Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Minkä kokonaisen rallipelisarjan Codemasters teki? Kickstarter peliä ei voida laskea, koska sitä ei ois muuten tehty ja on juurikin siihen simu skeneen, ei massoille.
Ja mikä muu Codemastersin ajopeli keskittyy ralliin? Ilman rata, hillclimp jne pelimuotoja?

Bugbear on tehnyt romurallipelin missä ajetaan rataa, ei rallia.

Siinä olen samaa mieltä että ajomallin täytyy olla nautinnollista ja sitä ei Codemastersin pelit pädillä ole olleet. Ratilla kyllä. Tämä uusin F1 on ensimmäinen mikä on ollut oikeasti kivaa pädillä, eikä silti olla pädiajettavuudessa siellä missä parhaimmillaan ajopelit on.

Juu, totta kuin potta. Lähinnä meinasin, että uudella kulmalla ajattelemalla homman saa rokkaa. ilman Codemastersin hyväksyntää Dirt Rally sarjaa ei olisi nähty nykyisessä muodossa ja Dirtin voi laskea, myös rallipeliksi vaikka se on siinä vain sivuroolissa. Reckwestin heitin mukaan, koska täysin fiktiivinen sora rallattelu. ”Rallipeli” voi tarkoittaa muutakin, kuin perinteistä rallia, kun se ei perustu mihinkään sarjaan. Ennemmin ajan Bugbearin tuotosta rallinälkään, kuin WRC8:sia.

Nykyisen WRC-sarjan pärjääminen nojaa liikaa viralliseen lisenssiin. Otat sen pois ja varmasti loppuun myynnit, mutta jos tekijä tiimi tekisi siihen parhaan ajettavuuden rallipeleissä, arcadena tai simuna ja korvaisi wrc autot, vaikka täydellisellä A-ryhmän autokattauksella ja tekisi siihen DR2:sta hienommin toteutetut rallit, niin ihan hyvin voisi pärjätä. Tai keskittyisi eri rallilegendoihin, tai kunnolla eSporttiin jne. mahdollisuuksia piisaa. Homma pitää vain miettiä hieman uusiksi, keksiä sopiva koukku ja panostaa laatuun, virallisen WRC-lisenssin sijaan.

Ajettavuus on autopelin tärkein asia, vaikka ei pelkästään riitä menestykseen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Like
Reactions: XYU
Otat sen pois ja varmasti loppuun myynnit, mutta jos tekijä tiimi tekisi siihen parhaan ajettavuuden rallipeleissä, arcadena tai simuna ja korvaisi wrc autot, vaikka täydellisellä A-ryhmän autokattauksella ja tekisi siihen DR2:sta hienommin toteutetut rallit, niin ihan hyvin voisi pärjätä. Tai keskittyisi eri rallilegendoihin. Homma pitää vain miettiä hieman uusiksi, keksiä sopiva koukku ja panostaa laatuun, virallisen WRC-lisenssin sijaan.
Tämä on juuri se mun pointti. Isolle massalle joka pelaa rallipeliä, sitä pelataan siksi että saa olla Rovanperä tai Loeb jne. Se täydellinen ajettavuus menee niille simutyypeille kaupaksi. Mutta isolle massalle ei.
Hyvä WRC peli myy, erinomainen lisensoimaton ei. Kun ei nuo nykyiset WRC pelit ole huonoja satunnaiselle pelaajalle.

Dirt Rallyssä ajaminen pädillä parempa? Kyllä, mutta jos pidän edes viikon tauon, joudun opettelemaan koko pelin uusiksi. Ei vain tule selkärangasta. Tätä on todella moni mun 1-4 kertaa kuussa pelaava kaveri sanonut. Ei sitä jaksa pelata kun aina on opettelu edessä.
Sit taas WRC sarjassa voit hypätä koska vain puikkoihin, vaikka vuoden jälkeen. Peli on heti kivaa, vaikka enemmän pelaamalla huomaa sen puutteet.
Itse en usko hetkeäkään, että jos tehdään rallipeli (puhutaan tässä nyt vain rallista, kun verrokkina on se WRC), niin ilman lisenssiä se ei myy niin paljon, että tulisi toinen osa koskaan markkinoille...vaikka ajomalli olisi täydellinen pädille, eli Forza Horizonista pöllitty. Jos myisi, kaikkien näiden yrittäjien jälkeen markkinoilla olisi edes joku massoille suunnattu pädirallipeli ilman WRC lisenssiä, joka olisi saanut jatko-osan.
 
Tämä on juuri se mun pointti. Isolle massalle joka pelaa rallipeliä, sitä pelataan siksi että saa olla Rovanperä tai Loeb jne. Se täydellinen ajettavuus menee niille simutyypeille kaupaksi. Mutta isolle massalle ei.
Hyvä WRC peli myy, erinomainen lisensoimaton ei. Kun ei nuo nykyiset WRC pelit ole huonoja satunnaiselle pelaajalle.

Dirt Rallyssä ajaminen pädillä parempa? Kyllä, mutta jos pidän edes viikon tauon, joudun opettelemaan koko pelin uusiksi. Ei vain tule selkärangasta. Tätä on todella moni mun 1-4 kertaa kuussa pelaava kaveri sanonut. Ei sitä jaksa pelata kun aina on opettelu edessä.
Sit taas WRC sarjassa voit hypätä koska vain puikkoihin, vaikka vuoden jälkeen. Peli on heti kivaa, vaikka enemmän pelaamalla huomaa sen puutteet.
Itse en usko hetkeäkään, että jos tehdään rallipeli (puhutaan tässä nyt vain rallista, kun verrokkina on se WRC), niin ilman lisenssiä se ei myy niin paljon, että tulisi toinen osa koskaan markkinoille...vaikka ajomalli olisi täydellinen pädille, eli Forza Horizonista pöllitty. Jos myisi, kaikkien näiden yrittäjien jälkeen markkinoilla olisi edes joku massoille suunnattu pädirallipeli ilman WRC lisenssiä, joka olisi saanut jatko-osan.

Mulle ei taas WRC 8 ajettavuus toiminut ollenkaan ratilla tai pädillä. Siinä on niin omituisia juttuja ajettavuudessa, että yksi huonnoimmista. Useamman tunnin koitin sitä veivata. Kuitenkin Dirt 2-3 ja Dirt Rally 1:stä tykkäsin ajella pädillä, vaikka toiset täyttä arcadea ja toinen simcadea.

DR2 pidin 2-3kk täyden tauon ja nyt palatessa sen pariin, ajo lähti kyllä luistamaan ilman sen kummempia ja tuntui jopa enemmän ajamiselta, kuin pelaamiselta, kun ei muista niin hyvin pätkiä, mutta se on vain plussaa. Huomasin jopa oman takavetoisten hallinnan parantuneen, kun välissä ajellut Assetto Corsa Competzionea.
 
Juu, totta kuin potta. Lähinnä meinasin, että uudella kulmalla ajattelemalla homman saa rokkaa. ilman Codemastersin hyväksyntää Dirt Rally sarjaa ei olisi nähty nykyisessä muodossa ja Dirtin voi laskea, myös rallipeliksi vaikka se on siinä vain sivuroolissa. Reckwestin heitin mukaan, koska täysin fiktiivinen sora rallattelu. ”Rallipeli” voi tarkoittaa muutakin, kuin perinteistä rallia, kun se ei perustu mihinkään sarjaan. Ennemmin ajan Bugbearin tuotosta rallinälkään, kuin WRC8:sia.

Nykyisen WRC-sarjan pärjääminen nojaa liikaa viralliseen lisenssiin. Otat sen pois ja varmasti loppuun myynnit, mutta jos tekijä tiimi tekisi siihen parhaan ajettavuuden rallipeleissä, arcadena tai simuna ja korvaisi wrc autot, vaikka täydellisellä A-ryhmän autokattauksella ja tekisi siihen DR2:sta hienommin toteutetut rallit, niin ihan hyvin voisi pärjätä. Tai keskittyisi eri rallilegendoihin, tai kunnolla eSporttiin jne. mahdollisuuksia piisaa. Homma pitää vain miettiä hieman uusiksi, keksiä sopiva koukku ja panostaa laatuun, virallisen WRC-lisenssin sijaan.

Ajettavuus on autopelin tärkein asia, vaikka ei pelkästään riitä menestykseen.

Viimeinen lause on niin totta kuin voi olla. Pelaajista (eli ostajista) vain pienellä osalla on mielenkiintoa ottaa realismi haltuun.

Ei ralli helppoa ole, ja melkoinen akumu-kokemus oli kun ekan kerran kokeilin RBR:ää kaupassa. Yhdeksän kertaa ekassa mutkassa auto romuksi. Ostopäätöksen tekeminen oli äärettömän helppoa. Ensin piti opetella ajamaan hitaasti, ja vauhtia pystyi lisäämään kovan treenin myötä.

Rallissa idea on nuottien kuunteleminen. Auton takaa -kuvakulmat imho pilaavat kokemuksen. Kun lähtee hyppyriin, eikä ole aivan varma alastulon kaltevuudesta tai seuraavan mutkan metrimäärästä, hommassa on tekemisen iloa. Silloin tällöin kun pelailee, B-ryhmäläisillä nasta laudassa, meininki on "Herran haltuun". Pari nuottia itse kyllä muuttaisin/lisäisin, erityisesti slow-komentoja. :)

Toki jos samaa EK:ta hinkkaa, auton takaa katsoen, voi yhtä hyvin pelata ilman nuotteja tai ääniä. Ohjaamosta autoja ajetaan, heh. Mutta ei se enää rallia ole.

Jos joku kehitysidea on, niin kartturille voisi antaa omia nuotteja, niin niistä olisi suurin apu omalle ajotyylille. B-ryhmä ja juna-WRC:t vaativat vähän eri nuotitusta. Samoin eri rengaskovuudet.
 
Onkos kukaan täällä ostanut tuota WRC9 Deluxe Editionia? Pääsisi vissiin tänään jo pelailemaan. Heittäkääs rattimiehet sitten kommenttia miltä tuntuu kasiin verrattuna (ja miksi ei Dirt Rally 2:nkin). :)
 
Mites pelin vaikeustaso?Onko hyvin säädettävissä??

Näyttäisi olevan tosi hyvin säädettävissä. Ajoavut voi normaaliin tapaan säätää juuri sellaiseksi, kun haluaa ja alussa piti valita kolmesta eri kokemustasosta itselle sopivin, tosin en tarkalleen tiedä mihin tuo valinta vaikutti. AI vaikeutta voi myös säätää prosentin tarkkuudella 0-100%.

Semmosen 10min tuota ehdin padilla kokeilemaan ja kurvailin tuossa alun testissä ja ainakin padillä erittäin positiiviset fiilikset alkuun. Toivottavasti samat fiilikset jatkuu myös ratilla veivatessa. Nyt oli ihan hyvin töyssyä ja epätasaisuutta tiessä ja vaikutti, että tuossa oli kasiin nähden ainakin selkeästi parannettu jousituksen osalta fysiikkaa. Hyvin luonnolliselta tuntui myös painon vaihtelut.

Pitää myöhemmin testata sitten paremmin ratilla, että miltä se sillä vaikuttaa.
 
Kun ehdit, niin voitko katsoa voiko urassa vaihtaa vaikeustasoa? Kun kasissahan ei voinu.

Edit: suomeksi esittelyt:
 
Viimeksi muokattu:
Kun ehdit, niin voitko katsoa voiko urassa vaihtaa vaikeustasoa? Kun kasissahan ei voinu.

Edit: suomeksi esittelyt:


Kyllä näyttäis onnistuvan. Ekat trainingit, kun oli valittu ja laitto Start event niin yks vaihtoehto oli vaikeustason valinta. Näyttikin olevan 50-150 säätö.

Edit. Äkkiseltään tuntuu ratillakin ihan hyvältä. Jatketaan testailua. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäisiä arvioita.



 
Respawnim näkemys:

Tuli ainakin harvinaisen selväksi mikä oli arvostelijan suosikki rallipeli :D

Vähän on kiinostus noussut tätä kohtaan, jos ajettavuus parantunut. Videoiden perusteella kaipaisin lisää luisua soralle. Pitäneen odotella vielä kunnollista pelikuvaa, jossa koitetaan ajaa, niinkuin soralla pitää. VVV pätkät on muuten ollut ihan hyviä, mutta kaveri ei kyllä osaa viedä autoa soralla mutkaan.
 
Ylös Bottom