Varmasti on Microsoftillakin aloitettu kehitystyö hyvissä ajoin. Ehkäpä jopa vielä aikaisemmin kuin Sonylla kun oli Microsoftilla hyvissä ajoin selvillä minkälainen tästä genistä kehkeytyy. Pistettiin sitten kaikki resurssit ajoissa tulevaisuuteen. Sony vuorostaan hoitelee tämän genin kunnialla loppuun ja tulee hieman perässä ilmoituksien kanssa Microsoftiin verrattuna.
Pelipuolellahan eroa ilmoituksissa ei käytännössä ole kahden valmistajan välillä vaan kaikesta avoimuudesta huolimatta hyvin vähän olemme tähän mennessä nähneet mitään virallista gameplayta Halosta saatika Hellblade 2:sta. Digital Foundrykaan ei tahtonut uskoa Hellblade 2 traileria aivan pelkäksi engine demoksi. Halosta erityisesti olisi mielenkiintoista saada jotain pelikuvaa jos se puolen vuoden päästä aiotaan ulos puskea. Peli kumminkin julkaistiin lähes 2v sitten jo.
Ja en nyt jaksa edes lähteä tuohon naurettavaan "Jason Scheier ja ResetEra on Sonyn fanipoikia ja epäoikeudenmukaisesti kritisoivat Microsoftia"-settiin mukaan jota nähnyt parin kaverin suusta täällä. Se, että pleikkari kiinnostaa ja sitä kautta ansaitsee enemmän palstatilaa kuin Xbox, ei tee tästä mitenkään epäreilua tilannetta.
Jos tietäisit Schreieriä ja hänen track recordia, tietäisit hänen olevan käytännössä pelialan tärkein ja luotettavin insider joka on ihan tämänkin vuoden puolella on nostattanut haloon Sonyn Naughty Dog-studion kohteluista työntekijöitään kohtaan. Voin kertoa, että yksikään Sonyn fanipoika jonka ainut tavoite on pitää hyvät välit PlayStationiin, ei ikimaailmassa olisi ensimmäinen reportteri joka tuosta kirjoittaa ja avaa hanat tälle epämukavalle keskustelulle Sonyn kannalta.
Ja pahoittelut väsyneestä kissanristiäis-viestistäni. Kunhan huulta heitin.