Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Niin no jos tällä hetkellä tiedetään vain konsolin nimi ja mitä ominaisuuksia ohjaimessa on niin sanoisin että kaikki on vielä vaille paljastusta, emme tiedä mitään tällä hetkellä vaan jokainen huhuilee oman mieltymyksensä mukaan.

Itse asiassa tiedämme jo aika paljon.

PlayStation 5 specs and details:
  • Custom SoC with second-gen Navi GPU, Zen 2 8-core, 16 thread CPU
  • Navi, Zen SoC uses new AMD RDNA 2.0 architecture
  • Ultra-fast SSD
  • Support for 4K 120 Hz TVs
  • Ray-tracing enabled
  • 8K output support (for gaming)
  • Plays all PS4 games
  • Separate games that ship on BD-XL Blu-ray discs
  • New controller with extensive haptic and tactile feedback


PS5 features: backwards compatibility and physical vs. digital
  • The PS5 will support backwards compatibility - with seemingly all PS4 games, as it's "based in part on the PS4's architecture".
  • The PS5 won't be digital-only - physical media, such as the current form of discs, will still be supported.
  • Some games will likely release on both PS4 and PS5 at first - Wired speculated on Death Stranding being one example, based on Cerny's notably "pregnant pause" when asked, though with that launching in 2019 ahead of the PS5, this isn't the case. That's of course, not to say some games would not be cross-gen.
  • The PS5 will have some form of cloud functionality - "we are cloud-gaming pioneers," Cerny told Wired, "our vision should become clear as we head toward launch."
  • PS5 PSVR support has been confirmed, with the current headset at least, while leaks point to a new headset, with two front and one rear camera, an additional camera is included on a Move-style controller, and the mention it could be operated wirelessly.
  • Game installations will be more configurable due to the way the SSD works (more on that below), allowing players to delete just a single-player campaign while keeping multiplayer, for example, if developers support it.
  • Game sizes should be smaller or at least, better optimised. That's one of the benefits of going to an SSD-only solution with PS5 - with developers no longer needing to duplicate data makes a standard 5400 RPM be read faster. "How developers will take advantage of that space will likely differ; some may opt to build a larger or more detailed game world, others may be content to shrink the size of the games or patches," said Wired.
  • The PlayStation 5 home screen will be more dynamic, better showing off live elements - such as currently available missions - or allow players to select their activity in real time. "As a player you just jump right into whatever you like," Cerny explained.



Lähde: https://www.tweaktown.com/news/6937...trigger-design-usb-ergonomic-shell/index.html
Lähde: https://www.eurogamer.net/articles/2019-04-26-ps5-specs-details-games-6300
 
Tämähän on selvä, mutta kyse olikin messuista. Sain käsityksen että olit tyytyväinen ettei Sony mene E3:lle, koska siellä kokonaiskävijämäärä kalpenee isoille yleisesti avoimille messuille. Vaikka näitä ei voi mielestäni verrata keskenään. Medianäkyvyyttä E3:lla on edelleen paljon.

Lisäksi muistaakseni Sonyn syy viime vuonna oli hinta, ei medianäkyvyys. Toki viime vuonna E3:n osalta Sonyn tapa julkistaa pelit aiheutti varmasti oman backfirensä, ei olisi ollut isoja nimikkeitä julkistettaviksi/näytettäviksi.
Samaa nyt uutisoitiin että liian kallis hinta syynä. Aikaisemmin laitoin linkin.
 
Sinänsä ikävää, että E3 menettää isoimman vetonaulansa toisena vuotena peräkkäin, mutta tuskinpa tämä mikään E3-hypeviikon loppu on. Sony varmaankin pitää viime vuoden tapaan State of Playlla itsensä mukana hypessä. Viime vuonnahan saatiin viikon sisään uudet trailerit Death Strandingista ja TLOU2. Muistelen, että ihan yhtä paljon nuo sai hypeä aikaan kuin sen vuoden E3-trailerit.

Toki se sanottakoon, että nyt ei mikään SoP riitä vaan pitää olla jonkinlainen PSX-tyylinen tapahtuma isoine lavoineen ja kattavalla tarjonnalla PS4/PS5-pelejä. On tärkeä vuosi ja eiköhän tämä Sonylla tiedosteta.

Jos vielä jotain hyvää Sonyn poisjäämisestä E3 hakee niin tuskinpa on nyt vaaraa, että uudet pelit leakkaavat ennen niiden julkistusta. Tuosta on tullut aika iso ongelma E3-messuilla. Esimerkiksi Microsoftin showssa nähty Elden Ring julkistus aiheutti paljon pienemmän reaktion kuin vuotta aiemmin nähty paljastus Sekirosta.
 
Onko se nyt tuulesta temmattu huhu, todellinen huhu vai fakta, että miten se yhteensopivuus muiden pleikkareiden kanssa? PS1, PS2 ja PS3? :)
 
Onko se nyt tuulesta temmattu huhu, todellinen huhu vai fakta, että miten se yhteensopivuus muiden pleikkareiden kanssa? PS1, PS2 ja PS3? :)

Kovasti on ollut huhuja että jokaiselta sukupolvelta pitäisi tuki olla.
 
Huhuja liikkeellä Sonyn olleen ostoksilla. Mitä lienee tarttunut haaviin?
Veikkaan Bluepointia. Remedyäkin on huhuttu. Siinä mielessä voisi käydä järkeen Remedy, kun Controlin piti tulla Game Passiin vuoden lopussa, mutta nyt sekin prosessi on ollut jo pari kuukautta jäässä.
 
Veikkaan Bluepointia. Remedyäkin on huhuttu. Siinä mielessä voisi käydä järkeen Remedy, kun Controlin piti tulla Game Passiin vuoden lopussa, mutta nyt sekin prosessi on ollut jo pari kuukautta jäässä.

Huhua levittänyt nimimerkki ei ole ilmeisesti luotettava. Onpahan kuitenkin saanut tykkäyksen Remedyn Puhalta. Sattumaako?

alPTOS3.png
 
Remedy olisi kyllä erinomainen pelistudio Sonyn hoiviin, kun sieltä kyllä löytyy visiota ja taitoa tehdä näyttäviä ja uniikkeja pelejä, mutta ehkäpä tuo tarinankerronta/dialogi on jäänyt erityisesti Quantum Breakissa ja Controlissa hieman muiden osa-alueiden varjoon. Ei missään tapauksessa huonoa, mutta esimerkiksi Controlissa tarinapuoli oli itselleni pelin heikointa antia.

Sonyllahan löytyy loistavaa motion capture-osaamista useamman pelistudion kautta, joten olisi kiva nähdä Remedyn näköinen peli jossa cutscenetkin sisältäisi hyvää dialogia ja motion capturea ja tarinaa vietäisiin tuolla tapaa enemmän eteenpäin. Controllissa cutscenet käytännössä koostuivat huonosta lip syncista jossa pelihahmot seisoa tönöttivät toistensa edessä höpöttäen ties mitä. Tuohon kun saadaan pieni kosketus Sonya niin avot!
 


Tämänkin voisi varmaan Dreams-ketjuun laittaa, mutta olisi kyllä mielenkiintoista jos PS5 sisältäisi mahdollisuuden jossa Dreamsilla pelejä tekevät aloittelevat artistit voisivat laittaa sivuilleen jonkinlaisen kolehdin pystyyn johonka pelaajat voisivat halutessaan euron jos toisenkin lahjoittaa. Vähän niin kuin Steam joka mahdollistaa modeilla pienen taskurahaa keräyksen.

Dreamsissa on potentiaalia. Pistää vain mietityttämään menettääköhän potentiaaliaan tuolla paymodelillaan. Jos Dreams olisi ilmainen pelien luomis-työkälu PS5:llä, ja pelaajat pystyisivät myös ilmaiseksi pelailemaan näitä, olisi se varsin mielenkiintoinen vetonaula pleikkarille.
 
Onko se nyt tuulesta temmattu huhu, todellinen huhu vai fakta, että miten se yhteensopivuus muiden pleikkareiden kanssa? PS1, PS2 ja PS3? :)

Tästä olisin valmis vaikka vähän rahaa lyömään vetoa että lähes varmaa höpöpuhetta, piirisarjat on ihan eri puusta veistetty. Jonkinlainen streamauspohjainen viritelmä toki voisi olla mahdollista, mutta minusta se ei olisi silloin mikään aito taaksepäinyhteensopivuus kuten Xboxissa.
 
Tästä olisin valmis vaikka vähän rahaa lyömään vetoa että lähes varmaa höpöpuhetta, piirisarjat on ihan eri puusta veistetty. Jonkinlainen streamauspohjainen viritelmä toki voisi olla mahdollista, mutta minusta se ei olisi silloin mikään aito taaksepäinyhteensopivuus kuten Xboxissa.
Mutta mitenkään aitohan sen ei tarvitse myyntipuheissa ollakaan. PS Now on "valmis" ja sillä pystyisi tuon hoitamaan käyttäjien lisämaksusta.
 
Mutta mitenkään aitohan sen ei tarvitse myyntipuheissa ollakaan. PS Now on "valmis" ja sillä pystyisi tuon hoitamaan käyttäjien lisämaksusta.
Mitä sony mahtaa maksaa Microsoft sen datakeskusten/pilven käytöstä.
 
Mitä sony mahtaa maksaa Microsoft sen datakeskusten/pilven käytöstä.
Onko sulla tästä jotain lähdettä? Varsinkin, kun vielä jossain vaiheessa PS Now:n ps3-pelit pyörivät aikalailla oikealla, modatulla PS3-raudalla.


edit:
Mutta siis Azure, AWS yms. laskutus menee yleensä ihan käytön mukaan. Eiköhän palvelu ole hinnoiteltu niin, että siitä jää vielä jotain käteenkin.

Uncharted (3?) oli hauska proof-of-consept, sillä sen moninpeli ei pyörinyt ollenkaan Sonyn palvelimilla, vaan Amazonin AWS -palvelimilla.
 
Onko sulla tästä jotain lähdettä? Varsinkin, kun vielä jossain vaiheessa PS Now:n ps3-pelit pyörivät aikalailla oikealla, modatulla PS3-raudalla.


edit:
Mutta siis Azure, AWS yms. laskutus menee yleensä ihan käytön mukaan. Eiköhän palvelu ole hinnoiteltu niin, että siitä jää vielä jotain käteenkin.

Uncharted (3?) oli hauska proof-of-consept, sillä sen moninpeli ei pyörinyt ollenkaan Sonyn palvelimilla, vaan Amazonin AWS -palvelimilla.
Tästä taitaa olla kyse, mutta en tiedä koska toteutuu. Taitaa olla vasta seuraavien konsolien juttuja jos PS Now edes siirretään Azureen.

 
Itse asiassa tiedämme jo aika paljon.

PlayStation 5 specs and details:
  • Custom SoC with second-gen Navi GPU, Zen 2 8-core, 16 thread CPU
  • Navi, Zen SoC uses new AMD RDNA 2.0 architecture
  • Ultra-fast SSD
  • Support for 4K 120 Hz TVs
  • Ray-tracing enabled
  • 8K output support (for gaming)
  • Plays all PS4 games
  • Separate games that ship on BD-XL Blu-ray discs
  • New controller with extensive haptic and tactile feedback


PS5 features: backwards compatibility and physical vs. digital
  • The PS5 will support backwards compatibility - with seemingly all PS4 games, as it's "based in part on the PS4's architecture".
  • The PS5 won't be digital-only - physical media, such as the current form of discs, will still be supported.
  • Some games will likely release on both PS4 and PS5 at first - Wired speculated on Death Stranding being one example, based on Cerny's notably "pregnant pause" when asked, though with that launching in 2019 ahead of the PS5, this isn't the case. That's of course, not to say some games would not be cross-gen.
  • The PS5 will have some form of cloud functionality - "we are cloud-gaming pioneers," Cerny told Wired, "our vision should become clear as we head toward launch."
  • PS5 PSVR support has been confirmed, with the current headset at least, while leaks point to a new headset, with two front and one rear camera, an additional camera is included on a Move-style controller, and the mention it could be operated wirelessly.
  • Game installations will be more configurable due to the way the SSD works (more on that below), allowing players to delete just a single-player campaign while keeping multiplayer, for example, if developers support it.
  • Game sizes should be smaller or at least, better optimised. That's one of the benefits of going to an SSD-only solution with PS5 - with developers no longer needing to duplicate data makes a standard 5400 RPM be read faster. "How developers will take advantage of that space will likely differ; some may opt to build a larger or more detailed game world, others may be content to shrink the size of the games or patches," said Wired.
  • The PlayStation 5 home screen will be more dynamic, better showing off live elements - such as currently available missions - or allow players to select their activity in real time. "As a player you just jump right into whatever you like," Cerny explained.



Lähde: https://www.tweaktown.com/news/6937...trigger-design-usb-ergonomic-shell/index.html
Lähde: https://www.eurogamer.net/articles/2019-04-26-ps5-specs-details-games-6300
Mitään ei tiedetä varmaksi ennen julkaisua.
 
Veikkaan Bluepointia. Remedyäkin on huhuttu. Siinä mielessä voisi käydä järkeen Remedy, kun Controlin piti tulla Game Passiin vuoden lopussa, mutta nyt sekin prosessi on ollut jo pari kuukautta jäässä.
Toisaalta Remedy on tekemässä tällä hetkellä peliin Crossfire X yksinpelikampanjaa, ja tuohan siis julkaistaan ainakin alkuun konsoleista vain Xboxille.
 
Toisaalta Remedy on tekemässä tällä hetkellä peliin Crossfire X yksinpelikampanjaa, ja tuohan siis julkaistaan ainakin alkuun konsoleista vain Xboxille.
Crossfire x on julkaisijana xbox game studios.
 
Onko sulla tästä jotain lähdettä? Varsinkin, kun vielä jossain vaiheessa PS Now:n ps3-pelit pyörivät aikalailla oikealla, modatulla PS3-raudalla.


edit:
Mutta siis Azure, AWS yms. laskutus menee yleensä ihan käytön mukaan. Eiköhän palvelu ole hinnoiteltu niin, että siitä jää vielä jotain käteenkin.

Uncharted (3?) oli hauska proof-of-consept, sillä sen moninpeli ei pyörinyt ollenkaan Sonyn palvelimilla, vaan Amazonin AWS -palvelimilla.
Piratefin sen tuossa jo laittoi. Uutisissa ollut jo moneen kertaan tuosta sonyn sopimuksesta Microsoft datakeskusten käytöstä. Niiden rakentaminen ja ylläpito kustannukset on niin suuria että on luultavasti järkevämpää vuokrata.
 
Ylös Bottom