Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Ainakin kääntösäteen nostin 520’ ja kokonaisvoima tippui 80. Pitääpä katsoa huomenna, kun taas pelailee, forceja sain itsekkin hetken säätää, ennen kuin löytyi mieluisat.

Mites sulla ratin asetukset?
Kääntösäteen nostin peräti 640` ja kokonaisvoiman tiputin 60. Sensitivity left/right -3. Täytyy noilla ajaa nyt eri teillä ja alustoilla ja siitä hieroa vielä jos tarvii.
 
@Gunslinger ja @codriver Miten peli edes toimii tuollaisella kääntösäteellä?

Mulla on kaikissa mahdollisissa ajopeleissä joita ratilla pelaan kääntösäteenä 900'

Toinen kysymys saako tässä WRC pelissä soft lockia päälle? Silloin jokainen auto kääntyy omalla tavallaan on kääntösäde mitä vain.
 
@Gunslinger ja @codriver Miten peli edes toimii tuollaisella kääntösäteellä?

Mulla on kaikissa mahdollisissa ajopeleissä joita ratilla pelaan kääntösäteenä 900'

Toinen kysymys saako tässä WRC pelissä soft lockia päälle? Silloin jokainen auto kääntyy omalla tavallaan on kääntösäde mitä vain.

Oletuksena pelissä oli paljon pienempi arvo ja sit lähdin nostamaan, kunnes tuntui hyvältä. Ratti stoppaa sitten uuteen annettuun arvoon, eli ei tarvii arpoa milloin käännetty täydet.

Ei ole soft lockia, kaikki autot toimii sillä samalla arvolla, eli joutuu itse vaihtelemaan, kun ajaa vanhemilla kärryillä.

Googlettelemalla 540’ tai pienempi on ilmeisesti yleinen nykyisissä ralliautoissa, sen tiedon varassa mennään. Tuo 520’ tuntui ittelle ihan hyvältä, joutuu irtottamaan toisen käden ratista, ihan linkkuun kääntäessä. Pitäneen laittaa tuo 540’, jos sitä oikeasti käyttävät WRC-luokassa.

Edit. Tajusin just, että tuossa ei muuten ole auton säädöissä aurauskulmia, joten sieltä ei voi fiksata ohjausta, jos tuntuu liian hitaalta/nopealta :D
 
Viimeksi muokattu:
Oletuksena pelissä oli paljon pienempi arvo ja sit lähdin nostamaan, kunnes tuntui hyvältä. Ratti stoppaa sitten uuteen annettuun arvoon, eli ei tarvii arpoa milloin käännetty täydet.

Ei ole soft lockia, kaikki autot toimii sillä samalla arvolla, eli joutuu itse vaihtelemaan, kun ajaa vanhemilla kärryillä.

Googlettelemalla 540’ tai pienempi on ilmeisesti yleinen nykyisissä ralliautoissa, sen tiedon varassa mennään. Tuo 520’ tuntui ittelle ihan hyvältä, joutuu irtottamaan toisen käden ratista, ihan linkkuun kääntäessä. Pitäneen laittaa tuo 540’, jos sitä oikeasti käyttävät WRC-luokassa.

Edit. Tajusin just, että tuossa ei muuten ole auton säädöissä aurauskulmia, joten sieltä ei voi fiksata ohjausta, jos tuntuu liian hitaalta/nopealta :D
Harvoin joutuu edes ohjausta kääntää tappiin asti, edes neulansilmissä. Kaasun ja jarrun/käsijarrun avulla käännetään ja pienillä ohjausliikkeillä hallitaan luistoa. Tosin pelissä ei ihan toimi samalla tavalla kuin oikeassa elämässä. WRC autoahan viedään nopeinten niin sanotusti nokka edellä eikä kahva edellä.:)
 
Nyt on koko junior WRC ajettu ja tuli kokonaispisteissä voitto 4 pisteellä. Pari vikaa rallia Saksa ja Britit oli huomattavasti vaikeampaa koska kokoajan satoi vettä ja tuntuu ettei A.I hidasta vesisateella yhtään, päinvastoin tuntui että vauhtia tuli vaan lisää. 3 ja 5 sijat noista ralleista takasi kuitenkin että johto säilyi ja mestaruus hanskalokerossa. Katsotaan mitä tarjouksia sieltä satelee kauden päätteeksi sitten ja mihin sitä siirtyy.
 
Nyt on koko junior WRC ajettu ja tuli kokonaispisteissä voitto 4 pisteellä. Pari vikaa rallia Saksa ja Britit oli huomattavasti vaikeampaa koska kokoajan satoi vettä ja tuntuu ettei A.I hidasta vesisateella yhtään, päinvastoin tuntui että vauhtia tuli vaan lisää. 3 ja 5 sijat noista ralleista takasi kuitenkin että johto säilyi ja mestaruus hanskalokerossa. Katsotaan mitä tarjouksia sieltä satelee kauden päätteeksi sitten ja mihin sitä siirtyy.
Kyllä niissäkin pärjää, kun et liu’u ollenkaan pois tieltä ja oikeassa paikassa kaasu pohjassa, eikä valuttele ilman jarrua.
Tuo AI kun voi mennä ainakin minuutin hitaampaa tai kovempaa riippuen sun omasta ajon puhtaudesta, ei niinkään sun oikeasta ajasta.

Hitaammalla ajalla voi voittaa puolella minuutilla, kun nopeammalla häviät puoli minuuttia. Ei tossa pelisarjassa oo tekoälyllä mitään määriteltyä aikaa tietyllä vaikeustasolla, vaan sitä verrataan sun ajoon ja sen mukaan lätkäistään AI aika. Ja kun lasket vaikeustasoa, saat tehdä vaan enempi niitä virheitä.
 
Harvoin joutuu edes ohjausta kääntää tappiin asti, edes neulansilmissä. Kaasun ja jarrun/käsijarrun avulla käännetään ja pienillä ohjausliikkeillä hallitaan luistoa. Tosin pelissä ei ihan toimi samalla tavalla kuin oikeassa elämässä. WRC autoahan viedään nopeinten niin sanotusti nokka edellä eikä kahva edellä.:)

Omasta mielestä tässä ei tarvitse ainakaan wrc3:lla luistattaa yhtään liikaa, ei niitä viedä, kuin vanhoja hirmuja kylki edellä, mutta kyllä niitä joutuu vieläkin jonkin verran luistattaa soralla, katsoo vaikka Viron MM-rallin. Asfaltti on sitten asia erikseen, jossa mennään puhtaasti nokka edellä.

Rovanperän tyylinäyte power stagelta, jossa ajoi pohjat. Komeessa luisussa tulee semi-nopeen vasurin.
7B379793-20FB-4571-A0B5-AF63551BB393.png
 
Viimeksi muokattu:
Olenkin miettinyt aina, miksi pärjään tekoälyä vastaan paremmin, kuin moninpelissä. Jos tosiaan varovaisuudesta palkitaan, hyödyn varmaan siitä, kun olen yltiövarovainen kuski. Lähes kaikissa peleissä pelaan niin, että en kolaroi tai aja tieltä, koska haluan säilyttää jonkinlaisen kosketuksen oikeaan elämään. Oikeassa elämässähän ei kolaroida 100 kertaa kisan aikana ja ajeta pois radalta tai tiputa ojaan ilman seurauksia. Minua harmittaa esim. ihan oikeasti ajaa yleisön sekaan ajovirheen vuoksi, vaikka siitä ei pelissä juuri rangaista. Se kertoo, että ajan ihan liian lujaa taitoihini nähden. Sama juttu, jos spinnaa ja jatkaa siitä sujuvasti matkaa, ei kukaan halua tehdä sitä stunttia oikeassa maailmassa.
 
Kattelin kanssa Viron MM-rallin meininkiä ja kiinnitin oikein huomiota tuohon, miten autot oli lähes kokoajan pienessä luisussa.

Onko kukaan kokeillut tuota moninpelipuolta wrc 9:ssä? Saako siinä lainkaan tehtyä kisoja eri konsoleiden/pc:n kesken vai onko vaan mahdollista samanlaisten laitteiden kanssa?
 
Omasta mielestä tässä ei tarvitse ainakaan wrc3:lla luistattaa yhtään liikaa, ei niitä viedä, kuin vanhoja hirmuja kylki edellä, mutta kyllä niitä joutuu vieläkin jonkin verran luistattaa soralla, katsoo vaikka Viron MM-rallin. Asfaltti on sitten asia erikseen, jossa mennään puhtaasti nokka edellä.

Rovanperän tyylinäyte power stagelta, jossa ajoi pohjat. Komeessa luisussa tulee semi-nopeen vasurin.
Näytä liitetiedosto 4037
Toki noissa vauhdeissa tietenkin joutuu menee luistossa välillä. Tohonkin mutkaan tultiin 6 vaihteella 160+km/h nuotilla loiva vasen sisältä, mutta auto on suorassa sinnepäin mihin tie jatkuu eikä kartturin ikkuna. No mutta pelillä on hauska vedellä latikaista.
 
Hitaammalla ajalla voi voittaa puolella minuutilla, kun nopeammalla häviät puoli minuuttia. Ei tossa pelisarjassa oo tekoälyllä mitään määriteltyä aikaa tietyllä vaikeustasolla, vaan sitä verrataan sun ajoon ja sen mukaan lätkäistään AI aika. Ja kun lasket vaikeustasoa, saat tehdä vaan enempi niitä virheitä.
Onhan tuo aika epäreilua että parhaan tuloksen saa ajamalla ylivarovaisesti. Lähtökohtaisesti pitäisi olla nopea että voittaa.
 
Toisaalta lähtökohtaisesti, jos teet oikean elämän rallikisassa yhden tarpeeksi ison ajovirheen, kisa on siinä ja se voi olla viimeinen kisa ikinä. On ihan helvetin vaikeaa olla sekä kilpailukykyinen että pysyä hengissä, siksi rallin ajaminen ei ole ihan jokapojan hommaa. Rallisimussa pitäisi jotenkin välittyä tuo aspekti, jos se haluaisi olla simulaattori.
 
.
Nyt tuli vasta itselläkin testattua tota WRC 9 peliä PS4 ja G29 ratilla. Oli kyllä hakemista ratin säätöjen kanssa, ei istunut WRC 8 säädöillä ollenkaan käteen. Välillä ohjaus hävis kokonaan ja luulin jo hetken ettei peli tue kyseistä rattia. Parin tunnin kokeilun jälkeen sain jotenkin mieleiset säädöt. Minkälaisilla säädöillä Gunslinger sulla ratti on?

Ja vielä sen verran et ajettavuus on mielestäni menny eteenpäin.

Mun ratin säädöt, Logitech G29:
-Kääntösäde nyt 540’
-Deadzone 0
-Sensitivity 0
-Saturation 100

FFB
Overall force 100
Self aligning torque 90
Tyre load 100
Self center 80
Recent force 70

Overall vibration 100
Tyre slip 95
Suspension 85
Ground surface 75
Engine 80
Collision 60

Tänään on näköjään tippunut päivitys
0A765B41-F455-45E6-98D9-223677798271.jpeg
 
Pääsin kausi-moodissa ekan sarjan loppuun ja nousin Fordin tarjoaman paikan turvin WRC2:iin. Kisojen määrä nousi samalla kahdeksaan ja mukavana tvistinä Monten vikana pätkänä oli nyt täyspitkä EK, pulska 20km. Sai olla tarkkana realistisilla vaurioilla, ettei kolhinut autoa liikaa ja rikkonut rengasta. Yllätyin yli 30s voitosta, vaikka tuli yksi ulosajo kalliolta, aikasakon kanssa :D

Season moodia on ihan hauska, kun saa kauden aluksi kolme tallipaikka vaihtoehtoa, joista valita ja jatkossa vaihtoehdot määräytyy menestyksen mukaan. Ei päässyt siis heti kuninkuusluokkaan, vaan joutuu nousemaan alemmista sarjoista. Maistuu meikäläiselle huomattavasti paremmin, kuin uramoodi.
 
A.I improvements, Omenaaa testiäää :D
Tuossa luki että vain PS4/Xbox ja mulla versio on jo ollutkin 1.032.xxx, eikä ladannut mitään. Enkä kyllä mitään eroakaan huomannut. Siellä se Rovanperä on viimeisenä ja kisasta toiseen viiden kärki on Hyundaita ja heidän kolmoskuskejaan jotka ajaa jokaisen kisan. Kausi kohta puolivälissä ja paras Toyota, Ogier on seitsämäs. Hyundailla pisteitä 560 ja Toyotalla jotain 80...
 
Vieläkö tuossa pelissä on niin että "tekoäly"kuskit ei keskeytä ikinä? WRC 8:ssa kun oli välillä joku romuna pätkällä niin pätkätuloksissa oli aika kaikilla ilman mitään aikamenetyksiä. Sitten superpätkillä missä ajetaan parilähtönä näkeen et on hitaampi kun toinen niin silti ajaa pohjat. No haen ehkä liikaa realismia?
 
Ylös Bottom