Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Aika-ajo: Ei aikaa
Codemasters vissiin säätäny strictit erilaiseks offlinessa ja onlinessa. Meni ainoa yritys mediumeilla pieneen leveäksiajoon, joka ainakin offlinessa oli ihan ok. Päätin olla ajamatta qualissa, koska 1 stopin taktiikka oli omien laskujen mukaan niin ylivertainen, johtuen kalenterin hitaimmasta varikosta.
Kisa: 2.(tuloksissa 3.)
Taktiikka: medium(3 laps)+soft(8 laps)+hard(15 laps)
Jälkkäri.
Alussa koitin olla niin varovainen kuin pystyin, mutta Zeizei ja Enkmanni kolaroi keskenään ja Enkmannin auto sinkoutui autoani päin, josta etusiipi osittain rikki ja spinni vaikeaan paikkaan hiekalle.
Ekan kierroksen lopussa peli anto vielä 10sec penaltin aivan pienestä leveäksiajosta. Kuva ja video. Tämän penaltin pyytäisin vähentämään lopputuloksista.
Ajelin vielä turhaan pari täyttä kierrosta rikkoutuneella siivellä, mutta huomas heti, että kuluu renkaat liikaa, eikä pääsisi suunnitelulla taktiikalla + oli vielä hiton hidaskin auto. Niin päätin tulla ylimääräiselle stopille kierroksella 3, kun olin kärjestä n. 20 sec jäljessä. Stopin jälkeen ero kärkeen vaatimattomat 55 sekuntia. Kaikkea kuitenkin tapahtu muillekin kisan aikana. No maalissa kuitenkin voittajalle tappiota reilu 4 sekuntia sisältäen 3 sekunnin penaltin. Tyytyväinen voi olla. Onnittelut Storkille voitosta!
Juu ei tuo 10sec penalty ole oikeudenmukainen. Mietitään MeriMaxin kanssa mitätöidäänkö koko penalty vai olisko se 3sec, kuitenkin rataviivojen yli auto menee. Toki etusiipes oli kolhua saanut joten veikkaan, että päädytään mitätöimään koko penalty.Aika-ajo: Ei aikaa
Codemasters vissiin säätäny strictit erilaiseks offlinessa ja onlinessa. Meni ainoa yritys mediumeilla pieneen leveäksiajoon, joka ainakin offlinessa oli ihan ok. Päätin olla ajamatta qualissa, koska 1 stopin taktiikka oli omien laskujen mukaan niin ylivertainen, johtuen kalenterin hitaimmasta varikosta.
Kisa: 2.(tuloksissa 3.)
Taktiikka: medium(3 laps)+soft(8 laps)+hard(15 laps)
Jälkkäri.
Alussa koitin olla niin varovainen kuin pystyin, mutta Zeizei ja Enkmanni kolaroi keskenään ja Enkmannin auto sinkoutui autoani päin, josta etusiipi osittain rikki ja spinni vaikeaan paikkaan hiekalle.
Ekan kierroksen lopussa peli anto vielä 10sec penaltin aivan pienestä leveäksiajosta. Kuva ja video. Tämän penaltin pyytäisin vähentämään lopputuloksista.
Ajelin vielä turhaan pari täyttä kierrosta rikkoutuneella siivellä, mutta huomas heti, että kuluu renkaat liikaa, eikä pääsisi suunnitelulla taktiikalla + oli vielä hiton hidaskin auto. Niin päätin tulla ylimääräiselle stopille kierroksella 3, kun olin kärjestä n. 20 sec jäljessä. Stopin jälkeen ero kärkeen vaatimattomat 55 sekuntia. Kaikkea kuitenkin tapahtu muillekin kisan aikana. No maalissa kuitenkin voittajalle tappiota reilu 4 sekuntia sisältäen 3 sekunnin penaltin. Tyytyväinen voi olla. Onnittelut Storkille voitosta!
Normaalisti peli antaa joka kolmannesta off trackista 3sec-penaltyn. Eli periaatteessa jokanen off track on pelin logiikalla 1 sec arvoinen. Muistaakseni sain ite yhteensä 4 off trackia kisan aikana. Jos peli ei olis bugannu, niin lopputuloksiin olis jäänyt vain 3sec penaltia.Antoivat sulle sitten aika helposti 10s rangaistuksen videon perusteella . Ihan oikein vähentää tuo loppuajasta, mutta tosta olisi normaalisti saanut 3s (tosin tässä ei kyllä tiedetä monta varoitusta on alla) niinkun itsekin sain samassa kohtaa joten vähennys loppuajasta 7s. En kyllä tiedä vaikuttaisiko se kuitenkaan lopputuloksiin mitenkään tuo 3s heitto mutta reilun pelin hengessä olisi oikein.
Normaalisti peli antaa joka kolmannesta off trackista 3sec-penaltyn. Eli periaatteessa jokanen off track on pelin logiikalla 1 sec arvoinen. Muistaakseni sain ite yhteensä 4 off trackia kisan aikana. Jos peli ei olis bugannu, niin lopputuloksiin olis jäänyt vain 3sec penaltia.
Ylläpitäjille, kandee muuten aina nauhotuksen lopuks käydä rullaamassa driver incidents -lista läpi, niin jää talteen. Otin ekaa kertaa nauhotuksen striimin sijaan, niin ei tullu rullailtua sitä listaa. Torstai-sarjasssa käyn sen aina rullailemassa läpi. Toki kun kisa on tallella, niin voi tarkistaa aina monta off trackia tuli.
Kiitos sijan nostosta!
Aika-ajot: 3.
1.32,557
Kyse oli periaatteessa vain siitä, että saisi ajotuksen radallemenoon toimimaan niin, että pääsee juuri ja juuri ruutulipun alta aloittamaan vielä viimeisen yrityksen. Lähdin 3,5 minuutin kohdalla ajatuksena ajaa kaksi nopeaa kiekkaa, mutta rata oli vielä niin hidas, etten olisi kahta yritystä kerennyt vetää. Koitin hidastella mahdollisimman paljon, että pääsisi kierrokselle tarpeeksi myöhään, mutta renkaathan siinä kylmeni ja olis melkein pitäny pysähtyä, että olis saanu hyvän ajotuksen kierrosta varten. Taisin n. 30sec ennen ruutulippua päästä kierrokselle ja drs tuli sallituksi juuri kun viimeiseltä drs-alueelta pääsin pois. Ekalla sektorilla sekunti takkiin paaluaikaan nähden. Muuten ok kierros.
Grand Prix: 1.
51.54,174
Taktiikka: Supersoft(qual+8 laps)->Soft(16 laps)->SuperSoft(3 laps)->Intermediate(8 laps)
Oma nopein kierros: 1.23,442@Lap13. Soft-stintin 5. kierros.
Ei nyt ehkä helpoimmat olosuhteet ekaa kertaa reenata ilman abseja ja tc:tä. Helvetin hyvää vääntöä ekan stintin ajan Zetorin kanssa. Yllätyin todella paljon kun Zetor tuli edestä stopille softeilla just sillä kierroksella, kun itse piti tulla supersofteilla. Päätin kokeilla overcutia, jonka ei pitäis toimia koskaan. Pääsin kuitenkin edelle pääasiassa siitä syystä, että Zetor laitto mediumit. Ehdoton kisan highlight oli tuplaohitus Junddusta ja Haklasta. Sen jälkeen alko inssi varotteleen sateesta. Alko näyttään pahasti siltä, että tulee kolmen stopin kisa. Koitin venytellä softeja 80% paikkeille, mutta päätin tulla lopulta pitille vaihtamaan supersoftit, kun samalla sekunnilla alko tihuttamaan. Olin ihan varma, että Zetor pääsis kärkeen vähemmillä stopeilla, koska hänellä oli mediumit, mutta tulikin yllätyksekseni samalla kierroksella varikolle vaihtamaan kuivankelin renkaita kuin itse. Muutama kierros supersofteilla, kunnes kunnolla alko satamaan ja interit alle. Loppu olikin melkosta liukastelua ja puolella kaasulla ajelua. Jarruakaan ei uskaltanu painella. Koitin hallita eroa taaksepäin ja olla ottamatta penalteja.
Selvä!Tullaan mukaan tänne kun ei olla enää vakiokamaa tuolla toisessa!