Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu

Cities Skylines ja Farming Simulator 19 ovat plussapelit. Itse omistan ne jo PC:lle, mutta voisihan niitä kokeilla myös konsolilla.


Videolla enemmän alaspäin peukkuja kuin ylöspäin :D
 
Tuohon alunperin kotimaiseen Cities: Skylineen jää helposti koukkuun. Suosittelen tällä varauksella.
On vaan äärimmäisen vajaa kokemus ilman lisäosia ja harmittavasti (nerokkaasti) ne on tehty siten, että käytännössä jokainen on oltava, jotta saa kunnon nautinnon.
 
No ei kyllä mikään ihme; molemmat tuollaisia varmaan aika pientä porukkaa kiinnostavia pelejä, ja kummatkin lisäksi jo PS Nown kautta pelattavissa.
Samasta asiasta olen jo aiemminkin motkottanut. Liian usein alkanut tapahtumaan sitä, että pelit jotka on laitettu PS Now palveluun, ilmestyvät muutaman kuukauden päästä ilmaisiksi PS+ -peleiksi. Eiköhän ole aika lakkauttaa PS+-jäsenyys, kunhan tuo vuodeksi maksettu jäsenyys loppuu. Ottaa sitten tarvittaessa vaikka sen kuukauden kerralla, jos joskus jotain nettipelejä on tarve pelailla.
 
Itsellä ei ole ollut Plussaa enää muutamaan vuoteen.

Plussapelien kritisointi on siitä huvittavaa, että ps3:n aikaan sain kunnon xbotin maineen, kun menin kritisoimaan tarjontaa, ja kerroin oman mielipiteeni. Mieluummin ostan oikeasti juuri niitä pelejä, joita haluan pelata, kuin odotan, että Sony tarjoilee tästä maistiaiset.

Plussa on nykyään lähes pakollinen nettipelaamisen vuoksi, joten pelitarjontaa on voitu ihan rauhassa laskea ilman, että se vaikuttaisi jäsenyyksien määrään.
 
Plussa on nykyään lähes pakollinen nettipelaamisen vuoksi, joten pelitarjontaa on voitu ihan rauhassa laskea ilman, että se vaikuttaisi jäsenyyksien määrään.

Kun katsoo miten suosittuja ovat ilmaiseksi pelattavat verkkopelit Fortnite, Apex Legends ja Warzone jne., taitaa PS+ tarvita lisäperusteita seuraavalle kierrokselle. Siinä voisi olla hyvä sauma naittaa pilvipalvelu PS Now samaan pakettiin.
 
Itsellä ei ole ollut Plussaa enää muutamaan vuoteen.

Plussapelien kritisointi on siitä huvittavaa, että ps3:n aikaan sain kunnon xbotin maineen, kun menin kritisoimaan tarjontaa, ja kerroin oman mielipiteeni. Mieluummin ostan oikeasti juuri niitä pelejä, joita haluan pelata, kuin odotan, että Sony tarjoilee tästä maistiaiset.

Plussa on nykyään lähes pakollinen nettipelaamisen vuoksi, joten pelitarjontaa on voitu ihan rauhassa laskea ilman, että se vaikuttaisi jäsenyyksien määrään.
Toki saa olla mitä mieltä haluaa, mutta kyllähän tuo pelitarjonta oli parhaimmillaan aivan huikeaa, jos omisti molemmat PS3:n ja VITAn. Tuli niin AAA- kuin indietarjontaa sellaisella tahdilla että melko rajoittunut pelimaku sai olla jollei jotain kiinnostavaa löytynyt lähes aina.

Kun katsoo miten suosittuja ovat ilmaiseksi pelattavat verkkopelit Fortnite, Apex Legends ja Warzone jne., taitaa PS+ tarvita lisäperusteita seuraavalle kierrokselle. Siinä voisi olla hyvä sauma naittaa pilvipalvelu PS Now samaan pakettiin.
Taitaa olla vielä niin paljon maita joissa Now ei ole saatavilla että menee aika hankalaksi.

Itse olen ensimmäistä kertaa tilanteessa että oikeasti harmittaa verkkopelaamisen olevan maksumuurin takana. Kuitenkin niin harvoin tulee netissä pelattua ettei oikein nappaa siitä maksella.
 
Viimeksi muokattu:
Plussapelien kritisointi on siitä huvittavaa, että ps3:n aikaan sain kunnon xbotin maineen, kun menin kritisoimaan tarjontaa, ja kerroin oman mielipiteeni. Mieluummin ostan oikeasti juuri niitä pelejä, joita haluan pelata, kuin odotan, että Sony tarjoilee tästä maistiaiset.

Muistan jättäneeni ostamatta useammankin kerran ps3 tai vitan pelin, koska ne oli kuitenkin kohta plussalta saatavissa. AAA-luokan pelejä sateli ja esim. Vitan kaikki parhaat pelit sai plussalta. plustarjonta heikkeni selvästi kun siihen sidottiin mukaan ps4 online. En näe siinä mitään erityisen huvittavaa, annan kehuja kun on syytä ja haukkuja kun on syytä.

Minulle suurin syy ylläpitää nykyisin plussaa oli spotify, kaikkien alennusten ja s-etupäiven hyödyntämisen psn seteleissä, laskin, että plussa maksaa n.10€ vuosi mikä on ok. Spotifyhan loppui juuri joten pitänen plussan enää siihen saakka kunnes jo maksettu jakso loppuu, eli joskus 2021 Q1.
 
Viimeksi muokattu:
Maksullisen PS+ palvelun tilaajamäärä on jatkanut kasvuaan, ollen nyt 41,5 miljoonaa.

Itse hieman hämmästelen tätä, kun niin moni suosittu verkkopeli on tätä nykyä täysin ilmaiseksi pelattavana verkossa.

 
Johtunee laajasta konsolimyynnistä. PS4 lienee jo myynyt reippaasti yli sata miljoonaa joten plussan kokonaiskäyttäjien määrä kasvaa mutta veikkaan että suhteellinen osuus kaikista myydyistä laitteista tulee hitaasti laskemaan.

Jos sony keksii spotifyn tilalle jonkun muun tilauspalvelun jonka voi sen kautta tilata, uskoisin että suosio taas kasvaa. Itse hyödynnän mielelläni s-etupäivien tuomaa -15% alennusta psn seteleihin, ja tilauspalveluihin käytettynä se on suoraa säästöä. Tällä hetkellä ei tilauspalveluja ole ostettavissa psn lompakon kautta, joten äänestän jaloillani kun nykyinen jakso päättyy.
 
Tein tässä korona-ajan kuluksi mielenkiintoisen laskelman PS+ hinnasta, Olen 2,5v ajan saanut siinä kylkiäisinä spotifyn maksettua psn:n kautta, jolloin hinnaksi on jäänyt enää ~10€ per vuosi, muut 4v PS4 aikana olen maksanut ~40€ per vuosi.

Olen keskimäärin pelannut viisi ps4 ps+ peliä vuodessa joko käyttäen enemmän niihin aikaa tai läpi, ml. sellaisetkin plus pelit jotka olen kenties ehtinyt jo ostaa ennen ps+ "ilmaisuutta". Kiinnostavia pelejä on ollut minulle siis ollut ps+ tarjoamassa yhteensä noin 35 peliä kaikkiaan 6,5v aikana.

Toki tässä on muitakin etuja, kuten ennestään tuntemattomien pelien löytäminen, pikakokeilu turhan oston sijaan kun peli ei tunnukkaan hyvältä, cloud talletukset, online, ps+ storealennukset jne. mutta kyllä tuo 40€ per vuosi on hyötyihin nähden turhan kova. Johtuen kyllä siitäkin että loikkasin PC puolelle ja siellä edullisten pelien tulva on valtava.
 
Tänään piti ilmestyä storeen joku ilmainen Call of Duty. Löytääkö joku sitä vai onko se edes Suomen Storessa?
 
Tänään piti ilmestyä storeen joku ilmainen Call of Duty. Löytääkö joku sitä vai onko se edes Suomen Storessa?
Löytyy. Playstation plus -> sitten nuolta oikealle niin tulee monthly games play now. Kuvassa on nuo kuun alun pelit, mutta myös Call of Duty löytyy sieltä. Facebookista luin, että jollakin ei ollu löytynyt sieltäkään.
 
Löytyy. Playstation plus -> sitten nuolta oikealle niin tulee monthly games play now. Kuvassa on nuo kuun alun pelit, mutta myös Call of Duty löytyy sieltä. Facebookista luin, että jollakin ei ollu löytynyt sieltäkään.
Mä en löydä muuten kuin 70e hintaan pelin storesta. Vaikka lisään sen ostoskoriin niin pyytää rahaa.

EDIT: Puhelimella onnistuin lisäämään pelin kirjastoon, jolloin se näkyi lukittuna konsolilla (lukon kuva plus-logon päällä kirjastossa). Konsolilta kirjautuminen ulos-sisään ja homma toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en löydä muuten kuin 70e hintaan pelin storesta. Vaikka lisään sen ostoskoriin niin pyytää rahaa.
Storessa on kaksi versiota: tavallinen ja Gold Edition, joka sisältää kaiken moninpeliin tulleen lisäsisällön, ja on sen takia maksullinen
 
Ylös Bottom