Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

iPhone - kaikki mallit

iphone 12 on julkistettu, olen todella onnellinen että menivät takaisin tuohon kulmikkaaseen tyyliin on niin paljon hienompi. On kyllä niin seksikäs laite etten tiedä voiko tuon ostoa vastustaa, XS max saattaa siirtyä eläkkeelle. Voi kyllä olla että odottelen sitä 120 Hz puhelinta.

lcimg_fba2bead_29ad_4d83_b0a1_cdd429a3484f.5.jpg

Apple_iphone12pro_pacific_blue_10132020_Full_Bleed.jpg

kGGLZX2.png




Myös uusia halpis malleja julkistettiin.

 
Viimeksi muokattu:
Tuo 3D skanneri kiinnostaa tuossa Pro-mallissa. Muuten pärjätään vielä hienosti 11 Pro Maxilla.

Mikäli HomePod Mini tulee täällä myyntiin, lähtee hankintaan.
 
Mikäli HomePod Mini tulee täällä myyntiin, lähtee hankintaan.
Ei ole tulossa ainakaan ihan heti.

Customers in Australia, Canada, France, Germany, Hong Kong, India, Japan, Spain, the UK, and the US are able to order HomePod mini beginning at 5 a.m. PST on Friday, November 6, with availability beginning the week of November 16. HomePod mini will be available in China, Mexico, and Taiwan later this year.

Lähde: Apple
 
Olisiko se jo aika päivittää vanha iPhone X?
Harmi että mikään malli ei VIELÄKÄÄ ole 120hz näytöllä.

Lisäksi varaan olisi ollut Applelta ihan pelimies liike mainita että ainoastaan JENKKI mallit sisältää tuon mmWave 5g:n, muualla päin maailmaa saadaan tyytyä hitaampaan Sub-6ghz 5g:hen. Ihmeen paljon hössötystä jaksoivat tuosta 5g:stä, itseäni se ei kiinnosta tai en sitä ainakaan tarpeelliseksi näe kun täällä sohjolassa on ihan hyvin pärjännyt nykyisillä 4g nopeuksillakin.

Ja täytyyhän se myöntää että onhan tuo muotoilu kyllä omaan silmään komea, vaihtelevuutta ainakin nykyiseen trendiin missä lähestulkoon kaikki luurit on samasta muotista väännettyjä.
Muutama päivä aikaa miettiä että paiskaanko ostohousut jalkaan ja tilaan tuon 12 Pro:n. Max ei kokonsa puolesta kiinnosta... Mini voisi kiinnostaa, olisipahan ainakin pieni kompakti luuri, mutta sen ennakkotilaukseen on vielä noin kuukausi aikaa. katsotaan mihin päädyn, vai painanko vielä vuoden menään nykyisellä X-mallilla.
 
Olisiko se jo aika päivittää vanha iPhone X?
Harmi että mikään malli ei VIELÄKÄÄ ole 120hz näytöllä.

Lisäksi varaan olisi ollut Applelta ihan pelimies liike mainita että ainoastaan JENKKI mallit sisältää tuon mmWave 5g:n, muualla päin maailmaa saadaan tyytyä hitaampaan Sub-6ghz 5g:hen. Ihmeen paljon hössötystä jaksoivat tuosta 5g:stä, itseäni se ei kiinnosta tai en sitä ainakaan tarpeelliseksi näe kun täällä sohjolassa on ihan hyvin pärjännyt nykyisillä 4g nopeuksillakin.

Ja täytyyhän se myöntää että onhan tuo muotoilu kyllä omaan silmään komea, vaihtelevuutta ainakin nykyiseen trendiin missä lähestulkoon kaikki luurit on samasta muotista väännettyjä.
Muutama päivä aikaa miettiä että paiskaanko ostohousut jalkaan ja tilaan tuon 12 Pro:n. Max ei kokonsa puolesta kiinnosta... Mini voisi kiinnostaa, olisipahan ainakin pieni kompakti luuri, mutta sen ennakkotilaukseen on vielä noin kuukausi aikaa. katsotaan mihin päädyn, vai painanko vielä vuoden menään nykyisellä X-mallilla.

Täällä samojen valintojen edessä myös, kun iPhone X on julkasussa ostettu niin päivityshommiksi menee nyt varmasti. Pidän paljon tuosta iPad Pro tyylisestä muotoilusta, iPhone 5 on edelleen hienoin iPhone malli omasta mielestä ja tuo palaa vähän siihen tyyliin nyt. Mini ja pro tässä mullakin vaihtoehdot, mini vois olla kiva kokonsa puolesta mutta sitten taas kiinnostaisi tuo parempi kamera prossa. Todennäköisesti päädyn Pron hommaamaan mutta perjantaihin asti on pitää nyt funtsia. Ennakkotilaukset aukeaa vissiin kaikkialla klo 15 perjantaina iPhone 12 ja 12 Pron osalta?
 
Jaa se on taas se aika vuodesta, kun Apple tuo "uudet" kalliit vehkeensä markkinoille ja uskovaiset painavat ostamaan. Meinasin jo sanoa, että jonottamaan kaupan oven eteen, mutta ei kai nuokaan uskovaiset tässä pandemiatilanteessa ihan niin tyhmyyksiä menisi tekemään.

Ei sillä, jokainen käyttäköön roposensa, kuten haluaa, mutta kyllä minä silti aina päätäni epäuskoisena pyörittelen, kun edes ajattelen, että joku on liki kiihkouskovaisena valmis laittamaan (äly)puhelimeen toista tonnia rahaa muutaman vuoden välein. Jokaisen oma valinta tietenkin, mutta minä en vain ymmärrä, vaikka kuinka yritän asiaa miettiä. Kun maailmalla liikkuessani näen jonkun kaivavan taskustaan Ompun ja "esittelevän sitä niin, että näkeehän nyt kaikki, mikä luuri mulla on", on oma päällimmäinen ajatus mielessä, että "Siinä on taas mennyt paljon rahaa hukkaan ylihintaiseen leluun".

Kuten sanottua, niin kukin tuhlatkoon rahansa just mihin tahtoo, mutta kyllä minulla silti on oikeus sisäisesti naureskella. Apple ratsastaa brändillään ja sen tuotteet ovat ylihintaisia, se on mielipiteeni. Yleisestikin ajattelen, ettei puhelimesta tulisi maksaa yli 500 euroa. 500 euron luurilla pystyy tekemään ihan samat asiat kuin yli tonnin puoliksi syödyllä omenallakin.

Ugh, olen puhunut! Jos nyt jotain Applen nimeen vannovaa loukkasin, niin ei voi mitään. Mielipiteeni on mielipiteeni ja siihen minulla on oikeus.
 
Onhan sitä muilla merkeillä yhtälailla lippulaivat siellä 1500e tuntumassa.

Itellä merkkaa saumaton kokemus talouden muiden laitteiden kanssa ja se että softatuki on sen 5-6v, mitä harvassa androidissa on. Ite vaihtelen luuria nykyisin hiukan ennen kuin tuki loppuu. Lapsille taas saa todella laadukkaita luureja edullisesti kun ostaa vanhempia luureja.

Tuttujen androideja joudun säätämään valitettavan usein ja se käyttökokemus ei vain ole niin vaivaton kuin ios. Ja mitä kavereita seuraa niin softatuki on max 2v ja sit ne vaihtaa luuria.
Materiaalien puolesta tuntunut olevan myös selvästi laadukkaampia kädessä.

Tietty jos vaan puhuu puhelimeen, mutta mullakin päivittäinen käyttöaika puhelimella on 9-12h, joten kyllä mulla se on hankintalistan prioriteetissa aika korkealla kun rahan käyttöä miettii. Mulla se kuitenkin korvaa tietokoneen, tabletin, tv:n, älypuhelimen, puhelimen, navigaattorin, työ, huvi ja aivan kaiken. Kaiken keskiössä on juuri puhelin.

Samahan se on jos ajat kaupungissa, pärjäät pikkuautolla. Pitkän matkan kuski taas kyllä osaa arvostaa sitä mitä 4x kalliimpi auto tarjoaa.

En itsekään ymmärrä miksi joku ostaa kalliita vaatteita, farkkuja, kauluspaita jne. Itse vedän tarjous rääsyissä vuosikaudet. Toiset käyttää mun puhelinhankinnan edestä vaatteisiin.
 
Jaa se on taas se aika vuodesta, kun Apple tuo "uudet" kalliit vehkeensä markkinoille ja uskovaiset painavat ostamaan. Meinasin jo sanoa, että jonottamaan kaupan oven eteen, mutta ei kai nuokaan uskovaiset tässä pandemiatilanteessa ihan niin tyhmyyksiä menisi tekemään.

Ei sillä, jokainen käyttäköön roposensa, kuten haluaa, mutta kyllä minä silti aina päätäni epäuskoisena pyörittelen, kun edes ajattelen, että joku on liki kiihkouskovaisena valmis laittamaan (äly)puhelimeen toista tonnia rahaa muutaman vuoden välein. Jokaisen oma valinta tietenkin, mutta minä en vain ymmärrä, vaikka kuinka yritän asiaa miettiä. Kun maailmalla liikkuessani näen jonkun kaivavan taskustaan Ompun ja "esittelevän sitä niin, että näkeehän nyt kaikki, mikä luuri mulla on", on oma päällimmäinen ajatus mielessä, että "Siinä on taas mennyt paljon rahaa hukkaan ylihintaiseen leluun".

Kuten sanottua, niin kukin tuhlatkoon rahansa just mihin tahtoo, mutta kyllä minulla silti on oikeus sisäisesti naureskella. Apple ratsastaa brändillään ja sen tuotteet ovat ylihintaisia, se on mielipiteeni. Yleisestikin ajattelen, ettei puhelimesta tulisi maksaa yli 500 euroa. 500 euron luurilla pystyy tekemään ihan samat asiat kuin yli tonnin puoliksi syödyllä omenallakin.

Ugh, olen puhunut! Jos nyt jotain Applen nimeen vannovaa loukkasin, niin ei voi mitään. Mielipiteeni on mielipiteeni ja siihen minulla on oikeus.
Ihan uteliaisuuttani, minkälainen luuri sinulla on hallussa tällä hetkellä? Ikää ja mallia ajan takaa...
 
Jaa se on taas se aika vuodesta, kun Apple tuo "uudet" kalliit vehkeensä markkinoille ja uskovaiset painavat ostamaan. Meinasin jo sanoa, että jonottamaan kaupan oven eteen, mutta ei kai nuokaan uskovaiset tässä pandemiatilanteessa ihan niin tyhmyyksiä menisi tekemään.

Ei sillä, jokainen käyttäköön roposensa, kuten haluaa, mutta kyllä minä silti aina päätäni epäuskoisena pyörittelen, kun edes ajattelen, että joku on liki kiihkouskovaisena valmis laittamaan (äly)puhelimeen toista tonnia rahaa muutaman vuoden välein. Jokaisen oma valinta tietenkin, mutta minä en vain ymmärrä, vaikka kuinka yritän asiaa miettiä. Kun maailmalla liikkuessani näen jonkun kaivavan taskustaan Ompun ja "esittelevän sitä niin, että näkeehän nyt kaikki, mikä luuri mulla on", on oma päällimmäinen ajatus mielessä, että "Siinä on taas mennyt paljon rahaa hukkaan ylihintaiseen leluun".

Kuten sanottua, niin kukin tuhlatkoon rahansa just mihin tahtoo, mutta kyllä minulla silti on oikeus sisäisesti naureskella. Apple ratsastaa brändillään ja sen tuotteet ovat ylihintaisia, se on mielipiteeni. Yleisestikin ajattelen, ettei puhelimesta tulisi maksaa yli 500 euroa. 500 euron luurilla pystyy tekemään ihan samat asiat kuin yli tonnin puoliksi syödyllä omenallakin.

Ugh, olen puhunut! Jos nyt jotain Applen nimeen vannovaa loukkasin, niin ei voi mitään. Mielipiteeni on mielipiteeni ja siihen minulla on oikeus.

Vuodesta toiseen ihmiset jaksaa marista samasta asiasta, nauran heille kyllä makoisasti kun kuvittelevat että jotakuta kiinnostaa heidän mielipiteensä. Köyhälle kaikki on kallista, laatu maksaa ja Apple tarjoaa parasta.
 
Jaa se on taas se aika vuodesta, kun Apple tuo "uudet" kalliit vehkeensä markkinoille ja uskovaiset painavat ostamaan. Meinasin jo sanoa, että jonottamaan kaupan oven eteen, mutta ei kai nuokaan uskovaiset tässä pandemiatilanteessa ihan niin tyhmyyksiä menisi tekemään.
Aivan turhaa yleistystä ja provosointia. Postitse olen jokaisen iPhoneni saanut julkaisupäiväksi, eikä ole tarvinnut jonottaa.
 
Jaa se on taas se aika vuodesta, kun Apple tuo "uudet" kalliit vehkeensä markkinoille ja uskovaiset painavat ostamaan. Meinasin jo sanoa, että jonottamaan kaupan oven eteen, mutta ei kai nuokaan uskovaiset tässä pandemiatilanteessa ihan niin tyhmyyksiä menisi tekemään.

Ei sillä, jokainen käyttäköön roposensa, kuten haluaa, mutta kyllä minä silti aina päätäni epäuskoisena pyörittelen, kun edes ajattelen, että joku on liki kiihkouskovaisena valmis laittamaan (äly)puhelimeen toista tonnia rahaa muutaman vuoden välein. Jokaisen oma valinta tietenkin, mutta minä en vain ymmärrä, vaikka kuinka yritän asiaa miettiä. Kun maailmalla liikkuessani näen jonkun kaivavan taskustaan Ompun ja "esittelevän sitä niin, että näkeehän nyt kaikki, mikä luuri mulla on", on oma päällimmäinen ajatus mielessä, että "Siinä on taas mennyt paljon rahaa hukkaan ylihintaiseen leluun".

Kuten sanottua, niin kukin tuhlatkoon rahansa just mihin tahtoo, mutta kyllä minulla silti on oikeus sisäisesti naureskella. Apple ratsastaa brändillään ja sen tuotteet ovat ylihintaisia, se on mielipiteeni. Yleisestikin ajattelen, ettei puhelimesta tulisi maksaa yli 500 euroa. 500 euron luurilla pystyy tekemään ihan samat asiat kuin yli tonnin puoliksi syödyllä omenallakin.

Ugh, olen puhunut! Jos nyt jotain Applen nimeen vannovaa loukkasin, niin ei voi mitään. Mielipiteeni on mielipiteeni ja siihen minulla on oikeus.

Helpottiko? Itsehän tuon sanoit, että jokainen käsittääkseni laittaa rahat juuri siihen mistä tykkää. Ehkä vähän väärä ketju sinulle tämä iPhone mallit, kun et selvästikkään tule koskaan Applen laitteita edes harkitsemaan.

Kuten Omppukin sanoi niin vastaavilla spekseillä muidenkin valmistajien lippulaivat maksaa ihan vastaavia summia tai jopa enemmänkin mutta toki se on kiukuspäissään ihan fiksua ruveta haukkumaan jengiä kiihkouskovaisiksi, lampaiksi ja mitä näitä nyt on, ihan vaan sen takia, että sattuu tykkäämään jonkun tietyn valmistajan tuotteista. Siinä voi toki ite kukin miettiä kuka siinä vaiheessa on fiksu ja kuka ei, kun lähetään tälle nimittelylinjalle. Koskaan en ole myöskään omaa luuriani ruvennut kenellekkään esittelemään, enkä ole nähnyt yhdenkään toisen ihmisen niin tekevän minulle (tai kellekkään muullekkaan), oli merkki mikä hyvänsä. Sitä olen kyllä nähnyt monestikkin, että joku huomaa toisella Apple-merkkisen luurin ja kommentoi tyyliin "Ai sinulla on iPhone." niinku sillä olisi jotain merkitystä, monesti myös jatko kommentit ovat näitä "kiihkouskovainen/lammas" tyyppisiä kommentteja.

Ja jos perehdyt asiaan niin myös Applelta saa 499e hintaisen puhelimen jos ei halua luuriin laittaa yli 500e. Näissä vielä se hyvä puoli, että malleja tuetaan pidempään uusillä käyttiksillä jne, kun vastaavia Android luureja.

Ja mitä hintaan tulee niin minulle tuo luuri on käytännössä tietokoneen korvike. Töissä käytän konetta mutta kotona teen kaiken puhelimella niin siksi haluan myös siihen panostaa.
 
Ihan uteliaisuuttani, minkälainen luuri sinulla on hallussa tällä hetkellä? Ikää ja mallia ajan takaa...

Pari vuotta vanha Honor, joka ostohetkellä maksoi jonkun 249 euroa muistaakseni. Hyvin olen tällä selvinnyt. Pystyy soittamaan, tekstaamaan ja selaamaan tarvittaessa perusappeja. Kamerakin sellainen, jolla saa ihan okei-tason kuvia silloin pari kertaa vuodessa, kun sitä sattuu tarvitsemaan.

Äidin A70 Samsungiin osallistuin, kun hänelle sellainen ostettiin viime jouluna välipäivämarkkinoilta. Puhelimen lähtöhinta oli muistaakseni 429 €, mutta alennuksessa 299 €. Sitä olen muutaman kerran käytellyt, enkä osaa ajatella, mitä tuosta puuttuisi sellaista, jota löytyy tonnin Ompusta.

Päivitän varmaan tuon omani uuteen tulevana vuoden vaihteena, mikäli silloin on hyviä tarjouksia. Jonkun 350-400 euron "vanhenevan mallin" voisin jollain 200-250 eurolla ostaa, kun tulee sopiva tarjous. En osaa edes kuvitella maksavani puhelimesta enempää, kun tarvitsen sitä lähinnä soittamiseen, tekstaamiseen, sähköpostin katsomiseen, perusappien käyttöön ja max. muutaman kerran vuodessa kameraa. Tärkeät asiat(pankki, postien kirjoittaminen, mahdolliset verkkokaupat yms.) hoidan sitten läppärillä.

Vuodesta toiseen ihmiset jaksaa marista samasta asiasta, nauran heille kyllä makoisasti kun kuvittelevat että jotakuta kiinnostaa heidän mielipiteensä. Köyhälle kaikki on kallista, laatu maksaa ja Apple tarjoaa parasta.

Voisin ostaa molemmille käsille omat iPhonet, mutta kun en halua, enkä tarvitse. Koen ylihintaiseksi ja turhaksi. 300-400 euron luurista löytyy ihan kaikki vastaava ja omien käyttökokemusten pohjalta tuollainen luuri myös toimii ihan riittävän nopeasti.

Jotenkin tuntuu vähän hurjalta ajatella, että Applen puhelin maksaa käytännössä saman verran kuin molemmat tulevat uudet konsolit yhteensä. Mutta ei sillä, jos tonnin Applen haluaa, niin siinähän ostaa. Minun ei tarvitse sellaista rahan käyttöä ymmärtää ja saanen keskustelufoorumilla kyseistä asiaa ihmetellä ja mielipiteeni ilmaista.

Ugh, olen sanottavani sanonut. Ei tästä aiheesta enempää.
Helpottiko? Itsehän tuon sanoit, että jokainen käsittääkseni laittaa rahat juuri siihen mistä tykkää.

Sinänsä kyllä helpotti. Sain asiani sanottua ja mielipiteeni esille.

Sinällään viestini ei ollut kohdistettu kenellekään henkilökohtaisesti, vaan kunhan totesin suoraan sanoen, mitä mieltä olen sellaisesta rahan käytöstä, että ostetaan tonnin luuri parin vuoden välein. Minun mielestäni se on rankkaa rahan tuhlausta ylihintaiseen "leluun", vaikka toki jokainen saa rahansa "tuhlata", kuten haluaa. Ja sanotaan se nyt vielä ihan suoraan, että en minä ymmärrä niitäkään ihmisiä, jotka ostavat yli tonnin Android-puhelimen, että siinä mielessä tässä ei olla suoraan vastustamassa mitään tiettyä brändiä. Applen vehkeet nyt vaan ovat jollain tasolla malliesimerkki siitä "kalliista lelusta", vaikka samat jutut voi tehdä aikalailla yhtä hyvin paljon halvemmallakin laitteella.

Ei siis ollut tarkoitus ketään henkilökohtaisesti haukkua, vaan kunhan totesin, mitä mieltä noista "leluista" olen. Ja erityisesti niiden hinnoittelusta. Valitettavasti itse olen törmännyt sellaisiin ihmisiin, joiden "pukeutumistyyliin" kuuluu kulkea niin, että Apple-laitteiden logot näkyy. Yleisestikin pidän kummallisena käyttäytymismallina sellaista, että elämä tuntuu pyörivän jonkun yksittäisen brändin ympärillä. On se brändi nyt sitten Applen vehkeet, Sonyn/Microsoftin pelikoneet tai vaikka jokin tietty automerkki.
 
Viimeksi muokattu:
Pari vuotta vanha Honor, joka ostohetkellä maksoi jonkun 249 euroa muistaakseni. Hyvin olen tällä selvinnyt. Pystyy soittamaan, tekstaamaan ja selaamaan tarvittaessa perusappeja. Kamerakin sellainen, jolla saa ihan okei-tason kuvia silloin pari kertaa vuodessa, kun sitä sattuu tarvitsemaan.

Äidin A70 Samsungiin osallistuin, kun hänelle sellainen ostettiin viime jouluna välipäivämarkkinoilta. Puhelimen lähtöhinta oli muistaakseni 429 €, mutta alennuksessa 299 €. Sitä olen muutaman kerran käytellyt, enkä osaa ajatella, mitä tuosta puuttuisi sellaista, jota löytyy tonnin Ompusta.

Päivitän varmaan tuon omani uuteen tulevana vuoden vaihteena, mikäli silloin on hyviä tarjouksia. Jonkun 350-400 euron "vanhenevan mallin" voisin jollain 200-250 eurolla ostaa, kun tulee sopiva tarjous. En osaa edes kuvitella maksavani puhelimesta enempää, kun tarvitsen sitä lähinnä soittamiseen, tekstaamiseen, sähköpostin katsomiseen, perusappien käyttöön ja max. muutaman kerran vuodessa kameraa. Tärkeät asiat(pankki, postien kirjoittaminen, mahdolliset verkkokaupat yms.) hoidan sitten läppärillä.



Voisin ostaa molemmille käsille omat iPhonet, mutta kun en halua, enkä tarvitse. Koen ylihintaiseksi ja turhaksi. 300-400 euron luurista löytyy ihan kaikki vastaava ja omien käyttökokemusten pohjalta tuollainen luuri myös toimii ihan riittävän nopeasti.

Jotenkin tuntuu vähän hurjalta ajatella, että Applen puhelin maksaa käytännössä saman verran kuin molemmat tulevat uudet konsolit yhteensä. Mutta ei sillä, jos tonnin Applen haluaa, niin siinähän ostaa. Minun ei tarvitse sellaista rahan käyttöä ymmärtää ja saanen keskustelufoorumilla kyseistä asiaa ihmetellä ja mielipiteeni ilmaista.

Ugh, olen sanottavani sanonut. Ei tästä aiheesta enempää.

Sen sijaan näet tarpeelliseksi itkeä täällä asiasta ja provosoida porukkaa turhaan? Selvästikkään sinä et käytä puhelinta, kuin vain välttämättömiin. Todennäköisesti käytät vastaavasti tietokonetta monin verroin enemmän, kun esim minä. Minä taas käytän puhelinta todennäköisesti monin verroin enemmän, kun sinä ja monipuolisempiin asioihin. Siksi haluan panostaa hyvään luuriin ja koen saavani laadukkaimman laitteen Applelta. Jo työni puolesta joudun käyttämään myös muiden valmistajien puhelimia, jopa niitä kalliimpia ja ne eivät vain mielestäni vastaa samaa laatutasoa mihin olen tottunut Applen laitteissa.

Yksi asia on myös täysin varmaa, alle 400e Samsung ei todellakaan ota yhtä hyviä kuvia tai käyttökokemus ole niin sulava kuin kalliimmassa iPhonessa. Ero on todellakin merkittävä jos vähänkään on väliä näillä asioilla mitä se ei sinulle selvästikkään ole, kun käytät omien sanojesi mukaan puhelinta puhelimena ja läppäri kaikkeen muuhun. Ja ylihintaiseksi, kun haukkuu niin kannattaa ensin tarkistaa faktat ja verrata vastaavan tasoisia laitteita keskenään.

On se merkillistä miten joillakin ihmisillä ottaa niin luonnon päälle jos ihmiset kokevat saavansa merkittävästi paremman käyttökokemuksen Applen laitteista ja saavansa rahoilleen vastinetta. Heti on tarve lähteä tuolle lapselliselle nimittelylinjalle. Mulle ainakin on ok jos joku haluaa ostaa 1500e Samsungin vaikka en sitä itse ikinä ostaisi. Ei ole minkään valtakunnan tarvetta lähtä kyseenalaistamaan miksi hän haluaa juuri sen laitteen ostaa. Jokainen, kun tekee nuo päätökset itse omien mieltymysten mukaan.
 
Sen sijaan näet tarpeelliseksi itkeä täällä asiasta ja provosoida porukkaa turhaan?

Ei se nyt mielestäni mitään itkemistä ole, kun mielipiteensä ilmaisee. Okei, toki kirjoitin avaukseni varmasti ainakin hieman provokatiivisesti, mutta ei sen takia nyt pitäisi olla mitään tarvetta pelihousujaan alkaa repimään. Siinäkin viestissäni kyllä sanoin, muistaakseni useampaan kertaan, että jokainen saa toki käyttää rahansa, kuten haluaa. Totesin vain, että itse en oikein ymmärrä, enkä käyttäisi. Otin mukaan myös pari esimerkkiä omista kokemuksista, kun mainitsin niistä "Apple-uskovaisista". Sekään nyt ei ollut mikään hyökkäys ketään foorumistia kohtaan, mutta jos joku tunsi nipistyksen nahassaan tuon takia, niin sitten tunsi.

Sinänsä ihan oikeasti kiinnostaisi kuulla, mitä tuolla mainitsemallasi "...käyttökokemus on niin sulava..."-huomiolla tarkoitetaan. Laitteen nopeutta vai mitä? Mietin vain, että onko se tonnin Apple nyt muka sitten yli 2 kertaa nopeampi ja "sulavampi" ihan kaikissa asioissa verrattuna johonkin 400 euron Samsungiin? Omien käyttökokemusten mukaan tuo esimerkki-Samsung on meinaan hyvinkin sulava ja nopea. En lähtisi jonkun millisekunnin nopeammin avautuvien appien takia esimerkiksi maksamaan puhelimesta yli tuplahintaa, mutta se on taas oma näkemykseni asiasta. Se on toki selvä asia, että kameroissa on varmasti eroja, mutta kuinka paljon niillä eroilla on sitten tavalliselle tallaajalle merkitystä, on taas toinen juttu. Veikkaan, että oikeasti valokuvausta harrastava käyttää kuitenkin sitten muita vehkeitä kuin älyluurin kameraa. Pääpointti tässä olikin se, että on se tonnin Apple varmaan "parempi" ja "nopeampi" kuin 400 euron Samsung, mutta onko se ero sitten niin iso, että kannattaa maksaa 2,5-kertainen hinta, niin se on se juttu tässä. Saa tietysti maksaa, jos haluaa, mutta varmaan ymmärrät, että jotkut ihmettelevät asiaa.
 
Ei se nyt mielestäni mitään itkemistä ole, kun mielipiteensä ilmaisee. Okei, toki kirjoitin avaukseni varmasti ainakin hieman provokatiivisesti, mutta ei sen takia nyt pitäisi olla mitään tarvetta pelihousujaan alkaa repimään. Siinäkin viestissäni kyllä sanoin, muistaakseni useampaan kertaan, että jokainen saa toki käyttää rahansa, kuten haluaa. Totesin vain, että itse en oikein ymmärrä, enkä käyttäisi. Otin mukaan myös pari esimerkkiä omista kokemuksista, kun mainitsin niistä "Apple-uskovaisista". Sekään nyt ei ollut mikään hyökkäys ketään foorumistia kohtaan, mutta jos joku tunsi nipistyksen nahassaan tuon takia, niin sitten tunsi.

Sinänsä ihan oikeasti kiinnostaisi kuulla, mitä tuolla mainitsemallasi "...käyttökokemus on niin sulava..."-huomiolla tarkoitetaan. Laitteen nopeutta vai mitä? Mietin vain, että onko se tonnin Apple nyt muka sitten yli 2 kertaa nopeampi ja "sulavampi" ihan kaikissa asioissa verrattuna johonkin 400 euron Samsungiin? Omien käyttökokemusten mukaan tuo esimerkki-Samsung on meinaan hyvinkin sulava ja nopea. En lähtisi jonkun millisekunnin nopeammin avautuvien appien takia esimerkiksi maksamaan puhelimesta yli tuplahintaa, mutta se on taas oma näkemykseni asiasta. Se on toki selvä asia, että kameroissa on varmasti eroja, mutta kuinka paljon niillä eroilla on sitten tavalliselle tallaajalle merkitystä, on taas toinen juttu. Veikkaan, että oikeasti valokuvausta harrastava käyttää kuitenkin sitten muita vehkeitä kuin älyluurin kameraa. Pääpointti tässä olikin se, että on se tonnin Apple varmaan "parempi" ja "nopeampi" kuin 400 euron Samsung, mutta onko se ero sitten niin iso, että kannattaa maksaa 2,5-kertainen hinta, niin se on se juttu tässä. Saa tietysti maksaa, jos haluaa, mutta varmaan ymmärrät, että jotkut ihmettelevät asiaa.

Lyhyt vastaus: kyllä on 2,5x hinnan verran parempi ainakin minulle. Uskoisin, että on myös kaikille muille jotka päättävät ostaa 1000e luurin 400e luurin sijaan.
 
Nyt kyllä osui hieman omituiseen rakoseen tämä palstaveli @Fabre#4 puheenvuoro. Ei siinä, kaikki on sallittua.

Meidän perheessä kaikilla on iPhonet, aikuiset, kolme lasta. Ja yksikään luureista ei ole maksanut tonnia. Itse asiassa lasten iPhone SE:t maksoi neljä vuotta sitten 300€/kpl ja ne toimii vieläkin. Meillä on yhteinen ekosysteemi, yhteinen pilvi ja siinä on vaan jotenkin puolensa. Kyllä aikoinaan mietin Androidia kun nokialaisista ja microsoftista ei tullut kolmatta ekosysteemia, mutta kokemukset sen ajan Samsungeista olivat yhtä huutonaurua ja halpis Androidiin en koske enää ikinä. Köyhällä ei ole varaa halpaan.

Eikä nuo Applen laitteen ole älyttömänhintaisia ottaen huomioon että erillisiä kameroita, tietokoneita, mp3-soittimia ei enää tarvita, mitta kukin taaplaa tyylillään.

Mutta silti, en minäkään mene BMW kuskina nälvimään Renault ketjuun, etten voi käsittää miksi kukaan tuhlaa rahojaan moiseen sontaan (minä itse asiassa olen omistanut kolme Rellua), mutta jokainen voi käyttää rahojaan miten haluaa. Tuo on muuten niin filosofisen hieno lause/lausahdus, että se voisi mennä Putoukseen jollekin sketsihahmolle hokemaksi. Ei kannata ihan hirveästä käyttää oikeassa elämässä.
 
Minusta on erikoista, että Applen tuotteita pidetään hyvätuloisten tuotteina, koska suurimmaksi osaksi iPhoneja ostetaan osamaksulla (ei varmaa tietoa, mutta kuvittelisin näin). Joka tapauksessa en tule ihan heti palaamaan Androidin pariin, koska Applen ekosysteemi on sellainen, jota kukaan muu ei pysty vielä tarjoamaan. Ei taida kovinkaan moni valmistaja tarjota yli viiden vuoden päivitystukea ja silti Applea pidetään ahneena. :D

Tällä hetkellä minua kiinnostaa iPhone 12 -mallit, mutta odotan jos ensi vuonna tulisi 120hz näytöt.
 
Näin palkkatyötä tekevänä länsimaalaisena kapitalistina minä vaadin, että Sony tarkastaa Playstation hinnoitteluaan vastaamaan kysyntää ja tarjontaa, korjaa siinä sivussa tuloksensa Nintendon tasolle ja mahdollistaa samalla koneen ostamisen ilman sattuman kauppaa niille jotka ovat siitä valmiita maksamaan suoraan Sonylle eikä trokareille.

Veikkaan, että tuo laite menisi kaupaksi virallisella 699-799€ hinnalla kun iPhonetkin menevät myös. Inflaatio huomioiden tuo vastaisi PS3:n julkaisuhintaa ja sen maksoin opiskelijana julkaisussa.

:)
Hyi helvetti, joku oikeasti maksaa PUHELIMESTA tuollaisia hintoja!? Sairasta hommaa. Ei ihmekään, että kaikki kallistuu, kun porukka intopiukassa syytää rahaa moisiin turhakkeisiin.
 
Ylös Bottom