Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Sony kasvatti ennustettaan ja maaliskuun 2018 loppuun mennessä on tavoitteena peräti 79 miljoonaa myytyä PS4-laitetta.

Tämä tarkoittaa sitä että PS3:sta mennään ohi ja komeasti, ja se sentään myi alkuvaikeuksien jälkeen reilusti päälle 80 miljoonaa laitetta noin 8 elinvuotensa aikana. PS4:llä tulee maaliskuussa täyteen 4 vuotta ja 4 kuukautta, eli nyt se 100 miljoonaa PS4:ää ei näytä pelkästään mahdolliselta vaan melkeinpä varmalta. Tällä tahdilla sinne saatetaan päästä jo vuoden 2019 aikana.

Samalla siis näyttää siltä, että PS4 tulee elinaikanaan myymään ainakin jonkin verran enemmän kuin Wii.
 
Sonyn Q2/2017-osavuosikatsaus on julkaistu. Pelipuolen voitto kasvoi toistasataa prosenttia, PlayStation 4:n tuorein myyntilukema on 67,5 miljoonaa jälleenmyyjille myytyä konsolia. Nintendon tapaan Sony kasvatti ennustettaan ja maaliskuun 2018 loppuun mennessä on tavoitteena peräti 79 miljoonaa myytyä PS4-laitetta.

Osuus koko Sonyn tuloksesta on PlayStationilla merkittävä. Käytännössä taakse jäävät muut toimialat.

DNdQBtWVwAEb_96


Lähde: https://twitter.com/ynakamura56/status/925297124962549762
 
Japanin viime viikon myynnit:

  1. [NSW] Super Mario Odyssey (Nintendo, 10/27/17) – 462,038 (New)
  2. [PS4] ARK: Survival Evolved (Spike Chunsoft, 10/26/17) – 70,177 (New)
  3. [3DS] Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux (Limited Edition Included) (Atlus, 10/26/17) – 60,848 (New)
  4. [PS4] Assassin’s Creed Origins (Ubisoft, 10/27/17) – 49,419 (New)
  5. [PS4] Taiko Drum Master: Drum Session (Bundle Edition Included) (Bandai Namco, 10/26/17) – 28,245 (New)
  6. [NSW] Splatoon 2 (Nintendo, 07/21/17) – 22,445 (1,271,451)
  7. [PS4] Gran Turismo Sport (Limited Edition Included) (SIE, 10/19/17) – 17,670 (167,956)
  8. [3DS] Idol Time PriPara: Yume All-Star Live! (Takara Tomy A.R.T.S, 10/26/17) – 14,885 (New)
  9. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo, 04,28,17) – 13,936 (772,533)
  10. [PS4] The Evil Within 2 (Bethesda Softworks, 10/19/17) – 12,624 (55,565)

Konsolit:

  1. Switch – 126,701 (31,092)
  2. PlayStation 4 – 18,719 (25,075)
  3. New 2DS LL – 9,203 (8,449)
  4. New 3DS LL – 6,448 (6,187)
  5. PlayStation 4 Pro – 5,934 (6,203)
  6. PlayStation Vita – 3,705 (3,535)
  7. 2DS – 1,412 (1,367)
  8. New 3DS – 220 (195)
  9. Xbox One – 97 (69)
  10. PlayStation 3 – 45 (50)
  11. Wii U – 41 (40)
Lähde: https://mynintendonews.com/2017/11/...ch-sells-126k-and-nintendo-3ds-sells-17k/amp/
 
Xboxi kasvattanut myyntiään.;)

Kyllä! Ja vielä hurjalla 40 %:lla edelliseen mittaukseen verrattuna :D Kas kun Microsoft ei ole jo julkaissut lehdistöteidotetta, että "painokoneet seis! XOne myi edellisellä tarkastelujaksolla Japanissa 40 % nousulla!". Sitten sinne pohjalle pienellä printillä, että myytyjä laitteita kunnioitettavat 97 kappaletta! :D
 
Kyllä! Ja vielä hurjalla 40 %:lla edelliseen mittaukseen verrattuna :D Kas kun Microsoft ei ole jo julkaissut lehdistöteidotetta, että "painokoneet seis! XOne myi edellisellä tarkastelujaksolla Japanissa 40 % nousulla!". Sitten sinne pohjalle pienellä printillä, että myytyjä laitteita kunnioitettavat 97 kappaletta! :D

Hei, äläpäs nyt. Japanin markkinoilla Xbox Onen 97 kappaleen myynnit on nimenomaan kunnioitettava saavutus. :)
 
Kyllä! Ja vielä hurjalla 40 %:lla edelliseen mittaukseen verrattuna
Juu, ja samaan aikaan PS4:n myynti romahti 25%.

Mutta ihan vakavissaan, tässä on erinomainen esimerkki siitä, että ilman tietoa lähtöluvuista noilla prosenteilla ei ole paskankaan merkitystä.
 
"painokoneet seis! XOne myi edellisellä tarkastelujaksolla Japanissa 40 % nousulla!"
Vielä kun tähän loppuun lisätään "150 million kills, 300 million minutes played!" ym. yhdentekeviä koristenumeroita, niin tämä menisi täydestä :D
 
Taitaa olla niin ettei hetkeen nähdä Scifi-Codia.

ResetEra: UK: CoD WW2 sales 57% up, 21 % more revenue than IW

[Week 45, 2007] 01 (NE) CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE (ACTIVISION) < 215,000 / NEW
[Week 46, 2008] 01 (NE) CALL OF DUTY: WORLD AT WAR (ACTIVISION BLIZZARD) - 430,000 / NEW
[Week 46, 2009] 01 (NE) CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2 (ACTIVISION BLIZZARD) - 1,600,000 / NEW
[Week 45, 2010] 01 (NE) CALL OF DUTY: BLACK OPS (ACTIVISION BLIZZARD) - 1,800,000 / NEW
[Week 45, 2011] 01 (NE) CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 3 (ACTIVISION BLIZZARD) - 1,773,000 / NEW
[Week 46, 2012] 01 (NE) CALL OF DUTY: BLACK OPS II (ACTIVISION BLIZZARD) - 1,386,000 / NEW
[Week 45, 2013] 01 (NE) CALL OF DUTY: GHOSTS (ACTIVISION BLIZZARD) - 690,000 / NEW
[Week 45, 2014] 01 (NE) CALL OF DUTY: ADVANCED WARFARE (ACTIVISION BLIZZARD) - 730,000 / NEW
[Week 45, 2015] 01 (NE) CALL OF DUTY: BLACK OPS III (ACTIVISION BLIZZARD) - 635,000 / NEW
[Week 44, 2016] 01 (NE) CALL OF DUTY: INFINITE WARFARE (ACTIVISION BLIZZARD) - 328,000 / NEW
 
Taitaa olla niin ettei hetkeen nähdä Scifi-Codia.

Ainoa hyvä puoli tässä on nykyajan tulevan sieltä vastaan ennemmin tai myöhemmin.

Pelisarjan reboottaus on mahdollista kun kyseessä on jo vuosikymmenen pitkä pelisarja nykymuotoisena. Uutta pelaajaa liikenteessä, joille Normandian hiekkarannat eivät ole aiemmin tulleet tutuiksi.
 
Englannin viime viikon myynnit:

  1. Call of Duty: WWII
  2. Assassin's Creed Origins
  3. FIFA 18
  4. Super Mario Odyssey
  5. Gran Turismo Sport
  6. Wolfenstein II: The New Colossus
  7. Forza Motorsport 7
  8. Mario Kart 8 Deluxe
  9. Forza Horizon 3
  10. Middle-earth: Shadow of War
Lähde: http://www.pushsquare.com/news/2017...ll_of_dutys_return_to_wwii_prompts_resurgence

Ihmeellinen sanavalinta tuossa lähteessä

"Impressively, 57 per cent of the sales were made on the PlayStation 4, compared to just 42 per cent on the Xbox One"

Eikös Ps4 ole myyty se tuplat Oneen verrattuna, joten eikö tuo ole aika luonnollista että enemmän myynelle alustalle myydään enemmän pelejä. Vai onko Codia myyty edellisinä vuosina enemmän Onelle kuin Ps4:lle?
 
Ihmeellinen sanavalinta tuossa lähteessä

Eikös Ps4 ole myyty se tuplat Oneen verrattuna, joten eikö tuo ole aika luonnollista että enemmän myynelle alustalle myydään enemmän pelejä. Vai onko Codia myyty edellisinä vuosina enemmän Onelle kuin Ps4:lle?

Luulen pelisarjaa myytävän suhteellisesti ottaen enemmän Xboxille. Syitä voi olla useampia. Oli joskus vahvasti osa Microsoftin markkinointia.
 
Just Dance 2018 oli tippunut kokonaan listoilta :( Mitähän ne siellä Ubisoftilla ajattelee, kun vitsi-yksinoikeus Mario & Rabbids roikkuu mukana kuukausien jälkeen ja multiformaattihitti Just Dance toisella viikollaan ei? No jouluhan se sieltä jolkottaa ja pukinkontit täyttyvät pelillä.

Tai no oli se Wii-listan ykkösenä perässään Just Dance 2017, WiiU-listan 5. ja Switch-listan 13. edellään mm. 3 muuta Ubisoft-peliä.

3rd partyilla oli 12 peliä Switch-listan top 20:ssa, 3DS:llä luku oli kaksi (2).
 
Just Dance 2018 oli tippunut kokonaan listoilta :( Mitähän ne siellä Ubisoftilla ajattelee

Ei hätää, Har*! Huomaan, että olet edelleen syvästi huolissasi Just Dance -sarjan menestyksestä, kuten olit jo vuonna 2014:

Har* sanoi:
Kannattaakin nauttia. Jää ainakin brittimyyntien perusteella sarjan viimeiseksi osaksi. Wii-versio pääsi listan sijalle 38, muut formaatit eivät listalle mahtuneet. Wii-version myynnit olivat 55 % kaikista myynneistä.

Olet kuitenkin saattanut jälleen huolestua ennenaikaisesti, koska kuten jo tiedämme, juuri se joulusesonki on Just Dance -pelien parasta myyntiaikaa:

http://venturebeat.com/2015/01/15/december-2014-npd-xbox-one-outsells-ps4-again/

Täälläkin keskustelua aiheuttanut Just Dance 2015 pääsi siis myös Yhdysvalloissa joulukuun top 10 -listalle, ja parhaiten myyvä versio oli sielläkin pelin Wii-julkaisu. Just Dance 2015 pärjäsi siis sekä Yhdysvalloissa että Euroopassa varsin hyvin joulukautena. Esimerkiksi Ruotsissa JD2015:n Wii-versio oli myydyin peli viikoilla 51 ja 50 ja pärjäsi muillakin viikoilla hyvin, Ranskassa se sinnitteli jouluun asti top 5 -listalla ja aikaisemmin käsiteltiinkin pelin joulukuun nousua Isossa-Britanniassa. Lisäksi viime viikolla Isossa-Britanniassa Just Dance 2015 nousi jälleen ylöspäin. Samaa trendiä näytti esimerkiksi Italia, jossa JD2015:n Wii-versio oli toiseksi myydyin peli tammikuun alussa FIFA 15:n PS3-version jälkeen. Myös Espanjassa Wiin Just Dance 2015 oli koko joulukuun myydyin peli.

Nyt sarjassa mennään siis jo osassa Just Dance 2018, ja taas on Ubisoft varmasti erittäin huolissaan! Brittimyyntien perusteella Wii-versio oli tosiaan vieläkin se parhaiten myynyt versio, ja sama todennäköisesti toistuu tänäkin vuonna monissa muissakin maissa.

Oletkos ostanut jo oman kappaleesi ja auttanut tätä selvästi aivan veitsenterällä heiluvaa sarjaa selviämään?
 
Siksi tämän nostinkin, koska keskustelulla on perinteitä ja monta sivua sitten lupasin siirtää huomion Japanista Just Dance-jännitysnäytelmään.

Nyt tosin edes se Wii-versio ei edes käynyt TOP40, vaikka paukut etenkin Switch- ja XBone-versioiden avittamina riittivät viikoksi multiformaattilistalle.

Sinänsä tulee ihan lämmin tunne, että perheet kaivaa sen Wiin kaapista joulun alla pelatakseen Just Dance 2018. Helpompiakin tapoja olisi, mutta kai ne Wiimotet ovat ehta asia ja kännykän heiluttaminen ilmassa ei.

Oma on vielä ostamatta, kuten monella muullakin.

Ei hätää, Har*! Huomaan, että olet edelleen syvästi huolissasi Just Dance -sarjan menestyksestä, kuten olit jo vuonna 2014:



Olet kuitenkin saattanut jälleen huolestua ennenaikaisesti, koska kuten jo tiedämme, juuri se joulusesonki on Just Dance -pelien parasta myyntiaikaa:



Nyt sarjassa mennään siis jo osassa Just Dance 2018, ja taas on Ubisoft varmasti erittäin huolissaan! Brittimyyntien perusteella Wii-versio oli tosiaan vieläkin se parhaiten myynyt versio, ja sama todennäköisesti toistuu tänäkin vuonna monissa muissakin maissa.

Oletkos ostanut jo oman kappaleesi ja auttanut tätä selvästi aivan veitsenterällä heiluvaa sarjaa selviämään?
 
Ylös Bottom