Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

Aika moni Game Passista lähtevä peli on jo sitä 10-20 euron alelaarikamaa, joten ne voi ihan hyvin ostaa, jos jää kaipaamaan. Minulla on oletuksena, että peli ei tule takaisin Game Passiin, vaikka sellaistakin välillä tapahtuu, eli silloin pelin voi ostaa myös siitä syystä, ettei harmita, kun se tulee Game Passiin kuitenkin myöhemmin ilmaiseksi pelattavaksi.
 
Aika moni Game Passista lähtevä peli on jo sitä 10-20 euron alelaarikamaa, joten ne voi ihan hyvin ostaa, jos jää kaipaamaan. Minulla on oletuksena, että peli ei tule takaisin Game Passiin, vaikka sellaistakin välillä tapahtuu, eli silloin pelin voi ostaa myös siitä syystä, ettei harmita, kun se tulee Game Passiin kuitenkin myöhemmin ilmaiseksi pelattavaksi.
Niistä saa vielä -20% alennusta kun on gamepass voimassa :)
 
Coming_soon_AllTitles_7.1.jpg



Ja 15.7 poistuvat pelit.
  • Blazing Chrome (Console & PC)
  • Dead Rising 4 (Console & PC)
  • Metal Gear Solid V (Console and PC)
  • Timespinner (PC)
  • Unavowed (PC)
  • Undertale (PC)

 
Aika moni Game Passista lähtevä peli on jo sitä 10-20 euron alelaarikamaa, joten ne voi ihan hyvin ostaa, jos jää kaipaamaan. Minulla on oletuksena, että peli ei tule takaisin Game Passiin, vaikka sellaistakin välillä tapahtuu, eli silloin pelin voi ostaa myös siitä syystä, ettei harmita, kun se tulee Game Passiin kuitenkin myöhemmin ilmaiseksi pelattavaksi.

Tämän olen huomannut myös. Ja olen myös "haksahtanut" siihen. Ainakin kolme peliä tulee mieleen, jotka ovat jääneet kesken Game Passin aikana, mutta jotka olen sitten ostanut hiluilla myöhemmin ja pelannut loppuun.
 
Näköjään vieläkin toimii tuo 1:1 konversio game pass ultimateen. Viime kesänä hyödynsin tuota tarjousta ja muunsin vuoden goldin ultimateksi. Tuo ultimate pääsi nyt loppumaan, joten ajattelin kokeilla vieläkö tämä konversio toimisi. Ostin kaksi vuotta goldia ja lisäksi lunastin kaapissa lojuneen kuukauden normaali game pass koodin. Näihin tuli vielä lisäkuukausia, kun antoi microsoftille luvan jatkuvaan laskutukseen.

Tämän jälkeen muunsin tilaukset ultimateksi ostamalla ultimaten hintaan 12,99 euroa, koska euron tarjousta ei enää voinut hyödyntää, kun se on tililläni jo kertaalleen viime kesänä lunastettu. Nyt on sitten ultimatea joulukuulle 2022 asti ja tämä tuli maksamaan joitain senttejä päälle 100 euroa.
 
Itse tuli laitettua Gamepass tauolle, ei oikein tullut omaan makuun olevia pelejä. En silti ole pettynyt palveluun, ei vaan kohdannut oman pelimaun kanssa nykyinen valikoima. Katsotaan tilannetta uudestaan syksyllä, kuitenkin ihan puoli-ilmainen käyttää.
 
Itse tuli laitettua Gamepass tauolle, ei oikein tullut omaan makuun olevia pelejä. En silti ole pettynyt palveluun, ei vaan kohdannut oman pelimaun kanssa nykyinen valikoima. Katsotaan tilannetta uudestaan syksyllä, kuitenkin ihan puoli-ilmainen käyttää.
Hinta ero xbox live gold ja gamepass ultimatella on niin pieni että päätin pitää ultimaten koska xbox live gold on kuitenkin pakko olla ja huomasin että suurin osa asennetuista peleistä on gamepass pelejä vaikka ostettuja pelejä löytyy myös jonkinverran yli 200kpl :)
 
Coming_soon_AllTitles_7.15_JPG.jpg


Tulossa:

Neon Abyss (Console + PC) - 14.7
Mount & Blade Warband (Console) - 16.7
Forager (Console + PC) - 16.7
Carrion (Console + PC) - 23.7
Golf with your Friends (PC) - 23.7
Grounded (Console + PC) - 28.7
Yakuza Kiwami 2 (Console + PC) - 30.7
The Touryst (Console + PC) - 30.7
Nowhere Prophet (Console + PC) - 30.7

31.7 poistuvat:

Ashes Cricket (Console)
RiME (Console + PC)
The Banner Saga 3 (Console + PC)

 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Tämä on paljon puhuva kappale:
Game Pass is already an incredibly important part of the value proposition of Xbox, and making xCloud into part of that is a great example of that so often roughly abused term, "synergy". The cloud service adds extra value to the Game Pass library of games, making them easier to access and play in more places. That library, in turn, gives meaning to xCloud and shifts its role in consumers' eyes from being a hard-to-justify standalone service to being a potentially crucial part of Xbox's premium offering.

Eri palvelut tukevat toisiaan. Mitään ei pakoteta, mutta yhdessä ne ovat enemmän kuin osiensa summa. Konsoli + PC + Play Anywhere pelit + Game Pass + xCloud. Kompo on todella kova.
 
Microsoftin Aaron Greenberg kertoo haastattelussa, ettei Xbox Game Pass ole vieläkään mikään merkittävä tulonlähde Microsoftille. Mies myös toistaa aiempaa sanomaa siitä, ettei kuluttajien tarvitse olla huolissaan palvelusta aiheutuvista mahdollisista taloudellisista tappioista.

In terms of the profitability of Xbox Game Pass for Microsoft, Greenberg confirmed it's "not a big profit play" right now, as Microsoft is just starting the program.

&

"We always laugh [when we hear that]. Please don't worry about us," Greenberg said about people expressing concerns that Microsoft is losing money on Xbox Game Pass. "Microsoft is going to be alright. We're gonna make it--I think we're gonna be OK."

Lähde: Gamespot
 
Microsoftin Aaron Greenberg kertoo haastattelussa, ettei Xbox Game Pass ole vieläkään mikään merkittävä tulonlähde Microsoftille. Mies myös toistaa aiempaa sanomaa siitä, ettei kuluttajien tarvitse olla huolissaan palvelusta aiheutuvista mahdollisista taloudellisista tappioista.

Lähde: Gamespot
Tämä sanoma myös vahvistaa sitä, että kehittäjille Game Pass on kannattava — niinkuin monet heistä ovat sanoneet. Rahat, jotka Microsoft tienaa Game Passilla, menevät takaisin Game Passiin. Uusien pelien ostoon osaksi palvelua ja mihin ikinä kompensaatioihin, joita Microsoft maksaa kehittäjille pelien ollessa palvelussa.
 
Ylös Bottom