Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NBA-pelisarja EA & 2K

Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Gamereactor antoi 2k:lle kokonaiset 5/10. Nyt on ilmeisesti tosiaan menty rahastuksella yli kipurajan. Arvostelun kun luin niin jäi vaan toive että koko peli floppais todella pahasti myynniltään.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Gamereactor antoi 2k:lle kokonaiset 5/10. Nyt on ilmeisesti tosiaan menty rahastuksella yli kipurajan. Arvostelun kun luin niin jäi vaan toive että koko peli floppais todella pahasti myynniltään.
Itelläni on se fiilis että peli kyllä myy. Hakemalla hain viime perjantaina niin löyty vasta viidennestä liikkeestä missä kävin :D

Ihmeen vähän siinä arviossa luki lajista nimeltä koripallo.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Tässä nyt pähkäilen kumman koriksen ostais huomenna[emoji16] Täällä varmaan suositellaan 2k sarjaa?
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Gamereactor antoi 2k:lle kokonaiset 5/10. Nyt on ilmeisesti tosiaan menty rahastuksella yli kipurajan. Arvostelun kun luin niin jäi vaan toive että koko peli floppais todella pahasti myynniltään.
Minusta tuntuu että pyritään mielistelemään EA:ta. Esim. Fifaa kehuivat vuolaasti.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Tässä nyt pähkäilen kumman koriksen ostais huomenna[emoji16] Täällä varmaan suositellaan 2k sarjaa?

Todellakin 2k. Live ei voi olla kovin hyvi verrattuna näin erinomaiseen tekeleeseen.

Todella paljon on tapahtunut kehitystä 2k16 versiosta, joka on kirjaimellisesti epäaito verrattuna tähän. Kehitys on huomattavasti suurempaa kuin NBA 2k14 & 2k16 välillä. Pelissä on paljon hyviä uudistuksia ja pelaaminen tuntuu aidolta. MyCareer on hyvä. 2k16 oli todella tylsä tarina, jossa ei ollut oikein sisältöä, onneksi tässä ei ole vastaavaa ongelmaa. Aloitin urani Bullsissa ja 15 pelin jälkeen mut nostettiin aloitukseen, vaikka tilastoni ovat hävyttömän huonot. Olen kuitenkin tehnyt kiistattoman hyvää työtä puolustuksessa ja tehnyt paljon screenejä. Useasti ollaan taottu monia pisteitä jos mut ja Lauri on pistetty samaan aikaan kentälle. Ollaan voitettu puolet peleistä ja joukkue on yllättävän hyvä, vaikka se ei paperilla siltä näytä. Ainoa miinus Mirotic joka missaa 75 % avoimista heitoista ja alkaa pelaamaan yhden miehen showta jos heitto ei uppoa. Markkanen on ollut todella hyvä ja hänen avullaan olen saanut paljon syöttöjä. Ymmärtää myös liikuttaa palloa huomattavasti paremmin kuin esim. Mirotic.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Todellakin 2k. Live ei voi olla kovin hyvi verrattuna näin erinomaiseen tekeleeseen.

Todella paljon on tapahtunut kehitystä 2k16 versiosta, joka on kirjaimellisesti epäaito verrattuna tähän. Kehitys on huomattavasti suurempaa kuin NBA 2k14 & 2k16 välillä. Pelissä on paljon hyviä uudistuksia ja pelaaminen tuntuu aidolta. MyCareer on hyvä. 2k16 oli todella tylsä tarina, jossa ei ollut oikein sisältöä, onneksi tässä ei ole vastaavaa ongelmaa. Aloitin urani Bullsissa ja 15 pelin jälkeen mut nostettiin aloitukseen, vaikka tilastoni ovat hävyttömän huonot. Olen kuitenkin tehnyt kiistattoman hyvää työtä puolustuksessa ja tehnyt paljon screenejä. Useasti ollaan taottu monia pisteitä jos mut ja Lauri on pistetty samaan aikaan kentälle. Ollaan voitettu puolet peleistä ja joukkue on yllättävän hyvä, vaikka se ei paperilla siltä näytä. Ainoa miinus Mirotic joka missaa 75 % avoimista heitoista ja alkaa pelaamaan yhden miehen showta jos heitto ei uppoa. Markkanen on ollut todella hyvä ja hänen avullaan olen saanut paljon syöttöjä. Ymmärtää myös liikuttaa palloa huomattavasti paremmin kuin esim. Mirotic.

Ok. Eli 2k lähetään hakee putiikista[emoji16] Kiitos vinkistä
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

MyCareer on hyvä. 2k16 oli todella tylsä tarina, jossa ei ollut oikein sisältöä, onneksi tässä ei ole vastaavaa ongelmaa. Aloitin urani Bullsissa ja 15 pelin jälkeen mut nostettiin aloitukseen, vaikka tilastoni ovat hävyttömän huonot. Olen kuitenkin tehnyt kiistattoman hyvää työtä puolustuksessa ja tehnyt paljon screenejä. Useasti ollaan taottu monia pisteitä jos mut ja Lauri on pistetty samaan aikaan kentälle. Ollaan voitettu puolet peleistä ja joukkue on yllättävän hyvä, vaikka se ei paperilla siltä näytä. Ainoa miinus Mirotic joka missaa 75 % avoimista heitoista ja alkaa pelaamaan yhden miehen showta jos heitto ei uppoa. Markkanen on ollut todella hyvä ja hänen avullaan olen saanut paljon syöttöjä. Ymmärtää myös liikuttaa palloa huomattavasti paremmin kuin esim. Mirotic.
Itelläni taas kun Bullsilla pelaan niin Mirotic osuu melko hyvin kun sille vaan rakentaa. Itsekin viimeiseen 4 peliin jokaiseen vähintään 15 pistettä. Oli jo aikakin nousta avaukseen. Siitä harvinainen pelimuoto tää MyCareer et ainakin itelleni puolustaminen on vaikeampaa kun tehojen tekeminen hyökkäyspäässä. :D

Mitä nyt siellä tuli yks semmonen peli missä ei pelin olessa tasainen osunu oikein kukaan Bulls pelaaja. No kyllä sitte kun peliä oli alle 5 minuuttia jäljellä niin siinä ihan pelin lopussa pelkästään itse heitin 12 pojoo. Tietysti siinä kohtaa alkaa osuu kun peli on käytännössä ohi kun vastustaja johtaa yli 20 pisteellä.

No sieltä tuli sit pelin jälkee animaatio missä valkku huutaa koko joukkueen pystyyn :D Eli oli ihan tarinallinen juttu et ei osunu oikein kukaan vaikka oli kuinka vapaana.

Tuli tuossa hommattua Helsinki Seagullsin kausikortti. :)
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

...No kyllä sitte kun peliä oli alle 5 minuuttia jäljellä niin siinä ihan pelin lopussa pelkästään itse heitin 12 pojoo. Tietysti siinä kohtaa alkaa osuu kun peli on käytännössä ohi kun vastustaja johtaa yli 20 pisteellä.

Onko mitään merkkejä, onko tapahtunut muutosta aikaisemmin mainitun "joukkueen reppuselkään ottamisen" -ilmiöstä. Entä tekoälymuutokset verrattuna viime vuosiin? My Leagueta pelatessa kehitystä on tullut AI:n puolelta, näkyykö My Careerissa?
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Onko mitään merkkejä, onko tapahtunut muutosta aikaisemmin mainitun "joukkueen reppuselkään ottamisen" -ilmiöstä. Entä tekoälymuutokset verrattuna viime vuosiin? My Leagueta pelatessa kehitystä on tullut AI:n puolelta, näkyykö My Careerissa?
Minusta joukkue ei ole todellakaan niin riippuvainen pelaajan suorituksista kun esim 2 vuotta sitten. :) Mä oon tehnyt monessa pelissä 15 pojoo mut siellä on aina joku oman joukkueen pelaaja joka tekee yli 20 pistettä. Ja jos joukkueessa on joku hyvä kolmosten heittäjä niin sille jos syöttää vapaan korin niin aika hyvin saa syöttöpisteitä kerättyä. :D Mirotic Wade Valentine Nuo kolme osuu ihan kivalla prosentilla kaaren takaa.

Enemmän merkkaa tuo koko yleispelaaminen kun se että tekee XX määrän pisteitä vaikka olisi avauksen pelaaja.

Isoin juttu on voittaa se oma Match Uppi pelin aikana. Eli pelata paremmin kun vastustajan saman pelipaikan avauksen mies. Jos siinä itse onnistuu niin yleensä oman joukkueen muut pelaajat tekee jo riittävästi pisteitä että joukkue voittaa.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

The Sixth Axis ei ollut oikein tykännyt tämänvuotisesta 2K-koripallosta. Arvosteluhetkellä peli oli ilmeisesti tuntunut viimeistelemättömältä, bugiselta ja varsinkin joka paikassa esillä olleet mikromaksut ja tyyli "käytä virtuaalivaluuttaa muuttaaksesi pelaajasi hiustyyliä" ei ollut miellyttänyt arvostelijoita. Tästä lopputuloksena oli ollut arvosana 3/10, joka omaan silmäänikin näyttää aika raflaavalta, vaikka olen itsekin kritisoinut pelin mikromaksutapaa ja osaa sen jokavuotisista ongelmista.

Noh, 2K oli ottanut asian vielä astetta vakavammin ja olivat paineistaneet ja "uhkailleet" kyseistä arvostelumediaa ja vaatineet ottamaan arvostelunsa pois, tai ainakin tekemään muutoksia tms. Mielestäni kyseinen toiminta on todella huolestuttavaa ja erittäin ala-arvoista! Myönnän, että omastakin mielestä tuo 3/10 on alakanttiin, mutta ei kai nyt siitä huolimatta ole mitenkään hyväksyttävää, että arvostelijoita aletaan tuolla tavalla paineistamaan ja jopa "uhkailemaan"?

[video=youtube;oeZB8z1vQ2w]https://www.youtube.com/watch?v=oeZB8z1vQ2w[/video]
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

2k18 saanut Metacriticissä murska-arviot käyttäjiltä. Ilmeisesti syynä mikromaksut.

Onko itse pelin (sen koripallon pelaamisen) suhteen tullut jotain mokia tai kehitystä? Entä MyGM -pelimuoto? MyTeam?

En ole tuon MyCareerin perään ollut niin kiinnostaa onko nuo muodot ja itse koris kuitenkin vielä ok.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Onko itse pelin (sen koripallon pelaamisen) suhteen tullut jotain mokia tai kehitystä? Entä MyGM -pelimuoto? MyTeam?

En ole tuon MyCareerin perään ollut niin kiinnostaa onko nuo muodot ja itse koris kuitenkin vielä ok.
Kyllä se itse koripallo on mennyt aika paljonkin eteenpäin. :) Ainakin mun mielestä kun nyt tekoäly pelaa pitkälti sen mukaan minkä tyypisellä pelaajalla on pallo. Eli esim jos pallo on Russell Westbrookilla niin todennäköisesti pick and roll kuvio on todella vaikea eli käytännössä on pakko syöttää sille (tahallaan yksin) jätetyllle pelaajallle. Ja kun kyseessä on "huono" heittäjä niin sen voi jättää vapaaksi.


Muutenki esim Pick and roll on todella vaikea toteuttaa. Se ikään kun luetaan niin siinä pitää vähän pystyä varastamaan ettei se vastustajan sentteri ehdi ihan iholle.

Samoin esim Giannis Antetokounmpo se Milwaukee Bucksin mies mä oon monella joukkueella sitä yrittäny puolustaa mutta ei onnistu :D Huippu pelaaja on oikeasti huippu pelaaja.

Käytännössä ero viime vuoden peliin on siinä että niistä animaatioista on päästy eroon. Pick and roll oli vielä viime vuonna semmonen että kun sitä yritti niin oikeasti taustalla lähti pyörimään se tietty animaatioiden sarja joka toistu aina kun kyseinen kuvio tehtiin. Nyt siinä ja kaikkissa muissakin kuvioissa on kyse niistä pelaajista jotka sen yrittää toteuttaa. Ei ole enään sidottu mihinkään animaatioon niitä mahdollisuuksia. :)

Itse aloitan tämän MyGM moodin kun NBA kausi alkaa 14.10 Chicago Bulls aloittaa kautensa 17.10. En tiedä vieläkään että millä joukkueella aloitan.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Kun moni nyt täälläkin on kysellyt pelistä vähän epäröiden (johtuen heikoista käyttäjäarvioista), niin kerrottakoon oma kantani.

Pelaan lähinnä mycareeria, mutta en netissä. Täten mulla ei ole niin merkitystä sillä, onko ukko heti mahdottoman hyvä vai ei. Peliaikaa tulee koko ajan lisää, joten statsit paranee hiljalleen ja näinollen VC:tä tulee enemmän ja enemmän koko ajan. Ja näin peliä tykkäänkin pelata. Toki otti nuppiin maksaa oman pelaajan hiusmallista, parrasta ja tatskoista paljon VC:tä, mutta pakko saada itsensä näköinen hahmo :)

Itse kentällä tää on helposti paras korispeli IKINÄ. Valmiit animaatiot vähentyneet ja peli on huomattavasti smoothimpi pelikokemus kuin aiemmin, ja teköälykin on parantunut selvästi. Jos ei mycareer ja varsinkin omalla hahmolla nettipelaaminen nappaa, en näe mitään syytä olla ostamatta peliä. Jos taas on kiire pelata muita vastaan, kannattaa varautua maksamaan ainakin se parikymppiä, jotta statsit saa heti sinne 85 paikkeille. Paskaa, mutta näin se nyt vaan on. Mielenkiintoista muuten nähdä, tuleeko VC politiiikkaan muutosta ensi vuonna, sen verran kovaa kritiikkiä on 2k tänä vuonna mikromaksuista saanut.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Tuohan on ihan hölmöä haukkua peli hankittavan lisäsisällön vuoksi. Itse olen pelaamalla avannut lukittut ekstrat ja näin teen jatkossakin. Ei mua kiinnosta mikään tatuointi alter egolleni vaan pelikokemus kokonaisuutena. Koris on vaan niin hauskaa, sekä oikeana että virtuaaliversiona.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Tuohan on ihan hölmöä haukkua peli hankittavan lisäsisällön vuoksi. Itse olen pelaamalla avannut lukittut ekstrat ja näin teen jatkossakin. Ei mua kiinnosta mikään tatuointi alter egolleni vaan pelikokemus kokonaisuutena. Koris on vaan niin hauskaa, sekä oikeana että virtuaaliversiona.

Jos olet mycareeria pelannut, niin tiedät varmaan, ettei kyse ole mistään lisäsisällöstä tai lukituista extroista, vaan jos nettipeleissä meinaa pärjätä omalla mycareer-hahmollaan YHTÄÄN, on käytännössä pakko maksaa rahaa. Ja se, että pelaajan kosmeettisiin muutoksiin käytetään samaa pelin sisäistä valuutta kuin arvojen parantamiseen on ihan uskomattoman ärsyttävää. Kyllä, pelaajat ovat turhamaisia ja haluavat personoida hahmonsa.

Jos kyse olisi vaikka muutaman viikon grindauksesta, olisi homma ok, mutta koska peliä on käytännössä pelattava satoja tunteja, jotta oma pelaaja olisi huippuarvoissa, on 2K:n rahastus tässä ihan töykeän härskiä. Aika on rahaa ja moni tyytyy ennemmin maksamaan pari kymppiä lisää, jotta saisi edes ovr 85 pelaajan ja olisi edes jotain saumaa nettipeleissä - yli 90ovr pelaajaan saakin sitten syytää jo yli 40€. Yksinpelissähän nämä ei haittaa ja pelihän on aivan helvetin hyvä, mutta ymmärrän täysin rahastuksesta nousseen raivon.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Pakko sanoa sen verran että siis tämä paytowin on ihan täyttä paskaa (Poislukien myteam)....Ainoastaan pelaajan kehitys nopeutuu eikä rahalla saa MITÄÄN erikoista mitä pelaamalla ei saisi ....Ja itse pelaan netissä mahd. paljon niin kyllä on parkit ja pro amit täynnä 85 ketkä ei osaa pelata hevonvittua...Ja sitten toisinpäin että 70 overall jannut pieksee niitä 85 ihan huolella koska osaavat pelata...Ei se overall kerro läheskään kaikkea...itsellä tällä hetkelle overall 88 josta ainakin 5 ovr pistettä täysin ilmaa eli jotain itselle turhia joutunut upgreidaamaan että ovr nousee...Parhaiten tässä oppii pelaamaan kun rakentaa sitä äijää alusta asti. Ja itse pelailen mycareeria enää lähinnä badgejen grindaukseen niin silti tässä saa n. 1000vc per peli kunhan saa sopimukset yms kuntoon ( Tulokaskausi menossa vielä) että kyllä sitä vc:tä pelaamallakin saa mielestäni ihan suht nopeaan...
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Jos olet mycareeria pelannut, niin tiedät varmaan, ettei kyse ole mistään lisäsisällöstä tai lukituista extroista, vaan jos nettipeleissä meinaa pärjätä omalla mycareer-hahmollaan YHTÄÄN, on käytännössä pakko maksaa rahaa. Ja se, että pelaajan kosmeettisiin muutoksiin käytetään samaa pelin sisäistä valuutta kuin arvojen parantamiseen on ihan uskomattoman ärsyttävää. Kyllä, pelaajat ovat turhamaisia ja haluavat personoida hahmonsa.

Jos kyse olisi vaikka muutaman viikon grindauksesta, olisi homma ok, mutta koska peliä on käytännössä pelattava satoja tunteja, jotta oma pelaaja olisi huippuarvoissa, on 2K:n rahastus tässä ihan töykeän härskiä. Aika on rahaa ja moni tyytyy ennemmin maksamaan pari kymppiä lisää, jotta saisi edes ovr 85 pelaajan ja olisi edes jotain saumaa nettipeleissä - yli 90ovr pelaajaan saakin sitten syytää jo yli 40€. Yksinpelissähän nämä ei haittaa ja pelihän on aivan helvetin hyvä, mutta ymmärrän täysin rahastuksesta nousseen raivon.

Itse tykkään pelata joukkueena ja luultavimmin ostettuani alan tahkomann MyGm:ää. Kuvittelen itseni valmentajaksi pelaajan sijaan. Eikä pärjääminen ole niin tärkeää, kun pelaan keskimäärin tunnin päivässä.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Mä oon aina tykänny tästä tavasta miten 2K esittää näitä koripallon tilastoja. Varsinki nyt kun uraa pelaa niin joka pelissä sanotaan että vastustajan pelaaja X teki viime pelissä tämän ja tämän verran pisteitä. Tai kesken pelin saattaa tulla joku Top 10 listaus jostain asiasta. :)
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Pakko sanoa sen verran että siis tämä paytowin on ihan täyttä paskaa (Poislukien myteam)....
Kumoat suluissa just mitä väitit sitä ennen :D

Ainoastaan pelaajan kehitys nopeutuu eikä rahalla saa MITÄÄN erikoista mitä pelaamalla ei saisi ....Ja itse pelaan netissä mahd. paljon niin kyllä on parkit ja pro amit täynnä 85 ketkä ei osaa pelata hevonvittua...Ja sitten toisinpäin että 70 overall jannut pieksee niitä 85 ihan huolella koska osaavat pelata...Ei se overall kerro läheskään kaikkea...itsellä tällä hetkelle overall 88 josta ainakin 5 ovr pistettä täysin ilmaa eli jotain itselle turhia joutunut upgreidaamaan että ovr nousee...Parhaiten tässä oppii pelaamaan kun rakentaa sitä äijää alusta asti.

Ei ne arvot TIETENKÄÄN kerro kaikkea eikä auta, jos padia pitää pelitaidoton mutantti käsissään, mutta kyllä ne pelaajan arvot nyt vaan vaikuttaa älyttömästi siihen, millä prosentilla heitot menevät sisään tai vaikkapa suoraan pelaajan nopeuteen yms. Jos lähdetään siitä, että pelaajat ovat taidoiltaan samantasoisia, niin ei jollain 70 ovr ukolla ole mukavaa pelata yli 85 ovr pelaajia vastaan.
 
Ylös Bottom