Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Et taida ymmärtää myymisestä ja yrityksen pyörittämisestä mitään jos kutsut noita lukuja "mielikuvitusluvuiksi".

Jos joku analyytikko povaa jotain, ja sitten täällä joku väittää noita povauksia toteutuneiksi myynneiksi, niin ne eivät ole pelkästään mielikuvituslukuja, vaan se on ihan suoraa harhaanjohtamista.

Viimeisten maailmanlaajuisten toimituslukujen mukaan NS:n olisi pitänyt myydä 20 % enemmän, jotta se olisi pysynyt edes Wiin tahdissa, saati sitten mennyt ohitse. Siinä on niitä oikeasti toteutuneita toimituksia. Ehkä tilanne Yhdysvalloissa tulee vuoden lopussa olemaan jotain muuta, ehkä ei. Turha kuitenkaan väittää myyntiluvuiksi sellaisia mitkä eivät ole vielä toteutuneet.
 
Japanin viime viikon myynnit:

  1. [3DS] Pokemon Ultra Sun / Ultra Moon (Nintendo, 11/17/17) – 168,978 (836,417)
  2. [NSW] Super Mario Odyssey (Nintendo, 10/27/17) – 77,751 (792,059)
  3. [PS4] Hatsune Miku: Project Diva Future Tone DX (Limited Edition Included) (Sega, 11/23/17) – 34,896 (New)
  4. [NSW] Splatoon 2 (Nintendo, 07/21/17) – 30,275 (1,373,530)
  5. [PS4] Call of Duty: WWII (SIE, 11/03/17) – 21,512 (290,995)
  6. [3DS] Pokemon Ultra Sun / Ultra Moon Double Pack (Nintendo, 11/17/17) – 20,297 (268,080)
  7. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo, 04,28,17) – 18,846 (837,850)
  8. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Limited Edition Included) (Nintendo, 03/03/17) – 15,162 (657,015)
  9. [3DS] Animal Crossing: New Leaf Amiibo+ (Nintendo, 11/23/16) – 10,806 (281,571)
  10. [PS4] Star Wars Battlefront II (Deluxe Edition Included) (EA, 11/17/17) – 10,734 (49,503)

Konsolit:

  1. Switch – 145,200 (86,999)
  2. PlayStation 4 – 20,384 (18,126)
  3. New 2DS LL – 20,283 (29,013)
  4. New 3DS LL – 11,511 (11,074)
  5. PlayStation 4 Pro – 6,525 (8,176)
  6. PlayStation Vita – 5,964 (3,090)
  7. 2DS – 2,838 (3,113)
  8. New 3DS – 254 (280)
  9. Xbox One X – 212 (143)
  10. Xbox One – 196 (104)
  11. Wii U – 85 (43)
  12. PlayStation 3 – 46 (46)
Lähde: https://mynintendonews.com/2017/11/...ch-sells-145k-and-nintendo-3ds-sells-34k/amp/
 
Japanin viime viikon myynnit:

  1. [3DS] Pokemon Ultra Sun / Ultra Moon (Nintendo, 11/17/17) – 168,978 (836,417)
  2. [NSW] Super Mario Odyssey (Nintendo, 10/27/17) – 77,751 (792,059)
  3. [PS4] Hatsune Miku: Project Diva Future Tone DX (Limited Edition Included) (Sega, 11/23/17) – 34,896 (New)
  4. [NSW] Splatoon 2 (Nintendo, 07/21/17) – 30,275 (1,373,530)
  5. [PS4] Call of Duty: WWII (SIE, 11/03/17) – 21,512 (290,995)
  6. [3DS] Pokemon Ultra Sun / Ultra Moon Double Pack (Nintendo, 11/17/17) – 20,297 (268,080)
  7. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo, 04,28,17) – 18,846 (837,850)
  8. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Limited Edition Included) (Nintendo, 03/03/17) – 15,162 (657,015)
  9. [3DS] Animal Crossing: New Leaf Amiibo+ (Nintendo, 11/23/16) – 10,806 (281,571)
  10. [PS4] Star Wars Battlefront II (Deluxe Edition Included) (EA, 11/17/17) – 10,734 (49,503)

Konsolit:

  1. Switch – 145,200 (86,999)
  2. PlayStation 4 – 20,384 (18,126)
  3. New 2DS LL – 20,283 (29,013)
  4. New 3DS LL – 11,511 (11,074)
  5. PlayStation 4 Pro – 6,525 (8,176)
  6. PlayStation Vita – 5,964 (3,090)
  7. 2DS – 2,838 (3,113)
  8. New 3DS – 254 (280)
  9. Xbox One X – 212 (143)
  10. Xbox One – 196 (104)
  11. Wii U – 85 (43)
  12. PlayStation 3 – 46 (46)
Lähde: https://mynintendonews.com/2017/11/...ch-sells-145k-and-nintendo-3ds-sells-34k/amp/

Onko kellään teoriaa tuosta miten Switchin myynnit on pomsahtanu noin paljon edeltävästä viikosta? Joko siellä on kenties saatu linjat tuotannossa paremmin rullaamaan. :)
 
Onko kellään teoriaa tuosta miten Switchin myynnit on pomsahtanu noin paljon edeltävästä viikosta? Joko siellä on kenties saatu linjat tuotannossa paremmin rullaamaan. :)
Linjat rullaa nyt lujempaa. Enemmänkin oisi raporttien mukaan mennyt jos tavaraa ois riittänyt.
 
Pakko se on rullatakkin jos meinataan isoihin lukuihin päästä, 150k€ viikossa = 600k€ kuukaudessa x 12 =~ 7 milj. per vuosi Japanissa.

Jos jokaisella kolmella päämarkkina-alueella pysyttäisiin per vuosi tuohon, tekisi se 105 miljoonaa viidessä vuodessa. (5 x 21 milj.)

Todennäköisempää on että luvuissa on kuitenkin vahva joulubuustaus mukana ja japanissa ei ihan hetkeen päästä tuohon 7 milj. per vuosi.

Nythän ennusteissa on ollut että n. 14 milj. olisi switchin myynti eka vuonna. Tälläkin päästäisiin 70 milj. viidessä vuodessa, mikä sekin olisi kelpo tahti.
 
Pakko se on rullatakkin jos meinataan isoihin lukuihin päästä, 150k€ viikossa = 600k€ kuukaudessa x 12 =~ 7 milj. per vuosi Japanissa.

Jos jokaisella kolmella päämarkkina-alueella pysyttäisiin per vuosi tuohon, tekisi se 105 miljoonaa viidessä vuodessa. (5 x 21 milj.)

Todennäköisempää on että luvuissa on kuitenkin vahva joulubuustaus mukana ja japanissa ei ihan hetkeen päästä tuohon 7 milj. per vuosi.

Nythän ennusteissa on ollut että n. 14 milj. olisi switchin myynti eka vuonna. Tälläkin päästäisiin 70 milj. viidessä vuodessa, mikä sekin olisi kelpo tahti.

Ei ole tullut noita myyntimäärien kuvaajia oikeastaan ollenkaan tutkittua, mutta eikös tuollainen noin rankka yksinkertaistaminen ja ekstrapoloiminen niin, että oletetaan kuvaajan käyrän kulmakertoimen pysyvän 5 vuotta samana ensimmäisen vuoden pohjalta, ole aikamoista haihattelua? Onko esim. tällä vuosituhannella edes ollut sellaista laitetta, jonka myyntikäyrän kulmakerroin olisi ollut likipitäen vakio ensimmäiset 5 vuotta?

Tarkoitan siis, että onko edes sellaista laitetta ollut, joka olisi myynyt ilman käyrässä näkyviä suurempia piikkejä, mutta hyvin, ensimmäiset 5 vuotta? Epäilen suuresti ja oletan, että kaikilla ne myynnit ovat olleet uutuuden viehätyksen takia kovimmat ensimmäisenä vuonna ja sen jälkeen se käyrän kulmakerroin on pienentynyt vuosi vuodelta enemmän ja enemmän.
 
Eikös esim ps4 myy vuosi vuodelta nimenomaan enemmän ja ensimmäinen vuosi on tunnetusti huono, koska ei ole pelejä vielä paljoa jne.
 
Ei ole tullut noita myyntimäärien kuvaajia oikeastaan ollenkaan tutkittua, mutta eikös tuollainen noin rankka yksinkertaistaminen ja ekstrapoloiminen niin, että oletetaan kuvaajan käyrän kulmakertoimen pysyvän 5 vuotta samana ensimmäisen vuoden pohjalta, ole aikamoista haihattelua? Onko esim. tällä vuosituhannella edes ollut sellaista laitetta, jonka myyntikäyrän kulmakerroin olisi ollut likipitäen vakio ensimmäiset 5 vuotta?

Tarkoitan siis, että onko edes sellaista laitetta ollut, joka olisi myynyt ilman käyrässä näkyviä suurempia piikkejä, mutta hyvin, ensimmäiset 5 vuotta? Epäilen suuresti ja oletan, että kaikilla ne myynnit ovat olleet uutuuden viehätyksen takia kovimmat ensimmäisenä vuonna ja sen jälkeen se käyrän kulmakerroin on pienentynyt vuosi vuodelta enemmän ja enemmän.

Joo ei varmaan pysy samana, enkä ainakaan itse usko, että noita lähes 150k myyntejä viikkotasolla pystytään kovin pitkään pitämään yllä. Enemmän yksittäisiä piikkejä nuo taitaa olla. Mutta tuostahan taisi joku mainitakkin, että yleensä se ensimmäinen myyntivuosi ei ole noilla konsoleilla se paras vaan nimenomaan joku 3-4v.

Kuinka monta vuotta muuten Wiillä meni tuohon yli 100milj myyntilukuun?
 
Tarkoitan siis, että onko edes sellaista laitetta ollut, joka olisi myynyt ilman käyrässä näkyviä suurempia piikkejä, mutta hyvin, ensimmäiset 5 vuotta? Epäilen suuresti ja oletan, että kaikilla ne myynnit ovat olleet uutuuden viehätyksen takia kovimmat ensimmäisenä vuonna ja sen jälkeen se käyrän kulmakerroin on pienentynyt vuosi vuodelta enemmän ja enemmän.

No totta helvetissä tuo oli yksinkertaistamista. Lähinnä oli pointtina osoittaa miten nuo kuukausi ja vuosimyynnit kasvavat eri volyymeillä. Täällä voidaan juhlia kun switch myy eniten, mutta 14 milj. myytyä per vuosi ei riitä wiin lukuihin, näin esimerkkinä. (Toinen asia on se onko sillä mitään merkitystä vaikkei riittäisikään)

Jätän niille, jotka jaksavat kaivella noita statistiikoita, tarkemmat analyysit. Minun ymmärtääkseni piikki on aina silloin kun hinta tippuu maagiselle rajalle, esim. Ps4 199$, verrokkina vaikkapa psx ei myynyt eka vuotenaan mitenkään hurjasti vaan vasta kun isot nimikkeet tipahtivat pöytään, muuan rope erityisesti siivittäjänä.

Myöskään ps3 ei hurjasta hinnasta johtuen myynyt eka vuonna mitenkään erityisen paljon. Sama voi hinnan osalta päteä switchiinkin.
 
Persona 5 on myynyt maailmanlaajuisesti 2 milj. kopiota. Ehkä tämä on jo osoittaunut voitolliseksi? Jos näin on, niin melko villiä noin vaatimattomilla myyntiluvuilla. Etenkin kun kyseessä on yli 100 tunnin roolipeli.
Nintendon oman ilmoituksen mukaan Zelda:BOTW vaati kahden miljoonan myyntejä päästäkseen omilleen. Japanilaiset säästää/optimoi paremmin?

Persona 5 toki melko nicheä verrattuna ison budjetin länsiräiskintöihin ja hiekkalaatikoihin. Pakko ottaa huomioon myyntiennusteissa ja budjeteissa.
 
Persona 5 on myynyt maailmanlaajuisesti 2 milj. kopiota. Ehkä tämä on jo osoittaunut voitolliseksi? Jos näin on, niin melko villiä noin vaatimattomilla myyntiluvuilla. Etenkin kun kyseessä on yli 100 tunnin roolipeli.

Persona 5 on pärjännyt todella hyvin sarjan omalla mittapuulla. Lokakuun loppuun saakka Persona-sarjan kaikki 13 peliä uudelleenjulkaisuineen ja spinoffeineen olivat myyneet 8,5 miljoonaa peliä:

Persona series (Launched 1996) – Approx. 8.5 million units across 13 total editions (packaged and digital total)

https://gematsu.com/2017/10/persona...on-megami-tensei-series-sales-top-7-2-million

Toisin sanoen tuoreeltaan julkaistu Persona 5 edustaa jo lähes neljäsosaa koko sarjan myynneistä yli 20 vuoden ajalta. Se on todella, todella hyvin.

Persona 5 taisi osua erinomaiseen paikkaan, kun PS4-käyttäjäkunta sekä Japanissa että myös länsimaissa etsi uusia RPG:itä. Yleensä Persona-pelit on julkaistu vasta myöhäisessä vaiheessa sukupolvea, mikä on osaltaan rajoittanut niiden potentiaalista yleisöä. Myös itse peli on toteutuksellaan ja sarjan vähitellen keräämällä hyvällä maineella ilmeisesti vedonnut pelaajakansaan erityisen hyvin.

Tuolla on myös muuta mielenkiintoista tietoa Segan ja Atlusin pelisarjojen myynneistä:

  • Megami Tensei series (Launched 1987) – Approx. 7.2 million units across 28 total editions (packaged and digital total)
  • Persona series (Launched 1996) – Approx. 8.5 million units across 13 total editions (packaged and digital total)
  • Etrian Odyssey series (Launched 2007) – Approx. 1.8 million units across nine total editions (packaged and digital total)
  • Sonic the Hedgehog series (Launched 1991) – Approx. 360 million units / downloads (packaged and digital total)
  • Puyo Puyo series (Launched 1991, Sales Account for after 1998) – Approx. 25 million units / downloads / IDs (packaged and digital, AM-registered ID total (total for registrations after IP acquisition))
  • Yakuza series (Launched 2005) – Approx. 10.5 million units / downloads across 75 total editions (packaged and digital total)
Eli kyllä vain, Persona 5:n myötä sarja nousi myynneissä ohi pidemmän ja huomattavasti laajemman SMT-sarjan, josta Persona on alunperin lähtöisin.
 
Lupauksieni mukaisesti olen seurannut Just Dance 2018-myyntejä brittilistalla. Aloitusviikon jälkeen se tippui TOP40-listalta kokonaan, mutta teki paluun toissa viikolla sijalle 37. Nyt se oli noussut peräti sijalle 17, kaksi sijaa NS-ekslusiivi Xenoblade Chronicles 2:n avausviikon myyntejä edelle.

Kun TOP40-pilkotaan alustakohtaisiin myynteihin, niin peliä ei löydy. Wii-version tiedettiin olleen sen kaikkein myydyin avauksessa mutta entäs nyt? XBonen ja PS4:n omilla listoilla peliä ei voi bongata, mutta Switch-myynneissä se oli harpannut sijalle 7. Yhtä sijaa ylempänä oleva NS-listan kutonen 1-2-Switch mahtui sekä TOP40-yleislistalle, että alustakohtaiselle listalle.

Sarjan tulevaisuus vaikuttaa siis vahvasti Nintendo-vetoiselta.
 
Eikä liene mikään yllätys. Parhaimmillaan tuo on reissussa kavereiden kanssa.

Tanssipelin kohdalla erityisesti myös pelaamisen aloittamisen mutkattomuus. Kaikki tarvittava löytyy jo valmiina, ilman lisähankintoja. Liikeohjaimet kahdelle, jopa näyttö.

Hyväkin idea voi kaatua kömpelöön toteutukseen. Tässä kohtaa näin ei ole.
 
Japanin viime viikon myynnit:

  1. [3DS] Pokemon Ultra Sun / Ultra Moon (Nintendo, 11/17/17) – 107,657 (944,074)
  2. [NSW] Xenoblade Chronicles 2 (Limited Edition Included) (Nintendo, 12/01/17) – 97,732 (New)
  3. [NSW] Super Mario Odyssey (Nintendo, 10/27/17) – 61,596 (853,654)
  4. [NSW] Splatoon 2 (Nintendo, 07/21/17) – 36,246 (1,409,776)
  5. [3DS] Kirby Battle Royale (Nintendo, 11/30/17) – 28,023 (New)
  6. [PS4] Nobunaga’s Ambition: Taishi (Koei Tecmo, 11/30/17) – 27,230 (New)
  7. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo, 04,28,17) – 23,388 (861,238)
  8. [PS4] Call of Duty: WWII (SIE, 11/03/17) – 15,505 (306,501)
  9. [3DS] Animal Crossing: New Leaf Amiibo+ (Nintendo, 11/23/16) – 13,068 (294,639)
  10. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Limited Edition Included) (Nintendo, 03/03/17) – 11,634 (668,649)

Konsoleita:

  1. Switch – 124,770 (145,200)
  2. PlayStation 4 – 25,163 (20,384)
  3. New 2DS LL – 20,712 (20,283)
  4. New 3DS LL – 12,431 (11,511)
  5. PlayStation 4 Pro – 8,244 (6,525)
  6. PlayStation Vita – 6,127 (5,964)
  7. 2DS – 2,747 (2,838)
  8. New 3DS – 348 (254)
  9. Xbox One – 295 (196)
  10. Xbox One X – 213 (212)
  11. PlayStation 3 – 48 (46)
  12. Wii U – 45 (85)
Lähde: http://www.nintendolife.com/news/20...ntendo_switch_lead_the_way_in_japanese_charts
 
Japanin viime viikon myynnit:

  1. [3DS] Pokemon Ultra Sun / Ultra Moon (Nintendo, 11/17/17) – 107,657 (944,074)
  2. [NSW] Xenoblade Chronicles 2 (Limited Edition Included) (Nintendo, 12/01/17) – 97,732 (New)
  3. [NSW] Super Mario Odyssey (Nintendo, 10/27/17) – 61,596 (853,654)
  4. [NSW] Splatoon 2 (Nintendo, 07/21/17) – 36,246 (1,409,776)
  5. [3DS] Kirby Battle Royale (Nintendo, 11/30/17) – 28,023 (New)
  6. [PS4] Nobunaga’s Ambition: Taishi (Koei Tecmo, 11/30/17) – 27,230 (New)
  7. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo, 04,28,17) – 23,388 (861,238)
  8. [PS4] Call of Duty: WWII (SIE, 11/03/17) – 15,505 (306,501)
  9. [3DS] Animal Crossing: New Leaf Amiibo+ (Nintendo, 11/23/16) – 13,068 (294,639)
  10. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Limited Edition Included) (Nintendo, 03/03/17) – 11,634 (668,649)

Konsoleita:

  1. Switch – 124,770 (145,200)
  2. PlayStation 4 – 25,163 (20,384)
  3. New 2DS LL – 20,712 (20,283)
  4. New 3DS LL – 12,431 (11,511)
  5. PlayStation 4 Pro – 8,244 (6,525)
  6. PlayStation Vita – 6,127 (5,964)
  7. 2DS – 2,747 (2,838)
  8. New 3DS – 348 (254)
  9. Xbox One – 295 (196)
  10. Xbox One X – 213 (212)
  11. PlayStation 3 – 48 (46)
  12. Wii U – 45 (85)
Lähde: http://www.nintendolife.com/news/20...ntendo_switch_lead_the_way_in_japanese_charts

Switchin myynnit laskivat edellisestä viikosta mutta xbox one x:n nousivat yhdellä kappaleella! Voiko tämä tietää lopun alkua?
 
Ylös Bottom