Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Mitäs aikoja porukka on ajellut ?

Edit: En pääsekkään kilpailuun kun tuli muuta menoa eli minut voi pyyhkiä vois sieltä varakuljelttaja listalta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Jos tulloo tarvetta varakuskille, niin valmiudessa ollaan !

En tänään pääse kisailee. Varakuski red bullille.

Kuittia molemmista! Jonttu ilmoitti PSN:n puolella jättävänsä kisan väliin, joten kaksi vapaata paikkaa ilmestyi. Pistin lottokoneet pyörimään ja ruutuun lävähti Patzlafin ja Zeizein nimet.

Zeizei voi ottaa Skitson paikan kun on RB ennestään tuttu, jolloin Patzlafille jää Williams.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Kiitos kaudesta! Lopputulemana 13-DNF-8-10-9, joten ei paha tulokkaalle. Pisteitä plakkariin 7. Jatkan mieluusti ensi kaudellakin Toro Rosson riveissä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Semmonen kisa sitten. Oma kisa tuli pilattua alussa täysin ja oli enää ajelua kunnes lopussa tuli taisteltua zeizein kanssa, lopputulos taisi olla viimeinen radalla olleista. Joskin täytyy zeizein ajolinjoja kyseenalaistaa himppasen, poukkoilua ja mutkan ulostulon sulkemista ainakin oman ruudun mukaan. Hauskaahan tämä oli silti ja varakuskina kaikissa kisoissa mukana. Ens rundille sitten vakikuskina mukaan. Se on viltzu nyt jo ilmotettu ;)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

[video]https://m.youtube.com/watch?v=cj2PvGwj1cs[/video]

Jep, lempirata ja tätä kisaa oli odotettu, ja voiko enempää pieleen mennä.
Ihan suht hyvät aika-ajot, harmi ettei niistä jostain syystä tallentunut videota mutta lyhyesti:* Ensimmäisistä aika-ajoista heittämällä läpi, samoin toisista. Kolmansissa ekalla vedolla about 0,8s Simon aika-ajojen parhaasta ajasta, olikohan aika jotain 1,46.6 tai jotain. Sitten vikalla vedolla ennen bussipysäkkiä delta näytti -0,690s ja olin todella lähellä Simon aikaa, mutta pieleenhän se vika mutka meni ja parannusta vain about 0,050s mutta kuitenkin P2.
Sitten formation lap ja peli heitti lagit ja siitähän sit kolari ekaan mutkaan.
Noh, sit kun itse kisa lähti käyntiin niin eka mutka vähän pitkäks ja storkki pääs puoliksi ohi, eau rougeen rinta-rinnan. Ja ihan pieni osuma kesken ylämäkeä josta ajauduin sitten likaselle puolelle sen verran että pito lähti ja samantien oltiin ihan matkustajia ja seinään, ja siihenhän se kisa päättykin.
Eau rougeen ei näköjään kahta mahdu vierekkäin ajaa tässä pelissä sillä pitoa ei ole yhtään linjan ulkopuolella, lähtee heti lapasesta.
Tuo hipaisu storkkiin oli täysin oma vika sillä hän oli kuitenkin sen verran edellä että linja oli hänen. Tuo näkyy tuosta koosteesta mikä jäi tällä kertaa aika lyhyeksi :D
Olisi kuitenkin ollut kiva ajella kisa loppuun kun oli kuitenkin ainakin palkintopallisija otettavissa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Ja viltsu jos ens kaudelle voi ilmoittautua jo niin meikäläinen voisi vakikuskiksi ilmoittautua. Ja mikäli tallin saa valita niin ferrarilla mielellään.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Semmonen kisa sitten. Oma kisa tuli pilattua alussa täysin ja oli enää ajelua kunnes lopussa tuli taisteltua zeizein kanssa, lopputulos taisi olla viimeinen radalla olleista. Joskin täytyy zeizein ajolinjoja kyseenalaistaa himppasen, poukkoilua ja mutkan ulostulon sulkemista ainakin oman ruudun mukaan. Hauskaahan tämä oli silti ja varakuskina kaikissa kisoissa mukana. Ens rundille sitten vakikuskina mukaan. Se on viltzu nyt jo ilmotettu ;)
Menee kyllä täysin minun piikkiin se viimeisen kiekan törmäys ku käänsin liikaa sisäkurviin ja pyörähdit ku osui. Sori!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Jooh, tein sitten amatöörimokan ja sammuttelin pleikan ennen tallennuksen lopetusta... Sinne meni se kooste. :D Aika-ajossa ihan ok, vaikka pykälän tai kaksi parempaankin olisi pystynyt. Kutosruutu kuitenkin tuloksena. Kisan alussa ihan kivaa vääntöä ja muiden vääntöjen seurailua ja vihdoin kun Thutosta ohi pääsin, niin lähti auto alta Raidillonissa. Mitään ei onneksi mennyt hajalle, mutta aikaa kului vajaat 15 sekuntia. Parit ohitukset loppukisasta ja lopulta kutossija kun Suomi-Rampalla lähti auto lapasesta uusilla supersofteilla takana. Muuten olisi tullut aika nopeasti noutaja Suomi-Rampan kanssa, vaikka vajaat pari kierrosta olinkin edellä onnistunut sinnittelemään.

Kiitoksia vaan vielä tälläkin puolella avauskaudesta. Komea määrä osanottajia joka viikko ja se parantaa näitä skaboja kyllä huomattavasti!

Jatkan mieluusti ensi kaudellakin Toro Rosson riveissä.

Ens rundille sitten vakikuskina mukaan. Se on viltzu nyt jo ilmotettu ;)

Ja viltsu jos ens kaudelle voi ilmoittautua jo niin meikäläinen voisi vakikuskiksi ilmoittautua. Ja mikäli tallin saa valita niin ferrarilla mielellään.

Kaikki ylläolevat otettu huomioon, eiköhän teille paikat löydy. Täytyy katsoa miten ensi kauden suhteen järjestellään tallipaikkoja, mutta pyrin jollain tavalla antamaan aktiivisille kuskeille ennakkoaikaa ilmoittautumiseen. Hankala yrittää aina puolen tunnin varoitusajalla hommailla varakuskeja, mutta onneksi tällä kaudella ollut useampi, jotka päässeet todella lyhyilläkin varoitusajoilla. Kiitoksia siitä heille. :)

Ensi kaudesta ylipäätään, että pystyn luultavasti jälleen hostailemaan. Varoituksen sanana kuitenkin jo nyt, että en yllättyisi, vaikka kisoja tulisi itseltäni jäämään väliin. Eli jos aktiivisista kuskeista on halukkaita ylläpitäjiä, niin saa rohkeasti ottaa roolia. Apumieheksi ainakin kaipailen varatoimena jonkun, jos ei muuta. :D Jos tässä kukaan ei tykkää ottaa vetovastuuta niin availen topicia jossain välissä kunhan saan aikaiseksi. Katsellaan sen topicin puolella sitten ensi kauden asioita tarkemmin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Kiitoksia kaudesta! Rookiena tasaista suorittamista. P7, P7, P9, P6 ja P7. Lopputulemana siis 28 pistettä ja omien laskujen mukaan kuudes sija yhteispisteissä. :) Lisäksi Senaattori keräsi vielä kaksi pinnaa viimeisestä kisasta, joten SPA:n kahdeksan pisteen potilla Toro Rosso taisi nousta Force Indian ohi valmistajien sarjassa viidenneksi.

SPA vedettiin tosiaan full qualilla, sitä oli hauska kokeilla. Ensimmäisestä osiosta helposti jatkoon seitsemäntenä. Toisessa osiossa sitten jätin viimeisen varaan ja odotin radan kuivumista. Softit alle, mutta viimeisessä shikaanissa huolimaton leikkaus ja hylky tuomiona. Aika olisi riittänyt jatkoon helposti, mutta ei auta jossitella. P14 lähtöruuduksi, mutta lopulta itse kisaan starttasin ruudusta 13. Sain hyvän reaktion, mutta edessä icemankimi ei saanut ja jouduin hölläämään, etten ajanut perään. Ensimmäiseen jarrutukseen mennessä olin tippunut sijalle 16 ja onnistuin sitten hajottamaan etusiipeä, kun osuin icemankimin puskuriin ja siipi muuttui keltaiseksi. Rikkinäisellä siivellä ajettiin sitten koko loppu kisa. :D

Ensimmäisestä mutkasta tulin ulos sijalla 14 lopulta ja sitten tulikin VSC radalle. Edestä tippui joku vielä pois ja nousin sijalle 13. VSC:n jälkeen Zetor ohitti minut takasuoralla, kun hain vielä ajorytmiä. Jälleen kerran hankala alku ja vauhti löytyi sitten vasta muutaman kierroksen jälkeen. Toisella kierroksella juutuin zeizein perään ja takaa tuli sitten Fiskemann ohi toisen kierroksen takasuoralla ja olin sijalla 15. Surkea alku.

Pääsin kolmannella kierroksella ohi zeizeista ja edestä lähti porukkaa sen verran, että olin sijalla 11. Seuraavat neljä kierrosta ajoin kiinni icemankimiä, joka oli viisi sekuntia edellä. Seitsemännellä kierroksella pääsin Eau Rougen jälkeen DRS:n avulla ohi suoralla. Tässä vaiheessa olin sijalla yhdeksän. Ajoin softeilla vielä kolme kierrosta niin lujaa kuin pääsin ja tulin sisään kymmenennen kierroksen päätteeksi. Sain Kiraihin kiinni ja hän tuli kierrosta ennen sisään, mutta en onnistunut nousemaan ohi kuluneilla softeilla uusia mediumeja vastaan, vaan stopin jälkeen palasin sekunnin päähän Kiraihista radalle sijalle 12. Kierroksella 14/22 pääsin lopulta ohi. Loistava rinta rinnan taistelu ykkösmutkasta asti Eau Rougen läpi DRS-alueen päätösjarrutukseen asti.

Tässä vaiheessa olin sijalla yhdeksän. Senaattori tuli sopivasti edestä pois varikolle 14. kierroksen lopussa ja nousin kahdeksanneksi. Loppukisan ajan ajoin Viltzun perässä kolmen sekunnin päässä, mutta en päässyt juurikaan lähemmäksi. Olin jo tyytymässä tuohon sijaan, kun ero Kiraihiin taakse kasvoi tasaisesti kymmeneen sekuntiin. Suomi-Rampa tuli kuitenkin stopilta kierroksella 18 supersofteilla minun ja Viltzun väliin seitsemänneksi. Hän haki ahnaasti ohitusta Viltzusta ja onnistuin hiipimään 1,5 sekunnin päähän, kunnes sitten Suomi-Rampa jysäytti itsensä seinään toisen väliajan jälkeen kierroksella 19. Viimeiset kolme kierrosta sitten hölläsin suosiolla, kun ero Viltzuun ei kaventunut siitä kolmesta sekunnista mihinkään ja otin varman seiskasijan plakkariin ja varmistin sillä kuudennen sijan yhteispisteissä debyyttikaudella.

Täytyy sanoa, että debyyttisesonki meni yli odotusten ja toivottavasti porukka jatkaa yhtä aktiivisena, jotta saadaan täysi lähtöruudukko viikko toisensa jälkeen.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Meinas käydä kylmät jo Q2:ssa, kun lähdin vähän turhan hyvissä ajoin soft renkailla liikenteeseen. Lämmittely kierroksella eau rougessa auto lapasesta ja nokka edellä seinään -> siipeä hieman rikki. Luojan kiitos meillä on käytössä reduced damage, sillä osumahetkellä vauhtia oli kyllä aika reilusti. Tällä kertaa selvisin säikähdyksellä ja pystyin ajamaan jatkoon riittäneen ajan samalla vedolla.

Kisassa sitten rengaskuluman takia olin suunnitellut kahden stopin kisaa. Ois varmasti yhdelläkin päässyt, jos olisin ekalla stintillä sinnitellyt pidempään. Päätin kuitenkin tulla seitsemänneltä kierrokselta varikolle hakemaan kovat ja yrittämään undercutilla ohituksia edellä olleista. Eipä tuottanut tulosta. :D

Anyway, laskeskelin siinä sitten mediumeilla ajellessani, että maaliin saakka ajaessa renkaiden kulutus olisi jo 90%. Dollarin kuvat silmissäni kuvittelin, että jos oisin aivan lopussa ottanut supersoftit alleni niin oisin saanut nopeimman kierroksen nimiini, joten päätin sitten ajella pari kierrosta liikaa mediumeilla jotta supersoftit riittäisivät maaliin asti stopin jälkeen. Sekin oli virhe. :D Jos oisin tullut kierrosta paria aiemmin varikolle ja ottanut softit, olisin luultavasti päässyt radalle viltzun eteen, mutta nyt jouduin hänen taakseen. Enhän minä hänestä heti ohi päässyt ja jännitys vei voiton, niin päätin menettää auton hallinnan kolmossektorin ekan mutkan ulostulossa ja käydä tutkimassa ratavallia hieman tarkemmin. Keskeytyshän siitä sitten tuli.

Oli mukavaa kisailua, toivottavasti kakkoskausi alkaa jo mahdollisimman pian!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Ensi kaudesta ylipäätään, että pystyn luultavasti jälleen hostailemaan. Varoituksen sanana kuitenkin jo nyt, että en yllättyisi, vaikka kisoja tulisi itseltäni jäämään väliin. Eli jos aktiivisista kuskeista on halukkaita ylläpitäjiä, niin saa rohkeasti ottaa roolia. Apumieheksi ainakin kaipailen varatoimena jonkun, jos ei muuta. :D Jos tässä kukaan ei tykkää ottaa vetovastuuta niin availen topicia jossain välissä kunhan saan aikaiseksi. Katsellaan sen topicin puolella sitten ensi kauden asioita tarkemmin.

No mie voin tuttuun tapaan hostata jos oot poissa. Jos nyt mukana kakkoskaudella vain oon.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Hyvää taistelua merimaxin kanssa suurinosa kisasta. Zeizeitä meinasin täräyttää perään ku hänelle heilutettiin sinisiä lippuja ja katoin, että väistää pois ajolinjalta mutta palas siihen takas. Sain onneksi väistettyä, muuten ois kisa mennyt pilalle siinä.

Tuossa lyhyt kooste. Ei kovin paljon tapahtumaa ollut, vaikka kovaa kisaamista oli koko kisa.



Ja olen mukana toisella kaudella!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

No mie voin tuttuun tapaan hostata jos oot poissa. Jos nyt mukana kakkoskaudella vain oon.

Katellaan miten arpakoneet pyörii. ;) Eivaan, tottakai sullakin on kiintiöpaikka kun ilmottelit poissaolosi reilusti etukäteen ja edellisversiosta jo tietää, että normisti löydät tiesi paikalle. Eli varadiktaattorin paikka varattu sulle!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Johan oli kauden päätös. Koko päivä reissussa ja väsyneenä kotiin. 3 kierrosta ehdin ajaa ennen aika-ajoja, jossa nolosti seinään toisessa osiossa intereillä. 14-ruutu lopulta. Taktiikkakin oli aivan surkea, SS-S-S. Renkaiden kulutus oli myös ihan älytön ja mulla olikin eturenkaissa yli 80% kulutusta molempien soft-settien lopussa.

Tässä kohtaa piti olla raportti, mutta tuli niin sekavaa tekstiä taas että jätetään kaikki raportointi kuitenkin videolle. Sanotaan vaikka loppuun, että Viltzu ei kyllä ottanut mitään riskiä mua ohittaessa :D
 
Ylös Bottom