Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nioh 2

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 5945

Guest
Alusta: PS4
Pelimuoto: Yksinpeli ja Coop
Genre: Souls like
Julkaisupäivä: 13.3.2020




Menestystä niittänyt PS yksinoikeus sai jatkoa. Elikkä kuolemia tulee ja paljon sekä hermot lähtee.. Ei muutako ku keskusteluja!
DF on myös tehnyt analyysiä pelistä:

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ensimmäisenä tässä pistää silmään yllättävän lyhyet latausajat. Se on konsoleilla yks suurimmista ärsytyksen aiheista monissa peleissä.
 
Arvostelu tullee kun tarpeeksi saan höylättyä, mutta tässä vähän mietteitä jo.

Mielestäni peli on osin vaikeampi kuin ensimmäinen. Varsinkin tavalliset vihulaiset lyö kovempaa kuin ekassa, ja käytännössä kaikki pienintäkin örkkiä mukaan lukien saa siut hengiltä vähintään kahdella iskulla. Siinä ei paljoa armorit auta. Eli korostuu väistely ja viisaasti pelaaminen. Hermojen mennessä kuolemat vain kertaantuvat.

Periaatteessa muutoin hyvin samanlainen kuin ensimmäinen Nioh. Käytännössä kaikki on tuttua ja turvallista, paitsi ei ihan sanan siinä muodossa :D Mukana on Yokai-kykyjä uutena, jotka onkin isossa osassa varsinkin pomotaistoissa. Nämä kannattaa siis opetella, varsinkin Burst- millä torjutaan pomojen liikkeet.

Apureita saa nyt sekä livenä että myös NPC-muodossa. Eli Souls-pelien tapaan voi jättää oman merkin max. kolmeen kenttään ja sen voi sitten summonoida kuka vaan avuksi heilumaan bottina. Tämä kompensoi paljon hieman korotettua vaikeustasoa. Apureista on hyötyä varsinkin kentän läpäisyssä. Bosseissa tuppaavat kuolemaan nopeasti kun eivät väistöliikkeitä käytä tai itseään juuri paranna.

Se onko tämä Nioh 1.5 vai Nioh 2 jää vielä nähtäväksi.
 
Ensimmäisenä tässä pistää silmään yllättävän lyhyet latausajat. Se on konsoleilla yks suurimmista ärsytyksen aiheista monissa peleissä.
Aika jännä juttu kyllä. Itseäni eivät ole yhdenkään konsolipelin latausajat koskaan ja ikinä haitanneet pätkääkään. Kai sitten olen kovin kärsivällinen. Tai sain aikoinaan kuusnepan aikoina hyvää harjoitusta todellisuudessa pitkistä latausajoista, joten konsoleiden latausajat eivät tunnu missään. :D
 
Aika jännä juttu kyllä. Itseäni eivät ole yhdenkään konsolipelin latausajat koskaan ja ikinä haitanneet pätkääkään. Kai sitten olen kovin kärsivällinen. Tai sain aikoinaan kuusnepan aikoina hyvää harjoitusta todellisuudessa pitkistä latausajoista, joten konsoleiden latausajat eivät tunnu missään. :D

Tässä ehkä korostuu tämä kun kuolema koittaa välillä tiheään, niin pääsee tosi nopeasti kuolemaan uudelleen :D

Mutta joo, tämä on tosiaan paljon nopeampi kuin ekassa Niohissa.
 
Tässä ehkä korostuu tämä kun kuolema koittaa välillä tiheään, niin pääsee tosi nopeasti kuolemaan uudelleen :D

Mutta joo, tämä on tosiaan paljon nopeampi kuin ekassa Niohissa.
Eipä tuosta lyhyemmästä latausajasta tietenkään ainakaan haittaa ole. Sinänsä miellän tämän pelin joka tapauksessa aika vahvasti alelaarin peliksi itselleni. Ei vaikuttaisi kovin merkittävästi tuovan uutta ykköseen nähden. Ja itselläni on itse asiassa ykkönenkin vielä pahasti kesken.

Tuntui kyllä ajoittain musertavan vaikealta tuo ykkönen. Niin vaikeita vihuja tuli vastaan ilmeisesti hieman puolen välin jälkeen, että itseltäni loppui harvinaislaatuisesti sekä huumori että tahto jatkaa sinnikkäästi loppuun asti pelin pelaamista.

Jotenkin tuntui joidenkin vihujen kohdalla kovin keinotekoiselta tuo vaikeus. Eli tolkuttoman pitkät hiparipalkit, ja kun samalla omalla hahmolla pystyi yhdellä iskulla antamaan niille damaa suunnilleen hyttysenpierun verran, niin tosiaan johan loppui huumori.

Soulsborneissa ei näin käynyt ennen viimeisintä, eli Sekiroa. Ehkä nämä japanilaiset hyvin miekkapainotteiset hippailut eivät sitten vain ole oikein minua varten? Harmi, jos niin on, koska kyllä tuossa ekassa Niohissa ainakin on hienoa tunnelmaa ja meininkiä noin muuten.
 
Nii en tiedä, itelleni ainoat oikeat tällaiset ovat Dark Souls -pelit plus Bloodborne. Sekiro oli yllättävän ahterista lopulta ja jäi itelläki kesken. Kaikki nää muut Nioh yms. on huonoja imitaatioita ja yleensä mokaavat jonkun tärkeän aspektin jolloin pelistä katoaa se hauskuus. Tämän uusimman eka tutorialtaso oli sellanen että meinas peli lähteä deleteen heti, annan tälle mahdollisuuden viel.

Toisaalta vois vaa asennella Dark Soulsit ja pelata ne taas läpi ykkösestä alkaen ja unohtaa tälläset kikkareet.
 
Alusta: PS4
Pelimuoto: Yksinpeli ja Coop
Genre: Souls like
Julkaisupäivä: 13.3.2020




Menestystä niittänyt PS yksinoikeus sai jatkoa. Elikkä kuolemia tulee ja paljon sekä hermot lähtee.. Ei muutako ku keskusteluja!
DF on myös tehnyt analyysiä pelistä:
Kyllä se PC versio on ollu useampi vuosi jo pelattavissa :)

 
Nii en tiedä, itelleni ainoat oikeat tällaiset ovat Dark Souls -pelit plus Bloodborne. Sekiro oli yllättävän ahterista lopulta ja jäi itelläki kesken. Kaikki nää muut Nioh yms. on huonoja imitaatioita ja yleensä mokaavat jonkun tärkeän aspektin jolloin pelistä katoaa se hauskuus. Tämän uusimman eka tutorialtaso oli sellanen että meinas peli lähteä deleteen heti, annan tälle mahdollisuuden viel.

Toisaalta vois vaa asennella Dark Soulsit ja pelata ne taas läpi ykkösestä alkaen ja unohtaa tälläset kikkareet.

Mulla kesti jonkin aikaa ennen kuin aloin tykkään Niohista ja edelleenkin siinä on asioita joista en tykkää. Ja niin on varmasti tässäkin, mutta uskon silti saavani rahalle vastinetta ihan tarpeeksi. Parempi kun ei liikaa vertaile Soulsborneihin.
 
Soulsborne tulee varmasti olemaan rasite jatkossa kaikille tämän tyylisille peleille. Mielestäni Niohit ovat kuitenkin hyvin poikkeavia esim Souls-peleistä, vaikka yhteisiä piirteitä löytyy. Ja toisaalta kun itse oon erittäin kova Dark Souls -fani, niin kaikki sen tyyliset tekeleet ovat mielekkäitä, eikä esimerkiksi Souls-pelien olemassaolo vähennä mielenkiintoa muita pelejä kohtaan.

En minäkään kaikesta tässä pidä, mutta haastavuus, lootti, miljööt ym innostavat kovin.
 
Mulla meinas ensimmäinen Nioh katketa ensimmäiseen bossiin. Vaikeustaso tuntui vain täysin musertavalta, ja jauhoin sitä ensimmäistä palavaa kyläkenttää ties kuinka kauan.

Tuon jälkeenhän peli vasta kunnolla alkoi ja aukesi, ja vaikka peli tuntui välillä armottoman epäreilulta, kyllä siihen jäi todella pahasti koukkuun. Ja olisi kyllä jäänyt hieno kokemus välistä jos peli olisi katkennut alkuunsa. Ostinpa lisäosatkin - joiden vaikeutaso olikin sitten täysin naurettava, ainakin paikoitellen.

Diggaan myös feodaaliajan Japanin menoa ja noiden historiallisten hahmojen ymppäämistä jollain tasolla pelien maailmaan.

Nioh (1) alkoi tosin kunnolla maistua vasta kun siinä oli todella hyvä, ja varusteet olivat divine-tasoa jne.

Tämä ”kakkonen on huomattavasti ykköstä vaikeampi” -puhe ei ainakaan toistaiseksi saa aikaan suuria ostohimoja :D. Ehkä kokeilen peliä joskus ns. alelaarihinnalla, jolla ykkösenkin ostin. Katselin jotain alun pelivideota, ja joku megabossi siinä näytti tulevan heti ensimmäisen kulman takaa...no thanks, right now.:D

Kokeilin Sekiroakin, mutta enpä jaksanut sitä ensimmäistä kenttää pidemmälle silloin.
 
Kylläpäs maistuu hyvältä muutaman ensimmäisen kentän jälkeen. Kuolemia on toki tullut useampia, mutta ei tämä nyt mitenkään ylivaikealta tunnu kuitenkaan (pelityypin huomioon ottaen). Lähinnä ongelmia on ollut noiden isompien vihujen kanssa, kun kohtaa ensimmäisiä kertoja. Ne tuntuvat alussa vielä vaikeammilta kuin ykkösessä. Täytyis vaan aina rauhassa opetella liikesarjat, mut oon liian kärsimätön siihen :D

On täysin vapaaehtoinen tapettava ja on tarkoitettu vain ohi juostavaksi alussa.
 
Mites tuo co-op tässä? Voitko vetää koko tarinan kaverin kans alusta loppuun?
Pitäisi periaatteessa onnistua, joutuu vaan kutsumaan kaverin jokaiseen tehtävään erikseen.

Summonointivaiheessa voi asettaa jonkinlaisen koodin millä voi yrittää pariutua kaverin kanssa. En ole tätä kuitenkaan kokeillut.
 
Tilasin tämän viimein, nyt odotellaan. Olen addiktoitunut tähän peligenreen aivan totaalisesti. Jaksoin läpäistä jopa umpisurkean Lords of Falleninkin pahimpaan soulsborne tuskaan. Nioh ykkösen tahkosin platinaksi, todennäköisesti myös tämän. Erittäin hyvä uutinen että 1.04 pätsissä nopeuttivat mystic artsien kehitystä eri aseille, vähentää tympeetä grindausta reilusti.
 
Ensipurasulta mainittava ettå vaikuttaa helpommalta kuin ykkönen, syy tähän on burst countter. Ensimmäinen bossikin käytännössä menee vaan punaista aaltoa odotellessa. Kokemusta ei ole vielä kun parin tehtävän verran että mielipide voi vielä muuttua ja ohjain natista liitoksistaan.
 
Itelle tää oli alkukankeuden jälkeen todella positiivinen yllätys, edellispäivänä meni ng+ rundi läpi ja hahmo alkaa olee aika kivassa endgame kunnossa. Peli lähtee mielestäni kunnolla käyntiin loppubossin jälkee jollonka aukeaa uusia varusteita yms.
 
Ylös Bottom