Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DIRT 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Barca11910
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DIRT 4

Mul on virtuaalikaupasta versio. Näkyykö muilla auto siellä vai johtuuko esim. jossei tallissa oo tilaa?

Ei mullakaan näy tallissa,toi auto tulee automaattisesti sinne competive community eventseihin jolla voit ajaa sen haasteen 9.10.11 päivä. Tota autoahan ei saa siis itelleen muutaku ostamalla,mut koodin avulla ei tarvinu ostaa autoa tota haastetta varten.
 
Vastaus: DIRT 4

Onko riittävästi uutta sisältöä erona Dirt Rallyyn? Kun unohdetaan editori ja sen hedelmät.
 
Vastaus: DIRT 4

Uutta sisältöä on aika hyvin ja tekemistä tuntuu piisaavan. Ura on myös nyt kiinnostava.
Jos aikaisemmat Dirtit ovat napanneet niin varmasti tästäkin pitää.
 
Vastaus: DIRT 4

Simukuskit sekä PC-puoli on ottanut pelin vastaan todella nihkeästi. En kuitenkaan ihan tuollaista vastaanottoa odottanut, vaikka ongelmia tuli esiin. Racedepartment on käytännössä pelkkää kriitikkiä ja pelin refundia. Stemissa peli on tällä hetkellä neutraali arvosanassa ja paljon alapeukkuja sekä pettymystä kuinka ollaan menty takapakkia Dirt Rallysta, sekä tehty peli liikaa kohti isompia massaoja, jotka eivät kuitenkaan peliä pelaa pitkään vaikka peli myisikin julkaisussa enemmän. Codemasters on vähän mennyt ampumaan itseään jalkaan, koska Dirt Rally rakensi jo niin hyvän pohjan yhteisöön.

Yleensä Dirt Rallyn ja Dirt 4:sen pääkehittäjä Paul Coleman on ollut harvinaisen rehellinen pelin sekä Codemastersin asioista, mutta tällä kertaa on ihan puhtaasti valehdeltu Dirt 4 realistisuudesta. Colemanin puheiden mukaan peli Simulation-moodin piti tarjota ajettavuudelta sekä fysiikoilta Dirt Rallya vastaava sekä jopa parempi. Vaikka fysiikat on mennyt eteenpäin niin peli on paljon arcademaisempi, helpompi ja siinä on virheellistä ajofysiikoiden mallinnusta. FFB sitten puolestaan jakaa pelaajien mielipiteet, osa väittää paremmiksi ja osa huonommiksi. Ilmeisesti ne on voimakkaat, mutta ei niin tarkat mitä Dirt Rallyssa. Peli on erinomainen, mutta Simulation-mode on paljastumassa aika puhtaasti Simcadeksi.

Toisaalta Codemasters voi tämän vielä korjata, koska todella moni väittää siellä Dirtfish Academyssa autojen toimivan aivan mahtavasti ja juuri niin kuten pitää. Lisäksi myös Rallycrossin ja Landrushin ajettavuutta kehutaan. Osa on pystynyt toistaiseksi nauttimaan pelistä, vaikka nämä viat tiedostaakin. Toki tässä pitäisi ajatella muutakin kuin sitä ekaa pelituntia, kun itsekin sain irti Dirt Rallysta 230h ja ilmeisesti vielä jatketaan sen pelaamista mikäli haluaa sen parhaimman rallikokemuksen.
 
Vastaus: DIRT 4

Ristiriitaiset tunnelmat tästä, jos saisi dirt rallyn päälle liimattuna nelosen muut ominaisuudet olisin ollut tyytyväinen ja vastannut liiallisia odotuksiani.
Forceista en sano muutaman tunnin pelailun jälkeen oikein mitään, samantasoiset vanhaan. Auton paino tuntuu ehkä selvemmin ja jarruttaminen oli hankalampaa, välillä vaan tuntui että johtuu siitä ettei tajunnut ajavansa niin kovaa. Vauhdin tunne olematon, isoimman vaihteen rajotinta vasten ajaessa ei tarvinnut dirt rallyssa nopeusmittaria vilkuilla.

Melko tuntematon auto ja tuntematon pätkä niin silti pystyy laskemaan huoletta 90% vauhtia, koska ajaminen on helppoa ja pätkät on WRC pelisarjasta tuttuja samanlaisia putkia joita on mukava huristella. Ei tule pelistä ainakaan tällä hetkellä lähellekään samanlaista hyvän olon tunnetta, kuin dirt rallysta pelkän onnistuneen mutkan jälkeen.

Sääli että kairattiin kakkoseen simupelaajia väittämällä paremmaksi kuin dirt rally. Onhan tätäkin ihan mukava pelailla oman aikansa, muttei ole dirt rallyn jatko-osa.

Niin ja rallycross oli mielestäni paljon helpompi ja pääsi nopeasti jyvälle hommasta, kivaa se oli silti.
 
Vastaus: DIRT 4

Katsoin äsken eilisen The Dirt Show streamin Codemastersilta ja siinä Paul Coleman otti kantaa fysiikoihin, liialliseen pitoon sekä arcademaisuuteen. Kovasti oli edelleen sen takana, että peli ei ole yhtään enempää arcadea kuin Dirt Rally. Ovat tehneet muutoksia autojen fysiikoihin ja tekivät hyvää yhteistyötä Petter Solbergin sekä sen pojan kanssa Rallycrossin parantamiseksi. Valitettavasti Kris Meeken kanssa eivät ehtineet riittävästi paneutua rallipuoleen ja Meekellä ei muutenkaan ole oikein kokemusta vanhoista ralliautoista.

Kun tekee isoja muutoksia pelin fysiikoihin hyppäämällä Dirt Rallysta Dirt 4:seen niin siellä ei vältämättä kaikki ole kunnossa ja he kuuntelevat kyllä palautetta. Pyrkivät myös löytämään jotain oikeita rallikuskeja, joilla on kokemusta vanhoista autoista ja joiden kanssa voisi mahdollisesti parantaa pelin asioita. Coleman sanoi myös, että autojen säädöt ovat tehty tarkoituksella hyvin neutraaleiksi, helpoiksi sekä turvalliseksi. Joten itse autoja säätämällä voisi saada autoilta mahdollisesti sitä oikeaa käytöstä.

Hyvä, että puhuvat suoraan asiasta ja ovat valmiita muutamaan pelin asioita, jos tarve sekä mahdollisuus siihen löytyy. Se ainakin kuullostaisi hyvältä, jos pitoa ei vain ole lisätty vaan se johtuu enempi vielä puutteellisista fysiikoista, säädöistä sekä mahdollisesti helpoista teistä (ei monttuja, töyssyjä, nyppyjä, isoja hyppyjä, kiviä tai kunnon kallistuksia).

Toisaalta pelin julkistaminen puskista, lyhyt väli siitä julkaisuun ja nuo ongelmat sekä saatu palaute kertoo siitä miten lisäkehitys ei vältämättä olisi ollut pahitteeksi. On jo pidempään vaikuttanut siltä, että tekijätiimi on vähän puserruksissa ylemmän tahon kanssa. Se on tullut monasti esiin striimeissä mm. raha, pelin kehitys ja dlc asioissa. Lisäksi joutuivat hakemaan Early Accesin suosion kautta Codemastersien rahoittajien luvan Dirt Rallyn tekemiseen, kun siellä ei uskottu noinkin HC-pelin myyvän yllättävän hyvin. Onkin todennäköistä, että Dirt 4:sta ei olisi ollut mahdollista enää viivyttää, vaikka kehittäjät sitä olisivat voineet halutakin.
 
Vastaus: DIRT 4

Kyllä heti alkuun tuli tunne, että ei tätä ainakaan rallin takia kannata hankkia. Katsotaan nyt, kun pääsee nopeampiin autoihin myös käsiksi, mutta tuolla aloituskipolla touhu on suht latteaa metsäpolulla köröttelyä. En odottanutkaan, että päästäisiin aitojen rallipätkien tunnelmaan, mutta paljon pitää noista ihan ekoista pätkistä parantaa, jotta tästä tulee rallin puolella edes hyvä kokemus.

Jos muut ajomuodot ovat hyvin toteutettuja ja uramoodi jaksaa kiinnostaa, niin kyllä tämä paikkansa on ansainnut. Pakko kyllä marista, miten tässäkin yritetään heti tappaa se into istuttamalla usean kisan ajaksi johonkin laiskaan kippoon. Vauhdin hurma ja ajamisen nautinto tipotiessään.
 
Vastaus: DIRT 4

Kyllä heti alkuun tuli tunne, että ei tätä ainakaan rallin takia kannata hankkia. Katsotaan nyt, kun pääsee nopeampiin autoihin myös käsiksi, mutta tuolla aloituskipolla touhu on suht latteaa metsäpolulla köröttelyä. En odottanutkaan, että päästäisiin aitojen rallipätkien tunnelmaan, mutta paljon pitää noista ihan ekoista pätkistä parantaa, jotta tästä tulee rallin puolella edes hyvä kokemus.

Jos muut ajomuodot ovat hyvin toteutettuja ja uramoodi jaksaa kiinnostaa, niin kyllä tämä paikkansa on ansainnut. Pakko kyllä marista, miten tässäkin yritetään heti tappaa se into istuttamalla usean kisan ajaksi johonkin laiskaan kippoon. Vauhdin hurma ja ajamisen nautinto tipotiessään.

Olisi kyllä fiksua jos simun ajotavaksi valitsevat lyötäisiin vaikka Sierran rattiin heti kärkeen, vähän haastetta.

Kummaksi on mennyt kun Gigantti, Power ja Expert tarjoavat vain postimyyntinä tätä. Ehkä ensi viikolla Gigantissa hyllyssä. On siinä kivijalkaliikkeet.
 
Vastaus: DIRT 4

Tuli eilen sellaiset kolmisen tuntia ajeltua tätä ja sen pohjalta ihan tyytyväiset fiilikset. Ei mitään autopelejä mullistavaa, mutta hyvää ja viihdyttävää 80-85/100 arvoista rallia! Käyn seuraavassa vähän läpi tätä vertailuna Dirt Rallyyn.

Aloittelin uraa rallin puolella ja pidän sitä hieman ainakin alkuvaiheen perusteella pettymyksenä Dirt Rallyyn verrattuna, koska tykkäsin jälkimmäisen tavasta tarjota ihan oikeita mestaruuskausia heti alusta asti Dirt 4:n "aja pari parin minuutin pätkää ja etene seuraavaan sarjaan" tyyliin verrattuna. Tosin vielä ei ole tiedossa, kuinka pitkiä ja vaativia ne uran loppupään sarjat sitten ovat. Toivottavasti pidempiä niin pätkien pituuden kuin myös määrän puolesta.

Ajomallista sen verran, että simulaatiolla toki aloiteltiin ja ehkä ainakin pienempitehoiset autot ovat hieman helpohkoja ajaa. Tosin eilinen päivähaaste B-ryhmäläisellä oli sitten kyllä vaativa, joten kyllä niitä vaikeitakin autoja sieltä löytyy. Takavetoisia en vielä ehtinyt testaamaan. Pidän tässä vaiheessa Dirt 4:n ajomallia kyllä Dirt Rallya helpompana, mutta ei se siitä silti huonoa tee. Dirt Rally oli hyvä, mutta ehkä padilla aavistuksen vaativa, kun Dirt 4 taas istuu ehkä hieman paremmin kätösiin samalla ohjaimella. Toisaalta toivotan kyllä tervetulleeksi pienet muutokset realistisempaan ja vaativampaan suuntaan, jos Codemasters tosiaan aikoo päivityksellä jotain pieniä viilauksia tehdä.

Erikoiskokeet ovat olleet vaihtelevia tähän mennessä. Kuten jo sanoin, uran alkupään pätkät tuntuivat hieman liian lyhyiltä ja "pakkopullalta", mutta pätkägeneraattorilla luodut vajaan 10 km:n pituiset ja hieman vaativammat pätkät ovat kyllä olleet mukavan haastavia ajeltavia, kun parissa lokaatiossa testailin. Aavistuksen leveämpiä teitä kuin Dirt Rallyssa ja vähän tasaisempaa tuntuisi olevan, mutta silti kivaa ajettavaa. Vähän helpommalla pääsee ja mukavaa todellakin on, että pätkä on aina uusi, vaikka selvästi samat graafiset jutut pyörivätkin pätkillä. Esim. Australiassa tuli vastaan kaksi "samanlaista" neulansilmää peräkkäisillä pätkillä. Mukavan vaihtelevaa kuitenkin ja noudattaa "ihan oikeaa rallia", jossa nuotteja oikeasti tarvitsee sen sijaan, että pätkän muistaisi parin ajokerran jälkeen jo melkein ulkoa.

Dirt Rallyn fysiikat ja Dirt 4:n pätkägeneraattori olisi itselle se täydellisin rallipeli. Ei silti, hyvä peli tämä näinkin on ja kyllä tätä ainakin syksyyn asti ihan ilolla ajelee.
 
Vastaus: DIRT 4

Taitaa suurin osa niistä "simukuskeista" jotka tätä kritisoi, olla niitä joiden mielestä ajamisen pitää tuntua siltä että jäällä ajais, tai muuten paskaa.
 
Vastaus: DIRT 4

Taitaa suurin osa niistä "simukuskeista" jotka tätä kritisoi, olla niitä joiden mielestä ajaminen pitää tuntua siltä että jäällä ajais, tai muuten paskaa.

Missä simupelissä ajetaan jäällä? Ei vielä ole sellaista tullut vastaan. Paitsi Pcars kylmillä renkailla ja sitä kritisoitiin kovin sanankääntein.
 
Vastaus: DIRT 4

Tuo mun viesti oli kärjistetty. Pointti on se että heti jos löytyy hyvin pitoa, niin hardcore simukuskit rupeaa vinkumaan että peli on arcade paskaa.
 
Vastaus: DIRT 4

Johtuu ihan siitä, että ratilla ajaminen ei ole hauskaa, kun täysin tuntemattomalla rallipätkällä voit päästellä 90% täysillä. Se on vain "sitä samaa" kokoajan ja peli-ilo katoaa nopeasti.
 
Vastaus: DIRT 4

90% kuulostais just oikealta ralli vauhdilta, sitten kun lyödään maksimum attack niin ollaan jossain 97%.

Mutta eipä siinä, ei tässä varmaankaan lähellekkään täydelliset fysiikat ole, mutta aika kaukana arcadesta ollaan.
 
Vastaus: DIRT 4

Johtuu ihan siitä, että ratilla ajaminen ei ole hauskaa, kun täysin tuntemattomalla rallipätkällä voit päästellä 90% täysillä. Se on vain "sitä samaa" kokoajan ja peli-ilo katoaa nopeasti.

Jos pystyt ajamaan 90% tuntemattomalla pätkällä,eikö kannattais sit ajaa kovempaa ja ehkä löydät pitempi aikaista peli-iloa vauhdin noston myötä?;)
 
Vastaus: DIRT 4

Jos pystyt ajamaan 90% tuntemattomalla pätkällä,eikö kannattais sit ajaa kovempaa ja ehkä löydät pitempi aikaista peli-iloa vauhdin noston myötä?;)

En minä aja mitään, edes oikeaa autoa kun ei pysty. Tuo nyt oli tästä ketjusta poimittu luku.
Pointti on siinä, että mitä tästä nyt on lukenut, niin missään välissä ei tarvitse pelätä mitään. Ei haittaa jos menee pitkäksi, voi vetää aika rennosti ja huoletta kokoajan, mikä ei Dirt Rallyssä onnistunut.

DR:ssä itse sillon aluksi menin ehkä 55% vauhdilla siitä, mitä kuukauden päästä pelin aloittamisesta. Jos heti pystyy vetämään 90%, ei siihen paljon oppimiskäyrää jää.

Jos ajelemaan pystyisin muulla kuin pädillä, niin kyllä minä tämän ostaisin ja aivan varmasti tykkäisin, mutta se vaatii ihan eri fiiliksen, kuin kunnon ajo.
 
Vastaus: DIRT 4

En minä aja mitään, edes oikeaa autoa kun ei pysty. Tuo nyt oli tästä ketjusta poimittu luku.
Pointti on siinä, että mitä tästä nyt on lukenut, niin missään välissä ei tarvitse pelätä mitään. Ei haittaa jos menee pitkäksi, voi vetää aika rennosti ja huoletta kokoajan, mikä ei Dirt Rallyssä onnistunut.

DR:ssä itse sillon aluksi menin ehkä 55% vauhdilla siitä, mitä kuukauden päästä pelin aloittamisesta. Jos heti pystyy vetämään 90%, ei siihen paljon oppimiskäyrää jää.

Jos ajelemaan pystyisin muulla kuin pädillä, niin kyllä minä tämän ostaisin ja aivan varmasti tykkäisin, mutta se vaatii ihan eri fiiliksen, kuin kunnon ajo.

Noi alkupään kisat hitaammilla autoilla on "ei tarvi pelätä mitään" tyylisiä varsinki "gamer"modella mut ku ajaa tehokkaammilla autoilla ja simumodella,ni alkaa maistuu ja joutuu oikeesti jo keskittymään.

Toki dirt rally on haastavampi koska tiet on kapeampi ja on ojia. Nyt ajanut rallia 64%,land rushia 50%,rally crossia 60%,historic rallia 25% ja päivä,viikko,kuukausi haasteet kaikki ja on ollu hauskaa.Ratilla en oo ajanu metriäkään vielä.
Pädìllä yllättävänki hauskaa puuhaa.:)

Online en oo vielä kokeillu.
 
Ylös Bottom