Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Juujuu no harmi homma että se silleen prenkkaa. Onhan se niin että kun firmispäivitys tulee sillä saattaa olla vaikutusta asioihin, voisi vaikuttaa mm. siihen kuinka lisälaitteita hanskataan ja data liikkuu. Itsellä on HOME pinnattuna kaikki "perus pelit" joita yleensä pelaan että vain harvoin rullainen sitä koko listaa että voihan olla että on omallakin kohdalla pätkimistä ollut mutta mennyt ohikin koko bugi? Suosittelen ainakin sitä pinnauksen kokeilemista sinullekin koska sitä listaa ei "erikseen pollata ja päivitetä" vaan se on staattinen. Sieltä on helppo ja nopee lyödä pelit ja Netflixit yms. tulille surffaamatta siellä megalistassa.

Mikä kovo se muuten on? Onko joku eksoottisempi ettei mikään ihan perus 2.5" 2T Seagate? Tätä samaa aihetta aina välillä kuulee ja itse ainakin tehnyt huomion että nämä perus limput toimii satavarmasti hyvin. Itsellä on kokemukset 1T ja 4T Seagatesta ja useammasta FAT, S sekä X konsoleista. En ole kertaakaan nähnyt tätä. Harvinainen vika, mutta aika vahva mutu että liittyy jotenkin kovon ominaisuuksiin. Eli jos liikaa alkaa harmittaa yksi vaihtoehto siirtää kovo vaikkapa valokuvien säilytystilaksi ja hakea kaupasta uusi Xboxille?

Power management asetuksissa on asetus "When Xbox is off, turn off storage" jota voisi koittaa, mutta itsellä ei ole ollut koskaan se päällä ja tuntuisi vähän hassultakin pitää aina kovoa tulilla riippumatta siitä onko boksi päällä vai ei.

Yksi juttu mitä voisi koittaa on myös siirtää kovo eri USB porttiin, siihen HDMI vieressä olevaan mihin Kinectikin laitetaan. En tiedä onko niissä sitten jotain eroa mm. kyvykkyyteen syöttää virtaa tms. mutta Kinect pyytää itseään laitettavan nimenomaan siihen porttiin eikä edes muistaakseni toimi muissa.



Kovanlevyn tyyppi tod näk merkittävässä roolissa, jos koet että häiritsee liikaa niin kaupasta vaikka Seagate 2T joka on brändätty myös "viralliseksi Xbox One lisäkovoksi" ja oma veikkaus on että ongelma loppuu kuin seinään. Toki sinunkin kannattaa tuo toinen USB portti koittaa ellei jo ole koitettu.

Pinnausta käytän ja WD 4tb kovo hurisee kyljes. Nyt taas kaik pelit paikallaan :D Eilen Halon Master Chief oli poistunu. Rapsakka 77gigaa tjsp. Ei ihan kinostellu lataa peliä uudestaan, eik näemmä tarvinutkaan.

Haistellaan ja tutkitaan..
 
Eilen Halon Master Chief oli poistunu. Rapsakka 77gigaa tjsp. Ei ihan kinostellu lataa peliä uudestaan, eik näemmä tarvinutkaan...

Tämä on kyllä mielenkiintoinen bugi. Itselläni ei (onneksi) vastaavaa ole ollut. Onko niin, että esim. tuo Halo oli ihan fyysisesti kadonnut eli näet kovalevylle tulleen 77 gigaa lisää tilaa? Vai eikö se vain näy siellä?
 
Kovanlevyn tyyppi tod näk merkittävässä roolissa, jos koet että häiritsee liikaa niin kaupasta vaikka Seagate 2T joka on brändätty myös "viralliseksi Xbox One lisäkovoksi" ja oma veikkaus on että ongelma loppuu kuin seinään. Toki sinunkin kannattaa tuo toinen USB portti koittaa ellei jo ole koitettu.
Juu ei kiitos. Aikanaan oli 1 teran Seagate, nykyään 2-terainen Siikakeitin. Seuraavaksi laitan jonkin 4-8 teran limpun, kunhan sopuhintaan sattuisi jostain saamaan. Nuo erillisbrändätyt Game Drivet on suunnattu lähinnä niille, jotka eivät ole teknisesti kauhean valveutuneita näin kauniisti sanottuna. Se Xbox-logo muovikuoressa ei kuitenkaan saa sitä toimimaan mitenkään eri tavalla verrattuna Seagaten perusmustaan 2,5-tuumaiseen.

Niin ja eri USB-liitäntöjäkin on toki kokeiltu.
 
Juu ei kiitos. Aikanaan oli 1 teran Seagate, nykyään 2-terainen Siikakeitin. Seuraavaksi laitan jonkin 4-8 teran limpun, kunhan sopuhintaan sattuisi jostain saamaan. Nuo erillisbrändätyt Game Drivet on suunnattu lähinnä niille, jotka eivät ole teknisesti kauhean valveutuneita näin kauniisti sanottuna. Se Xbox-logo muovikuoressa ei kuitenkaan saa sitä toimimaan mitenkään eri tavalla verrattuna Seagaten perusmustaan 2,5-tuumaiseen.

Niin ja eri USB-liitäntöjäkin on toki kokeiltu.

En nyt sitä Brändättyä mallia kenellekkään ole suositellutkaan, vaan Seagate yleensä.

Jos sulla 1 ja 2 Teraset perus Seagate ja prakaa alvariinsa, sitten olisin ehkä huoltoonpäin yhteydessä. Tietty sitä ennen tekisin ehkä sellaisen testin että jos jollakulla kaverilla "kaikki toimii" ulk. kovon kanssa vaihtasin levyt vaikka viikoksi päikseen ja katsoisin siirtyykö vika kaverille/poistuuko vika itsellä?

En ole nähnyt ko. vikaa kertaakaan vaikka useampi kovo ollut käytössä useammassa koneessa itsellä ja kavereilla.
 
Jos sulla 1 ja 2 Teraset perus Seagate ja prakaa alvariinsa, sitten olisin ehkä huoltoonpäin yhteydessä. Tietty sitä ennen tekisin ehkä sellaisen testin että jos jollakulla kaverilla "kaikki toimii" ulk. kovon kanssa vaihtasin levyt vaikka viikoksi päikseen ja katsoisin siirtyykö vika kaverille/poistuuko vika itsellä?
Tuo 2-terainen palveli PS4:n sisäisenä levynä hieman alle 3 vuotta ilman mainittavia ongelmia, joten en usko, että limpussa itsessään on vikaa. Ja koska ko. kiintolevyllä ikää on tuon verran, ei takuusta tai edes virhevastuustakaan ole apua. Itse Xbox One S on aika vasta hankittu, mutta tuskin siinäkään mitään rautavikaa on, koska samaa katoilta tapahtui jo aiemman orggis-Onen kanssa.

Kaikkein surullisimpana/surkuhupaisimpana yksityiskohtana voidaan myös todeta, että mulla on Keravalla tasan 0 kaveria. Yli 10 vuotta täällä asunut, mutta yhden ainutta kaveria täällä ei asu.

Joka tapauksessa olen tämän ongelman selvittämiseen käyttänyt vuosien varrella ihan riittävästi aikaa ja vaivaa, enkä enää jaksa asiaa tämän enempää vatvoa. Katsotaan aikanaan isomman kiintolevyn kanssa, että mitä sillä tapahtuu.
 
Olisin kysellyt hieman varmistusta seuraavaan asiaan. Olen pähkäillyt vaihtavani xbox one s:n tähän x:ään, mutta en omista 4k hdr televisiota enkä ole sellaista nyt lähiaikoina ostamassakaan (näyttönä full hd tykki 100”). Mitä siis hyödyn? Lähinnä haluaisin varmistaa, että nuo x:lle boostatut pelit toimivat siis fullhd tykilläkin 1080p/60? Tykki ainakin tukee tuota signaalia. Tämähän olisi jo merkittävä parannus moneen perusboxin peliin, jotka nyt pyörivät matalammalla resolla ja eritoten pienemmällä ruudunpäivityksellä.
 
miten tuolla storessa ostetaa oon laitanyt 50e sinne mutta ei anna käytää sitä storessa ollenkaa
 
Olisin kysellyt hieman varmistusta seuraavaan asiaan. Olen pähkäillyt vaihtavani xbox one s:n tähän x:ään, mutta en omista 4k hdr televisiota enkä ole sellaista nyt lähiaikoina ostamassakaan (näyttönä full hd tykki 100”). Mitä siis hyödyn? Lähinnä haluaisin varmistaa, että nuo x:lle boostatut pelit toimivat siis fullhd tykilläkin 1080p/60? Tykki ainakin tukee tuota signaalia. Tämähän olisi jo merkittävä parannus moneen perusboxin peliin, jotka nyt pyörivät matalammalla resolla ja eritoten pienemmällä ruudunpäivityksellä.

Kyllä X optimoidut (sekä ei optimoidutkin jossain määrin) näyttävät paremmalta sekä yleensä pyörivät paremmin FullHD näytölläkin. Saat myös huomattavasti pienemmät latausajat kaikkiin peleihin. En jaksa tätä pyörää keksiä kovin pitkälle kun vaikkapa Youtubessa on riesaksi saakka sisältöä tästäkin aiheesta. Eli ei muuta kuin suunta sinne ja sammuttamaan tiedonjano!

Tässä nyt alkuun vaikka yksi.

 
miten tuolla storessa ostetaa oon laitanyt 50e sinne mutta ei anna käytää sitä storessa ollenkaa

Oletko varmasti laittanut arvoa oikean maan storen tilille? Mulla kävi tuollainen kämmi kerran eli olin kirjautuneena eri maan tilille, johon olin lisännyt valuuttaa.
 
olen oulusta ostettu ja oma suomen tili se näkyy siellä mutta ei anna laitaa vaatii että pitää laitaa mukamas kortti sen lisäkki
 
Alusta asti äänekäs X muuttui huomattavasti hiljaisemmaksi kun vaihdoin MX2 lämpötahnan alkuperäisen tilalle, joka oli kuivunutta ja huonosti levittynyttä. Kyseessä 2017 lopulla valmistettu perus X. No man's sky nostatti ennen tuulettimen täysille, nyt tasolle hyvä että kuulee. Helppo homma laitteen modulaarisuuden vuoksi.
 
Alusta asti äänekäs X muuttui huomattavasti hiljaisemmaksi kun vaihdoin MX2 lämpötahnan alkuperäisen tilalle, joka oli kuivunutta ja huonosti levittynyttä. Kyseessä 2017 lopulla valmistettu perus X. No man's sky nostatti ennen tuulettimen täysille, nyt tasolle hyvä että kuulee. Helppo homma laitteen modulaarisuuden vuoksi.

Hyvä kuulla, takuu vaan menee. Aika amatööri virhe muutoin niin vimosen päälle laitteessa...

Näinköhän omakin kappale oli juuri tämän takia Saksan keikalla kun alkoi heittämään spontaanisti vähän kaikenlaista häränpyllyä eli ehkä se käsipelillä sai jonkun vastaavanlaisen käsittelyn. Oliko paha homma heivata vanhat mömmöt veks? Tästä varmaan on Interwebissä jotain ohjettakin olemassa oletan.
 
Hyvä kuulla, takuu vaan menee. Aika amatööri virhe muutoin niin vimosen päälle laitteessa...

Näinköhän omakin kappale oli juuri tämän takia Saksan keikalla kun alkoi heittämään spontaanisti vähän kaikenlaista häränpyllyä eli ehkä se käsipelillä sai jonkun vastaavanlaisen käsittelyn. Oliko paha homma heivata vanhat mömmöt veks? Tästä varmaan on Interwebissä jotain ohjettakin olemassa oletan.

Laitteen purkamisessa pitää olla muutamassa kohdassa tarkkana, ja kasauksessa kuoret saa menemään vain tietyssä kohdassa paikoilleen. Voimaa ei saa käyttää missään kohtaa. Takuu menee, se on selvää, mutta parhaimmassa tapauksessa takuukeikalta saa vastaavan laitteen tilalle.

Vanhat tahnat lähti irti lastuina, kuivaa kun oli. Loput jäämät viinalla ja pumpulipuikolla. Uudet tahnat viivana, coren suuntaisesti. Tarkkana APU:n "x-clamppia" irroittaessa ja kiinnittäessä, tämä ehkä koko homman herkin kohta.

Muuten terveellä järjellä ja ei voimaa käyttäen tästä selviytyy alle tunnissa. Monia konsoleja purkaneena, tämä niistä se helpoin.
 
Hyvä kuulla, takuu vaan menee. Aika amatööri virhe muutoin niin vimosen päälle laitteessa...

Näinköhän omakin kappale oli juuri tämän takia Saksan keikalla kun alkoi heittämään spontaanisti vähän kaikenlaista häränpyllyä eli ehkä se käsipelillä sai jonkun vastaavanlaisen käsittelyn. Oliko paha homma heivata vanhat mömmöt veks? Tästä varmaan on Interwebissä jotain ohjettakin olemassa oletan.

Tässä ihan hyvä video, jos tuon haluaa joskus tehdä itse.



Jos itse hommaan X:än jossakin vaiheessa, niin teen tuon luultavasti itsekkin heti ja ihmettelen kyllä, että miten nämä tahnat on noin kuivuneita näissä konsoleissa :confused:
 
ihmettelen kyllä, että miten nämä tahnat on noin kuivuneita näissä konsoleissa :confused:

Olin skeptinen asian suhteen vielä hetki sitten, mutta nyt on pakko uskoa kun itse näki ja koki. Ei ehkä se tahnan kuivuuskaan, mutta se kun levitetty miten sattuu poskelleen.
 
Hankin Xbox One X:n kaveriksi LG OLED55C8-television. Olisko jollain tietoa, mitkä asetukset mahtaa olla oikeat värisyvyydeksi (8-, 10-, vai 12-bittiä) ja väritilaksi (vakio vai PC RGB)?
 
Hankin Xbox One X:n kaveriksi LG OLED55C8-television. Olisko jollain tietoa, mitkä asetukset mahtaa olla oikeat värisyvyydeksi (8-, 10-, vai 12-bittiä) ja väritilaksi (vakio vai PC RGB)?
12bittiä ja vakio laittaisin. Mut odota ihmeessä jonkun enemmän asiasta tietävän vastausta.
 
Ylös Bottom