Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Mua ainakin vituttaa myös kaikki bottihuorat, jotka ei puolusta itse. Käytännössä sama kuin tuo paikkalukitus, toki heidän hyökkäyspäässä eri asia, kun siellä ei sentään voi antaa bottien tehdä kaikkea ja itse seisoskella keskellä.

Ihmisiä vastaan haluaisin pelata verkossa, mutta kyllä varmaan puolet tai ainakin kolmasosa huoraa surutta botteja puolustuksessa. Helvetin tylsää pelata niitä vastaan, kun se menee aina niin mekaaniseksi, bottien peli kun ei paljon vaihtele ottelusta toiseen. Voitto tai tappio, bottihuoraa vastaan on tylsää.
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Mua ainakin vituttaa myös kaikki bottihuorat, jotka ei puolusta itse. Käytännössä sama kuin tuo paikkalukitus, toki heidän hyökkäyspäässä eri asia, kun siellä ei sentään voi antaa bottien tehdä kaikkea ja itse seisoskella keskellä.

Ihmisiä vastaan haluaisin pelata verkossa, mutta kyllä varmaan puolet tai ainakin kolmasosa huoraa surutta botteja puolustuksessa. Helvetin tylsää pelata niitä vastaan, kun se menee aina niin mekaaniseksi, bottien peli kun ei paljon vaihtele ottelusta toiseen. Voitto tai tappio, bottihuoraa vastaan on tylsää.

Juurikin näin! :)
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Mua ainakin vituttaa myös kaikki bottihuorat, jotka ei puolusta itse. Käytännössä sama kuin tuo paikkalukitus, toki heidän hyökkäyspäässä eri asia, kun siellä ei sentään voi antaa bottien tehdä kaikkea ja itse seisoskella keskellä.

Ihmisiä vastaan haluaisin pelata verkossa, mutta kyllä varmaan puolet tai ainakin kolmasosa huoraa surutta botteja puolustuksessa. Helvetin tylsää pelata niitä vastaan, kun se menee aina niin mekaaniseksi, bottien peli kun ei paljon vaihtele ottelusta toiseen. Voitto tai tappio, bottihuoraa vastaan on tylsää.
Selitätkö mitä tuo tarkalleen ottaen tarkoittaa? Tarkoittaako sitä, että ei oteta pelaajaa ollenkaan haltuun? Itse otan pelaajan puolustuksessa haltuun, mutta järkevässä paikassa. Ei niitä kannata suin päin koko ajan haltuun ottaa, koska sitten olet pihalla tilanteesta. Tämäkin pelityyli menee sitten varmaan siihen kategoriaan, vai? Hyökkäyksessähän voi tehdä samoin ja kolmiolla tehostaa koneen karvausta. Samoin puolustuksessa voi näin tehdä. Joskus aikoinaan voi pelata "joka pelaaja haltuun ja mies aina maihin". Ei oikein onnistu näissä nykyänäreissä, jos haluaa vähänkin pärjätä. Silloin ei varmaan ollut niin hyvä tekoäly, kuin nyt:D Näin se vain minun mielestä menee, koska esimerkiksi NHL 11 pystyi itse puolustamaan tilanteet helposti pois. Kaiken lisäksi se oli hauskaa pistää mies taklauksella jäihin, mutta ei enää nykyänäreissä. Näkeehän sen noistakin top 100 listoista, ei siellä sieltä ajoilta taida olla ketään.. Tässä änärissä pitää olla kärsivällinen ja keskittyä joka tilanteeseen. Tämä viekin sitten peli-ilon pois, koska niska jäykkänä pitää pelata. Itse aloin pelata Onlinessa NHL 11 versiota, siitä NHL 14 asti oli hauskaa. NHL 15 alkoi sitten alamäki ja loppua ei näy. Mitä sillä hävittäisiin, että annettaisiin pelaajien taklata kunnolla. Syöttöjen annettaisiin mennä perille, eikä kuutta metriä ohi. Tämä toisi joukkuepelin takaisin, päinvastoin kuin nyt on. Huononnetaan tekoälyä, jotta pelaajat joutuisivat puolustamaan itse. Voi kuulostaa hullulta, mutta näin minä sen näen. Spurttinappi pois ja pelaajat luistelisivat luisteluvoiman mukaan. Eli kaikki muu automatisointi pois, mutta syötöt automaattisesti lapaan. Osa kehuu NHL 94 peliä, no olikohan siinä mitään manuaalista? Tekoäly tuskin oli vielä näin hyvä, mutta yllättäen kaikki toimi. Nytkin menin lankaan ja ostin pelin, koska foorumeilla vauhkottiin manuaalisyöttöjen puolesta. No, eihän ne sitten hutissa toimi ollenkaan. Paras kun pitää vain 100 arvolla, niin menee syötöt edes lähelle lapaa. Tiedän, että suurin osa ei tätä mielipidettä ymmärrä, mutta muistelkaa niitä änärin kulta-aikoja:)
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Käännetäänpä asia tällä tavalla eli me jotka huttia pelaamme olemme valineet sen siksi, että voisimme pelata ihminen vs ihminen pelejä. Jos haluaisimme pelata botteja vastaan, niin me pelaisimme muita pelimuotoja. Me emme pelaa huttia sentakia, että voisimme pelata botteja vastaan. Ea on ainakin ymmärtänyt koko vs pelin perusidean täysin väärin, jos joudumme pelistä toiseen pelaamaan botteja vastaan, niin ja yksi juttu, myös puolustaminen on taito, mitä taitoa se vaatii jos vain katsoo sivusta kun botti tekee kaiken, ehkä mielenkiintoisempaa noille hemmoille olisi katso oikeaa lätkäpeliä.
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Selitätkö mitä tuo tarkalleen ottaen tarkoittaa? Tarkoittaako sitä, että ei oteta pelaajaa ollenkaan haltuun? Itse otan pelaajan puolustuksessa haltuun, mutta järkevässä paikassa. Ei niitä kannata suin päin koko ajan haltuun ottaa, koska sitten olet pihalla tilanteesta. Tämäkin pelityyli menee sitten varmaan siihen kategoriaan, vai? Hyökkäyksessähän voi tehdä samoin ja kolmiolla tehostaa koneen karvausta. Samoin puolustuksessa voi näin tehdä. Joskus aikoinaan voi pelata "joka pelaaja haltuun ja mies aina maihin". Ei oikein onnistu näissä nykyänäreissä, jos haluaa vähänkin pärjätä. Silloin ei varmaan ollut niin hyvä tekoäly, kuin nyt:D Näin se vain minun mielestä menee, koska esimerkiksi NHL 11 pystyi itse puolustamaan tilanteet helposti pois. Kaiken lisäksi se oli hauskaa pistää mies taklauksella jäihin, mutta ei enää nykyänäreissä. Näkeehän sen noistakin top 100 listoista, ei siellä sieltä ajoilta taida olla ketään.. Tässä änärissä pitää olla kärsivällinen ja keskittyä joka tilanteeseen. Tämä viekin sitten peli-ilon pois, koska niska jäykkänä pitää pelata. Itse aloin pelata Onlinessa NHL 11 versiota, siitä NHL 14 asti oli hauskaa. NHL 15 alkoi sitten alamäki ja loppua ei näy. Mitä sillä hävittäisiin, että annettaisiin pelaajien taklata kunnolla. Syöttöjen annettaisiin mennä perille, eikä kuutta metriä ohi. Tämä toisi joukkuepelin takaisin, päinvastoin kuin nyt on. Huononnetaan tekoälyä, jotta pelaajat joutuisivat puolustamaan itse. Voi kuulostaa hullulta, mutta näin minä sen näen. Spurttinappi pois ja pelaajat luistelisivat luisteluvoiman mukaan. Eli kaikki muu automatisointi pois, mutta syötöt automaattisesti lapaan. Osa kehuu NHL 94 peliä, no olikohan siinä mitään manuaalista? Tekoäly tuskin oli vielä näin hyvä, mutta yllättäen kaikki toimi. Nytkin menin lankaan ja ostin pelin, koska foorumeilla vauhkottiin manuaalisyöttöjen puolesta. No, eihän ne sitten hutissa toimi ollenkaan. Paras kun pitää vain 100 arvolla, niin menee syötöt edes lähelle lapaa. Tiedän, että suurin osa ei tätä mielipidettä ymmärrä, mutta muistelkaa niitä änärin kulta-aikoja:)

ei tietenkään tarvitse aivan päättömästi siellä puolustuksessa ukkoja vaihdella, mutta aika useasti tulee vastaan näitä jotka venailee itse maalin edessä, laittaa puolustuspaineen täysille ja odottaa että botti karvaa/puolustaa kiekon pois. Ja olen osittain samaa mieltä noista vanhoista änäreistä itselle ehkä hauskin pelata onlinessä oli juurikin tuo nhl 14, Mutta hyvää viihdettä nämä muutkin ovat olleet.
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Ihmisiä vastaan haluaisin pelata verkossa, mutta kyllä varmaan puolet tai ainakin kolmasosa huoraa surutta botteja puolustuksessa. Helvetin tylsää pelata niitä vastaan, kun se menee aina niin mekaaniseksi, bottien peli kun ei paljon vaihtele ottelusta toiseen. Voitto tai tappio, bottihuoraa vastaan on tylsää.

Ei se puolet taida edes riittää aika iso osa tuntuu käyttävän passiivista botti puolustusta, vaikka kuinka "pelaa ite" ilman paikkalukitusta. Se on liian toimiva taktiikka ja tekee peleissä kyttäämistä.
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

ei tietenkään tarvitse aivan päättömästi siellä puolustuksessa ukkoja vaihdella, mutta aika useasti tulee vastaan näitä jotka venailee itse maalin edessä, laittaa puolustuspaineen täysille ja odottaa että botti karvaa/puolustaa kiekon pois. Ja olen osittain samaa mieltä noista vanhoista änäreistä itselle ehkä hauskin pelata onlinessä oli juurikin tuo nhl 14, Mutta hyvää viihdettä nämä muutkin ovat olleet.

Itellä tuon puolustuksen käyttö tulee silloin ehdottomasti eteen, kun vastustaja ei yritä mitään muuta kun one timeria maalin edestä. Näitä pelaajia tulee vieläkin 3/5 vastaan, ja sillon on pakko ottaa pakki haltuun ja pitää maalinedusta puhtaana. Viime änärissä koitin vielä puolustaa ilman tuota, mutta kun kaveri hakkaa yhden pelin aikana 10 samanlaista maalia, on pakko rueta antamaan bottien hoitaa viiva ja itse pitää edustaa. Mutta itseä ei haittaa pelata kaveria vastaan joka päivystää maalilla, sillon on yleensä viiva vapaana ja saa paukuttaa sieltä ne maalit.
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Itellä tuon puolustuksen käyttö tulee silloin ehdottomasti eteen, kun vastustaja ei yritä mitään muuta kun one timeria maalin edestä. Näitä pelaajia tulee vieläkin 3/5 vastaan, ja sillon on pakko ottaa pakki haltuun ja pitää maalinedusta puhtaana. Viime änärissä koitin vielä puolustaa ilman tuota, mutta kun kaveri hakkaa yhden pelin aikana 10 samanlaista maalia, on pakko rueta antamaan bottien hoitaa viiva ja itse pitää edustaa. Mutta itseä ei haittaa pelata kaveria vastaan joka päivystää maalilla, sillon on yleensä viiva vapaana ja saa paukuttaa sieltä ne maalit.

Jep, takakulmamaalien takiahan siellä pitää päivystää, mutta tää on järkevää toimintaa siihen verrattuna, että antaa bottien karvata. On selkeä ero siinä, mihin peli pakottaa ja mitä tekee sen takia ettei omat peukut riitä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Selitätkö mitä tuo tarkalleen ottaen tarkoittaa? Tarkoittaako sitä, että ei oteta pelaajaa ollenkaan haltuun? Itse otan pelaajan puolustuksessa haltuun, mutta järkevässä paikassa. Ei niitä kannata suin päin koko ajan haltuun ottaa, koska sitten olet pihalla tilanteesta. Tämäkin pelityyli menee sitten varmaan siihen kategoriaan, vai?

Eli tarkoitan näitä, jotka 75-100% ajasta antavat bottien puolustaa 1v1 ja itse käydään lähinnä tuplaamassa tai sitten pidetään vain maalin edustaa. Tietenkään ei kannata päättömästi vaihtaa, muuten pelaa itsensä pihalle, mutta kyllä itse ainakin pelaan 90% ajasta mies vastaan mies, oli kiekko laidassa, päädyssä, viivalla tai missä tahansa. Välillä joutuu tosiaan odottamaan sen sopivan hetken vaihdolle (kun tekoäly menossa tiettyyn suuntaan tietyllä vauhdilla) , mutta oikeastaan aina vaihdan lähimpään pelaajaan, kunhan on sopiva hetki.

Tuo 1v1 puolustus vaan vaatii niin paljon enemmän taitoa ja siinä on niin paljon isompi mahdollisuus pelata itsensä pihalle, että iso osa pelaajia tyytyy jättämään puolustuksen koneelle, mikä on tietysti helvetin tylsää, kun ihmisiä vastaan haluaisi pelata. En itsekään ole mikään hyvä puolustamaan, mutta silti mieluummin itse kuin botit.

Huononnetaan tekoälyä, jotta pelaajat joutuisivat puolustamaan itse.

Monessa kohtaa tekoälyä pitäisikin huonontaa. Tekoälyn pitäisi lähinnä pystyä sijoittumaan oikein ja pelaajan pitäisi itse pystyä tekemään varsinainen kiekonriisto ja painostaminen. Etenkin tekoälyn boardpinnit pitäisi mielestäni poistaa kokonaan, näin laidassa botin peluuttaminen olisi huomattavasti riskimpää. Itse asiassa veikkaan, että tuo yksi muutos jo tekisi sen, että botteja ei enää voisi huorata.

Tekoälyn heikentämisen lisäksi pitäisi parantaa pelaajanvaihdon toimimista, tällä hetkellä sen logiikka on aivan päin helvettiä.

Ja toisaalta, tekoälyä pitäisi samalla myös parantaa tietyissä tilanteissa, lähinnä sijoittumisessa ja reagoinnissa. Esim ne tilanteet, kun menetät kiekon, tekoälypakkien prioriteetti pitäisi olla läpiajon estäminen, ei oman miehen puolustaminen punaviivalla tai löntystely ylöspäin samalla, kun Bure tulee täydellä vauhdilla kohti maalia. Tuo yksittäinen asia on kustu tänä vuonna varmaan pahiten, mitä urheilupelien historiassa on tekoälyn kanssa mokattu.

Edit: Takakulmamaalitkin pystyy IMO estämään ihan aktiivisellakin puolustuksella, tiettyjä tilanteita lukuun ottamatta.

Itse nykyisin pyrin surutta ja törkeästi ihan kunnolla kalastamaan jäähyjä, kun porukka antaa botin karvata. Luistelen omaa päätyä kohti ja suojaan kiekkoa, pyrin siihen että tekoäly koukkaa. Joskus onnistuu, joskus kostautuu.
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

En tiedä onko nyt väärä ketju mut osaisko joku auttaa kun en kuule enää jostain syystä vastustajan mikkiä hutissa? Esim äsken kaverin kans piti pystyä puhuun ja se kai kuuli mut mutta mä en sitä, näkyy kyl et se puhuis eli se nimi tulee oikeelle mut mikin jälkeen on vaan x, koitin sitä mute players hommaa vaihdella mut ei tapahtunu mitään.

Edit: siis viikko sitten kun ostin nhl ja aloin pelaan kuulu kaikkien vastustajien mölinät ja tein jotain niin nyt ei kuulu kenenkään ikinä eikä tarvi erikseen mutee
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Eli tarkoitan näitä, jotka 75-100% ajasta antavat bottien puolustaa 1v1 ja itse käydään lähinnä tuplaamassa tai sitten pidetään vain maalin edustaa. Tietenkään ei kannata päättömästi vaihtaa, muuten pelaa itsensä pihalle, mutta kyllä itse ainakin pelaan 90% ajasta mies vastaan mies, oli kiekko laidassa, päädyssä, viivalla tai missä tahansa. Välillä joutuu tosiaan odottamaan sen sopivan hetken vaihdolle (kun tekoäly menossa tiettyyn suuntaan tietyllä vauhdilla) , mutta oikeastaan aina vaihdan lähimpään pelaajaan, kunhan on sopiva hetki.

Tuo 1v1 puolustus vaan vaatii niin paljon enemmän taitoa ja siinä on niin paljon isompi mahdollisuus pelata itsensä pihalle, että iso osa pelaajia tyytyy jättämään puolustuksen koneelle, mikä on tietysti helvetin tylsää, kun ihmisiä vastaan haluaisi pelata. En itsekään ole mikään hyvä puolustamaan, mutta silti mieluummin itse kuin botit.



Monessa kohtaa tekoälyä pitäisikin huonontaa. Tekoälyn pitäisi lähinnä pystyä sijoittumaan oikein ja pelaajan pitäisi itse pystyä tekemään varsinainen kiekonriisto ja painostaminen. Etenkin tekoälyn boardpinnit pitäisi mielestäni poistaa kokonaan, näin laidassa botin peluuttaminen olisi huomattavasti riskimpää. Itse asiassa veikkaan, että tuo yksi muutos jo tekisi sen, että botteja ei enää voisi huorata.

Tekoälyn heikentämisen lisäksi pitäisi parantaa pelaajanvaihdon toimimista, tällä hetkellä sen logiikka on aivan päin helvettiä.

Ja toisaalta, tekoälyä pitäisi samalla myös parantaa tietyissä tilanteissa, lähinnä sijoittumisessa ja reagoinnissa. Esim ne tilanteet, kun menetät kiekon, tekoälypakkien prioriteetti pitäisi olla läpiajon estäminen, ei oman miehen puolustaminen punaviivalla tai löntystely ylöspäin samalla, kun Bure tulee täydellä vauhdilla kohti maalia. Tuo yksittäinen asia on kustu tänä vuonna varmaan pahiten, mitä urheilupelien historiassa on tekoälyn kanssa mokattu.

Edit: Takakulmamaalitkin pystyy IMO estämään ihan aktiivisellakin puolustuksella, tiettyjä tilanteita lukuun ottamatta.

Itse nykyisin pyrin surutta ja törkeästi ihan kunnolla kalastamaan jäähyjä, kun porukka antaa botin karvata. Luistelen omaa päätyä kohti ja suojaan kiekkoa, pyrin siihen että tekoäly koukkaa. Joskus onnistuu, joskus kostautuu.

Tässä tiivistettynä omakin ajatus tuosta bottipelaamisesta. En muista edes milloin olen viimeksi pelannut änärissä be a gm -pelimuotoa tai muuta tekoälyä vastaan pelattavaa pelimuotoa. Itselleni tekoälyä vastaan pelaaminen ei tuo samanlaista jännitystä/kilpailuhenkeä, ja juuri sen takia haluan pelata onlinessa nimenomaan toista ihmistä vastaan. Kyllä se sitten tympäsee, kun joutuu tavallaan pelaamaan botteja vastaan. Kuitenkin omasta mielestäni onlinessa juuri se on idea, että kaikki 1vs1-tilanteet pelataan ns. mies miestä vastaan, missä oma pelaaminen ratkaisee, pääseekö siitä 1vs1 hyökkäyksestä hyvällä harhautuksella läpi vai viekö kaveri kiekon lavasta hyvällä sijoittumisella ja oikea-aikaisella mailannostolla/poke checkillä. Nyt osa käyttää häijysti hyväksi tuota, että antaa bottien puolustaa kun itse surffailee hyökkääjällä keskialueella. Ehdottomasti pitäisi nuo Cyrus1:n mainitsemat muutokset tehdä tekoälyyn, sillä nyt etenkin laitapelissä botti on todella hyvä viemään kiekon pois (+magneettimaiset taklaukset, joita ei vaan voi väistää tietyissä tilanteissa). :)
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Jep, takakulmamaalien takiahan siellä pitää päivystää, mutta tää on järkevää toimintaa siihen verrattuna, että antaa bottien karvata. On selkeä ero siinä, mihin peli pakottaa ja mitä tekee sen takia ettei omat peukut riitä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nojoo kyllähän itsekkin ne takatolppayritykset peilailen pois jos kulmiin/maalin taakse jää pyörimään, mutta en kuitenkaan anna bottien hoitaa koko aikaa sitä puolustamista. sehän tässä on se mikä sen hauskuuden vie. Ihmistä vastaan pystyy kuitenkin pelaamaan enemmän omannäköistä kiekkoa kun taas näitä bottipuolustajia vastaan se tosiaan menee aika mekaaniseksi se pelaaminen.
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Tässä tiivistettynä omakin ajatus tuosta bottipelaamisesta. En muista edes milloin olen viimeksi pelannut änärissä be a gm -pelimuotoa tai muuta tekoälyä vastaan pelattavaa pelimuotoa. Itselleni tekoälyä vastaan pelaaminen ei tuo samanlaista jännitystä/kilpailuhenkeä, ja juuri sen takia haluan pelata onlinessa nimenomaan toista ihmistä vastaan. Kyllä se sitten tympäsee, kun joutuu tavallaan pelaamaan botteja vastaan. Kuitenkin omasta mielestäni onlinessa juuri se on idea, että kaikki 1vs1-tilanteet pelataan ns. mies miestä vastaan, missä oma pelaaminen ratkaisee, pääseekö siitä 1vs1 hyökkäyksestä hyvällä harhautuksella läpi vai viekö kaveri kiekon lavasta hyvällä sijoittumisella ja oikea-aikaisella mailannostolla/poke checkillä. Nyt osa käyttää häijysti hyväksi tuota, että antaa bottien puolustaa kun itse surffailee hyökkääjällä keskialueella. Ehdottomasti pitäisi nuo Cyrus1:n mainitsemat muutokset tehdä tekoälyyn, sillä nyt etenkin laitapelissä botti on todella hyvä viemään kiekon pois (+magneettimaiset taklaukset, joita ei vaan voi väistää tietyissä tilanteissa). :)
Hyviä pointteja kaikki:) Siihen haluaisin vastauksen, että miksi suurin osa haluaa pelistä koko ajan realistisempaa, jos pelattavuus kärsii siitä näin paljon? Eikös videopelin kuuluisi olla vähän epärealistinen, juuri hauskuuden tähden? En minä usko, että se olisi pois pelattavuudesta jos nämä edellämainitut asiat tuotaisiin peliin. Mulle änärissä hauskuutta on olleet aina hieman ylilyödyt taklaukset, ne ovat vaan niin siistin näköisiä. Nytkin taklaukset ovat ihan ok, mutta kaukana NHL 14 taklauksista. Laukauksen tähtäys voisi olla netissäkin manuaalinen, eikä avustettu. Tuo Cyrus1:n mainitsema pelaajien vaihto toiseen pelaajaan toimii yksinpelissä, mutta ei Onlinessa. Meillä kaveriporukka esitti veikkauksen, että pelattavuus ei voi olla netissä niin nopea, koska buustien kanssa olisi aivan liian nopeatempoista. Luulen että tuo pelaajakuvakkeiden vaihto liittyy tähän. Pelaajamäärät ovat aika surkeat NHL 14 verrattuna, siinä pelaajia oli hutissa yli 400 000. Tässä pelaajia on 196 000, joista 112 000 10 divarissa. Hutin suosio on selvästi laskemaan päin, samoin rahahanat. Seuraavaksi rahastamaan EASHL pelimuodossa:D
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Lopuksi täytyy antaa Ealle kehujakin vaikka valittaminen on hauskempaa :D Pelisarjaa vuosikausia pelanneena vs peli ei ole koskaan ollut näin hauskaa ja hyvää, peli on parhaimmillaan kuin hunajaa kun peli toimii ja kulkee. Yksi pääsyy miksi en ikinä vs ja huttia paljon ennen jaksanut pelata oli niiden robottimainen toisto pelistä toiseen, käytännössä haet yhtä tai kahta samaa maalia koko aika, siksi siirryin eashl puolelle 6vs6 peleihin koska on paljon nautinnollisempaa päästä pelaamaan luovaa peliä, 17 jopa vs peleissä nykyään pystyy tuohon.

Katsoin yksi päivä Twitchia jossa kovat hut pelurit pelasivat, niin vain yksi hävisi 2 ottelua peräkkäin tyypeille jotka pelasi hyvää jääkiekkoa muistuttavaa joukkuepeliä, tiiviisti puolustaen, e i tarvittu glitsejä niihin voittoihin tai kusettamista eli on siis mahdollista voittaa maailman parhaita tuollakin tyylillä. Onhan ne tietyt jutut hyvä osata, mutta nepä ei ole nykyään täysin pakollisia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Hyviä pointteja kaikki:) Siihen haluaisin vastauksen, että miksi suurin osa haluaa pelistä koko ajan realistisempaa, jos pelattavuus kärsii siitä näin paljon? Eikös videopelin kuuluisi olla vähän epärealistinen, juuri hauskuuden tähden? En minä usko, että se olisi pois pelattavuudesta jos nämä edellämainitut asiat tuotaisiin peliin. Mulle änärissä hauskuutta on olleet aina hieman ylilyödyt taklaukset, ne ovat vaan niin siistin näköisiä. Nytkin taklaukset ovat ihan ok, mutta kaukana NHL 14 taklauksista. Laukauksen tähtäys voisi olla netissäkin manuaalinen, eikä avustettu. Tuo Cyrus1:n mainitsema pelaajien vaihto toiseen pelaajaan toimii yksinpelissä, mutta ei Onlinessa. Meillä kaveriporukka esitti veikkauksen, että pelattavuus ei voi olla netissä niin nopea, koska buustien kanssa olisi aivan liian nopeatempoista. Luulen että tuo pelaajakuvakkeiden vaihto liittyy tähän. Pelaajamäärät ovat aika surkeat NHL 14 verrattuna, siinä pelaajia oli hutissa yli 400 000. Tässä pelaajia on 196 000, joista 112 000 10 divarissa. Hutin suosio on selvästi laskemaan päin, samoin rahahanat. Seuraavaksi rahastamaan EASHL pelimuodossa:D

En nyt ihan ole varma, että mitä tarkoitat tuolla "miksi suurin osa haluaa pelistä realistisempaa, jos pelattavuus kärsii siitä näin paljon?".. Tosiasiahan se on, että videopelistä ei koskaan voi saada täydellistä kopioita oikean maailman meiningistä, ja noista taklauksista olen aivan samaa mieltä kanssasi. Ehdottomasti pitäisi taklauksissa olla enemmän "munaa", mieluummin napsun verran vaikka laittaa yli, mitä jättää tämmöiseksi "nyhjäämiseksi". NHL14 on ollut minunkin mielestä paras änäri taklauksien osalta, niissä oli sitä tunnetta! Itse olen pelannut NHL:ää vuodesta 2004 lähtien enkä yhtään versiota ole jättänyt välistä, ja voin kyllä rehellisesti sanoa ettei kertaakaan ole tarvinnut miettiä paluuta edelliseen versioon. Aina on omaan makuun tullut parannusta edelliseen verrattuna, joinakin vuosina enemmän kuin toisina, mutta aina kuitenkin eteenpäin on menty. Jos verrataan HUT:a vaikka viime vuoteen, niin onhan se tässä selvästi parempi, koska viime änärissä pystyi yhdellä pelaajalla kikkailemaan kiekko liimattuna niin kauan, että pääsi iskemään "varman maalin". Tässä versiossa puolustamista on selvästi parannettu, eikä yhdellä pelaajalla kauan pystyy pyörimään kulmissa jne. Ylivoiman pyörittäminen on helpompaa, joukkuepelin arvo entistä suurempi jne. Tämä peli mahdollistaisi nykyisellään jo todella viihdyttävien ja HAUSKOJEN matsien pelaamisen, mutta kun se kaatuu yleensä tyyppiin joka on ohjaimessa kiinni. :)
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Mitenköhän ton ylivoima taktiikan sais pysymään laukomisessa vaikka se on laitettu hallitse kokoonpanoja -> taktiikat mutta eipä se ottelussa vaan siellä ole.
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Oliko tässä tosiaan joku raja montako synergyä kannattaa maksimissaan olla päällä vai onko nuo ea avut yhtä naurettavat joka vuosi? Nyt on 10 päällä sankari korteista ja muista legendoista kasatulla tiimillä ja peli muuttu täysin pelikelvottomaks näin useamman kymmenen matsin perusteella. Kaikki on niin naurettavan hidasta ja kankeaa, hyvä että eteenpäin pääsee. Turpaan tulee jatkuvalla syötöllä, aivan käsittämättömän helpoilla maaleilla. Jos vastustajallaki on kova, nimekäs joukkue niin sillon peli on nopeaa, sulavaa ja tasasta sekä tekoäly hakee paikkoja. Jotain perusjoukkuetta vastaan käytännössä mahoton pelata, koska ei vaan jalalla pysy perässä ja vastustaja polkee pakeista ohi. Tietysti 1/10 pelistä perusjoukkuetta vastaan päättyy siihen 10-0 murskajaisiin, mutta se ei paljo lohduta ku 9/10 ollaan ku hidastetussa elokuvassa vastustajan pyöriessä ympärillä. Huomasin tuon kyllä itekki ku joukkueella missä Koivu oli paras pelaaja sai paahtaa voitosta voittoon ja mestaruuksia kahmia (1div.). Sillon oli YLEENSÄ sama homma. Mitä paskempi joukkue itellä ja mitä parempi vastustajalla niin sitä enemmän voitin. Ainut millon noista huippukorteista näyttäs olevan jotain iloa on, jos on suhteellisen tasaväkiset joukkueet. Sillon voi hyvinki todennäkösesti joku sullivan käydä räppäämässä sen ratkaisevan osuman. Mutta pelkkä peli ilo noilla kärsi. Ensinnäki ihan hävetti pelata semmosella tiimillä. Ja ottelut taitaa pysyä suhteessa kovempi tasosina, koska kaikki jotka tietää ettei osaa yhtään pelata, lähtee heti vetämään ku joku sankareista lävähtää ruutuun ennen peliä ja välillä menee ikä ja terveys että pääsee ees peliin asti. Ne joille tämä asia vasta pelissä selviää alkaa jumalaton lagiminen, joka ikisen oman maalin katselu loppuun asti tai perseily ja peli ajan kuluttaminen. Millään Koivu joukkuella ei kertaakaan tullu tämmöstä paskaa vastaan, nyt joka toisessa pelissä.

No joka tapauksessa heitin Koivun johtavan tiimin taas kehiin, välitön nousu ykköseen jonka senkin pelasin loppuun asti mestaruuden kautta. Peli on aivan ku uus, kaikki toimii parilla synergyllä, TT ja PP. Ei oikeen näytä siltä, että ilman rahaa ei saa voittavaa joukkuetta. Jos noita sankareita ja muita ei tässä pelissä saa pelaamaan kunnolla niin 2milj. eestä lähtee pelaajia kiertoon tarjousten perusteella.
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Sen mitä minä olen nähnyt legendajoukkueet synergyt päällä + osaava peluri, niin he voittavat 99/100 pelistä jos heillä vastassa huono tiimi. Ajatus kuulostaa aika järjettömältä mitä paskempi tiimi, niin sen paremmin pelaa ja jos on hyviä ukkoja tulee niistä surkeita. Miksi ihmessä kukaan ostaisi yhtään hyvää pelaajaa tai avaisi yhtä ainutta pakkaa jos asia olisi noin. Lisätään senverran että NHL on minusta aina ollut sellainen peli jossa liian moni ajattelee, että heidän pitää ja he pystyvät voittamaan joka ainoan pelin, sitten kun on 1000-10 000 samalla tavalla ajattelevaa pelaajaa, niin siitä se soppa aina syntyy. En minä ainakaan ole törmännyt missään muussa pelissä tuollaiseen mentaliteettiin tässä määrin mitä NHL. Ja tarkoitan nyt yleisesti, en ketään yksittäistä ihmistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Se johtuu korvien välistä, itse huomasin että Brett Hull molemmat synergyt päällä ei saanu mistään ja pominville taas veti aika hyvällä prosentilla. Tarkastelin omaa pelaamista niin huomasin että hyvällä ukolla on huolimaton ja ylimielinen vaikutus huonompi arvoiseen pelaajaan verrattuna jolla joutuu hakee sen paikan ja vähän käyttää oikeeta tattiakin.
 
Vastaus: NHL 17 - Hockey Ultimate Team [MULTI]

Jaahas, 3 viikkoa hakkattua Draft Championia ja 98/100 92ovr Malhotraan. Ne ketkä ootte saanu Malhotran, mitä mietteitä? Joukkue kasattu aika puolustusvoittoseksi (kovat pakit,huonot hyökkääjät), koska pelaamiseni perustuu kärsivälliseen puolustamisee ja armottoman koviin viiva onetimereihin. Tällä hetkellä oon 2div, mutta en oo pelannu huttia ny hetkeen ja kun jatkan sitä ku saa Malhotran ni todnäk nousen 1divariin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom