Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0 - Kisaraportit Yms.

Gunslinger

Well-Known Member
Morjesta! Tänne ketjuun voi laittaa kaikki kisa-raportit Dirt Rally 2.0 osalta. Pelissä on aktiivinen online liiga-systeemi, mutta varsinaista kohtaamista muiden ajajien kanssa ei tapahdu EK:lla, lajin luonteesta johtuen. On kuitenkin erittäin mukavaa jakaa kisojen tapahtumat ja keskustella niistä muiden pelaajien kanssa, "kisa-raporttien" muodossa. Tämä ketju on perustettu, kisoissa tapahtuneen kertomiseen, eikä Dirt Rally 2.0:n varsinaiseen peliin liittyvä keskustelu huku näiden, ehkäpä jopa mielenkiintoisten tarinoiden sekaan ja sama toisinpäin.

Tällähetkellä Konsolifin-porukkaa vastaan pääsee parhaiten ajamaan kaikilla alustoilla, Konsolifin_1, Konsolifin 2H, Konsolifin FWD, Flying Finn ja 4WD Suomi Sarja -klubeissa, joissa luokat ja kisapaikat vaihtuvat. Kärjen vauhti on hurjaa, mutta vastusta löytyy varmasti kaiken tasoisille kuskeille. Tervetuloa mukaan ja jakamaan omat kisa-kokemukset muiden ralli-hurjastelijoiden kanssa!

Muita aktiivisia Suomi-klubeja: UusiSuomi-Liiga, GtFinlandRacers

Konsolin HC
on kadonnut jostain syystä bittiavaruuteen.Dirt Rally 2 Clubs B.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Wales poistunut hetkeksi clubivalikoimasta ja pelintekijöillä tiedossa tuo ongelma nettisivujen kanssa, korjausta luvattu tämän tai huomisen päivän aikana.
Ajatus oli että olisi muutaman illan kisaillut Walesia eri autoluokilla.

Laittakaa pyyntöjä maista ja autoluokista, niin laitetaan tulille.
Argentiinaakin saa vaikkei se itselle maistukaan.
Jos joku muu on halukas kisoja tekemään, niin tähän ilmoitusta. Hyvä jos olisi muitakin, aina kun ei ehdi olla koneella.

Ei näissä ihmeellisiä komboja saa tehtyä, mutta EK:n järjestyksillä, kelillä (joissain kovin rajattu) ja tien pinnalla yritän luoda jotenkin vaihtelevia ralleja.
Pitäisikö yötäkin ripotella joukkoon vai pysytäänkö auringonnousun ja laskun välissä?
 
Viimeksi muokattu:
Nuo yöpätkät on vähän kaksijakoisia. Itse en tykkää pimeistä pätkistä, mutta toisaalta miksipä niitä ei voisi edes yhden ympätä mukaan? Yöpätkissä toki on se hauskuus, että jos sattuu rikkomaan auton valot ennen pätkää tai pätkän aikana, niin vaikuttaa aika oleellisesti lopputulokseen.
Eli en sano ehdotonta eitä yöosuuksille, mutta ei niitä saa myöskään olla liiaksi.
 
Itsekään en erityisemmin fanita yötä, mutta mun mielestä siihen on tullut parannusta auton valojen tehoissa ja sade-efektiä on paranneltu.

Tuossa Expert Dirt:n Walesissa on yötä rankkasateella ja vielä pitkä pätkä...olihan melkoinen EK :eek:
Illalla ajoin seiskan ja sitten oli mentävä nukkumaan, melkoista liukastelua ja metsässä käyntiä. Nuo Walesin jyrkät pientareet on aika armottomia jos sinne kuusten puolelle eksyy, auto pysyi kuitenkin kasassa kuin ihmeen kaupalla. Kärkiajoista ei voi puhua, mutta kunhan totuttelee pätkiin :)

Pistän illaksi 2h:lle USA ja B ryhmän 4WD jos ei Wales toimi siihen mennessä tai jollain ole toivetta muusta.
 
Viimeksi muokattu:
Wales poistunut hetkeksi clubivalikoimasta ja pelintekijöillä tiedossa tuo ongelma nettisivujen kanssa, korjausta luvattu tämän tai huomisen päivän aikana.
Ajatus oli että olisi muutaman illan kisaillut Walesia eri autoluokilla.

Laittakaa pyyntöjä maista ja autoluokista, niin laitetaan tulille.
Argentiinaakin saa vaikkei se itselle maistukaan.
Jos joku muu on halukas kisoja tekemään, niin tähän ilmoitusta. Hyvä jos olisi muitakin, aina kun ei ehdi olla koneella.

Ei näissä ihmeellisiä komboja saa tehtyä, mutta EK:n järjestyksillä, kelillä (joissain kovin rajattu) ja tien pinnalla yritän luoda jotenkin vaihtelevia ralleja.
Pitäisikö yötäkin ripotella joukkoon vai pysytäänkö auringonnousun ja laskun välissä?

Munkin puolesta 1-2 yö ek voi olla ihan hyvin rallissa, jos rakentaa ne järkevästi. Toive A-ryhmän kisa, vaikkapa Australiassa, kun siellä en oo vielä ehtinyt ajaa. :D
 
Hyvä, tänään ehdin illalla ajamaankin. Moneltas Konsolifin 2H kisa starttaa?
Ajatuksena oli että 6EK:ta ja kellon aika klo 19-21, jolloin on vähän joustoa.
Tässä kait ideana oli se että ajetaan putkessa koko kisa ja muut pääsee samalla seuraamaan aikoja tuolla clubisivulla.
Muutetaan jos ei ole hyvä.
Kisa olis nyt laitettu ja siellä on myös yksi yöpätkä. 2h sivukin toimii nyt kun siellä ei ole pohjalla Walesia joka vielä sekoittaa.

HC:ssa kuvakulma lukittu auton sisälle, 2h:ssa kuten myös JiiVee laittoi tuohon KonsoliFin_1:seen on vapaa kun kaikki ei kuitenkaan tykkää ajaa sisältä. Voidaan sekin pakottaa sisänäkymäksi jos ollaan sitä mieltä.
 
Konsolifin_1 sarjassa on mestaruus vielä täysin avoinna ja aika tiukka pistetilanne!
Jos en tänään ehdi, niin huomenna viimeistään päräytän Puolan.

Puola kuuluu suosikkeihini, kun taas viimeinen Espanja ei niinkään.
 

Liitetiedostot

  • E1AB9067-8919-4EBF-AD7E-AB627D4F8F5F.png
    E1AB9067-8919-4EBF-AD7E-AB627D4F8F5F.png
    658,5 KB · Lukukerrat: 21
Ajatuksena oli että 6EK:ta ja kellon aika klo 19-21, jolloin on vähän joustoa.
Tässä kait ideana oli se että ajetaan putkessa koko kisa ja muut pääsee samalla seuraamaan aikoja tuolla clubisivulla.
Muutetaan jos ei ole hyvä.
Kisa olis nyt laitettu ja siellä on myös yksi yöpätkä. 2h sivukin toimii nyt kun siellä ei ole pohjalla Walesia joka vielä sekoittaa.

HC:ssa kuvakulma lukittu auton sisälle, 2h:ssa kuten myös JiiVee laittoi tuohon KonsoliFin_1:seen on vapaa kun kaikki ei kuitenkaan tykkää ajaa sisältä. Voidaan sekin pakottaa sisänäkymäksi jos ollaan sitä mieltä.

Juu, putkeen vaan koko kisa, eikä käydä välillä hinkkaamassa tulevaa pätkää. Mun puolesta näkyvyydet noin ok, itse ajan aina sisäkulmasta, että pysyy tuntuma siihen hyvänä.
 
Oma Konsolifin HC:n Espanjan rapsa lyhykäisyydessään :)

Kisa käytiin legendaarisilla groub-B rwd autoilla. Itse tuoreena DR2 omistajana en tietenkään ollut ehtinyt noita vielä ajamaankaan, kuten en koko Espanjaa, joten edessä oli testisessiot, ettei ihan turistina ole kisoissa. Päätin ajaa testit yhdellä 7km pätkällä ja sitte päälle kerran kaikki kisan pätkät "nuotitukseksi", että pätkien luonne tulisi edes vähän tutuksi.

Ensin oli edessä auton valitseminen ja päästelinkin kaikilla 4-menopelillä testipätkän kerran läpi. Lancia ja BMW tuntui omaan näppiin hauskimmilta ajaa. BMW:n äänet sei eritoten hymyn korville. Päädyin Procariin, joka parhaimmillaan kulkee todella nätisti ja on paikoittain arvaamaton. Pienellä säätämisellä autosta olisi saanut myös varmemman, mutta pelin bugista johtuen tähän oli tyytyminen. Tutustumiskieroksella EK:hin, totesin, että olisipa hyvä jos nuotteihin voisi tehdä korjauksia, epäilyt ulosajo paikkoihini kisassa, olivat ennakolta vahvat :D

Kisa lähti hyvin käytiin ekalla pätkälllä ja oli mukava huomata, ettei vauhdissa enää jäänyt valovuosia kärjelle, eroa kärkeen tässävaiheessa 10s, vaikka ei ihan täydellä riskillä painanut. 2 ek palauttikin sitten maanpinnalle. Yksi 4-mutka osottautui yllättävän jyrkäksi ja auto lensi komeesti laakson pohjalle. Onneksi mitään ei hajonnut, mutta katsojien siirtäessä autoa takaisin baanalle, tuhlautui aikaa 48s. Loppu pätkä mekin ihan hyvin ja maalissa eroa 1min10s. No loppukisaan koitin mennä tekemään varmaa suoritusta, ilman virheitä :D Ek:t 3-4 meni ilman tilanteita ja vauhdissa jäin kärjelle sen 15s/Ek. 5 ek:lla taas pääsi Procar yllättämään ja pari spinniä joihin tuhlaantui useita kymmeniä sekuntteja. 6 ek oli vika märkä ja meikäläisen testipätkä, joten nyt pääsisin testaamaan omaa vauhtiani kunnolla kärkeen ja ehkä ajamaan pohjat! Hah, yliyrittäminen kostautui ja procar spinnaili tutulla pätkällä. Perusvarmalla ajolla olisi mennyt kärjen tuntumassa, mut nyt takkiin tuli 17s, taas tuli oppia kantapään kautta.

Ek:t 7-10, painoin maltilla ja vauhdissa jäin 14-20s per pätkä, voin olla ihan tyytyväinen näillä kilometreillä. 11ek ajettiin iltahämärässä ja medium renkaat alkoi olemaan sen verran liukkaat että tuli joku pyörähdys ja takkiin noin 30s. Eroa siihen mennessä ajaneiden kärkeen 2:20 ja taakse seuraavaan 30s. No niin vika pätkä varmanpäälle, niin ei tule takaa ohitte :D Ek12 ei ollut pito ainakaan parantunut ja kuskillakin alkoi silmä painamaan. Se oli oli katastrofi, ulosajo puolessavälissä ja rengasrikko siihen päälle! Maaliin kitkuttelin nioin 2min kärkeä perässä ja pentelee TPP kiilasi takaa ohi minuutin turvin.

Summa summarum. Kisa meni kohtuu hyvin, vauhti oli kohtuu hyvä, eroa kärkeen maalissa koheltamisen jälkeen nyt vain 6:14 :D Tulipahan ainakin kokemusta!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli se se HC Espanja ajettua ja ihan tiukkaa kisaa oli useamman kuskin kanssa. Ek 3:lla se pakollinen tieltä suistuminen ja takasin tielle kiipeäminen mutta pahemmilta vaurioilta säästyttii. Taisin parhaimmillaan käydä siinä toisenakin muiden pikku virheiden ansiosta mutta kyllähän sieltä rattimiehiä tuli pari kappaletta lopussa ohitse. Huomasi että renkaat alkoi olemaan loppu 6 ja 12 pätkillä oli aika liukastelua.
 
HC Espanja, muistaakseni itse spinnailin muutaman kerran EK1:llä sadekelin renkailla jotka pitävät kyllä märällä, mutta ei juuri kuivalla.
Märällä ei taas tee millään muilla renkailla mitään kuin sadekelin renkailla, siksi oli ½ ja ½, niin pääsi lopussa pehmeillä tai mediumeilla hurjastelemaan ;)
 
HC Espanja, muistaakseni itse spinnailin muutaman kerran EK1:llä sadekelin renkailla jotka pitävät kyllä märällä, mutta ei juuri kuivalla.
Märällä ei taas tee millään muilla renkailla mitään kuin sadekelin renkailla, siksi oli ½ ja ½, niin pääsi lopussa pehmeillä tai mediumeilla hurjastelemaan ;)

Itte pelkäsin että saderenkaat sulaa loppuun ekalla kuivalla pikiksellä ja sit seuraavat 5 märkää ek:ta menee selviytyessä. Hyvinhän ne kesti yhden kuivan pätkän, vaikka vähän hävisikin ”likseille”. Juu oli hyvin laitettu vaihtelua, eikä joka pätkälle muuttunut.
 
No niin mökiltä kotiuduttu ja 8 tunnin autossa istumisen jälkeen on hyvä hypätä suoraan KonsolifinHC espanjan kimppuun. Ekan pätkän kävin sutasee ja vauhti näyttäs riittävän ihan hyvin. Vahva epäilys että maaliin asti en pääse mutta kokeillaan miten äijän käy.
 
HC Espanja
Totuttelua M1:n asfalttiominaisuuksiin, hyvin istuu hanskaan (kuten tietysti Bemarit ylipäätään ;) )Rengasrikko ja vaihto EK3:n alussa ja renkaan hajoaminen+nosto EK6 pilasi kisan.
Loppusijoitus yllättävän hyvä tapahtumiin nähden.

2H Aussi
Tuli sen mitä ranteet antoi myöden, yhtään lujempaa tietä pitkin en ainakaan Mitsulla olisi päässyt. 6:lla pari kertaa poistuminen todella lähellä mutta auto pysyi tiellä.
Käsittämätöntä vauhtia jotkut pitää vaikeissa olosuhteissa, ei pitoa, ei saumoja.
 
Viimeksi muokattu:
2h kisa takan välil tultii vähä liian lujaa ykkösen maaliin tultii katollaa :Dmut onneks ei hajonnu mitää ja nelosel tuli pien poistuminen mut ei osunu mihikää ja pakil pääs takas tielle suht nopeest
 
2H Aussi ja täytyy peesata kröönholmia tuosta kärjen vauhdista se on hurjaa. Tuntui ainakin että ei tie riittäisi oman auton säädöillä tuommoisiin aikaparannuksiin. Pari vikaa pätkää oli aika liukkaita eikä oikein auto kääntynyt muutkiin ja parissa ysikympissä jarrutus pitkäksi.
 
Ylös Bottom