Tässä on vain se, että samoista asioista on monet muutkin valittaneet, mutta perustelematta ja lyhyissä viesteissä.
Mun ulosanti on sellaista, että siihen herkästi pystyy tarttumaan ja monesti mun viestit ymmärretään täysin väärin. Se on tän Aspergerin hienouksia kun ymmärrän usein saman asian toiselta näkökannalta ja monesti vänkäämistä tulee siitä, että toinen osapuoli tarkoittaa ihan samaa kuin minä, mutta näkökulma on täysin eri.
Sit kun on aktiivinen vielä foorumilla ja nimi tuttu niin niihin tartutaan heti.
Pyrin kuitenkin oikeasti perustelemaan ne huonot asiat mitkä pelissä on jos sellaisia on. Ja kun puhutaan pelisarjasta, niin vertaan sitä pelisarjaan, enkä niinkään muihin.
Esim FH4 on hyvä esimerkki siitä, miten peli on ihan ylivoimaisesti toiseksi paras ajopeli koskaan. Ja se kritiikki kohdistuu pelisarjan sisällä vertailtaessa toisiin peleihin. Kirjoitan toki todella kärkkäästi ja kärjistetysti koska elän pelejä tunteella. Kirjoitan ne silloin kun joku ärsyttää, tai joku tuntuu todella hyvältä. Yritän kuitenkin perustella ne ja seison esim FH4 kritiikin takana ihan täysin, mutta mun pään ulkopuolella ei kukaan tunnu tajuavan sitä, että voin kritiikistä huolimatta nauttia pelistä paljonkin, vaikka en ymmärrä miksi FH veteraani täyttä hintaa maksaisi.
Kerron kyllä peleistä positiiviset puolet, kerron myös negatiiviset jos siihen on aihetta.
Spiderman ketjussa sama homma, kun nyt katselee arvosteluita, muiden kommentteja eri ryhmissä ja foorumeilla jne, niin kaikki mun kritiikki tulee niissäkin esille. Mutta koska olik se joka siitä pisimmät viestit kirjoitti ja pisimmän perustelun laittoi, niin välittömästi niihin tartuttiin. Osa oli jo ennen minua kirjoitellut lyhyissä viesteissä samoista asioista ja ne sivuutettiin täysin.
Toisella foorumilla jossa en ole niin aktiivinen ja fb:ssä omalla nimelläni pastesin täysin saman tekstin ja mitään vastahyökkäystä ei tullut, mutta erittäin moni komppaili useampaa kohtaa.
Ja vaikka lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että jokaisella saa olla omat mielipiteensä, niin juurikin massiivissa yksinoikeuspeleissä, tai esim R:n peleissä näkyy se, että niillä arvosana on lähtökohtaisesti 9-10 ja jos ne olisi normi 3rd party pelejä ubilta, EA:lta, tai vaikkapa joltain tuntemattomalta firmalta niin se arvosana olisi se 7-8. Sieltä jokainen löytäisi ne samat kritiikit mistä minäkin olen maininnut. Mutta konsolien/pelisarjan fanit on niissä niin fiiliksissä pelistä, että ne katsoo ne läpi sormien rankaisematta arvosanaa yhtään.
Eikä siinä, mulla on monia pelejä missä itse olen samassa hekumaniassa ja vasta myöhemmin huomaan ne samat virheet pelissä. Mutta kun ne tuntuu hyvältä pelatessa niin pystyn sentään perustelemaan ne miksi mun mielestä ne ei haittaa.
Mutta kun jengi tarttuu mun kritiikkiin jostain, niin niissä ei ole yleensä mitään perustelua. Lähinnä mennään heti henkilökohtaisuuksiin ja auotaan päätä miten mun viesti on puhdasta sontaa. Mutta samat tyypit ei lainaa kenenkään muun viestiä jotka on täysin samat asiat maininneet kuin minä.
Jos kritisoin Forzaa niin minua pidetään Sony fanipoikana ja jos kritisoin spidermania, olen Sony vihaaja kenen ei kuuluisi pelata mitään.
Mutta jengi ei tajua yhtään sitä että jos kaikki hyvä on jo kerrottu, miksi selittäisin ne saman uusiksi, kun paljon on vikaa myös niin joku kun ketjuja selaa näkee myös ongelma kohdat.
Mainitsen kyllä myös jos peli on huono, tai jopa pelikelvoton. Näiden kahden pelin kohdalla olen kyllä sanonut, että esim FH4 on ajopelinä yli ysin peli, mutta FH sarjan sisällä ei. Ja olikos nyt Gamereactor tms kun antoi myös 8 arvosanan aika samoin perustein. Mutta eipä sitä arvostelua lynkata.
Mulle on ihan ok ettei mun kirjoitustyyli iske, tai että jotkut provosoituu siitä vaikka se ei ole mun tarkoitus. Mutta sen kahden lauseen päänaukomisen sijasta voisi vaikka perustella sitä miksi joku on ok.
Pelit kun ei ole kehittyneet vuosiin muuten kuin graafisesti. Ja mua henk. koht. pistää se ärsyttämään, koska isot pelitalot vain rahastaa vuodesta toiseen, koska ihmisille myydään vain grafiikkaa.