Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Modern Warfare 2019

Pelin ympärille rakennetaan samantapainen liiga kuin mitä on jo Overwatchilla. Tiimille saa paikan 25 miljoonalla dollarilla.



DF testeissä betan perusteella PS4 Pro versio on selkeästi paras konsoli versio


Ennakkotilattu PS4:lle ja tulee mahdollisesti vielä myös PC:lle tehtyä samoin. Padilla pelaaminen oli yllättävän palkitsevaa.
 
Viimeksi muokattu:
DF testeissä betan perusteella PS4 Pro versio on selkeästi paras konsoli versio, X versissa on parempi resoluutio mutta selkeästi huonmpi framerate ja kamalaa ruudun repeilyä. Julkaisuun on vielä aikaa joten asiat voi muuttua.



Omaa silmää miellytti kyllä X versio enemmän kuin Pro. En voi sanoa että olisi silmään osunut kertaakaan repeilyä. FPS droppeja tuli muutamia, mutta onnistuin niitä saamaan kyllä prollakin.

Huomioin arvoista myös että itse pelasin oikeastaan Cyber Attackia kokoajan. Ground Warin pelailut jäi X:llä muutamaan minuuttiin ja prolla ei tullut lainkaan testattua.
 
Pelimuodoista tuo on paljolti kiinni. Ainakin cyber attack toimi kaikissa pelaamissani kartoissa kohtuu hyvin ja uskonkin sen olevan yksi näistä comppi muodoista. Ground waria pelasin puolikkaan matsin ja quittasin kesken pois. Aivan kauheaa kaaosta ja murkulaa sataa päähän kokoajan oman FOVin ulkopuolelta. Selvästi enemmän kasuaalimmalle yleisölle suunnattu, kuten tälläiset kaoottisemmat sotatantereet yleensä ovat.

Totta se on paljon pelimuodoista kiinni, mutta minusta nämä kentät tuntuivat liian suurilta ja monipuolisilta pienempien pelaajamäärien räimeisiin. Esimerkiksi kuvittelisin SD:ssä olevan liikaa paikkoja missä campata/puolustaa pommipaikkoja. Kai perinteinen SD on mukana pelissä?

Minusta tuntui ettei cyber attackissakaan itse objektiivin pelaaminen tuntunut toimivan kovin hyvin. Tietysti tuollainen betan aikana tehty otanta on aika lyhyt eikä anna välttämättä todellista kuvaa siitä millainen kyseisen pelimuoto on. Tämä oli kyllä ehdottamasti oma lempparini pelimuodoista.

Olisikin ollut juuri hauska päästä pelaamaan niitä perinteisiä pelimuotoja kuten SD ja HP. Tähän ei taida julkaisussa olla tulossa mitään rankedia/league playtä? Se on myös omalla kohdalla suuri miinus, koska nämä ovat olleet aina itselle isossa keskiössä codeja pelatessa. Niissä kun on poistettu kaikki turha roska, op jutut ja parhaat pelimuodot mukana.
 
Minusta tuntui ettei cyber attackissakaan itse objektiivin pelaaminen tuntunut toimivan kovin hyvin. Tietysti tuollainen betan aikana tehty otanta on aika lyhyt eikä anna välttämättä todellista kuvaa siitä millainen kyseisen pelimuoto on. Tämä oli kyllä ehdottamasti oma lempparini pelimuodoista.

Parhaimmat fiilikset tuli juuri näistä pienemmistä objektipohjaisista pelimuodoista HQ ja Cyber Attack. En tiedä kuitenkaan lähtisinkö ihan yksin ilman taustatiimiä. Vähintään taistelupari, jonka kanssa edetä päätyyn asti.

Kampanjan teossa on mukana ollut kaksi aitoa Navy Seals veteraania.

Lähde: https://blog.activision.com/call-of-duty/2019-09/The-Narrative-of-Modern-Warfare-Part-2

Löytyvät myös tältä tarinaa pohjustavalta videolta:

 
Viimeksi muokattu:
Totta se on paljon pelimuodoista kiinni, mutta minusta nämä kentät tuntuivat liian suurilta ja monipuolisilta pienempien pelaajamäärien räimeisiin. Esimerkiksi kuvittelisin SD:ssä olevan liikaa paikkoja missä campata/puolustaa pommipaikkoja. Kai perinteinen SD on mukana pelissä?

Minusta tuntui ettei cyber attackissakaan itse objektiivin pelaaminen tuntunut toimivan kovin hyvin. Tietysti tuollainen betan aikana tehty otanta on aika lyhyt eikä anna välttämättä todellista kuvaa siitä millainen kyseisen pelimuoto on. Tämä oli kyllä ehdottamasti oma lempparini pelimuodoista.

Olisikin ollut juuri hauska päästä pelaamaan niitä perinteisiä pelimuotoja kuten SD ja HP. Tähän ei taida julkaisussa olla tulossa mitään rankedia/league playtä? Se on myös omalla kohdalla suuri miinus, koska nämä ovat olleet aina itselle isossa keskiössä codeja pelatessa. Niissä kun on poistettu kaikki turha roska, op jutut ja parhaat pelimuodot mukana.


Ei kai ole tullut mitään virallista vahvistusta, mutta persehän siinä repeää jos ei ole S&D mukana... Cyber attackin objektiivin pelaaminen jäi todellakin vähän vähällle. Mutta kyseessä kuitenkin beta ja itsekkin yleensä mieluummin haki niitä gun fighteja kuin pelasi" oikein". Sama homma ollut mielestäni aina pupla S&D peleissäkin, että helposti menee vaan tappomatsiksi koko homma. Uskon kuitenkin että osaavaa tiimiä vastaan "oikein" pelaaminen korostuu. Kentät olivat todellakin aivan täynnä paikkoja missä lymyillä, mutta ei se mielestäni ollut pelkästään kämppijän etu. Kun alkoi lyijy lentää kohti omaa hahmoa, niin lähin suoja oli yleensä vain pyrähdyksen päässä. X:llä paremmat graffat auttoivat vielä havaitsemaan raunioissa piileskeleviä ukkoja. Mutta osittain vasta spekulaatiota tämäkin. Ei ollut montaa ns. kunnon matsia betassa.

Olen ymmärtänyt että tähän tulisi Gears/R6 tyyliin näitä comppi eventtejä, missä saisi sijoituksen perusteella pisteitä ja voisi päästä ns. skeneen mukaan oman osaamisen avulla. Toki varmaan menee jonkun 3rd party saitin kautta. GB, MLG yms. Olisi tietysti kiva että saataisiin ihan pelin sisäisesti myös ranked pelitila, ettei aina tarvitse olla pc vieressä auki että saa kunnon matseja aikaan. Toki, jos se ranked toteutetaan yhtä päin sitä itseään mitä BO4:ssä, niin sama jätttää tekemättä....
 
Ei kai ole tullut mitään virallista vahvistusta, mutta persehän siinä repeää jos ei ole S&D mukana... Cyber attackin objektiivin pelaaminen jäi todellakin vähän vähällle. Mutta kyseessä kuitenkin beta ja itsekkin yleensä mieluummin haki niitä gun fighteja kuin pelasi" oikein". Sama homma ollut mielestäni aina pupla S&D peleissäkin, että helposti menee vaan tappomatsiksi koko homma. Uskon kuitenkin että osaavaa tiimiä vastaan "oikein" pelaaminen korostuu. Kentät olivat todellakin aivan täynnä paikkoja missä lymyillä, mutta ei se mielestäni ollut pelkästään kämppijän etu. Kun alkoi lyijy lentää kohti omaa hahmoa, niin lähin suoja oli yleensä vain pyrähdyksen päässä. X:llä paremmat graffat auttoivat vielä havaitsemaan raunioissa piileskeleviä ukkoja. Mutta osittain vasta spekulaatiota tämäkin. Ei ollut montaa ns. kunnon matsia betassa.

Olen ymmärtänyt että tähän tulisi Gears/R6 tyyliin näitä comppi eventtejä, missä saisi sijoituksen perusteella pisteitä ja voisi päästä ns. skeneen mukaan oman osaamisen avulla. Toki varmaan menee jonkun 3rd party saitin kautta. GB, MLG yms. Olisi tietysti kiva että saataisiin ihan pelin sisäisesti myös ranked pelitila, ettei aina tarvitse olla pc vieressä auki että saa kunnon matseja aikaan. Toki, jos se ranked toteutetaan yhtä päin sitä itseään mitä BO4:ssä, niin sama jätttää tekemättä....
Taitaa tuo Cyber Attack olla korvaus S&D, kuitenkin niin samanlaiset pelimodet.
 
Molempien kanssa samaa mieltä, mutta vähän sellainen pelko on housuissa. Olisi ollut kiva, jos olisi julkaissut betan yhteydessä kaikki modet, koska vaikuttaa ostajiin aika paljon.
 
Täällä kanssa vähän mietityttää, kun ei ole kerrottu mitä pelimoodeja on julkaisussa. Kill Confirmed, Demolition ja hassuttelumuodoista Infected olisi ainakin toiveissa, että niitä pääsisi vuosien tauon jälkeen pelaamaan.

Edit. Hehe. Sattuipa hauskasti, kun tämän viestin näpyttelin ja menin twitteriin, niin uusin twiitti oli tällainen:

Kaikki mainitsemani muodot + moni muu mukana. Sormet ristiin, että lista pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Sanotaanko että hyvin skeptisesti suhtaudun noihin jo vuodettuihin kartta- ja pelimuotolistoihin. Eihän sieltä löydy kaikkiin pelimuotoihin edes pelaajia jos tosiaan on 34 pelimuotoa.
 
Joka betan jälkeen on aina sama spekulointi siitä, onko S&D mukana vai ei, ja aina se kuitenkin on siellä(onneksi) ollut. Se on yksi pelin suosituimmista pelimuodoista ja kuitenkin iso competition-muoto, joten sen poisjättäminen olisi hölmöä. Uskon ja lyön lanttini S&D:n mukanaoloon.

Sanotaanko että hyvin skeptisesti suhtaudun noihin jo vuodettuihin kartta- ja pelimuotolistoihin. Eihän sieltä löydy kaikkiin pelimuotoihin edes pelaajia jos tosiaan on 34 pelimuotoa.
Harvoin Charlie Intelin vuodot on epäluotettavia olleet. Eiköhän tuo aika hyvin paikkansa pidä.
 
Sanotaanko että hyvin skeptisesti suhtaudun noihin jo vuodettuihin kartta- ja pelimuotolistoihin. Eihän sieltä löydy kaikkiin pelimuotoihin edes pelaajia jos tosiaan on 34 pelimuotoa.

Jos pelistä tulee sellainen myyntihitti kun voisi olettaa niin aivan varmasti riittää joka pelimuodolle pelaajia, ei niissä tarvitse kaikissa olla 20K pelaajaa jotta sieltä matsi löytyy.
 
Olen pelannut verkkopeliä vain Destinyssä, joten joudun kysymään turistina. Voiko näissä Modern Warfareissa pelata moninpeliä yksinään vai pitääkö olla kaveriporukka, jolla pelimuotoon liitytään? Ja kun olen tällainen melko paljon pelannut, mutta en kuitenkaan koko ajan pelaava, pärjäänkö moninpelissä vai olenko vain tiellä ja kuolen muutaman sekunnin välein? Eli pärjääkö moninpelissä vain ne, jotka pelaavat sitä "koko ajan" ja sitä kautta saavat parhaat välineet ja osaavat kartat ulkoa?
 
Olen pelannut verkkopeliä vain Destinyssä, joten joudun kysymään turistina. Voiko näissä Modern Warfareissa pelata moninpeliä yksinään vai pitääkö olla kaveriporukka, jolla pelimuotoon liitytään? Ja kun olen tällainen melko paljon pelannut, mutta en kuitenkaan koko ajan pelaava, pärjäänkö moninpelissä vai olenko vain tiellä ja kuolen muutaman sekunnin välein? Eli pärjääkö moninpelissä vain ne, jotka pelaavat sitä "koko ajan" ja sitä kautta saavat parhaat välineet ja osaavat kartat ulkoa?

Voi pelata yksin, itse suosin tätä tyyliä. Mutta jos et pelaa peliä säännöölisesti tulet todennäköisesti olemaan tykinruokaa, suurin osa COD pelaajista on hyvin fanaattisia ja pelaavat todella paljon. Peli vaatii todella paljon refleksejä ja ne hiipuvat jos ei pidä sitä touchia yllä, itsekin huomas betassa että mitä enemmän pelasi sitä paremmaksi siinä tuli, oppii asioita ja keskittyminen parempaa.
 
Jos pelistä tulee sellainen myyntihitti kun voisi olettaa niin aivan varmasti riittää joka pelimuodolle pelaajia, ei niissä tarvitse kaikissa olla 20K pelaajaa jotta sieltä matsi löytyy.

Julkaisun yhteydessä ehkä. Mutta tässä on otettava myös huomioon välimatkat, kellonajat yms. Se että peli myy X määrän julkaisussa ei takaa sitä että pääsen pelaamaan kaikkia näitä 34 pelimuotoa Suomesta käsin koska haluan, järkevällä pingillä, sanotaan vaikka puolen vuoden päästä.

Liika sisältö ei muutenkaan ole automaattisesti mikään hyvä juttu. Luulen että aika monella alkaa nyppiä äkkiä, kun kokoajan tulee vastaan karttoja mitä ei ole koskaan pelannut. Ei osaa pelata niitä, eikä pääse oppimaan kun hyvä jos pääsee kahta kertaa edes pelaamaan saman päivän aikana. Olettaen siis että huhut yli 60 kartasta pitäisivät paikkansa. Yhdistettynä vielä 34 pelimuotoon. Ihan realistisesti ajateltuna, mikä mahtaa olla laatu jos kenttiä olisi noin paljon ? Saati kuinka paljon aikaa on ehditty käyttämään pelimuotojen suunnitteluun näille kartoille. Missä on pommipaikat, missä B-lippu jne. Siegeen saadaan yleensä vuodessa 4 kenttää ja siihenkin määrään saadaan yleensä joku paska väännettyä mukaan. Toki Siegen kentät ovat lähtökohtaisesti hieman kimurantinpia rakennelmia, mutta silti. Yli 60 karttaa ja yli 30 pelimuotoa julkaisuun ei lupaa mitää hyvää. Mark my words.


Olen pelannut verkkopeliä vain Destinyssä, joten joudun kysymään turistina. Voiko näissä Modern Warfareissa pelata moninpeliä yksinään vai pitääkö olla kaveriporukka, jolla pelimuotoon liitytään? Ja kun olen tällainen melko paljon pelannut, mutta en kuitenkaan koko ajan pelaava, pärjäänkö moninpelissä vai olenko vain tiellä ja kuolen muutaman sekunnin välein? Eli pärjääkö moninpelissä vain ne, jotka pelaavat sitä "koko ajan" ja sitä kautta saavat parhaat välineet ja osaavat kartat ulkoa?


Voi pelata hyvin yksinään. Uskon että suurinosa pelaa codeja juurikin näin. Oma pärjääminen satunnaisella pelailulla varmaan on paljon sidoksissa myös pelimuotoon. Search & Destroy esimekiksi antaa vain yhden elämän kierrokselle, eli se ei välttämättä ole paras paikka jos toimintasuunnitelma ei ole ihan tiedossa. CODit nyt yleensäkin on mielletty hyvin kasuaaleiksi peleiksi ja kyllä siinä jotain perää on. Kenttätuntemuksesta toki on hyötyä, mutta en nyt vaikkapa TDM pelimuodossa näkisi sen ratkaisevan ottelun lopputulemaa. Parempia välineitä ei saa levelöimällä. Uusia välineitä kylläkin, mutta harvemmin jos koskaan(?) ne viimeisen tason pyssyt ovat mitenkään ylivoimaisia olleet. Yleensä itseasiassa ne aloitustason aseet on mielletty parhaiksi, vaikkei niissä nyt kovin suurta eroa olekaan.

Killstreakit varmaan osallaan syynä siihen miksi CODilla on niin kasuaali maine. Helposti saa sen 3-5 tappoa ilman että on mikään Esportin inkarnaatio ja niistä avautuvilla streakeilla voi jo hyvin auttaa tiimiä, saada multikillejä yms.

Niin ja ymmärtääkseni ihan näissä perus "pupla lobbyissakin" on joku skill based matchmaking olemassa. Että ehkä se nyt edes ne ihan fanaattisimmat tahkoajat laittaa toiseen lobbyyn.
 
Viimeksi muokattu:
Julkaisun yhteydessä ehkä. Mutta tässä on otettava myös huomioon välimatkat, kellonajat yms. Se että peli myy X määrän julkaisussa ei takaa sitä että pääsen pelaamaan kaikkia näitä 34 pelimuotoa Suomesta käsin koska haluan, järkevällä pingillä, sanotaan vaikka puolen vuoden päästä.

Liika sisältö ei muutenkaan ole automaattisesti mikään hyvä juttu. Luulen että aika monella alkaa nyppiä äkkiä, kun kokoajan tulee vastaan karttoja mitä ei ole koskaan pelannut. Ei osaa pelata niitä, eikä pääse oppimaan kun hyvä jos pääsee kahta kertaa edes pelaamaan saman päivän aikana. Olettaen siis että huhut yli 60 kartasta pitäisivät paikkansa. Yhdistettynä vielä 34 pelimuotoon. Ihan realistisesti ajateltuna, mikä mahtaa olla laatu jos kenttiä olisi noin paljon ? Saati kuinka paljon aikaa on ehditty käyttämään pelimuotojen suunnitteluun näille kartoille. Missä on pommipaikat, missä B-lippu jne. Siegeen saadaan yleensä vuodessa 4 kenttää ja siihenkin määrään saadaan yleensä joku paska väännettyä mukaan. Toki Siegen kentät ovat lähtökohtaisesti hieman kimurantinpia rakennelmia, mutta silti. Yli 60 karttaa ja yli 30 pelimuotoa julkaisuun ei lupaa mitää hyvää. Mark my words.





Voi pelata hyvin yksinään. Uskon että suurinosa pelaa codeja juurikin näin. Oma pärjääminen satunnaisella pelailulla varmaan on paljon sidoksissa myös pelimuotoon. Search & Destroy esimekiksi antaa vain yhden elämän kierrokselle, eli se ei välttämättä ole paras paikka jos toimintasuunnitelma ei ole ihan tiedossa. CODit nyt yleensäkin on mielletty hyvin kasuaaleiksi peleiksi ja kyllä siinä jotain perää on. Kenttätuntemuksesta toki on hyötyä, mutta en nyt vaikkapa TDM pelimuodossa näkisi sen ratkaisevan ottelun lopputulemaa. Parempia välineitä ei saa levelöimällä. Uusia välineitä kylläkin, mutta harvemmin jos koskaan(?) ne viimeisen tason pyssyt ovat mitenkään ylivoimaisia olleet. Yleensä itseasiassa ne aloitustason aseet on mielletty parhaiksi, vaikkei niissä nyt kovin suurta eroa olekaan.

Killstreakit varmaan osallaan syynä siihen miksi CODilla on niin kasuaali maine. Helposti saa sen 3-5 tappoa ilman että on mikään Esportin inkarnaatio ja niistä avautuvilla streakeilla voi jo hyvin auttaa tiimiä, saada multikillejä yms.

Mitäpä jos otetaankin sellainen idea että kaikki pelimodet eivät olisi samaan aikaan pelissä, vaan betan tapaan niitä kierrätetään. Toki ne perus modit jotka nyt on tuttuja ja suosittuja olis siellä aina, sitten näitä erikoisempia modeja kierrätetään ajastetusti.

60 karttaan en ota kantaa, sen näkee sitten millaisia mappeja sieltä tulee, mutta mitään syytä en näe olla huolissani.
 
Mitäpä jos otetaankin sellainen idea että kaikki pelimodet eivät olisi samaan aikaan pelissä, vaan betan tapaan niitä kierrätetään. Toki ne perus modit jotka nyt on tuttuja ja suosittuja olis siellä aina, sitten näitä erikoisempia modeja kierrätetään ajastetusti.


Eiköhän siitäkin joku someraivo saataisi aikaan jos osa ei pääsisi pelaamaan suosikki pelimuotojaan koko aikaa.
 
Sanotaanko että hyvin skeptisesti suhtaudun noihin jo vuodettuihin kartta- ja pelimuotolistoihin. Eihän sieltä löydy kaikkiin pelimuotoihin edes pelaajia jos tosiaan on 34 pelimuotoa.

En itsekkään jaksa uskoa, että peli sisältäisi näin paljon karttoja ja pelimuotoja. Voin vain kuvitella kuinka rikki kyseiset kartat olisivat eri pelimuodoissa esimeriksi spawnien suhteen. Yleensähän spawnit ovat olleet täysin rikki julkaisussa, vaikka mappeja on tullut ulos reilu kymmenkunta. Tuntuisi hämmentävältä,että olisi ollut aikaa tehdä peliin näin paljon enemmän sisältöä mitä aikaisempiin codeihin. Varsinkin kun miettii kaikkia muita uudistuksia mitä pelisarja kokee tämän codin myötä. Tietysti kaikki mapit ja pelimuodot ei varmaan olisi heti julkaisussa mukana ja niitä saatettaisiin jollain tavalla kierrättää, mutta silti määrä kuulostaa todella suurelta.
 
Ylös Bottom