Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

ULVI

KonsoliFIN Alumni
Nimi: Kingdom Come: Deliverance
Kehittäjä / Julkaisija: War Horse Studios
Julkaisu: kesä 2016
Genre: "realistic open world first person medieval rpg"
Alustat: PS4, Xbox One, PC
Moninpeli: Ei ole
Kotisivu: https://www.kingdomcomerpg.com/

Tässä itselleni viimeviikkoisten E3-messujen kiinnostavin tapaus, vaikka itse peli oli toki julkistettu ennen tapahtumaa. Kyseessä on tsekkiläisstudio War Horsen kehittämä joukkorahoitettu keskiaikainen toiminnallinen roolipeli Skyrimin hengessä. Sillä erotuksella, että tässä tavoitellaan realismia ("Dungeons & no dragons"). Tsekkasin E3-haastattelun pelin tekijöiden kanssa ja he vertasivatkin moneen otteeseen juuri tuohon Bethesdan eepokseen. Kingdom Comeen onkin mallinnettu useita oikeita eurooppalaisia keskiajan linnoja.

Tämä lyhyt pätkä myi pelin mulle:
[video=youtube;3olR82Ajpjo]https://www.youtube.com/watch?v=3olR82Ajpjo[/video]

Trailerista nyt puhumattakaan:
[video=youtube;ZOkd-Lmmcb4]https://www.youtube.com/watch?v=ZOkd-Lmmcb4[/video]

Haarniskamiekkailu näyttää todella huikealta. Tekijöiden mukaan tässä on panostettu iskujen fysiikoihin ja voimaan - ei siis mitään hack & slashia. Haarniska oikeasti suojaa. Ja luvassa on vielä täysimittaisia armeijoiden kohtaamisia. CryEngine 3 taipuu aika nätisti tässä.

Ensi kesäksi lupailevat ja konsolialustat mukana day 1. Juuri tällaista olen odottanut Die By The Swordista ja Severancesta saakka...

Laitetaan vielä E3 Demo & Q&A:
[video=youtube;_vwEmFojZV0]https://www.youtube.com/watch?v=_vwEmFojZV0[/video]
 
Kiinnostaa, mutta täytyy ensin odotella mikä pelin lopullinen taso on (varsinkin konsoleilla). Hieman olen vilkaissut asioita pelistä, mutta en viitsi liikaa spoilata asioita etukäteen mikäli peli osoitautuu pakkohankinnaksi. Kerrankin pääsisi aika kylmiltään uuteen peliin tutustumaan.

Paljon mielenkiintoisia ideoita ja toteutuksia pelissä on, joten toivottavasti lunastaa pelaajien odotukset.
 
Tämän julkaisuun noin viikko ja kyllä on hype noussut..Tuli ennakkotilattua tämä ja toivottavasti pyörii hyvin Xbox One X:llä..
 
Tämän julkaisuun noin viikko ja kyllä on hype noussut..Tuli ennakkotilattua tämä ja toivottavasti pyörii hyvin Xbox One X:llä..
Toivottavasti...

Vaikuttaisi pyörivän X:llä 1440p + joillakin lisäherkuilla. Ei HDR:ää millään alustalla.
"...it has been confirmed that the game will be targeting 1440p resolution on Microsoft's flagship console. The Xbox One X version will also see improved global illumination, improved shadows, better lighting and increased level of detail (LOD) distances. Details on framerate weren't specified."
"Due to limitations in CryEngine 3.8.6, support for High Dynamic Range (HDR) won't be offered across any platforms."
(lähde)

PS4 Pro pyörinee 1080p tarkkuudella ja Xbox/PS4 perusversiot 900p.


Ilmeisesti pelissä ei ole vaikeustason säätöä... joka on hyvä juttu. Toivottavasti vaikeustaso on hyvin haastava, mutta reilu. :)
 
Olen erittäin kiinnostunut pelistä, mutta en sitä heti julkaisusta vielä osta. Tai saatoin varata ennakkoon, mutten muista enää. No tulee postissa jos tulee :D

Vaikuttaa massiivisen isolta ja jännältä, mutta pieni pelko on aina näissä persiissä että joku osa-alue mättääkin. Odottelen mielelläni ennakkofiilikset ja arvostelut ennen ostoa. Muutenkin on muuta pelattavaa vielä kesken. Mutta seurantaan menee ilman muuta.
 
Mielenkiintoinen artikkeli pelin historiallisesta tarkkuudesta.
Kingdom Come: Deliverance is an RPG that trades fantasy for historical accuracy

Lisää ainakin omaa hypeä peliä kohtaan. :)
Kyllä lisää.. Toivottavasti toi vaikeusaste on hyvin mietitty, jos ei saa valita ja on liian haastava heti alussa, niin voi karkoittaa paljon pelaajia pois, itseni myös.. Jos taas sopivasti vaikeustaso kasvaa pelatessa opittujen asioiden myötä, niin sitten toimii systeemi..
 
Tämä kiinnostaa kyllä kovasti. Witcher3 veti vain todella kovat pohjat mitä tulee käsikirjoitukseen ja kerronnallisiin ratkaisuihin, että pieni epävarmuus vaivaa. Odotellaan millaisen vastaanoton peli saa.
 
Vaikuttaa epäilyttävän hyvältä peliltä.
Kaikki pelin ominaisuudet tuntuivat juuri sellaisilta joita hyvässä roolipeleissä pitääkin olla . Pois lukien tuo kuvakulma, joka on kaiketi hahmon silmistä. DOOM Ykkösestä lähtien se ei ole meikäläisellä oikein toiminut.
 
Vaikuttaa epäilyttävän hyvältä peliltä.
Kaikki pelin ominaisuudet tuntuivat juuri sellaisilta joita hyvässä roolipeleissä pitääkin olla . Pois lukien tuo kuvakulma, joka on kaiketi hahmon silmistä. DOOM Ykkösestä lähtien se ei ole meikäläisellä oikein toiminut.

Eilen pääsin käsiksi tähän ja vaikuttaa lupaavalta. Olin jo pelkästään "survival handbookin" perusteella vakuuttunut:D Toki tässä nyt kun pääsee kunnolla sisään, niin näkee, pitävätkö kaikki lupaukset paikkansa. Ensimmäisestä persoonasta nämä kuuluu pelata. Itsehän olen suorastaan allerginen muille kuvakulmille varsinkin tämän lajityypin peleissä.
 
Eilen pääsin käsiksi tähän ja vaikuttaa lupaavalta. Olin jo pelkästään "survival handbookin" perusteella vakuuttunut:D Toki tässä nyt kun pääsee kunnolla sisään, niin näkee, pitävätkö kaikki lupaukset paikkansa. Ensimmäisestä persoonasta nämä kuuluu pelata. Itsehän olen suorastaan allerginen muille kuvakulmille varsinkin tämän lajityypin peleissä.

:eek:
Kyse varmaan PC versiosta? Ja kerro ihmeessä mielipiteesi kunhan olet päässyt hieman tutustumaan peliin.
 
Juuri tuli viesti, että ennakkotilattu peli postitettu..Hyvällä tuurilla sitä voi jo päästä viikonlopuksi tämän kimppuun.. :)
 
Lopetettiin kaverin kans pelei ja jäätiin höpisee chättiin ja selailee storea, ni kaveri sano et joku tällänen on tulossa, olin et ok, enkä miettinyt.

Sit se sano hetken päästä et keskiaikaa, miekkailua ja ihmisillä, ei taikajuomilla, menninkäisillä, luurangoilla tms..

Kaivoin storesta pelin, katsoin screenshotit, lorautin täpinöissäni vähän housuun ja Visa vinkumaan.
Sit vähän YouTubea ja nyt oon aivan hypeissä. Just tällästä oon kaivannut. Skyrim on kiva, mutta tökkii kaikki yliluonnollinen, tässä ei sellasta näkynyt. Aah, tulispa jo tiistai!!

Edit:
Ihan mieletön määrä pikku juttuja, vaikuttaa niin upealta peliltä. Olen vuosia vinkunut kaikkialla, että miksi ei tehdä ”realistista” open worldiä Skyrimin tapaan, mutta ihan vain ihmisillä. Aah, tässä se on!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on vähän enemmän tunteja takana. Vaatii kyl totuttelua ja hermoja toi maailman armottomuus:Dja tämä on pelkästään hyvä juttu. Varsinkin taistelut tulevat aiheuttamaan monelle harmaita hiuksia. Hienoa on myös nuo eri lähestymistavat tehtävissä. Yhtä tehtävää yritin kahdella tavalla ja keksin vielä ainakin kaksi lisää.

Vähän on ympäripyöreetä nää mun sepostukset, mutta yritän olla spoilaamatta ja rikkomatta embargoa:D
 
Minkälainen taistelusysteemi on?
Siis tiedän ”minkälainen” se on, mutta miltä ne tuntuu?

Onko ne kömpelöitä? (Siis taistelut noilla on oikeasti kömpelöitä, mut onko pelaaminen kömpelöä)
Onko niissä tarpeeksi tunnetta, että jotain tapahtuu, vai onko se lähes vuoropohjaista hidasta mätkintää, kuten videoissa näyttää.

Entä saako herkkyyttä säädettyä, kääntyminen jne. on videoissa ollut todella kankean näköistä.

Onko pahasti buginen, vai toimiiko kaikki hyvin?

Edit: eli kerro pelistä siis tekniseltä osalta ja pelattavuuden osalta enemmän, ne ei spoilaa.

Edit2: jaa sulla olikin embargo puolen esteitä, luulin aluks et olit vain saanut postin vuoksi ajoissa. :)
 
Tilasin ihan modien takia vaihteeksi PC:lle, kun tuli sitäkin päivitettyä. Vaikuttaa kyllä todella kiinnostavalta, eikä pelkästään haastavuuden takia.
Padilla varmasti pelaan TV:n kautta. Milloinkahan preloadi alkaa..
 
Tilasin ihan modien takia vaihteeksi PC:lle, kun tuli sitäkin päivitettyä. Vaikuttaa kyllä todella kiinnostavalta, eikä pelkästään haastavuuden takia.
Padilla varmasti pelaan TV:n kautta. Milloinkahan preloadi alkaa..
Pleikalle latasin jo eilen, joten eiköhän pc:llekin viimeistään puolenyön jälkeen kun maanantai koittaa.

Edit: kuulema tulossa vielä 23gigan day1 pätsi, joten aika lataus vielä tiistaina edessä, jolloin pelin koko on noin 46 gigaa yhteensä.
Tämän paikkaansapitävyydestä takuuseen en mene, kun osui vain fb keskustelussa silmiin..

Edit2: http://www.gamerevolution.com/news/368071-kingdom-come-deliverance-day-one-patch-weighs-23gb
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom