Btw. Millä vaikeustasolla ajat? Itte kerkesin eilen ajamaan urassa ekan kisan, Montessa ilman kummempaa harjoittelua, taso 100:lla ja realistic damange. Kyllä siellä justiinsa pärjäs wrc3:ssa, kun säädöt sinnepäin. Kokeilitko vetää alustan jäykäksi, myös kallistuksen vakaimia edestä, about 8-10.
Wrc3:ssa oli 90% realistic -> keskeytys ja sen mitä tiellä olin niin 5-11sek per väliaika turpiin.
WRC2:ssa 100% High damage -> keskeytys kun takavalo osui tolppaan, hajosi moottori. Turpiin 10-15sek per väliaika.
WRC 80% ja medium damage -> keskeytys kun ilman yhtään oikeaa isoa osumaa auto alkoi hajoamaan. Ekan EK startista perä laahasi maata, takarenkaat auton sisällä melkeinpä. Noin 5-8sek per väliaika köniin. Superrallisäännön turvin power stagella auto toimi, niin kovaa kuin mitenkään pääsin, ekalla väliajalla 8sek perässä uusilla renkailla. Keskeytin ku ei napannut.
Nyt ajoin ruotsin rallin ja nostin vaikeustason taas sataseen. Jokaikisen väliajan vein noin 5-12 sekunnilla. Koko rallin yli kahden minuutin erolla. Esim yleisöerikoiskokeen voitin 19 sekunnilla.
Jopa katsuta on kokoajan Rovanperää nopeampi. Rovanperä jäi taas toiseksi viimeisestä minuutin lopputuloksessa. Latvala taas neljäs, paras Toyota. Kaikki jämäkuskit jotka käy kauden aikana ajamassa yksittäisen kisan kolmosautona/yksityistallina oli mukana tässäkin (eli koko kauden) ja jokainen niistä oli esimerkiksi Ogierin edellä.
Tuo AI on aivan sekaisin. Äskenkin tuon ruotsin ajelin niin, että toiselta ruudulta katselin ja kuuntelin ohjelmaa. Ihan körötellen. En edes tiedä miten olisin niin hiljaa ajanut että en olisi voittanut.
Montessa saa tulla aivan unelma sektori ja sekuntikaupalla köniin.
Ja tuo monte. Keskeytin tosiaan. Uran eka WRC ralli, vielä Montessa. Tietysti uran eka keskeytys. Tuli niin paljon negatiivista että uhkailivat heti potkuilla. Samalla vielä tavoitteena oli olla kolmen joukossa...uran ekassa kisassa? Ja olisi pitänyt ajaa ilman hard renkaita..niistä miinukset päälle. Huoh mitä kuraa.
Ja mm sarjan tilanteessa kahden kisan jälkeen Latvala neljäntenä, ogier 12...rovanperä viimeisenä 15:sta.
Valmistajien pisteessä meidän Ford toisena 55 pisteellä. Toyota 22 ja Hyundai 155 pistettä. Hienosti toteutettu AI.. ai että.
Ja vaikka tää peli on pelkkää vinkumista multa, niin siitä huolimatta tätä on kiva ajaa ja pelata.
Todella hämmentävää.
On kyllä samalla eka rallipeli missä noi WRC autot näyttää ja tuntuu siltä kuin tv:ssä oikean elämän autot. Että niissä on ihan naurettavan iso downforce siihen nähden että on ralliautoja. Mikään muu ei ole antanut näin hyvää pitoa.
Edit: Monten keskeytys toi Fordin arvostusta mua kohtaan 46 alaspäin. Ruotsin ylivoimainen voitto 33 ylöspäin. Kiva..
Edit2: Nyt tallin moraali oli -2. Otin kalenterista auton huollon, eli se testipätkä. Vedin 100% onnistuneen suorituksen maaliin asti. Moraali tippui viidellä. Sen seurauksena tavoite ”älä tiputa moraalia alle -4:n seuraavan 6 viikon aikana” meni pieleen. Miksi??