun edellisen stintin ajelin supersofteilla. Noh siinä sitte renkaat lukossa tais olla viltsua kylkeen, sori siitä, toivottavasti sun kisa ei menny pilalle mun hölmöilyjen takia, oma kisa meni siinä kohtaa ihan perseelleen kun meinannu nurmikoltakaa päästä pois, varmaan 20s hukkaan. Loppukisaan ei sit enää jaksanu keskittyä niin paljoo kun ärsytti tuo tilanne, joten alko sitä rankkuakin satelee olikohan loppujen lopuksi yhteensä 12s... Varmaan puolet noista rankuista tuli siitä kun mutkien ulostulossa ajautuu hiekalle/nurmikolle missä muutenkin menee sekuntikaupalla aikaa hukkaan, tän kun CM sais korjattuu niin olis kiva.
Olihan tossa kisassa pari hyvää vääntöä mut aikamoinen pettymys kun realistinen sija mihin olis voinu ilman omii hölmöilyjä päästä niin 1-3 veikkaisin. En edes muista monenneksiko tulin loppujen lopuks eikä sillä mitää väliä ookkaan tälläisen kisan jälkeen.
Laitan koostetta ens viikolla joku päivä kun pääsen pleikkarille, saatte tekin vähän komedipätkää sit katottavaks.
Näillä jatketaan sit spahan ja siellä toivotaa vähän ehjempää kokonaisuutta.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Olipahan taas surullista luettavaa toi tuloslista, ei taas paljon rataviivoja oo kunnioitettu. Huimat neljä kuskia ilman penaltya.

Näinhän se on, mutta tähän on jo totuttu. Omaksi puolustukseni sanon toki, että mun molemmat rankut tuli tilanteessa jossa 5s nopeempi tuli takaa ohi kierroksella ja väistin milloin minnekin. Molemmat rankut tuli radan vikalla osiolla, jossa on vähän vaikea päästää ohi välillä. :D

Ekan mutkan sai ainakin aika surutta vetää suoraksi ilman varoitusta. Voi vaan kuvitella millä linjoilla on sitten menty välillä noihin rankkuihin nähen.

Nyt vasta todella huomasi tässä kisassa miten paljon se vaikuttaa jos jäät kierroksella. Rytmi ihan sekaisin ja vauhti tosi vaihtelevaa. Heti jää suhteessa tosi paljon edellä ajaviin. Sit monesti kävi silleen että jos olit tuoreilla renkailla ja päästit jonku ohi niin pysyit ihan hyvin peesissä kuitenkin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Storkki tuossa jo laittelikin minulta streamia, mutta alla se vielä. Koostetta en tällä viikolla vaivautunut tekemään, kun taas vasta su-ma-akselilla seuraavan kerran konsolin kanssa samassa osoitteessa.

[video=youtube;T4AkPkITAwE]https://www.youtube.com/watch?v=T4AkPkITAwE[/video]

Aika-ajossa katsoin heti ensimmäisenä sääennusteesta, että lopussa taitaa kuivua riittävästi. Viimeiseen asti yritin muiden kuvien perusteella saada selkoa radan kunnosta, mutta märältä näytti. Suurin osa jatkoi koko ajan ajamista intereillä ja radalle lähteneet tekivät saman valinnan, joten päädyin itse samaan. Jälkikäteen helppo sanoa että olipahan järkyttävän iso virhearvio.

Etukäteen olin jo ajatellut, että kisa menee yhdellä stopilla jos saa täysin uusilla renkailla lähteä. Mediumit alle, bensaa pois ja mahdollisimman tasaisia kierroksia ajamaan. Lähtö ihan ok ja olin ensimmäisen sektorin jälkeen muiden kolarointien jälkeen sijalla 9. Toisella kierroksella tapahtui sitten tuo kolari Suomi-Rampan kanssa, jonka uskon johtuneen jälleen lagista. Tässä tilanne minun näkövinkkelistä: https://youtu.be/T4AkPkITAwE?t=23m48s

Jättäydyin suosiolla taakse ja Suomi-Rampa ja Viltzu sitten osuivatkin yhteen tuossa. Senaattori jatkoi matkaa kahdeksantena, kun itse nousin pykälän verran kymmenenneksi. Suomi-Rampa jatkoi matkaa yhdeksäntenä ja Viltzu valitettavasti tippui jonnekin.

Tarkalleen ottaen pudottiin sitten sijalle 18. ja uutta nousua tekemään. Etusiivestä samalla lähti tuossa osumassa palanen, joka ei sitä nousua helpottanut. Jrantala ja Singularity kuitenkin kolaroivat jo heti neulansilmän ulostulossa, joten ensimmäiset kaksi sijaa sain kuitattua siitä. Kierroksella 4 onnistuin ajamaan radan kakkosmutkassa vielä rikuveen perään ja siivestä myös toiselta puolelta palanen pois (https://youtu.be/T4AkPkITAwE?t=26m25s). Fiskemann ja Samadhi kamppailivat keskenään saman kierroksen lopulla ja unohtivat minusta huolehtia kokonaan, joten tein em. kaksikosta tuplaohituksen radan viimeisessä mutkassa (https://youtu.be/T4AkPkITAwE?t=27m20s) ja olin noussut jo sijalle 12. Heti tuon ohituksen jälkeen tulikin minun räikein oikaisu, josta isot pahoittelut. Ainakin itseäni ärsyttää nuo varoitukset todella paljon ja pitäisi saada ne omalta osaltani nolliin.

Pari kierrosta myöhemmin Skitsolta aika härski liike radan kakkosmutkassa (ainakin minun kuvan mukaan) ja Junddu spinnasi edestä (https://youtu.be/T4AkPkITAwE?t=30m25s). Paria keirrosta myöhemmin tuli sitten osuma neulansilmässä Junddun kanssa, jossa alunperin luulin Senaattorin yrittäneen tehdä viime hetken liikettä sisäpuolella (https://youtu.be/T4AkPkITAwE?t=33m16s). Mun autoon tuo kontakti ei kuitenkaan vaikuttanut millään tavalla. Muiden tehtyä stopit olin parhaimmillaan kolmantena, mutta sieltä tuli nopeammat kaverit ohi. Jrantalalle vielä tästä osiosta "pahoittelut", pidättelin sua nimittäin aika kauan, vaikka olit nopeampi. Olisit voinut hyvin mennä edellekin. :D (Tässä muuten samalla yleisestikin sellainen sääntö, että saa ohittaa kierroksella edessä menevän, mutta parin mutkan aikana on sitten taottava eroa siihen väliin.) Varikolle lopulta kierroksella 20, vaikka hetken harkitsin ajavani vielä 3-4 kierrosta ja hyppääväni suoraan supersofteille. Suurin kulutus oli vasemmassa takarenkaassa, joka oli ~70 prosentissa. Varikolla kuitenkin siipi vaihtoon ja radalle takaisin sijalla 8. Pari kierrosta stopin jälkeen onnistuin spinnaamaan kakkossektorissa (https://youtu.be/T4AkPkITAwE?t=52m30s) ja renkaat on tässä pelissä sen jäljiltä pari seuraavaa mutkaa aina kuin jäällä ajelisi. Senaattori pääsi spinnin aikana ohi, mutta storkin onnistuin juuri ja juuri pitämään takana.

Senaattorin ohi pääsin paria kierrosta myöhemmin DRS-alueella ja loppukisa menikin sitten storkin takaa-ajamana. Onnistuin kuitenkin pitämään 7.sijan, joka ihan ok-tulos kisan alku huomioon ottaen. Ei kuitenkaan ihan sitä, mitä loogisesti olisi pitänyt tulla, kun kauden aiemmista kisoista oli tullut sijat järjestyksessä 4., 3., 2. :D

Kiitoksia kuitenkin kaikille kisasta, joka viikko yhtä mukava ajella näin täydellä suomipoppoolla!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Nyt on alustavasti laitettu tallit ym jotenkin järjestykseen 2-Sarjassa. Manor ja Haas tyhjänä vielä.
Muokkailen tallit osiota nätimmäksi niinkuin myös kuljettajat kunhan tässä alkaa heräilemään :)

Jos jotain kiinnostaa niin tässä on tallit:
Mercedes: rikuvee - zeizei84
Ferrari: Vilt_tzu - Enkmanni
Red Bull: brada23 - Booris84
Williams: Finnish970 - jrantala1
Force India: storkki - Tepa29
Renault: Junddu - Puhis9
Toro Rosso: MeriMax_87 - hakla1990
Sauber: Deequu - Salmingi
McLaren: Jonttu93 - Simo911
Manor:
Haas F1:
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Kisa menikin lähdössä jo pilalle storkin (jonka auto lagas omalla näytöllä) ja suomi-rampan kolarin seurauksena, kun yritin väistää heitä, osuin senaattorin perään ja siitä seinään. Senaattorille ei ilmeisesti mitään siinä onneksi käynyt? Uusi siipi varikolta ja softit alle mitkä kesti todella hyvin, kun yhtä kierrosta vaille kaikki kierrokset ajoin kahdella softi setillä. Kierroksella 8 olikin hyvät väännöt storkin, suomi-rampan sekä filthy danin kanssa. Kierroksella 20 sattui vielä yks osuma samadhin kanssa joka valui pitkäksi toiseksi viimeisessä mutkassa ja omasta mielestä siellä ulkopuolella oli vielä tilaa, mutta ootellaa samadhin videota.
Ei oma kisa vauhti nyt niin luokatonta ollu kun ei kertaakaan tarvinnut kärkeä päästää kierroksella ohitte, eli kyllä tuo 11 sija vähän harmittaa.

Siinä vielä kilpailu https://www.youtube.com/watch?v=uKuoG_HwblY
 
Ylös Bottom