Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sinänsä tulee ihan lämmin tunne, että perheet kaivaa sen Wiin kaapista joulun alla pelatakseen Just Dance 2018. Helpompiakin tapoja olisi, mutta kai ne Wiimotet ovat ehta asia ja kännykän heiluttaminen ilmassa ei.

Siinä on yksi ajatus, mutta tässä on todennäköisempi: monella pelaajalla on uudempien laitteiden kuten PS4:n rinnalla Wii yhä kytkettynä ja käytössä, tai mahdollisesti jopa ainoana "uutena" pelikonsolina. Wii-pelejä on ollut kauppojen hyllyillä tarjolla paljon pidempään kuin mitä Wii U:n julkaisun aikoihin olisi saattanut kuvitella, ja sen lisäksi että tätä kaupoissa olevaa valikoimaa myydään yhä, niin Nintendo yhä toimittaa Wii-pelejä myös "Just Dance -sesongin" ulkopuolella. Viime syyskuun loppuun mennessä Wiille oli toimitettu noin 919 miljoonaa peliä, eli toimituksia oli tullut toista miljoonaa lisää pelkästään maaliskuun ja syyskuun välillä, hiljaisina kesäkuukausina kun Just Dance 2017:n myyntikin oli hiipunut, ja myös hyvissä ajoin ennen nyt lokakuun lopulla julkaistua Just Dance 2018:aa. Kuten on hyvin tiedossa, Wiille tulee enää hyvin vähän uusia pelejä, ja uusien laitteiden myynti on käytännössä nollassa, mutta Wiin olemassaolevat omistajat selvästi ostavat yhä "uusia" eli kaupasta jälleenmyytyjä pelejä laitteen olemassaolevasta pelivalikoimasta. Tähän tulee tietenkin päälle kaikki myyntilukujen ulkopuolinen pelien kierto, kuten käytetyt pelit ja lainapelit.

Onhan se selvää, että Wii-laitteiden käyttö on vähenemään päin, ja uusien julkaisujen vähentyessä yhä pienempiin määriin myös pelimyynnit ovat hiipumassa, mutta Wii-laitekanta on kestänyt hämmästyttävän hyvin, ja jos talousvuoden aikana saadaan vieläkin muutama miljoona uutta peliä myydyksi erittäin vähistä uusista julkaisuista huolimatta, niin se kertoo että merkittävä osa Wii-omistajista käyttää laitteitaan yhä aktiivisesti, eikä pelkästään uusinta Just Dancea varten vaan koko vuoden varrella.

Samalla toki Just Dance -sarjan myynnit jakautuvat yhä suuremman laitevalikoiman kesken. Just Dance 2018 ilmestyi PS4:lle, PS3:lle, Wiille, Wii U:lle, X360:lle, Xbonelle ja NS:lle, eli myynnit jakautuvat nykyään jo 7 eri laitealustan kesken. Siinä on tarjolla monta erilaista pelitapaa, ja Just Dance on yksi harvoja ellei jopa se viimeinen sarja, jolle tulee yhä myös last gen -versiot current gen -versioiden lisäksi. Jos siis Wii onkin yhä se sarjan suosituin alusta, niin Ubisoftille on selvästi vaivan arvoista tuoda Just Dance näin monelle alustalle vanhoja ja uusia myöten, olipa ohjaimena Wiikake, Move, kamera tai kännykkä.

Oma on vielä ostamatta, kuten monella muullakin.

Tässähän olet aivan oikeassa. Jos Just Dance 2018 noudattaa edeltäjien trendejä, niin peli alkaa nousta useiden maiden listoilla jälleen joulun lähestyessä, ja koska pelimyynnin volyymi on silloin muutenkin korkeampi, niin siitä voi vetää melko selvät yhtäsuuruusmerkit että suuri osa Just Dancen myynneistä tapahtuu juuri silloin joulunalusaikana, ja sitten pelin myynnit alkavat taas vähitellen laskea talven ja kevään aikana, kuten tänä ja aikaisempina vuosina on nähty. Näin ollen moni Just Dance 2018:n tulevista ostajista ei ole omaansa vielä hankkinut.
 
Viimeksi muokattu:
Ubisoftin alustakohtaiset myynnit. Nintendo Switch menossa tällä vauhtia ohi Xboxin, Eroa vain 1 %.

DODA6ePXcAARB7W


Lähde: https://twitter.com/toadsanime/status/927953645987155968
 
Ei ole Microsoftilla tavoitteena myydä kovin montaa xbox one x:ää vuoden loppuun mennessä kuin vain 900 000 konsolia: http://www.mcvuk.com/articles/conso...forecast-but-does-not-expect-a-momentum-shift

Eipähän olisi minulle ainakaan kovinkaan suuri yllätys, sillä tuskin kovinkaan moni nykyisistä Xbox Onen asiakkaista jaksaa vaihtaa tehokkaampaan X-malliin. Lisäksi 500 euron hintalappu on aika monelle suuri este.
Ei sillä, minä ainakin ennakkotilasin (odotan yhä konsolia) jotta pääsisin pelaamaan multiplättäreitä tehokkaimmalla konsolilla saadakseni sulavan pelikokemuksen ja hienot grafiikat.
 
Kova tulos mikäli toteutuu. Konsolin hinta on korkeahko, eikä kyseessä kuitenkaan ole muu kuin tehokkaampi Xbox One.

Olihan pro myös vain tehokkaampi versio nelosesta ja silti menestyi paremmin ja eikö yhdessä välissä ollut että 20% nelosista oli pro versioita ja nykyään tuokin on varmana isompi luku
 
Olihan pro myös vain tehokkaampi versio nelosesta ja silti menestyi paremmin ja eikö yhdessä välissä ollut että 20% nelosista oli pro versioita ja nykyään tuokin on varmana isompi luku

Siinä kulki rinnalla vahvasti myös PlayStation VR, johon PRO-malli toi lisää potkua + USB-liittimen konsolin takaosaan. Hyvät porkkanat. Myynneissä liikutaan ilmeisesti yhä siellä 20 % myydyistä pleikka nelosista. Marginaaliyleisölle, hyvin pärjää perusmallillakin.
 
Ubisoftin alustakohtaiset myynnit. Nintendo Switch menossa tällä vauhtia ohi Xboxin, Eroa vain 1 %.

DODA6ePXcAARB7W


Lähde: https://twitter.com/toadsanime/status/927953645987155968
Tämä jos mikä kertoo Switchin huonosta tilanteesta. Ubisoft pukkaa markkinoille ekslusiivia Mario-lisenssillä ja definitiivisen Raymanin, mutta myynnit ovat valovuosia jäljessä PlayStation-tuoteperhettä! Koneella, jolla ei ole oikein mitään pelattavaa! Tämän kun ynnää yksi yhteen Bandai Namcon "häpeällistä" kommenttiin, niin huonosti menee lännessä ja idässä.
 
Japanin viime viikon myynnit:

  1. Switch – 64,387
  2. PS4 – 21,830
  3. New 3DS LL – 11,116
  4. New 2DS LL – 7,914
  5. PS4 Pro – 6,993
  6. Vita – 3,576
  7. 2DS – 1,539
  8. New 3DS – 287
  9. Xbox One – 114
  10. PS3 – 56
  11. Wii U – 38


Pelit:

1. [PS4] Call of Duty: WWII – 168,324 / NEW
2. [NSW] Super Mario Odyssey – 116,931 / 578,969
3. [PS4] .hack// GU Last Recode – 61,616 / NEW
4. [3DS] Style Savvy: Styling Star – 32,176 / NEW
5. [NSW] Splatoon 2 – 23,557 / 1,295,008
6. [PS4] ARK: Survival Evolved – 23,370 / 93,547
7. [PS4] Assassin’s Creed Origins – 22,272 / 71,692
8. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 15,913 / 788,445
9. [3DS] Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux – 9,798 / 70,647
10. [PS4] Gran Turismo Sport – 9,045 / 177,001

Lähde: http://nintendoeverything.com/media-create-sales-103017-11517/
 
Aika paljon heittoa noissa switch myynneissä mutta jos switch myisi japanissa keskim. tuon 60 000 per kk niin tekee se jo reilut 3 milj. vuositasolla. Kaikella kolmella markkina-alueella jos päästään samaan niin se olisi reilut 9 milj. vuodessa ja viidessä vuodessa >45 miljoonaa.

Ei nuo 3DS luvut sikäli ihan mahdottomia ole Vitsin saavuttaa, etenkin jos 14 milj. valmistetusta kaikki menisi, niin se tekisi jo 70 milj. viidessä vuodessa. Valmistuskapasiteettihan nyt on samalla maksimi myyntimääräkin vuodessa, toki se voi elää suuntaan jos toiseen.
 
Uusi Assassin's Creed näytti hyvältä E3:ssa, ja pelaajat ovat olleet samaa mieltä. Ensimmäisen 10 päivän aikana Assassin's Creed Origins myi kaksi kertaa niin paljon kuin AC Syndicate samalla aikavälillä kaksi vuotta sitten:

Gamespot sanoi:
Ubisoft has released its earnings report for the first half of its fiscal year. Although it didn't launch until after that period, perhaps the most striking result the publisher had to share was a major boost in sales of Assassin's Creed Origins compared with the previous game, Assassin's Creed Syndicate.

On a "comparable basis," which in this case looks at units sold during their first 10 days, sales of Origins are double that of Syndicate.

https://www.gamespot.com/articles/assassins-creed-origins-is-already-doing-much-bett/1100-6454741/

Aika paljon heittoa noissa switch myynneissä mutta jos switch myisi japanissa keskim. tuon 60 000 per kk niin tekee se jo reilut 3 milj. vuositasolla. Kaikella kolmella markkina-alueella jos päästään samaan niin se olisi reilut 9 milj. vuodessa ja viidessä vuodessa >45 miljoonaa.

Sinulla taisi nyt sattua jokin laskuvirhe. Noilla luvuilla NS myisi Japanissa noin 720 tuhatta laitetta / vuosi. Jos oletaan sama suhdeluku Japanin ja muun maailman välillä kuin tähän saakka (Japani noin 25 % kaikista NS-myynneistä), niin maailmanlaajuisesti NS:ää myytäisiin silloin noin 3 miljoonaa laitetta / vuosi. 9 miljoonaan vaadittaisiin paljon enemmän.

Tälle julkaisun jälkeiselle tilivuodelle tuo 9 miljoonaa näyttää toki toteutuvan ja ylittyvänkin ainakin jos katsotaan toimituksia, koska tällä hetkellä NS:ää on toimitettu noin 5 miljoonaa kahden edellisen neljänneksen aikana, joten elleivät NS:n toimitukset todella kasva merkittävästi, niin se n. 10 miljoonaa näyttää todennäköiseltä. Se on sitten eri asia, mihin suuntaan nämä toimitukset kehittyvät tulevina vuosina.
 
Sinulla taisi nyt sattua jokin laskuvirhe. Noilla luvuilla NS myisi Japanissa noin 720 tuhatta laitetta / vuosi. Jos oletaan sama suhdeluku Japanin ja muun maailman välillä kuin tähän saakka (Japani noin 25 % kaikista NS-myynneistä), niin maailmanlaajuisesti NS:ää myytäisiin silloin noin 3 miljoonaa laitetta / vuosi. 9 miljoonaan vaadittaisiin paljon enemmän.
No tota m_vierimaa tarkoitti 60000/vk, joka kyllä kontekstista olisi selvinnyt eli paria postausta ylempää löytyvistä viikkomyyneistä. Mutta ei, pitää laskuvirhettä epäillä ilmiselvässä jutussa.
 
No tota m_vierimaa tarkoitti 60000/vk, joka kyllä kontekstista olisi selvinnyt eli paria postausta ylempää löytyvistä viikkomyyneistä.

Jos sellaista tarkoitti niin silloin sekin oletus on virheellinen, koska ei Super Mario Odysseyta julkaista joka viikko. Onko yhtään mitään syytä uskoa, että tulevan vuoden aikana NS myisi edes Japanissa joka viikko keskimäärin saman verran kuin Super Mario Odysseyn julkaisun jälkeisellä viikolla?
 
No tota m_vierimaa tarkoitti 60000/vk, joka kyllä kontekstista olisi selvinnyt eli paria postausta ylempää löytyvistä viikkomyyneistä. Mutta ei, pitää laskuvirhettä epäillä ilmiselvässä jutussa.
Jos viestissä lukee "60 000 per kk", mutta tällä tarkoitetaankin "60 000 per viikko", niin en ihmettele Mahen reaktiota. Myös itsekin pähkäilin samaa asiaa, mutta laiskana en jaksanut tarttua tähän.
 
Jos viestissä lukee "60 000 per kk", mutta tällä tarkoitetaankin "60 000 per viikko", niin en ihmettele Mahen reaktiota. Myös itsekin pähkäilin samaa asiaa, mutta laiskana en jaksanut tarttua tähän.
Miten tuota voi edes ihmetellä, tai saada mitään reaktiota, jos yhtään lukee viestin loppuun..
Koska ihan ilman laskintakin pystyy laskemaan, että tuo reilu 3miljoonaa vuositasolla tekee juuri tuon 60k viikkotasolla (3 000 000 / 60 000 = 50 -> 3 120 000 / 60 000 = 52 -> vuosi). Eli jos nyt yhtään lukee viestiä kokonaisuudessan, niin ei tuota kyllä mitenkään voi väärin ymmärtää kahden k kirjaimen vuoksi..
 
Ylös Bottom