Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One - Kuulokkeet, ratit ja muut tarvikkeet

Keskimmäisen kuvan perusteella näyttää, että se toinen slideri (keskustelumikseri) on vedetty aivan ääriasentoon äänichatin suhteen, eli sieltä kuuluu vain chattiäänet, ei lainkaan peliääniä. Tuon kun vetää keskiasentoon, niin jo luulisi kuuluvan.
Sekään ei auta.
 
Pitäisi uudet kuulokkeet hommata lähiaikoina kun edelliset sanoivat sopimuksen irti, oisin tiedustellut että minkälaisia kokemuksia täällä porukalla on? ja pystyisikö suosittelemaan joitain?
Tuntuu että tällä kertaa noihin voisi panostaa ihan kunnolla jos vain sopivat löytyvät, vaatimuksen melkein olisi että olisivat langattomat ja olisi mic monitoring toiminto.
Muutamia olen tässä katsellut ja tuntuu että juuri kun sopivat löytyvät niin niistä puuttuu jokin tärkeä toiminto, kuten:
- turtle beach 800x, muuten hyvä vaihtoehto mutta mikrofoni huono
-razer threzer, ei ole 7.1 surround ääni( windows sonic löytyy?)
- razer threzer ultimate, ei ole mic monitoringia ( pelatessa täytyy hallita äänen käyttöä)

Siis mahdollisia kokemuksia edellä mainituista tai suosituksia jostain malleista auttaisi kovasti ostopäätöksen teossa.
 
Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, niin harkitsisin vakavasti näitä: LucidSound LS41 tai LS31.
LucidSoundilta on xboxille erikseen omatkin olemassa. Oisko ollu joku Ls35X tai jotain vastaavaa. Niissä menee kaikki langattomasti, mutta niissä vissii on jotain isompaa ongelmaa kun jossain haukuttiin ne lyttyyn ja vielä LS41:n arviossa mainittiin ettei näitä pidä missään nimessä sekoittaa keskenään.
Toki LS41 on varmaan parhaat kuulokkeet markkinoilla järki hintaan, mutta onko ne sit Xbox käytössä mielekkään kun joutuu piuhalla ottaa chätin.
 
LucidSoundilta on xboxille erikseen omatkin olemassa. Oisko ollu joku Ls35X tai jotain vastaavaa. Niissä menee kaikki langattomasti, mutta niissä vissii on jotain isompaa ongelmaa kun jossain haukuttiin ne lyttyyn ja vielä LS41:n arviossa mainittiin ettei näitä pidä missään nimessä sekoittaa keskenään.
Toki LS41 on varmaan parhaat kuulokkeet markkinoilla järki hintaan, mutta onko ne sit Xbox käytössä mielekkään kun joutuu piuhalla ottaa chätin.

Itse en ole koskaan pitänyt isona ongelmana piuhaa ohjaimen ja kuulokkeiden välillä. Ohjain vain mukaan niin voi vaikka hakea purtavaa jääkaapilta. Käsien ja pään (ohjain <-> headset) välinen etäisyys ei yleensä ole kauhean pitkä, joten ihan perus pelikäytössä näen vielä vähemmän ongelmaa tässä.
 
Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, niin harkitsisin vakavasti näitä: LucidSound LS41 tai LS31.
Pitää noita kyllä harkita, noi LS41:set kyllä vaikuttaa hyvälle mutta just toi johto tohon chättiin hieman mietityttää ja vissiin XboXilla vain stereo ääni?
Tulee paljon pelailtua ratilla ja johto ohjaimeen edellyttää että ohjain pitää olla aina lähellä ja juuri edellisissä luureissa( TB px24) tuo johto alkoi kapinoimaan.

Kiitos vinkistä!!


LucidSoundilta on xboxille erikseen omatkin olemassa. Oisko ollu joku Ls35X tai jotain vastaavaa. Niissä menee kaikki langattomasti, mutta niissä vissii on jotain isompaa ongelmaa kun jossain haukuttiin ne lyttyyn ja vielä LS41:n arviossa mainittiin ettei näitä pidä missään nimessä sekoittaa keskenään.
Toki LS41 on varmaan parhaat kuulokkeet markkinoilla järki hintaan, mutta onko ne sit Xbox käytössä mielekkään kun joutuu piuhalla ottaa chätin.

Toi Ls35X vaikuttaa kyllä hyvälle vaihtoehdolle, niissä ollut ilmeisesti joskus julkaisussa jotain yhteyden katkeamisia mutta saatu ilmeisesti päivityksissä korjattua?
Äänenlaatu on ilmeisesti todella hyvä ja hintakin on kohdillaan.
 
Pitää noita kyllä harkita, noi LS41:set kyllä vaikuttaa hyvälle mutta just toi johto tohon chättiin hieman mietityttää ja vissiin XboXilla vain stereo ääni?
Tulee paljon pelailtua ratilla ja johto ohjaimeen edellyttää että ohjain pitää olla aina lähellä ja juuri edellisissä luureissa( TB px24) tuo johto alkoi kapinoimaan.

Kiitos vinkistä!!




Toi Ls35X vaikuttaa kyllä hyvälle vaihtoehdolle, niissä ollut ilmeisesti joskus julkaisussa jotain yhteyden katkeamisia mutta saatu ilmeisesti päivityksissä korjattua?
Äänenlaatu on ilmeisesti todella hyvä ja hintakin on kohdillaan.
Joo en lukenut sen tarkemmin mikä ongelma niissä oli, jos vain tuollainen niin sit voin suositella.
LS41 jälkeen kun en itse keksi oikein syytä ostaa muita kuin LucidSoundeja. :D
 
Pitää noita kyllä harkita, noi LS41:set kyllä vaikuttaa hyvälle mutta just toi johto tohon chättiin hieman mietityttää ja vissiin XboXilla vain stereo ääni?

Nimenomaan pasiiviset Stereo kuulokkeet tosi hyvä ratkaisu ja siihen päälle Dolby Atmos for Headphones lisenssi joka muuttaa ne stereo kuulokkeet niin hyviksi "Sunnound kuulokkeiksi" kuin olla ja saattaa!



Itse ostin vuonna 2014 Senkun G4ME ONEt enkä ole katunut. Mahtavat päässä voisi pitää maailman tappiin. Ovat puoliavoimet, velimalli ZEROt ovat suljetut eli siis ulkoa ei kuulu juuri mitään läpi. Itselle ONEt toimii, luultavasti Zerot päässä saattaisin alkaa huutamaan pelien timellyksessä jos oma ääni ei kuulu yhtään.

Nämä on myös sellaiset kuulokkeet että jos et nyt ihan suoraan päälle istahda vauhdilla tai ammu vahingossa niitä haulikolla tai muuta vastaavaa niin ei tarvitse ainakaan 10 vuoteen uusien kuulokkeiden hommaamista miettiä. Pidän tosi paljon myös "varsi mutesta" sekä toisessa kupissa olevasta volume säädöstä. Eli ei ole siis sellaista jotain kikkaretta johdon välissä jota olisi kömpelö käyttää.

Suosittelen, hintakin on tullut näköjään mukavasti alas: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/46085/dsfsr/Sennheiser-GAME-ONE-pelikuuloke-vari-musta
 
Pitää noita kyllä harkita, noi LS41:set kyllä vaikuttaa hyvälle mutta just toi johto tohon chättiin hieman mietityttää ja vissiin XboXilla vain stereo ääni?

Kai boxillakin toimii surroundit tuossa ihan normaalista ? Ainakin niiden sivuilla on ohjeet miten se laitetaan käyttöön. Löytyy sivun alaosasta myös ohjeet jos haluuaa käyttää yllä mainittuja Dolby Atmos / Windows Sonic äänitiloja. Toki näissä tulee omasta takaa surroundit, mutta voihan sitä aina kokeilla mikä kuulostaa omaan korvaan parhaimmalta.


 
Nimenomaan pasiiviset Stereo kuulokkeet tosi hyvä ratkaisu ja siihen päälle Dolby Atmos for Headphones lisenssi joka muuttaa ne stereo kuulokkeet niin hyviksi "Sunnound kuulokkeiksi" kuin olla ja saattaa!



Itse ostin vuonna 2014 Senkun G4ME ONEt enkä ole katunut. Mahtavat päässä voisi pitää maailman tappiin. Ovat puoliavoimet, velimalli ZEROt ovat suljetut eli siis ulkoa ei kuulu juuri mitään läpi. Itselle ONEt toimii, luultavasti Zerot päässä saattaisin alkaa huutamaan pelien timellyksessä jos oma ääni ei kuulu yhtään.

Nämä on myös sellaiset kuulokkeet että jos et nyt ihan suoraan päälle istahda vauhdilla tai ammu vahingossa niitä haulikolla tai muuta vastaavaa niin ei tarvitse ainakaan 10 vuoteen uusien kuulokkeiden hommaamista miettiä. Pidän tosi paljon myös "varsi mutesta" sekä toisessa kupissa olevasta volume säädöstä. Eli ei ole siis sellaista jotain kikkaretta johdon välissä jota olisi kömpelö käyttää.

Suosittelen, hintakin on tullut näköjään mukavasti alas: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/46085/dsfsr/Sennheiser-GAME-ONE-pelikuuloke-vari-musta



Kai boxillakin toimii surroundit tuossa ihan normaalista ? Ainakin niiden sivuilla on ohjeet miten se laitetaan käyttöön. Löytyy sivun alaosasta myös ohjeet jos haluuaa käyttää yllä mainittuja Dolby Atmos / Windows Sonic äänitiloja. Toki näissä tulee omasta takaa surroundit, mutta voihan sitä aina kokeilla mikä kuulostaa omaan korvaan parhaimmalta.




Kiitos hyvistä
Joo en lukenut sen tarkemmin mikä ongelma niissä oli, jos vain tuollainen niin sit voin suositella.
LS41 jälkeen kun en itse keksi oikein syytä ostaa muita kuin LucidSoundeja. :D

kiitos hyvistä kommenteista ja vinkeistä!!!

Itse olen vielä hieman ummikko noissa ääniasetuksissa ja en tiedä mitään noista windows sonic yms. äänitiloista joten kaikki vinkit ja neuvot ovat enemmän kuin tervetulleita.
 
Mulla on thresher ultimate ja aluksi hommasin ne xboksille ja pc hommattua on xbox jänyt vähemmälle. Aiemmin oli piuhallasia kuulokkeita mutta kyllä langattomuus oli itselle iso plussa. Äänenlaatu aiempiin kuulokkeisiin on parempi. Pcllä huomasin,että esim. Cod4ssa änenlaatu tuntui tarkemmalta. Pelasin xboksilla niin surroundina kuin sterona. Muistaakseni pelasin boksilla windows sonicin kautta. Akkukesto on hyvä.
 
Itse suosittelen tässä reilun 4kk käytöllä Plantronics RIG 800LX kuulokkeita.
Äänenlaatu on hyvä, mukana tulee dolby atmos koodi, täysin langattomat ja akunkesokin vaatimattomat 24 tuntia.
Ainoo miinus on ettei ole mic monitoringia, mutta nämä ei ole niin suljetut että tuota ominaisuutta ei oikeastaan kaipaakaan.
Hinta-laatusuhteeltaan loistavat kuulokkeet.
 
Eipä itelläkään pahaa sanottavaa Plantronicseista vajaan vuoden käytön jälkeen. Ulkomaailman äänet kuuluu tosiaan läpi, mutta peliäänet on tarkat ja mikki toimii kätevästi. Melko rumathan ne on, mutta eipä tuolla pelatessa ole väliä kunhan istuvat päähän.
 
Mulla on thresher ultimate ja aluksi hommasin ne xboksille ja pc hommattua on xbox jänyt vähemmälle. Aiemmin oli piuhallasia kuulokkeita mutta kyllä langattomuus oli itselle iso plussa. Äänenlaatu aiempiin kuulokkeisiin on parempi. Pcllä huomasin,että esim. Cod4ssa änenlaatu tuntui tarkemmalta. Pelasin xboksilla niin surroundina kuin sterona. Muistaakseni pelasin boksilla windows sonicin kautta. Akkukesto on hyvä.

Näitä tullut katsottua ja oli jo lähes varma valinta mutta mic monitoring uupuu, ihmetyttää että normi thresherissä on mic monitoring mutta ultimateissa ei.

Nyt tuntuu että valinta osuu joko: Razer thresheriin tai lucidsound Ls35X
 
Steelseries Arctis 9x

Uusi langaton headset tullut Xboxille. Mikä parasta, tämä yhdistetään konsoliin kuten ohjain. Langattomasti ilman mitään donglea tms. turhaketta. Aikaisemmin olen käyttänyt Turtle Beachin vastaavalla tekniikalla toteutettuja luureja ja homma toimii hyvin. Tuossa voi olla seuraavat kuulokkeet kun sellaisia tarvitsee.
 
Mitkä on teidän mielestä parhaat täysin langattomat kuulokkeet onelle?
 
Ylös Bottom