Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Mä oon tuossa kattonu huvikseni noita Oculuksen VR laseja niin mitenkäs tuo GTX 1070 kortti VR pelaamiseen riittää?

Lähinnä tuo Rift S malli kyseessä.
 
No jaa, ite ostin uuden pöytäkoneen rtx2060 kera ja hintaa alle 800. Prossu i5-9400f, 16gb Ram ja 500 Gb ssd. Ja tuon dlssn kanssa 4k high+rt antaa riittävän fps:n. Ei nää nyt mun mielestä kalliita ole. 2022 sitten joko 3000-rtx tilalle tai 4000-sarjan värkki. Mutta kuten mainitsin, tuo dlss ja tekoäly on se suurin kehitysaskel. On se mehukasta, kun karvalakkimallin peli-pcstä saa maukasta 4k pelaamista raytracingillä!
Mistä sä tohon hintaa sait Uutena ja kuuluuko siihen näppis,hiiri ja näppis?
 
Seuraavasta televisiosta katsellaan myös näyttöä tietokoneelle. Konsoliohjaimella mennään myös siellä. Ilmainen verkkopeli, ruudunpäivitys kohdallaan aina, ei trophyja, ei fyysisiä pelejä sekoittamassa hinnoittelua, halvemmat pelit... mitäs vielä? Miinuksena turha säätö ja cheatterit.

Tämä myös, itsekkin jossakin välissä hommaan "kakkos" telkun ja kyllähän siinä on oltava vähintään sitten 120hz tuki, freesync/gsync, hdmi 2.1 jne. Harmi kun 3D hävisi ruuduista, jää siis vanhempi telkku siihen käyttöön (niin PC:n 3D pelit kuin leffoille). PC:llä on kyllä puolensa, joista hyvän listan laitoitkin.

Säätöä on toki aina, kuten nytkin DLSS ei toimi kunnolla tällä näytöllä natiivi resolla mutta ainahan sitä voi voi pelata esim. 2560x1440 resolla ja homma toimii taas. Nyt Controllia pelailen ja DLSS 2.0 on kyllä ihan aivan törkeän kova juttu, saa pitää raytraycing jutut päällä ja fps huitelee isoilla kovilla luvuilla.

Pädillä tätä tahkoan vaikka näppis & hiiri on edessä. Ja kun siltä tuntuu niin pädi pois ja kädet hiirelle ja näppikselle ja homma jatkuu lennosta.
 
Pädillä tätä tahkoan vaikka näppis & hiiri on edessä. Ja kun siltä tuntuu niin pädi pois ja kädet hiirelle ja näppikselle ja homma jatkuu lennosta.

Pelaan välillä WarZonea tietokoneella. Ruudunpäivitys on siellä 120 fps luokkaa, kourissa konsoliohjain ja edessä 27” monitori.

On tässä puolensa ja hyvä pitää pelikelpoinen tietokone tässä rinnalla kulkemassa. Viihdyn kuitenkin paremmin siellä television äärellä. Siksi tarkoitus on jatkossa viedä tietokonepelaaminen lähelle konsolikokemusta.
 
Pelaan välillä WarZonea tietokoneella. Ruudunpäivitys on siellä 120 fps luokkaa, kourissa konsoliohjain ja edessä 27” monitori.

On tässä puolensa ja hyvä pitää pelikelpoinen tietokone tässä rinnalla kulkemassa. Viihdyn kuitenkin paremmin siellä television äärellä. Siksi tarkoitus on jatkossa viedä tietokonepelaaminen lähelle konsolikokemusta.

Ja sehän on hyvä, PC:llä tätä on helppo kokeilla ja toimii jo nykyäänkin melko helposti. Pädi kädessä ei vielä ihan kaikkea voi suorittaa jos suoraan hyppää telkun eteen. Ellei laita Steamiä suoraan big screen tilaan kun windows käynnistyy. Varmasti joku minua fiksumpi osaa kertoa tähänkin jo ratkaisuja mutta minä olen tyytyväinen vehkeisiini vaikka ne rahaa maksaakin.

Testailin myös tuota Switchin Pro Controlleria Steamin kanssa ja yllätyin että gyro toimii myös, juttujen perusteella myös PS4:n gyro on omiaan Steamin kautta.
 
Testailin myös tuota Switchin Pro Controlleria Steamin kanssa ja yllätyin että gyro toimii myös, juttujen perusteella myös PS4:n gyro on omiaan Steamin kautta.

Itselle oli yllätys miten helposti se lopulta padi kädessä oli lähteä pelaamaan tietokoneella. Haluan nuo tärinät mukaan kokemukseen. Seuraavassa vaiheessa siirrytään pelituolista sohvalle television eteen. Konsolisoidaan pc-pelaaminen. :D
 
Täällä myös nyt kun on sattuneesta syystä aikaa pelata tai tässä tapauksessa ajaa vähän enemmän kun yleensä nii kaikki nuo Simulaattori ajopelit on pelattu tuolta 55 tuuman teeveeltä.
 
Seuraavasta televisiosta katsellaan myös näyttöä tietokoneelle. Konsoliohjaimella mennään myös siellä. Ilmainen verkkopeli, ruudunpäivitys kohdallaan aina, ei trophyja, ei fyysisiä pelejä sekoittamassa hinnoittelua, halvemmat pelit... mitäs vielä? Miinuksena turha säätö ja cheatterit.
Juu, 4k telkulla ja pädillä täällä vedetään. Halpaa peliä, ja ilmaista nettipelaamista

Ei tässä itellä mitään Master-race ajatusta ole. Toimii paremmin ja helpommin kuin ikinä. 10v sitten oli eri tilanne. Nyt pc on helppoutta ja valinnanvapautta. Tuntuu itsestäkin vähän vieraalta, ja opettelemaan joutuu taas hieman.
 
Ei tässä itellä mitään Master-race ajatusta ole. Toimii paremmin ja helpommin kuin ikinä. 10v sitten oli eri tilanne. Nyt pc on helppoutta ja valinnanvapautta. Tuntuu itsestäkin vähän vieraalta, ja opettelemaan joutuu taas hieman.

Mulla nyt tosin on hyvä 1440p monitorikin, mutta ohjaimena xbox one ohjain. Toimii useinpien pelien kanssa kuin junan vessa.

Olen sitten v. 1998 ollut konsolipelaaja, ja tuntuu hullulta että tässä on 20v pyöritty konsolien ehdoilla. Muistan että aikoinaan pc kyllä aiheutti ärräpäitä ja vieläkin saa säätää, mutta kyllä pc pelaaminen tuntuu nyt monella tapaa mielekkäämmältä, nisuhan tuossa jo etuja luettelikin.

PSN storeen tottuneelle on kun vaihtaisi lähikioskin täyskokoiseen karkkikauppaan. Vaikka tekisi mieli ostaa kaikkea, olen koettanut jarrutella, mutta siitä huolimatta pc pelivalikoima on ponkannut 3kk yli sadan ja näitä ilmais/euron peli tarjouksia tulee solkenaan. Vaikka höpön hullulle tarjoukselle sanoo ei niin seuraavana päivänä pamahtaa toiseen storeen vielä höpömmän hullu tarjous josta ei kykene enää kieltäytymään.
 
Te ketkä pelaatte telkkarista koneella onko teillä sohvan lähellä langaton näppis ja hiiri ja sit peli ohjain siinä kaverina?
 
  • Like
Reactions: XYU
Parasta pc pelaamisessa tuo valinnanvara kun saa itse valita näppiksen ja hiiren tai suosikki ohjaimesi ja myös kummalla haluat pelata ja vähän kauppa paikkoja vertailemalla saat pelit todella halvalla :)

Humble bundle säkillinen vielä pelejä tosi halvalla hinnalla :D
 
Parasta pc pelaamisessa tuo valinnanvara kun saa itse valita näppiksen ja hiiren tai suosikki ohjaimesi ja myös kummalla haluat pelata ja vähän kauppa paikkoja vertailemalla saat pelit todella halvalla :)

Humble bundle säkillinen vielä pelejä tosi halvalla hinnalla :D
Tämä just. Olin pitkään konsolimies, kunnes näin 15v tauon jälkeen ostin pc:n. Olin ajatellut ettei Pc sovellu pelkäksi sohvakoneeksi. Itse kun en pysty terveysseikkojen vuoksi oikeastaan ollenkaan käyttää näppistä/hiirtä, saati istumaan pöydän ääressä. Joten täytyy onnistua ns konsolipelaaminen. Mut tuo taipuu siihen niin hyvin, että ps4 lähinnä änäriä varten nyt.

Pelit ihan pilkkahintaan. Ennen pleikalla odotin et pelin hinta tippuu alle 40e. Nyt ei raaski puoliakaan hyvistä peleistä ostaa ees kympillä ja uudet julkaisut saa parhaimmillaan 20-25e. Lisäksi ilmaispelejä tulee joka tuutista aivan älyttömät määrät. Ja ennenkaikkea mun pelimakuun istuvat pelit on täynnä modeja, jotka muuttaa koko touhun nextille levelille.
 
Ylös Bottom