Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Täälläkin peli odottaa julkaisua, saisivat kyllä pre load mahdollisuuden tehdä tohon Epic launcheriin. ainut selkeä miinus siinä.
 
Pystyy, aina ennen eventin aloitusta on mahdollisuus muokata tasoa ja vauriomallinnuksen realistisuutta. :)


Hyvä kuulla.. Ainakin näin alkuun voi olla tarpeen, ja sit kun pätkät käy tutummaksi niin voi nostaa haastetta =) Tosin eipähän ne heti liian tutuksi tule. Jopa kartturi vaikuttaa yllättävän hyvältä, ei tarvinnut säätää ajoitusta.
 
Tuli testattua Uutta Seelantia Dirt Rally 2:ssa ja heti perään sitten WRC 9:ssä. Tottahan tuo on, että kyllä edelleen tuo Dirt Rally on ajomalliltaan jonkun verran parempi ja FFB ainaki Fanatecillä pelatessa selkeämpää ja loogisempaa. Mutta se oli mukava huomata, että nyt tuntuu, että molemmissa peleissä vallitsee kutakuinkin samat fysiikanlait ja kummassakin ajaminen tuntui heti loogiselta ja autot käyttäytyi samaan tyyliin. Ison harppauksen kyllä mielestäni teki WRC tuolla saralla tänä vuonna.

Äänet oli rouheammat DR2 selvästi mutta taas rata oli huomattavasti monipuolisempi WRC:ssä. Autona käytin molemmissa Sitikan C3 R5:sta.

Summa summarum rallifaneille on nyt ainakin tuo kaksi hyvää vaihtoehtoa ja molemmissa hyvät ja huonot puolensa. :)
 
Todella nopealla yhden rallin kokemuksella ekaa kertaa rallipeli mikä tuntuu pädillä heti kivalta ajaa. Ihan erilainen kuin WRC8 ajomalliltaan pädillä.
Wrc3 ollu aina ihan tuskaa, nyt oli oikeasti kivaa!

Ärsyttävästi en saa fps:ää ruudulle mitenkään tän pelin kohdalla ja ihme fps droppeja välillä tulee.

Mutta yksi aivan raivonpartaalle saava bugi on. Xbox onen ohjaimen jarrun värinä. Se ei tärise ollenkaan kun jarruttaa, ei aina kun irrottaakaan. Mutta sit välillä itsekseen menee täysille. Ja se värinä on sellainen et pelkään et ohjain hajoaa. En ole uskonutkaan miten voimakas se täysillä voi olla. Sattuu sormeen melkein.
 
Tois lisäjännitystä uramuotoon,jos huippukuskitki vaihtais tallia eri kausilla..mutta taitaa kaatua lisenssiasioihin!
 
Ajoin sit melkein koko ekan kauden läpi.

Itse ajaminen on mukavaa, EK:t on todella vaihtelevia. Mutta on kyllä liuta ongelmia, tai no bugeja.

- Vaihdevälitykset on edelleen nurinpäin.
- joka alustan oletus säädöissä kaikki arvot on nollissa.
- Vaihdelaatikko ei toimi kunnolla. Automaatti siis. Ruotsissa ekasta kiihdytyksestä asti (ei siis auto ollut mitenkään rikki), automaatti ei vaihtanut itse vaihteita kuin 4->5:lle ja 3->2:lle. Kaikki muut välit manuaalisesti vaihdettava. Seuraavassa rallissa toimi ok. Sit Suomen rallissa kaikki muu toimi, paitsi 4->5 ja 4->3:lle vaihdot.
- AI..90% tasolla (150 on maksimi) voitan EK parhaimmillaan 30sek. Sit nostin 100% ja ekalla väliajalla olin perässä 11sek. Sit siirsin sen 98% ja nyt saatan yhdellä väliajalla ottaa 5sek turpaan, seuraavalla 10sek edellä. Esim Suomen rallissa olin ekan EK jälkeen tappiolla 29sek. Toisen jälkeen 20sek. Harjulla otin naurettavat 7sek pohjat ja eroa 13sek ennen vikaa 10km pätkää. Voitin sen sit 24 sekunnilla, joten kevyesti nousu voittoon.

Mut tosiaan itse perus ajaminen kivaa, mutta kyllä nuo vähän iloa vie.
 
Noniin pikku testit ehti ottaa, eli siis sen tutorial pätkän ja yhden pätkän siihen vielä päälle. Tekninen puoli tuntuu olevan kohdillaan, kaikki asetukset tapissa 1440p 120-130 FPS, ei se maailman kaunein ole mutta toimii. Kontrolleihin menee aikaa tottua ohjaimella, ovat aika kiikkerät. Paljon säätövaraa kameroissa, voi itse säätää onko pyyhkijät/valot päällä. Tykkäsin kyllä miten paljon valintoja ja säätövaraa pelissä on. Myöskin varmaan ekaa kertaa hyödyllinen kartturi WRC sarjassa, aina ollut vaikeuksia saada peliäänet ja kartturin äänet sopivaan balanssiin nyt ne toimii heti. Varmaan ensimmäinen ajopeli jota pelaan missä voi kuvakulmia vaihtaa molempiin suuntiin eikä vaan käydä läpi niitä.

Erittäin hyvät alkufiilikset siis.
 
Ajoin sit melkein koko ekan kauden läpi.

Itse ajaminen on mukavaa, EK:t on todella vaihtelevia. Mutta on kyllä liuta ongelmia, tai no bugeja.

- Vaihdevälitykset on edelleen nurinpäin.
- joka alustan oletus säädöissä kaikki arvot on nollissa.
- Vaihdelaatikko ei toimi kunnolla. Automaatti siis. Ruotsissa ekasta kiihdytyksestä asti (ei siis auto ollut mitenkään rikki), automaatti ei vaihtanut itse vaihteita kuin 4->5:lle ja 3->2:lle. Kaikki muut välit manuaalisesti vaihdettava. Seuraavassa rallissa toimi ok. Sit Suomen rallissa kaikki muu toimi, paitsi 4->5 ja 4->3:lle vaihdot.
- AI..90% tasolla (150 on maksimi) voitan EK parhaimmillaan 30sek. Sit nostin 100% ja ekalla väliajalla olin perässä 11sek. Sit siirsin sen 98% ja nyt saatan yhdellä väliajalla ottaa 5sek turpaan, seuraavalla 10sek edellä. Esim Suomen rallissa olin ekan EK jälkeen tappiolla 29sek. Toisen jälkeen 20sek. Harjulla otin naurettavat 7sek pohjat ja eroa 13sek ennen vikaa 10km pätkää. Voitin sen sit 24 sekunnilla, joten kevyesti nousu voittoon.

Mut tosiaan itse perus ajaminen kivaa, mutta kyllä nuo vähän iloa vie.

Juu, outoa ei ole tehty autoille välttäviä pohjasäätöjä. Ajettavuus parani kummasti, kun vähän jaksoi itse käydä ruuvaamassa alustaa ja lukkoja. Vaikka jousituksen kanssa vielä hakemista, niin nyt ei ole auto enää kiikkerä ja voi viedä kaasulla sopivasti luisussa.

Pariin bugiin törmäsin, välillä pyyhkimet ei toimi ja vaihteiston pikasäätö sekoili, myös äänet välillä bugittaa.

Muista asetuksista: Laiton ratin kääntösäteeksi 520’, joka tuntuu omaan näppiin sopivalta, ihan linkkuun kun kääntää, niin joutuu lopuksi irrottamaan toisen käden ratista. FFB overall on 80 muuten oletus 100, Dynaminen Fov on OFF, Motion Blur OFF. Kamera shake on ON. Ajan kojelauta-, tai konepelti-näkymästä. Miten muut on noita laittanut? Onko jollain esim hyviä Logitech G29 ffb asetuksia tähän?
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ymmärrä ku mulla esim Meksikon yleisö EK on ihan diashowta. Toisinaan myös joku yksittäinen mutka jossain EK:lla saa pelin kyykkäämään siten että ajan ulos tieltä.
Ihan sama mitä säätöjä koski ni ei ollu vaikutusta.

Fps:ää en näe mistään, kun ei tän pelin kohdalla ilmesty ruutuun mitään infoa kun painan overlayn päälle.
 
Mä en ymmärrä ku mulla esim Meksikon yleisö EK on ihan diashowta. Toisinaan myös joku yksittäinen mutka jossain EK:lla saa pelin kyykkäämään siten että ajan ulos tieltä.
Ihan sama mitä säätöjä koski ni ei ollu vaikutusta.

Fps:ää en näe mistään, kun ei tän pelin kohdalla ilmesty ruutuun mitään infoa kun painan overlayn päälle.

Jossain arviossahan oli, että PC:llä semmonen bugi jossa välistä jäätyy sekunniksi pariksi useamman kerran peräkkäin. Jospa tuo korjattais pois. One X:llä ei ole tullut vielä yhtään bugia itellä vastaan, että oisko tässä menty kehityksessä vahvasti konsolit edellä.

Mitä muuten meinaat, että vaihdevälityksen on nurinpäin?
 
Itsellä on auton äänet kadonneet muutaman kerran One X:llä pelatessa. Ratia säätäessä tuli tahkottua jotain pätkää edestakaisin ja aloitettua sama pätkä moneen kertaan, niin äänet hävisivät useempaan otteeseen, eivätkä palanneet, kuin vasta pelin uudestaan käynnistäessä.
Nyt on Thrustmasterin ratti iskussa ja kyllä nyt peli maistuu. Mielestäni nyt tuntuu jopa enempi oikealta, kuin Dirtissä, vaikka hyvältähän se siinäkin tuntuu.:)
 
.

Mitä muuten meinaat, että vaihdevälityksen on nurinpäin?

Siinä tekstissä lukee Short/long, vaikka 0 on pitkä ja 10 on lyhyt. Menin Ruotsissa nostamaan sieltä nollasta ylös kun ajattelin olevan lyhyimmillään, mutta olikin pisimmillään. Sama oli ainakin kasissa, oisko ollu jo seiskassa.
 
Mä en ymmärrä ku mulla esim Meksikon yleisö EK on ihan diashowta. Toisinaan myös joku yksittäinen mutka jossain EK:lla saa pelin kyykkäämään siten että ajan ulos tieltä.
Ihan sama mitä säätöjä koski ni ei ollu vaikutusta.

Fps:ää en näe mistään, kun ei tän pelin kohdalla ilmesty ruutuun mitään infoa kun painan overlayn päälle.

Milläs yrität frameja katsella, itsellä on Afterburner ja toimii ihan kuin muissakin peleissä.
 
Milläs yrität frameja katsella, itsellä on Afterburner ja toimii ihan kuin muissakin peleissä.
AMD omalla systeemillä. Afterburner aiheutti osassa mun pelejä niin isoja ongelmia et poistin sen.
Edit: sain FPS:t näkymään StreamDeckin näytössä kaikissa peleissä.
Lähin koittamaan nyt peliä. Ei yhden yhtä fps droppia, eikä ruudullakaan peli nytkähtänyt kertaakaan, vaikka samoja ongelma pätkiä koitin vetää.
Todella outoa. Eilenkin kuitenkin pelin käynnistin pariinkin kertaan uusiksi kun en yhdeltä istumalta pelannut.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom