Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Dodi,

Joulun pyhinä sain itsekin viimein RDR2:n läpi ja kyllähän tämä oli hyvä peli, mutta sitten taas pari juttua laskee vähän fiilistä pelistä. Enkä ole ihan varma jaksanko hetkeen pelata uudestaan. Yksi asia mikä itselläni rupesi tökkimään on tämän jatkuva ratsastaminen. Ensimmäiset viikot peli oli ihan mahtavuutta kun jolkotteli vapaasti menemään pitkin karttaa välillä tehtäviä tehden, mutta sen jälkeen kun kartta oli kierretty ja rupesin tekemään enemmän juonitehtäviä niin tuo jatkuva rastastaminen rupesi ottamaan kupoliin. Ensin jolkottelet paikkaan missä saat tehtävän, jolkottelet tehtävässä tekemään tehtävää, jolkottelet tehtävässä ja kun tehtävä loppuu niin olet hevon#%korvessa mistä jolkottelet sen +10min pois, että pääset taas jolkottelemaan toiseen tehtävään. Illassa kun kerkesit sen tunnin pelaamaan et ollut edennyt pelissä yhtään, koska ratsastit siitä ajasta puolet.

Tuo "rauhallinen fiilistely" rikkoo muutenkin välillä vähän tunnelmaa kun ensin tehtävä on kuin suoraan The Expendables Wild West - versiosta ja kun tehtävä on loppu niin keräätkin voikukkia kuin mitään ei olisi tapahtunut vaikka juuri äsken lahtasit sen 50 miestä. Tai jos et jää keräilemään kukkia niin fiilistelet rauhallisen muusiikin tahdissa hakemaan uutta tehtävää niin kauan, että unohdat jo mitä teit edellisessä tehtävässä. Tuo tehtävien rytmitys ja kasvattaminen sekä tehtävästä toiseen siirtyminen olisi pitänyt tehdä jotenkin toisin. GTA V:ssä mielestäni tämä toimi paremmin kun teit yhtenä pötkönä kaikki yhteen tehtävään liittyvät tehtävät ja sitten pystyit hetken hengähtämään muuta touhuten. RDR2:ssa sinun on pakko hengähtää vaikka et edes päässyt itse tehtävässä varsinaisesti hengästymään, koska itse ainakin odotin vielä jotain suurempaa spektaakkelia tehtävissä ja vaikka menoa olikin niin silti odotin kyllä vielä jotain suurempaa.

Laitan nämä juoneen liittyvät spoilereihin

NO mitäs ihmettä tuo Arthurin tuberkuloosi kesken pelin? Menikö vähän pointti kerätä rahaa ja tuhlata niitä mihinkään kun tietää jo tuossa vaiheessa, että ukko tulee kuolemaan. Entäpäs sitten tuo jengin jakautuminen. Sen jälkeen ei ollut mitään syytä hankkia niille enää ruokaa yms. kun kaikkia vitutti kuitenkin. Toki joo, tämä tuli vasta aika lopussa, mutta koska tuo jatkuva ratsastelu niin se loppukin tuntui ikuisuudelta. Muutenkaan tuohon rahan keräämiseen ei oikeen ollut mitään syytä enää sen jälkeen kun leiri oli päivitetty täyteen jonkun 3k jälkeen ja rahalle ei oikeen löynyt mitään käyttöä enää kun vaatteet, aseet ja hepat oli ostettu. Varsinkaan kun Arthuri meni sairastumaan noinkin aikaisessa vaiheessa peliä. Mulla jäi joku 6k suoraan rahaa käyttämättä enkä edes ollut kaikkia kultahippuja kerännyt. Arteet olin löytänyt ja ilmeisesti kaikki kassakaapit kääntänyt. Tuo vaurastuminen olisi pitänyt näkyä paremmin ja olisi pitänyt saada olla hetken aikaa massipäällikkönä. Epilogi oli ihan liian pitkä, lyhempikin olisi riittänyt ja sinäänsä tuo oli ihan turha kun on ykkösen jo pelannut. Jotenkin lässähti hyvän alun jälkeen koko peli.
 
Viimeksi muokattu:
Jatka vielä Armandillosta pidemmälle niin löytyy.

Taitaa olla just toi Tumbleweed, mistä löytyy ainakin mielenkiintoinen seriffi ja pari bountyhuntertehtävää. En ole vielä koko ykkösen karttaa kolunnut ja noikin tuli pikavisiitillä vastaan, joten voi olla muutakin
Vierailin Tumbleweedissä, seriffi seisoskelee kylän keskellä ja pitää puheitaan eikä suostu edes juttusille. Bounty hunter tehtäviä ei myöskään ollut avoinna niin kävin kaupassa täyttämässä varastot ja saluunassa siemailemassa pari olutta ja lähdin legendary animal metsälle
 
Vierailin Tumbleweedissä, seriffi seisoskelee kylän keskellä ja pitää puheitaan eikä suostu edes juttusille. Bounty hunter tehtäviä ei myöskään ollut avoinna niin kävin kaupassa täyttämässä varastot ja saluunassa siemailemassa pari olutta ja lähdin legendary animal metsälle

En muista kuollaksenikaan teinkö jotain ennen kun päädyin tumman seriffin luo, mut mulla antoi bounty-tehtävän ja sen suorittamisen jälkeen vielä vinkkas että kannattaa tulla myöhemmin uudestaan.
 
En muista kuollaksenikaan teinkö jotain ennen kun päädyin tumman seriffin luo, mut mulla antoi bounty-tehtävän ja sen suorittamisen jälkeen vielä vinkkas että kannattaa tulla myöhemmin uudestaan.
Viimeinkin, kolmas reissu tumbleweediin asian tiimoilta tuotti tuloksen.
Toisellakaan reissulla ei bounty julisteita näkynyt eikö seriffi ollut juttutuulella, aikani häntä tuijottelin ja yritin jutella niin se tulkittiin rikokseksi ja bountyt päälle piti käydä ne vielä maksamassa pois ja sittenpä näkyi viimein bounty kuvakekkin tumbleweedissä.
ilmeisesti 2 bounty tehtävää on tumbleweedissä, toisen tehtävän jälkeen seriffi tuumi että ei kannata tulla tänne enää palkkion toivossa, hänen kuuluisi itse hoitaa hommat

Nyt täytynee sitten keskittyä legendary elukoitten haalimiseen ja haasteisiin, voi kunpa niihinkin olisi tullut paneuduttua enemmän jo varsinaisen pelin aikana, mulla on vähän paha tapa että tuollaiset täytehommat jää aina viimeiseksi
Täytynee taas kerran luvata itselleen että kun seuraavaa vastaavaa peliä aloittelen niin teen tasapuolisesti myös täytehommat...

Näkeekö mistään checklistiä kaikista stranger tehtävistä sun muista? Olisi kiva tietää ettei ole jäänyt strangereitä tai muita välistä.
 
Viimeinkin, kolmas reissu tumbleweediin asian tiimoilta tuotti tuloksen.
Toisellakaan reissulla ei bounty julisteita näkynyt eikö seriffi ollut juttutuulella, aikani häntä tuijottelin ja yritin jutella niin se tulkittiin rikokseksi ja bountyt päälle piti käydä ne vielä maksamassa pois ja sittenpä näkyi viimein bounty kuvakekkin tumbleweedissä.
ilmeisesti 2 bounty tehtävää on tumbleweedissä, toisen tehtävän jälkeen seriffi tuumi että ei kannata tulla tänne enää palkkion toivossa, hänen kuuluisi itse hoitaa hommat

Nyt täytynee sitten keskittyä legendary elukoitten haalimiseen ja haasteisiin, voi kunpa niihinkin olisi tullut paneuduttua enemmän jo varsinaisen pelin aikana, mulla on vähän paha tapa että tuollaiset täytehommat jää aina viimeiseksi
Täytynee taas kerran luvata itselleen että kun seuraavaa vastaavaa peliä aloittelen niin teen tasapuolisesti myös täytehommat...

Näkeekö mistään checklistiä kaikista stranger tehtävistä sun muista? Olisi kiva tietää ettei ole jäänyt strangereitä tai muita välistä.

Ompas jännästi eronnut meillä, mut hyvä homma. Ittellä loppu legendary elukoiten metsästys kun pari ei löytynyt vaikka tein niinkuin ennenkin. Siihen mennessä jäin aina metsästää jos satuin alueelle, eikä ollut tehtävä kesken. Noi vois kans käydä hoitelee ja tietty loput aarteet. Parin paikat ei vaan oo tullut vastaan muun pyörimisen ohessa. Kai niitä pitää mennä oikeen ettii.
 
Onlinestä kysymys: onko nuo kaikki (keltaiset) tarinatehtävät multiplayereitä? Tähän asti ollut jokainen 2-4 player.. nuo ei sovellu oikein itselleni koska A) muut pelaajat juoksee täysillä kohteeseen samantien, ja B) muut pelaajat aloittaa juoksentelun jälkeen ammuskelun samantien.
Tällainen hidas "tarkkailija" on aika statisti tuossa porukassa.
 
Ompas jännästi eronnut meillä, mut hyvä homma. Ittellä loppu legendary elukoiten metsästys kun pari ei löytynyt vaikka tein niinkuin ennenkin. Siihen mennessä jäin aina metsästää jos satuin alueelle, eikä ollut tehtävä kesken. Noi vois kans käydä hoitelee ja tietty loput aarteet. Parin paikat ei vaan oo tullut vastaan muun pyörimisen ohessa. Kai niitä pitää mennä oikeen ettii.
Oletko napannut (tai joku muu) legendary pronghornia?
Olen käynyt alueella muutamankin kerran mutta aina peli valittaa että on liian vilkasta että jahdin voisi aloittaa, miten tuo kuuluisi hoitaa? Tuo elikko asustelee siinä Del Lobo Rockin päällä
 
Oletko napannut (tai joku muu) legendary pronghornia?
Olen käynyt alueella muutamankin kerran mutta aina peli valittaa että on liian vilkasta että jahdin voisi aloittaa, miten tuo kuuluisi hoitaa? Tuo elikko asustelee siinä Del Lobo Rockin päällä
Käy lähistöllä nukkumassa ja koita uudestaan, eivät elukat halua spawnata jos alueella liikkuu muita kuin itse. Kaikki elukat olen metsästänyt, nyt enää muutamat challenget ja saakelin tupakkakortit.
 
Käy lähistöllä nukkumassa ja koita uudestaan, eivät elukat halua spawnata jos alueella liikkuu muita kuin itse. Kaikki elukat olen metsästänyt, nyt enää muutamat challenget ja saakelin tupakkakortit.
3 elukkaa jo sellaista joita ei vaan alueeltansa löydy, aina tulee tuo ilmoitus ”you have entered legendary animal territory but thers too much activity to track the animal”
Oon kokeillu mennä lähistölle nukkumaan ja palata eri vuorokauden aikoina jne mutta aina sama homma.

Onko joku muu huomannut että Van Hornissa kuuluu yöaikaan erittäin aavemainen ääni? Vähän kuin laivan sumutorvi tai vastaava. Kuuluu melko vaimeana, yksi töräys kestää kolmisen sekunttia ja toistuu ehkä pari kertaa minuutissa. Kuulostaisi kuin se kuuluisi jostain joen toiselta puolen, pitäisiköhän etsiä vene lainaan
 
Viimeksi muokattu:
Onlinestä kysymys: onko nuo kaikki (keltaiset) tarinatehtävät multiplayereitä? Tähän asti ollut jokainen 2-4 player.. nuo ei sovellu oikein itselleni koska A) muut pelaajat juoksee täysillä kohteeseen samantien, ja B) muut pelaajat aloittaa juoksentelun jälkeen ammuskelun samantien.
Tällainen hidas "tarkkailija" on aika statisti tuossa porukassa.
Kaikki 8 on 2-4 pelaajalle. Ikävä kyllä tuol onlinessa ei oikeen mitään muutakaan tekemistä ole kun sivutehtävät bugaa oikeen huolella ja ovat kaukana toisistaan. Jos haluaa rahaa niin täytyy metsästää pieniä elukoita ja jos expaa niin täytyy grindata tarinatehtäviä tai showdownii.
 
Tuntuu menevän ikuisuus kaiken mahdollisen näkemisessä. Pelitunteja on takana monen monen monen monta, mutta eläimiäkin uupuu varmaan jotain sata vielä. Etenkin lintuja uupuu varmaan tukuttain, esimerkiksi tikkoja en ole nähnyt vielä yhtäkään. Missä lie piileksivät.

Sen sijaan vastaan on tullut aivan randomilla yksi... älkää lukeko, ellette halua spoilaantua yhdestä randomista asiasta, joka ei liene minkään tehtävän ohessa löydettävissä.

...ufo. Tämä olikin sitten ainoa asia, jota hieman googlasin, sillä tuo oli niin mukavan erikoinen kohtaaminen. Olin kahden vaiheilla, että pitäisikö sitä ampua vai ei, niin kiinnosti hitusen tietää mistä on kyse. Liittyypi yhdestä talosta löytyvään rituaali-itsemurhaporukkaan ja sieltä löydettävään lappuun, mutta sen pidemmälle en asiaa lueskellut. Hauska sattumanvarainen kohtaaminen joka tapauksessa.
 
Itse en tuolla onnistunut UFO:a näkemään, vaikka aika pelin alussa sinne eksyinkin. Sen sijaan keskellä yötä näin vuorilla seikkailessa UFO:n siellä vuorenhuipulla.

Se oli todella hämmentävä kokemus ja itselläni on vielä tuon mysteerin ratkaiseminen selvittämättä, vaikka jonkinlainen kartta ilmeisesti tuohon liittyen on taskuun tarttunut.
 
Spoileriasiaan vastaan lisiä:

Itsekin siis bongasin ufon vuoren huipulla. Keskellä yötä ihmettelin, että mikä ihmeen liian-moderni-ääni alkoi kuulumaan ja siinä se oli. Itsekin luulen tuon oikean kartan saaneeni. Pitää etsiä sen sijainti ja katsoa löytyykö sieltä mitään.

Jotenkin huvittavaa, että olen tuon bongannut, mutta en tosiaan yhtään tikkaa.
 
Tässä mielenkiintoinen artikkeli lintubongarilta RDR 2:sta ja sen lintumaailmasta. Mies kehui peliä, mutta kuitenkin hänen mieli teki lopettaa pelaaminen ja mennä ulos. Varmaan aika ristiriitaista, mutta ymmärrettävää.

Lopussa on myös vähän listaa pelin linnuista ja niiden sijainnista siellä. Sieltä voisi Ulukaikin löytää vinkkejä tikkojen etsintään, itse ainakin ajattelin tuota käyttää apuna loppujen lintujen etsimiseen. Jotenkin hauskempi tapa käyttää tietoja oikein lintubongauksesta, eikä vain lukea jotain IGN:n opasta tai vastaavaa.

https://www.audubon.org/news/birding-its-1899-inside-blockbuster-american-west-video-game
 
Lopussa on myös vähän listaa pelin linnuista ja niiden sijainnista siellä. Sieltä voisi Ulukaikin löytää vinkkejä tikkojen etsintään, itse ainakin ajattelin tuota käyttää apuna loppujen lintujen etsimiseen. Jotenkin hauskempi tapa käyttää tietoja oikein lintubongauksesta, eikä vain lukea jotain IGN:n opasta tai vastaavaa.

Hyvin samaa mieltä, mieluummin tuommottisesta kuin täysohjeesta! Ja on mielenkiintoinen artikkeli myös. RDR2 on siis kattavin lintubongauspeli, mitä on tehty.
 
Mä epäilen että joissakin tehtävissä on bugi, kun peli ei hyväksy suorituksia vaikka olen varma että en ottanut healthia. En ole nyt varma, joten kysyisinki onko kukaan muu huomannut/kuullut samaa?
 
Mä epäilen että joissakin tehtävissä on bugi, kun peli ei hyväksy suorituksia vaikka olen varma että en ottanut healthia. En ole nyt varma, joten kysyisinki onko kukaan muu huomannut/kuullut samaa?

Eikös purutupakat ja vastaavat Dead Eyeta tai Staminaa kohentavat aineet myös lasketa "health" tuotteiksi. Jollet ole niitäkään ottanut, niin sitten ehkä bugi.
 
Ja myös tehtävässä epäonnistuminen (esim. Kaveri kuolee) ja checkpointista lataaminen vaikuttaa myös tuohon omien havaintojen perusteella.
 
Joo. Käytin Dead Eyeta. Kiitoksia. Eli ei ainakaan vielä bugia :)

Mä voisin laittaa ne tehtävät tähän ja tietty varmuuden vuoksi spoilereihin, joita en ole saanut kultaiseksi, enkä varmaan koskaan tuukkaan saamaan. Ei mun taidoilla :D Mutta ihan jees kun 56/62 kultaisena.

Old Friends CH 1
A Quiet Time CH 2
An American Pastoral Scene CH 2
Savagery Unleashed CH 5
Paradise Mercifully Departed CH 5
Fleeting Joy CH 5
 
Viimeksi muokattu:
Joo. Käytin Dead Eyeta. Kiitoksia. Eli ei ainakaan vielä bugia :)

Mä voisin laittaa ne tehtävät tähän ja tietty varmuuden vuoksi spoilereihin, joita en ole saanut kultaiseksi, enkä varmaan koskaan tuukkaan saamaan. Ei mun taidoilla :D Mutta ihan jees kun 56/62 kultaisena.

Old Friends CH 1
A Quiet Time CH 2
An American Pastoral Scene CH 2
Savagery Unleashed CH 5
Paradise Mercifully Departed CH 5
Fleeting Joy CH 5


Onko noilla tehtävien kultaamisella mitään muuta arvoa kun Trophyjen keräily? :)
 
Ylös Bottom