Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Totta tosiaan, on Karpaasilla tässä ihan hyvä pointti.

TV-tasoja ei ole suunniteltu laitteita varten, jotka tarvitsevat hyvää ilmanvaihtoa/tilaa jäähdytystä ajatellen. Oi jospa joku kalustevalmistaja ymmärtäisi, että nykykonsolit ja peli-pct kuuluvat about 300 000 000 kotitalouteen. Että sitä ilmanvaihtoa JA tyylikästä julkisivua kaivattaisiin.
Onhan monillakin noita tasoja, joihin saa laiteltua pelikonsoleita yms. ja joissa esim. on erillinen tuuletusreijät takana yms.

Itsellä on esim. ihan Ikean tv-taso, jossa takana ritelikkö, jotta ilma pääsee "kiertämään". Hyllykorkeutta voi muuttaa suht' vapaasti ihan hyllypaikkojen rei'ityksen ansiosta.
 
Noh odotellaan ja katellaan. Onneksi näitä vaihtoehtoja on tulossa kaksi niin voi valita jos toinen vielä kärvistelee helvetin esikartanossa.
 
Ei tuo hei hyvältä kuulosta Sonyn kannalta tällä hetkellä. Mielenkiintoista nähdä mitä sieltä tulee, onko sitten paskapuhetta, vaiko lämpöset sananmukaisesti housussa?

Mitä tulee tuohon TV-taso keskusteluun niin niksipirkkaa: Joskus pari konsolisikupolvea sitten suunnittelin omani Muurame-yksilöni täällä: http://designwiz.vividworks.com/VividWeb

TV-tasossa on korkeassa modulissa lasioven takana minitornikotelon PC jolla tätäkin viestiä kirjoitan. Täytyy katsoa miten se Series X puhaltaa ja minkä kokoinen se on, en ole vielä jaksanut asialla vaivata päätä mutta mahtuu ehkäpä PC:n viereen. Tosin sen jälkeen mahdollisesti kaapin takaseinän yläosaan on syytä puhkasta vähän lisäreikää. Tietty jäähyjen/mahdollisen puhinan kannalta olisi ehkäpä järkevintä sijoittaa se piiloon TV:n taakse jossa on reippahasti hukkatilaa. Levyjähän en käytä juuri koskaan, eli sikäli aivan sama jos ei ole ihan optimisti tavoitettavissa.
 
Ei tuo hei hyvältä kuulosta Sonyn kannalta tällä hetkellä. Mielenkiintoista nähdä mitä sieltä tulee, onko sitten paskapuhetta, vaiko lämpöset sananmukaisesti housussa?

Mitä tulee tuohon TV-taso keskusteluun niin niksipirkkaa: Joskus pari konsolisikupolvea sitten suunnittelin omani Muurame-yksilöni täällä: http://designwiz.vividworks.com/VividWeb

TV-tasossa on korkeassa modulissa lasioven takana minitornikotelon PC jolla tätäkin viestiä kirjoitan. Täytyy katsoa miten se Series X puhaltaa ja minkä kokoinen se on, en ole vielä jaksanut asialla vaivata päätä mutta mahtuu ehkäpä PC:n viereen. Tosin sen jälkeen mahdollisesti kaapin takaseinän yläosaan on syytä puhkasta vähän lisäreikää. Tietty jäähyjen/mahdollisen puhinan kannalta olisi ehkäpä järkevintä sijoittaa se piiloon TV:n taakse jossa on reippahasti hukkatilaa. Levyjähän en käytä juuri koskaan, eli sikäli aivan sama jos ei ole ihan optimisti tavoitettavissa.
Pistä foorumille setup kuvaa jos jaksat :)
 
Ei tuo hei hyvältä kuulosta Sonyn kannalta tällä hetkellä. Mielenkiintoista nähdä mitä sieltä tulee, onko sitten paskapuhetta, vaiko lämpöset sananmukaisesti housussa?

Mitä tulee tuohon TV-taso keskusteluun niin niksipirkkaa: Joskus pari konsolisikupolvea sitten suunnittelin omani Muurame-yksilöni täällä: http://designwiz.vividworks.com/VividWeb

TV-tasossa on korkeassa modulissa lasioven takana minitornikotelon PC jolla tätäkin viestiä kirjoitan. Täytyy katsoa miten se Series X puhaltaa ja minkä kokoinen se on, en ole vielä jaksanut asialla vaivata päätä mutta mahtuu ehkäpä PC:n viereen. Tosin sen jälkeen mahdollisesti kaapin takaseinän yläosaan on syytä puhkasta vähän lisäreikää. Tietty jäähyjen/mahdollisen puhinan kannalta olisi ehkäpä järkevintä sijoittaa se piiloon TV:n taakse jossa on reippahasti hukkatilaa. Levyjähän en käytä juuri koskaan, eli sikäli aivan sama jos ei ole ihan optimisti tavoitettavissa.

Tässä juuri se homman ydin on :) Itselleni hifilaitteisto on ollut harrastuksena noin 20 vuoden ajan, joten tv-taso ostettiin vain ja ainoastaan niiden vuoksi. Todella monelle tällainen järjestely ei kuitenkaan ole omiaan kun mennään "vain" TV ja konsoli periaatteella, ja omassa tapauksessanikin pystyisin vanhan Xboxin mahduttamaan tasoon, mutta Series X... Tämän vuoksi toivon, että PS5 on muotoilultaan perinteisempi, edellyttäen, että se on toimiva ratkaisu. Series X on nyt vähän kuin hifivehkeet, eli useampi joutuu muokkaamaan olohuonettaaan sen vuoksi.

Halusin välttämättä ostaa Marantzin vahvarin sen soinnillisten ominaisuuksien vuoksi, mutta sitten tulikin huomattua, että vehje käy huomattavan kuumana! Eikun siis AC Infinityn ulkoinen tuuletin ostoon. Voin suositella muuten lämpimästi, jos jollain tarvetta!

 
Onhan näissä sekin että jos joutuu ostamaan tv tason ja huomioida toisenkin osapuolen mielipide niin asia voi mennä vaikeeksi. Tv tasoja löytyy ihan sairaasti ja eri pituisia, levyisiä ja vaikka millasilla lokeroilla. Jos sattuu että Series X lähtee ostoon niin sitä en kyllä upota mihinkään. Se jää tv tason päälle koska taso on sen verran pitkä että siihen mahtuu vaikka ja mitä.
 
Pistä foorumille setup kuvaa jos jaksat :)

Varsinainen setti nyt niin täynnä kaikkea ylimääräistä rojua, että on tyytyminen ed. viestissä mainitun työkalun kanssa tehtyyn design kuvaan.

Vasemmalta on hylly veks kun siellä on se PC. Keskelle tuli myöhemmin hylly pun viivan kohdalle jotta sain keskikaiuttimen korkeammalle. Oikealla majailee AV-vahvistin ja Xbox One X. Hylly on alempana kuin kuvassa jotta vahvari saa happea paremmin. Takaseinän olen poistanut kokonaan oikeasta modulista.

Tulikin muuten mieleen just, että jos käännän PC vaakatasoon ja siirrän sen oikealle alas niin Series X saa ruhtinaallisesti tilaa vasemmalla, on pahimmalta pöly invaasiolta turvassa ja jos se nyt jotain ääntä pitää niin lasiovi estää sen kuulumista pelipaikalle vähäsen. Voi olla että teenkin muuten niin. Noh, nyt tällä on sitten päätä vaivattu ja peli näyttää aika selvältä. :)

Edit: Se ero vielä design versus nykytila, että tein vasemman modulin alaosaan aika ison läven jotta happi tietsikalla riittää.

TV-taso.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka itse olen henkeen ja vereen plaikkarimiehiä, niin ihmetyttää toi propaganda pleikkaria vastaan. Onko siellä jo palkattu jengiä postailee kaiken maailman shaibaa pleikkarista, että varmasti xboxi näyttää hyvältä. Tiedä vaikka tää uus boxi olisi pahempi rrod mitä 360. Mistäs sitä tietää, että ps5 olisi kauhea ylod magneetti? Aika näyttää vasta julkaisun jälkeen, miten nää konsolit kestää. Omasta historiasta ps1 ja ps2 joutui ostaa vain 1 kpl, ps3 jouduin ostaa 2kpl ja ps4 jouduttu ostaa 1 kpl, mutta huoltojen jälkeen 3. vasta on kestänyt pidempään. Sinänsä ovat olleet kestäviä kapineita, jos lähtee vertaa tietokoneisiin mitä omistanut.

Ja mitä tää varsinainen offtopic viimeisissä viesteissä on, niin itse teetätin aikoinaan oman tv-tason omilla mitoilla. Sai päättää korkeuden, leveyden ja syvyyden. Pintamateriaali oli päättetty, mutta liukuvat lasit sai päättää itse. Oliko ne maitolasia vai kirkasta jne... Nyt varsinkin koronan aikana joka ikisellä alalla on painetta. Kysykää ihmeessä paikallisilta huonekalu firmoilta/puusepiltä onnistuuko tällainen. Jos on vara niin ihmeessä suosikaa varsinkin kotimaista työtä.
 
Vaikka itse olen henkeen ja vereen plaikkarimiehiä, niin ihmetyttää toi propaganda pleikkaria vastaan. Onko siellä jo palkattu jengiä postailee kaiken maailman shaibaa pleikkarista, että varmasti xboxi näyttää hyvältä. Tiedä vaikka tää uus boxi olisi pahempi rrod mitä 360. Mistäs sitä tietää, että ps5 olisi kauhea ylod magneetti? Aika näyttää vasta julkaisun jälkeen, miten nää konsolit kestää. Omasta historiasta ps1 ja ps2 joutui ostaa vain 1 kpl, ps3 jouduin ostaa 2kpl ja ps4 jouduttu ostaa 1 kpl, mutta huoltojen jälkeen 3. vasta on kestänyt pidempään. Sinänsä ovat olleet kestäviä kapineita, jos lähtee vertaa tietokoneisiin mitä omistanut.

Ja mitä tää varsinainen offtopic viimeisissä viesteissä on, niin itse teetätin aikoinaan oman tv-tason omilla mitoilla. Sai päättää korkeuden, leveyden ja syvyyden. Pintamateriaali oli päättetty, mutta liukuvat lasit sai päättää itse. Oliko ne maitolasia vai kirkasta jne... Nyt varsinkin koronan aikana joka ikisellä alalla on painetta. Kysykää ihmeessä paikallisilta huonekalu firmoilta/puusepiltä onnistuuko tällainen. Jos on vara niin ihmeessä suosikaa varsinkin kotimaista työtä.
Pelkkiä huhujahan noi tällä hetkellä tosiaan on, kun joku kuullut kaverin kaverilta jonka kaveri tuntee kaverin ja sen kaveri tuntee kehittäjän joka sanonut noin :D
 
Ja mitä tää varsinainen offtopic viimeisissä viesteissä on, niin itse teetätin aikoinaan oman tv-tason omilla mitoilla. Sai päättää korkeuden, leveyden ja syvyyden. Pintamateriaali oli päättetty, mutta liukuvat lasit sai päättää itse. Oliko ne maitolasia vai kirkasta jne... Nyt varsinkin koronan aikana joka ikisellä alalla on painetta. Kysykää ihmeessä paikallisilta huonekalu firmoilta/puusepiltä onnistuuko tällainen. Jos on vara niin ihmeessä suosikaa varsinkin kotimaista työtä.

Hyvä muistutus! Meillä on itse asiassa sama homma. Eli vaikka TV-taso on aikoinaan ostettu Vepsäläisen myymälän kautta, menivät mitat ja materiaalitoiveet suoraan puusepälle, joka alkoi vasta tilauksemme saatuaan tekemään huonekalua. Saatiinpahan just sellainen kuin haluttiin.

Tuossa on takaosa täysin avoin hyvälle ilmankierrolle, mutta vielä on kyllä vähän arvoitus, miten esim. uuden Xboxin tuohon iskee. Yleensä (lue aina)
tähän mennessä pääasiallinen tuuletus on tapahtunut laitteen takaosasta.
 
Niin, yleensähän tilanne on toisinpäin. Täällä(kin) on pitkään kampanjoitu Xboxia vastaan.

Nythän kyseessä oli huhu jota spekuloitiin. Ihan normaalia ennen konsolien julkaisua. Sitäpaitsi, ei pleikkarikaan ole kritiikin yläpuolella vaikka onkin eniten myynyt konsoli.

Konsolista riippumatta niin kaikki uutisoinin/huhuilun arvonen on hyvä tuoda esille ja siittä on turha kenenkään mieltänsä pahottaa.
 
Huhujahan saa spekuloida, mutta itseäni ainakin enemmän huvittaa unknown pelintekijän dramaattinen viesti jonka Microsoftiin selkeästi kytköksissä oleva kaveri kertoo eteenpäin. Sopivasti sattui nyt tämä Microsoftin pomo seuraamaan tällaista luotettavaa kaveria pelinkehittäjistä, joka ei kyennyt olemaan rikkomatta NDA:ta. :D

Microsoftille tietysti sopii mainiosti tällaiset ”tunnustukset”, etenkin jos PS5 myöhästyy esim. Coronan takia, niin nämä alkavat elämään omaa elämäänsä.

Itse huhun alulle pano tai muuten vaan huhun levittäminen on riskialtista, jos käykin niin että PS5 on selvästi pienempi, sataa se äkkiä Sonyn laariin osoituksena rautataidoista. Mutta Microsofthan onkin softafirma.
 
Konsolista riippumatta niin kaikki uutisoinin/huhuilun arvonen on hyvä tuoda esille ja siittä on turha kenenkään mieltänsä pahottaa.
Jep. Mikä vaan huhu voi olla totta ennenkuin sen torpataan ja niitä on aina hauska vähän spekuloida :D varsinkin studio osto huhut on hauskoja ja tulevien pelien huhut :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itse huhun alulle pano tai muuten vaan huhun levittäminen on riskialtista, jos käykin niin että PS5 on selvästi pienempi, sataa se äkkiä Sonyn laariin osoituksena rautataidoista. Mutta Microsofthan onkin softafirma.
Toisaalta jos katsotaan PS4 Pro vs. Xbox One X niin boxihan on pleikkaria tehokkaampi, pienempi ja hiljaisempi. Eli kyllä sitä rautataitoa löytyy mikkikseltäkin.

Muutenkin erittäin hyvä että uusi Xbox on tehty nimenomaan hyvin tuulettuvaksi ja äänettömäksi. Toivottavasti tätä on myös PS5. Yhtäkään PS4 kaltaista suihkuturbiinia en tv-tasooni enää haluaisi.
 
Muutenkin erittäin hyvä että uusi Xbox on tehty nimenomaan hyvin tuulettuvaksi ja äänettömäksi. Toivottavasti tätä on myös PS5. Yhtäkään PS4 kaltaista suihkuturbiinia en tv-tasooni enää haluaisi.

Oma PS4 proni on hyvin äänetön. Sinänsä hyvä pointti tuo äänettömyys, mutta en usko että ostopäätöstä tehdessä se nousisi niin tärkeäksi kuin koko, etenkin jos koko on mallia massiivinen. Mutta vielähän emme tiedä mitään tarkempaa PS5:sen äänekkyydestä emmekä koosta. Eiköhän DF nuokin mittaa aikanaan.
 
Itse huhun alulle pano tai muuten vaan huhun levittäminen on riskialtista, jos käykin niin että PS5 on selvästi pienempi, sataa se äkkiä Sonyn laariin osoituksena rautataidoista. Mutta Microsofthan onkin softafirma.

Varmasti se PS5 on pienempi, kun on heikompaa rautaa sisällä. :D Uskon, että PS5:n ulkonäkö on päätetty jo aikoja sitten, mutta kellontaajuuksien nostaminen äskettäin. Tämän takia pystyn hieman tuohon huhuun uskomaan, että on ollut ongelmia lämmönhallinnan kanssa, mikäli PS5:n suunnittelussa ei otettu huomioon alusta lähtien kellontaajuuksien nostamista. En usko, että Sony siirtää PS5:n julkaisua, vaan todennäköisesti alentaa kellontaajuuksia, jotta lämmönhallinta pysyisi hyvänä.

Ja kyllä Microsoft on softafirma, mutta Microsoftilla on ollut pienempää laatuvaihtelua konsolien suhteen vrt. Sonylla jos foorumeihin on uskomista. Olen kuullut useilta ihmisiltä, että PS4 Pro on tosi äänekäs ja Xbox One X äänetön.
 
Oma PS4 proni on hyvin äänetön. Sinänsä hyvä pointti tuo äänettömyys, mutta en usko että ostopäätöstä tehdessä se nousisi niin tärkeäksi kuin koko, etenkin jos koko on mallia massiivinen. Mutta vielähän emme tiedä mitään tarkempaa PS5:sen äänekkyydestä emmekä koosta. Eiköhän DF nuokin mittaa aikanaan.
XSX vie 15x15cm tilan kun sen tuohon tv-tason päälle laittaa, joten ainakaan mulle ei tuota mitään ongelmia sijoittaa konsolia siihen.

Tuntuu ettei PS5 voi olla kauheasti pienempi koska siinäkin on tehoa sen verran että lämpöä syntyy pakosti paljon enemmän kuin tämän genin laitteissa. Pelkästään jo SSD levy lämpenee.

6F3Vg5ah8vbS83GSikcND3.jpg
 
Näin unta, että Playstation 5:n hinta on 699€ ja Xbox Series X:n 899€. :D Olin unessa menossa hakemaan konsolia heti julkaisusta ja kuvittelin uusien konsolien olevan 499€ hintaisia, joten molemmat jäivät kauppaan. Nyt täytyy toivoa, että se oli vain perus uni, eikä uni tulevaisuudesta.
 
"Äänettömiä" konsoleita lienee ihan turha toivoa. Tehosta syntyy aina ääntä, oli sitten kyse pelikonsoleista tai vaikka autoista. Kannattaa jo hyvissä ajoin asennoitua siihen, että sitä suhinaa ja puhinaa tulee kuulumaan ihan kaikkien valmistajien laitteista.
 
Ylös Bottom