Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Piti käydä ihan tarkistamassa ja muut olivat saaneet tuon 1-4 pistettä mutta itsellä luki 25+9 yhteensä 34 pistettä. Bugi vai jotain muuta... Kiitos kuitenkin tiedosta.

Ei ole bugi. Junnusarjassa saa jokaisesta ek-pohjasta bonus-pisteen.

JRWRC Wiki: ”Unlike the other categories however, Junior WRC competitors score championship bonus points for each stage win during the season.”
 
Ei ole bugi. Junnusarjassa saa jokaisesta ek-pohjasta bonus-pisteen.

JRWRC Wiki: ”Unlike the other categories however, Junior WRC competitors score championship bonus points for each stage win during the season.”
Aa, ei tullu mieleenkään et junnu sarjassa olis eri säännöt. Ite aloitin wrc3:sta.
Mut on kyllä maailman typerin systeemi tuo tallin vaihto.
Yksi kisa kaudesta ajamatta, olisin ollut käytännössä varma mestari. Otin Fordin WRC haasteen vastaan ja sain sopparin. Vaihtoehdot oli hylätä tarjous, tai siirtyä heti Fordille ja skipata loppu kausi. Aivan älytöntä. Miksi en voi ajaa kautta loppuun ja siirtyä tammikuussa Fordille, kun kuitenkin peli hyppää itse tammikuulle.
Menetin WRC2 mestaruuden, mutta nyt ollaan ainakin Lapin ja Sunisen tallikavereita.

Mut Monacossa otan joka luokassa kymmeniä sekunteja turpiin. Ruotsin voitan yli minuutilla samalla vaikeustasolla. On tuossa aivan hävytön ero.
Ja sit tuo Turkin rallin yleisö EK. Otin 20sek aikasakkoa, kun lähdin jatkuvasti väärään suuntaan, eikä ollu hajuakaan minne mennä.
 
Opas tässä paljon pikku bugeja. Auton säädöt välillä heittää ihan ihan ihme arvoja. Montessa esim ekalla kahdella ek:lla jousitus ihan löysä ja korjautui itsekseen vasta huollossa. Samoin selitystekstit on osassa säätöjä, väärinpäin. Kiva kokeilla kaikki läpi itte. Pyhkimet ei välillä pyyhi likaa tuulilasista, joten ohjaamonäkymät silloin käyttyökelvottomia.

Avautuminen vesilätäköistä :D Toi lätäköiden mallinnus on todella typerä. Ilmeisesti vauhti ja mistä kohti lammikkoa ajaa on se tekiä, heittääkö auton tietyllä tapaa poikittain vai ei. Auton kulmalla tai renkaiden asennolla ei tunnu olevan vaikutusts. Ei siis mallinna oikeasti, vaan selkee scripti mikä aktivoituu, ON/OFF tyylisesti. Ainakin näin uran toisessa testissä, kun ajetaan lyhyttä rataa, jossa kolme koko radan levyistä vesiestettä. Yksi lammikko heitti auton poikittain jos ajoi siihen keskeltä liian lujaa. Oikeasta reunasta menemällä, tai vauhtia tiputtamalla ei. Auton veteenosumiskulmalla ei tuntunut olevan merkitystä. Pienemmissä lätäköissä tuokin on ihan ok, mutta isommissa auton levyisissä lätäköissä ei toimi oikein. Käytinkin heti kaksi ensimmäistä perkkiä vesilätäköiden vaikutukseen, vaikka ei ole nytkään realistista, niin ei mene niihin ainakaan hermo.

Auton ihmeellinen vaurioituminen ei taida olla edes bugi, vaan senkin saa fiksattua niillä perkeillä. Kolmas perkki menikin keulaosumien kestävyyden parantamiseen. Eiköhän sieltä löydy takaosumille ym omat parannukset.

Ratin asetukset sain säädettyä hyvin, mutta ääniä en. Harmi ettei auton eri ääniä saa säädettyä.

Muista asetuksista: Nyt oon ottanut kameran ylimääräisen heilumisen ja dynaamisen FOVin pois, mutta laitoin motion blurrin päälle, kun muuten ruudunpäivitys näyttää tökkivälle. Ilman blurria näyttäisi kyllä paljon paremmalle. Miten muut ootte pitäneet noita?

Alustana, PS4 Pro
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuolla montessa voi ajaa..AI menee aivan menojaan vaikka lasken vaikeustasoa alaspäinn 20 pykälää. Lisäksi samalla damagella auto ottaa osumaa herkemmin siellä.

Ja aivan typerää, että keskeytys jatkaa seuraavasta EK:sta eikä super rallin turvin seuraavasta päivästä. Kaiken lisäksi tämä mahdollistaa sen, että viimeiseen päivään lähtiessä keskeytät taas ekan EK heti. Käyt ajamassa uusilla renkailla/ehjällä autolla vain power stagen.

Ja vielä lopun ärsytys. Latvala ajaa koko kauden yksityis toyotalla ja on sijoilla 2-5 kokoajan. Rovanperä taas järjestäen viimeinen.
 
.
Ei tuolla montessa voi ajaa..AI menee aivan menojaan vaikka lasken vaikeustasoa alaspäinn 20 pykälää. Lisäksi samalla damagella auto ottaa osumaa herkemmin siellä.

Ja aivan typerää, että keskeytys jatkaa seuraavasta EK:sta eikä super rallin turvin seuraavasta päivästä. Kaiken lisäksi tämä mahdollistaa sen, että viimeiseen päivään lähtiessä keskeytät taas ekan EK heti. Käyt ajamassa uusilla renkailla/ehjällä autolla vain power stagen.

Ja vielä lopun ärsytys. Latvala ajaa koko kauden yksityis toyotalla ja on sijoilla 2-5 kokoajan. Rovanperä taas järjestäen viimeinen.

Montessa auto tuntuu osuvan välillä pikkasen ennen aikojaan muuriin, tai kallioon. Ei uskalla ihan läheltä vetää.

Btw. Millä vaikeustasolla ajat? Itte kerkesin eilen ajamaan urassa ekan kisan, Montessa ilman kummempaa harjoittelua, taso 100:lla ja realistic damange. Kyllä siellä justiinsa pärjäs wrc3:ssa, kun säädöt sinnepäin. Kokeilitko vetää alustan jäykäksi, myös kallistuksen vakaimia edestä, about 8-10.
 
Btw. Millä vaikeustasolla ajat? Itte kerkesin eilen ajamaan urassa ekan kisan, Montessa ilman kummempaa harjoittelua, taso 100:lla ja realistic damange. Kyllä siellä justiinsa pärjäs wrc3:ssa, kun säädöt sinnepäin. Kokeilitko vetää alustan jäykäksi, myös kallistuksen vakaimia edestä, about 8-10.
Wrc3:ssa oli 90% realistic -> keskeytys ja sen mitä tiellä olin niin 5-11sek per väliaika turpiin.
WRC2:ssa 100% High damage -> keskeytys kun takavalo osui tolppaan, hajosi moottori. Turpiin 10-15sek per väliaika.
WRC 80% ja medium damage -> keskeytys kun ilman yhtään oikeaa isoa osumaa auto alkoi hajoamaan. Ekan EK startista perä laahasi maata, takarenkaat auton sisällä melkeinpä. Noin 5-8sek per väliaika köniin. Superrallisäännön turvin power stagella auto toimi, niin kovaa kuin mitenkään pääsin, ekalla väliajalla 8sek perässä uusilla renkailla. Keskeytin ku ei napannut.

Nyt ajoin ruotsin rallin ja nostin vaikeustason taas sataseen. Jokaikisen väliajan vein noin 5-12 sekunnilla. Koko rallin yli kahden minuutin erolla. Esim yleisöerikoiskokeen voitin 19 sekunnilla.

Jopa katsuta on kokoajan Rovanperää nopeampi. Rovanperä jäi taas toiseksi viimeisestä minuutin lopputuloksessa. Latvala taas neljäs, paras Toyota. Kaikki jämäkuskit jotka käy kauden aikana ajamassa yksittäisen kisan kolmosautona/yksityistallina oli mukana tässäkin (eli koko kauden) ja jokainen niistä oli esimerkiksi Ogierin edellä.

Tuo AI on aivan sekaisin. Äskenkin tuon ruotsin ajelin niin, että toiselta ruudulta katselin ja kuuntelin ohjelmaa. Ihan körötellen. En edes tiedä miten olisin niin hiljaa ajanut että en olisi voittanut.
Montessa saa tulla aivan unelma sektori ja sekuntikaupalla köniin.

Ja tuo monte. Keskeytin tosiaan. Uran eka WRC ralli, vielä Montessa. Tietysti uran eka keskeytys. Tuli niin paljon negatiivista että uhkailivat heti potkuilla. Samalla vielä tavoitteena oli olla kolmen joukossa...uran ekassa kisassa? Ja olisi pitänyt ajaa ilman hard renkaita..niistä miinukset päälle. Huoh mitä kuraa.

Ja mm sarjan tilanteessa kahden kisan jälkeen Latvala neljäntenä, ogier 12...rovanperä viimeisenä 15:sta.
Valmistajien pisteessä meidän Ford toisena 55 pisteellä. Toyota 22 ja Hyundai 155 pistettä. Hienosti toteutettu AI.. ai että. :D

Ja vaikka tää peli on pelkkää vinkumista multa, niin siitä huolimatta tätä on kiva ajaa ja pelata. :D Todella hämmentävää.

On kyllä samalla eka rallipeli missä noi WRC autot näyttää ja tuntuu siltä kuin tv:ssä oikean elämän autot. Että niissä on ihan naurettavan iso downforce siihen nähden että on ralliautoja. Mikään muu ei ole antanut näin hyvää pitoa.

Edit: Monten keskeytys toi Fordin arvostusta mua kohtaan 46 alaspäin. Ruotsin ylivoimainen voitto 33 ylöspäin. Kiva..

Edit2: Nyt tallin moraali oli -2. Otin kalenterista auton huollon, eli se testipätkä. Vedin 100% onnistuneen suorituksen maaliin asti. Moraali tippui viidellä. Sen seurauksena tavoite ”älä tiputa moraalia alle -4:n seuraavan 6 viikon aikana” meni pieleen. Miksi??
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tästä teille mitään hyötyä ole, mutta jaanpa silti. Välillä tosiaan käy niin, ettei kukaan ota peliä arvioon - tai ei löydy sellaista halukasta, jolla olisi vahva kokemus/tausta aihepiiristä. Sivustoa kuitenkin tehdään harrastevoimin, joten ketään ei voi pakottaakaan. En kuitenkaan halunnut jättää WRC 9:ää kokonaan unholaan, jotta suhteet pysyvät hyvänä julkaisijoihin jne.

Tällä kertaa siis tämmöinen kompromissi.

 
Eipä tästä teille mitään hyötyä ole, mutta jaanpa silti. Välillä tosiaan käy niin, ettei kukaan ota peliä arvioon - tai ei löydy sellaista halukasta, jolla olisi vahva kokemus/tausta aihepiiristä. Sivustoa kuitenkin tehdään harrastevoimin, joten ketään ei voi pakottaakaan. En kuitenkaan halunnut jättää WRC 9:ää kokonaan unholaan, jotta suhteet pysyvät hyvänä julkaisijoihin jne.

Tällä kertaa siis tämmöinen kompromissi.


Hyvä, rehti, kasuaalimman pelaajan arvio. Peliä häiritsevistä bugeista olisi voinut olla joku maininta. Ehditkö muuten nappaamaan WRC-mestaruuden?
 
Onko muilla kaatuillut peli kummallisesti? Itsellä alkanut tekemään sitä, että äänet alkaa yhtäkkiä bugaamaan. Moottoriäänet jäävät loopille tai katoavat kokonaan. Sen jälkeen peli monesti kaatuu tai saattaa tehdä sen muutenkin ihan tuosta vaan. Eilen teki monta kertaa tunnin sisään. PS4:lla siis tämä.

Vakioilla menen ja itsellä iso ongelma, että auto lähtee kirjoittamaan ja sitä en saa hallittua.
Joo itseäkin kiinnostaisi jos joku on löytänyt hyvät säädöt padille, säätö ehdotuksia?

Itse nyt leikkinyt noilla ohjaimen asetuksilla. Tuo sensitivity on vakiona laitettu kyllä aivan liian alhaiseksi (-10). Toki peliin on helpompi päästä sisään kun ohjaus ei ole niin herkkä, mutta pidemmän päälle ei kyllä toimi. Ongelma tulee nimenomaan juuri tuossa kun auto lähtee "kirjoittamaan", niin sitä ei saa enää hallintaan kun sensitivity on liian alhainen.

Itsellä nyt tällä hetkellä sensitivity -5 joka näyttää olevan aika hyvä kompromissi. Nollassa nimittäin menee jo liian herkäksi niin auto alkaa seilaamaan laidasta laitaan.

Deadzoneakin on kyllä vakiona (10) omaan makuun liian paljon. Se on itsellä tällä hetkellä 3. Nää ei tosin välttämättä ihan parhaimmat DualShockille, kun itse pelaan Astron C40 ohjaimella jossa esim. tarkemmat, pidemmät ja jäykemmät custom-tatit. Samaan suuntaan tosin kannattaa varmaan kokeilla säätää myös Sonyn oman ohjaimen kanssa jos default ei toimi.
 
Tuosta AI:sta mulla on ollut vuosia selkeä salaliittoteoria.
Ei ole pätkääkään väliä mitä vauhtia ajat, toki jossain rajoissa kuitenkin.

Tärkeintä on se, että auto on määriteltyjen tien rajojen sisällä kokoajan, et käytä pakkia, ja auton damage ei kasva.
Eli jos vedät kovavauhtisen spinnin, tai vaikka katon kautta ympäri 50 kertaa, mutta auto tulee pyörilleen alas, ei varsinaisesti osu mihinkään ja pääset jatkamaan suoraan matkaa -> ei vaikutusta aikaan.

Jos teet huomattavasti nopeamman virheen, mutta käväisee pakilla -> 5sek perässä heti.
Jos ottaa damagea, mutta ei oikeasti häviä ajassa yhtään -> 5-10sek.

Mutta kun ajat siististi, mutta hitaasti ja tietyissä kohdin kaasu pohjassa (mutkien ulostulot) ja ei ole jarrulla liikaa, niin voitat ylivoimaisesti.
Välillä tuota seuraillut, että AI voi jäädä puoli minuuttia pätkällä jonka itse köröttelee. Sama EK ja ajat itse nopeammin, mutta pelin sääntöjen mukaan huonommin, AI voi olla edellistä aikaansa minuutin nopeampi ja puoli minuuttia mua edellä.
 
Itse ajellut 100 vaikeustasolla ja ainakin junior WRC sarjassa kun ei tule virheitä se on yleensä voitto jos pysyy tiellä, en mitään köröttely vauhtia pidä mutta mutkat otan varovasti varsinkin 3 alaspäin. Se yleensä on sekuntipeliä ollut viimeiseen etappiin asti missä se ero sit repeää, oli se sitten teennäistä jännityksen luontia tai ei niin se ainakin toimii itselle. Ainakin niin kauan kun pysyy tiellä, katsotaan kun pääsee nopeampiin luokkiin.
 
Onko muilla kaatuillut peli kummallisesti? Itsellä alkanut tekemään sitä, että äänet alkaa yhtäkkiä bugaamaan. Moottoriäänet jäävät loopille tai katoavat kokonaan. Sen jälkeen peli monesti kaatuu tai saattaa tehdä sen muutenkin ihan tuosta vaan. Eilen teki monta kertaa tunnin sisään. PS4:lla siis tämä.

Ei ole peli vielä kaatunut kertaakaan. Ajanut pari kisaa uraa ja 4 kisaa tavallista kautta, mikä tuntuu sopivan ittelle paremmin. Välillä auton äänistä häviää jotain, mutta palaa jonkin ajan päästä takaisin.
 
Jos löytyy joku jolla peli on puuceellä niin paljonko menee kovalevyltä tilaa?

DR 2 vie yli 100Gt. Kiitos Lentosimulaattorin ei ole ihan noin paljoa tilaa. Erikoiskokeet on varsin hienon oloisia youtuben perusteella.
Eikä tule sitä mitä Dirt Rallyssa että sama mutka saattaa olla kahdella pätkällä 3 eri kertaa.
 
Jos löytyy joku jolla peli on puuceellä niin paljonko menee kovalevyltä tilaa?

DR 2 vie yli 100Gt. Kiitos Lentosimulaattorin ei ole ihan noin paljoa tilaa. Erikoiskokeet on varsin hienon oloisia youtuben perusteella.
Eikä tule sitä mitä Dirt Rallyssa että sama mutka saattaa olla kahdella pätkällä 3 eri kertaa.
22 gigaa perus versio.
 
Jatketaan WRC 9 testailua,vaihteeksi livenä. WRC3-kausi, osa 2. Alustana PS4 Pro ja ohjaus ratilla, G29.



Edit. Ihan positiiviset fiilikset jäi, vaikka Walesin ralli menikin lopuksi romuralliksi. Vaatii selvästi vielä totuttelua.
 
Viimeksi muokattu:
Jatketaan WRC 9 testailua,vaihteeksi livenä. WRC3-kausi, osa 2. Alustana PS4 Pro ja ohjaus ratilla, G29.



Edit. Ihan positiiviset fiilikset jäi, vaikka Walesin ralli menikin lopuksi romuralliksi. Vaatii selvästi vielä totuttelua.


Nyt tuli vasta itselläkin testattua tota WRC 9 peliä PS4 ja G29 ratilla. Oli kyllä hakemista ratin säätöjen kanssa, ei istunut WRC 8 säädöillä ollenkaan käteen. Välillä ohjaus hävis kokonaan ja luulin jo hetken ettei peli tue kyseistä rattia. Parin tunnin kokeilun jälkeen sain jotenkin mieleiset säädöt. Minkälaisilla säädöillä Gunslinger sulla ratti on?

Ja vielä sen verran et ajettavuus on mielestäni menny eteenpäin.
 
Nyt tuli vasta itselläkin testattua tota WRC 9 peliä PS4 ja G29 ratilla. Oli kyllä hakemista ratin säätöjen kanssa, ei istunut WRC 8 säädöillä ollenkaan käteen. Välillä ohjaus hävis kokonaan ja luulin jo hetken ettei peli tue kyseistä rattia. Parin tunnin kokeilun jälkeen sain jotenkin mieleiset säädöt. Minkälaisilla säädöillä Gunslinger sulla ratti on?

Ja vielä sen verran et ajettavuus on mielestäni menny eteenpäin.

Ainakin kääntösäteen nostin 520’ ja kokonaisvoima tippui 80. Pitääpä katsoa huomenna, kun taas pelailee, forceja sain itsekkin hetken säätää, ennen kuin löytyi mieluisat.

Mites sulla ratin asetukset?
 
Ylös Bottom